/spanien/barcelona/forum/18029.aspx/spanien/barcelona/forum/18029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-04 19:34
Ja exakt, Jag håller med. Rubriker som Zlatan gör Barcelona. Det är inga rubriker jag vill läsa på Aftonbladet.
Eller att Zlatan helt plötsligt är bäst i världen bara för han skulle spela i Barcelona.
Våra största Stjärnor är som sagt Messi, Iniesta och Xavi och kommer förbli det bra många år. : )
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-04 19:32
Delarocha

man läser det man vill läsa. När jag skrev min trupp tog jag med llorente för han inte är lika stor stjärna som zlatan. visst skulle det vara schysst med de 3, det kan inte du förneka.

tror du kommer runka mer än mig när dessa 3 kommer till barca..om de nu skulle göra det.

man får väl vilja ha spelare till klubben? fast man inte spelar fm ?

en ärlig fråga hur många BRA alternativ har vi som vänsterytter om henry är borta? ja vi har iniesta. mer då? och om iniesta ska spela ytter vem ska spela i mitten? jo fabregas =)

annars kan man spara iniesta i mitten och spela ribery på kanten. som jag skrev borde RIBERY VARA PRIO ETT.

det är ju tur att pep och txiki sköter affärerna och inte jag, tur i alla fall att även pep vill ha fabregas. förstår inte varför folk ens säger emot för ingen hade väl sagt nej till fabregas och ribery?

Zlatan vill jag ha om vi säljer etoo för jag vet inte om du har missat våran trupp, men om etoo försvinner har vi bojan och henry som strikers och jag tror inte henry passar jätte bra in i den rollen som ensam striker.

dessutom vill pep ha en TARGET
Delarocha
2009-06-04 19:28
Mr Andrés Iniesta//

Håller med. Ingen av dem två har ju vunnit spanska ligan heller och båda är yngre och billigare. Jag är väldigt negativ till en värvning av Zlatan, dels för att jag genuint ogillar honom men framförallt för att jag hade inte klarat av svensk medias vinkling och bevakning av Barcelona.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-04 19:27
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-04 19:27
Seriöst.

Jag hoppas Real Madrid köper Kaka, tänk om vi köper Zlatan. Vad händer med Italienska ligan? Den tappar ju som fan om dom inte köper nåt..

Inte för att jag bryr mig men då rankas fan tyska ligan högre =P
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-04 19:24
Jag tror det inte är fel på David Villas och Karim Benzemas hunger också. De 2 har inte heller vunnit Champions leugue. Dom 2 ser jag som bättre alternativ till Samuel Etoo om han nu skulle lämna. Vilket jag verkligen inte hoppas på.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-04 19:16
Laporta gav på morgonen en intervju där han förklarar att laget behöver hunger och stimulans.

Med Hunger så menas ju folk som är hungriga på CL - titeln och vad är då Bättre än Zlatan, hungrigare än så blir det inte;)
Delarocha
2009-06-04 19:13
Ja som det är nu är han ju utan tvivel vår bästa mittback och antagligen den bästa mittbacken i La Liga. Kommer inte på någon bättre.
Barcelona anthyx!
2009-06-04 19:12
Delarocha: Bättre kan man alltid bli, men håller med om att han har varit riktigt bra, tycker han till och med har överglänst puyol. :)
Delarocha
2009-06-04 19:09
Ronaldinhoismx3m.

Tja, du ville ju att vi skulle köpa Ribery, Fabregas och Zlatan. Är inte det att köpa en del världsstjärnor? Det sjuka är ju att vi redan har världsstjärnor på alla platser på mittfält och anfallet, så tre (två om Eto'o försvinner) får befinna sig på bänken i de flesta matcher. Får inte ihop det.

Anthyx!//

Om jag ska vara ärlig ser jag knappt hur Pique kan bli mycket bättre, sista halvåret har han varit helt felfri oavsett vad Puertan säger och de få som vågar erkänna/kan fotboll är nog beredda att hålla med om det.
Messinho
2009-06-04 19:08
Ja pique är väldigt stabil! han käka upp Madrids anfallsspel till frukost.
Barcelona anthyx!
2009-06-04 19:06
Tror ni att pique kommer fortsätta utvecklas i samma takt som han gjort i vår?
Skulle ju nästan bli ett Messi/iniesta saga av honom då, kommer säkert få massa skit in i puerta nu för jag skriver det, men han verkar riktigt stabil ;)
Alenao
2009-06-04 19:05
Messinho

Är ju en liknande spelare, Villa är ju mer skadebenägen också.
Messinho
2009-06-04 19:04
Henry har spelat väldigt bra den här säsongen.Men frågan är hur bra kommer han vara nästa säsong? Han har nu vunnit allt som går att vinna.Därför tycker jag att det är bättre att ta in en hungrig spelare på kanten.
Okkapokka - El Triplete!

när sa jag att vi bara skulle ha världsstjärnor?
förstår inte. det enda jag vill är att vi ska ha en minst lika bra ersättare eftersom det är inte allt för lätt att ersätta xavi tex.

jag ser hellre att vi kör med thiago och gai än att köpa ett mellan namn.
Delarocha
Latinoo//

Let's not lose our heads here. Vänta med att säga något sådant tills han är klar. Det svänger varje dag vilka han föredrar. Jag har hittat citat som placerar honom både i Real och Barcelona enligt hans "högsta önskan". Vore otroligt kul om, men det är ju långt ifrån klart.
Messinho
2009-06-04 18:59
Om Eto skulle lämna då ser jag villa som en perfekt ersätare
Barcelona Rambla
2009-06-04 18:56
Ämne: Rambla! ja fast det ....Jaså inte? I stort sett alla vinstpengar från CL går åt till utgifter istället.

Bojan kommer inte att lånas ut. Txiki och Pep verkar beslutat det nu. 12 miljoner är fortfarande lite väl mycket för min smak för en ganska så oprövad ytterback.
Barcelona Hetfield
2009-06-04 18:55
12 mille + Bojan (lån 1-2 år) = Felipe

Låter helt rimligt om de skulle kunna göra något liknande
Messinho
2009-06-04 18:54
Rambla! ja fast det spelar ingen roll eftersom barcelona vann champions league.
Barcelona Rambla
2009-06-04 18:53
Ride:

Visst är Filipe Luís en riktigt intressant och utvecklingsbar spelare, men ett kap? Depor vill ha €15M för honom. Inget kap för en vänsterback anser jag. Nu får vi ju hoppas att Txiki och Laporta kan få ner den summar genom att erbjuda några spelare på lån i utbyte.

Marc:

Jag gissar att det är just det Pep har tänkt sig. Ett B-lagskontrakt så att han kan växla mellan A och B-lag. Jag tror att han då får spela högst 10 matcher A-laget.
Barcelona Hetfield
2009-06-04 18:52
Henry får jättegärna stanna kvar med tanke på att han kan spela centralt och på kanten , men ser jättegärna att Eto'o försvinner så att vi kan få in Zlatan, Villa eller Forlan
Barcelona Marc
2009-06-04 18:52
Ni som diskuterade om det var för tidigt att flytta upp Muniesa i A laget redan till nästa säsong, så tycker jag personligen att det kunde vara bra om han fick samma roll som V. Sanchez och Pedro haft i år. Dvs att han kan spela matcher och sitta på bänk i A-laget när det behövs, när han inte gör det kan han spela med Atletic.

Det finns förvisso andra unga backar från Atletic som kan gå upp till A laget, men jag tror Pep gillar Muniesa väldigt mycket, dessutom kan han agera som vänsterback om det behövs.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-04 18:51
En bredare trupp behöver nödvändigtvis inte innehålla endast världsklass spelare.

Ronaldinhoismx3

Ja varför inte? Idén att flytta upp Thiago har jag alltid varit för. Gai är nog lite för grön fortfarande.
2009-06-04 18:51
Okkapokka - El Triplete!
okej vi behöver inte köpa världstjärnor.

vi kan ta upp gai assulin istället för att köpa ribery.

vi kan köra thiago istället för fabregas?

om vi inte ska köpa stjärnor behöver vi inte slösa pengar på mindre namn när vi har utvecklingsbara unga spelare i våra ungdomslag.
Barcelona Rambla
2009-06-04 18:48
Ronaldinhoismx3

Du glömmer en viktig sak. Cesc vill inte lämna Arsenal, åtminstonte inte än.

Ja, klubben tjänar en jäkla massa pengar på att ha vunnit CL. Det du glömmer bort är att 3 titlar kostar klubben oerhörda pengar. Spelarna ska ha en massa bonuspengar och klausuler till klubbar av vilka vi värvat spelare ska nu ha extra pengar. Jag läste någonstans att de 3 titlarna kommer kosta klubben ca €40M. Det är inga småslantar precis.
Messinho
Barca behöver minst en världsstjärna till nästa säsong. Ribery,Silva,Aguero spelare som barcelona har varit intreserade utav.

Sen så är zlatan ryktet ren bullshit! Inter planerar att komma långt i cl man har värvat Milito som ska bilda ett anfallspar med zlatan.Så ta det här zlatan ryktet med en stor kanna salt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Rätt mycket snack om nya spelare, spelare som lär prova sin lycka någon annanstans är, Sylv,gudj,hleb.

Sen så vet vi inte riktigt vad Eto och Henry själva vill göra, vill de stanna så behövs det inga ersättare där inte eller vad säger ni?

Tänkte på det själv här om dan, Henry har nu vunnit allt som gör att vinna vare sig klubblaget och landslaget, vill han kanske avsluta sin karriär i sitt kära frankrike återstår att se, vill Eto prova sin lycka i den ital ligan eller stannar han kvar i sitt 2a hem?

Vi får helt enkelt se, det har snackats mycket om Almerias högerback bruno salter om jag nu fick till det rätt, duktig och rätt stabil högerback som gillar att trycka framåt, han gillar jag och lär väl inte vara så dyr. Den andra är deportivos vänsterback, filipe tror jag man stavar hans namn, bra teknik bra driv, förbättrat sitt position spel avsevärt sen tidigare.

Ett riktigt kap då han är ung också, sen tycker jag vi borde gå efter Rib då vi har 3 cuper då har vi en grymbra bredd, och vi har nästan alltid skador så jag tror fan inte att vi kkommer kunna lira med samma spelare under en längre tid.

Endast 3 nyförvärv tycker jag det behövs om 3 lämnar, en sak är saker ledningen vill att laget ska vara lika hungriga så de ser om klubbens spelare, vilket är bra initativ, inga mätta spelare här inte.

Tyck till cules
=)
Okkapokka - El Triplete!

ja men pep vill ju ha en bredare trupp och då tror inte jag heller att han menar att vi ska ha tex gudhjonsen spelare som backup eller vad tror du? det är väl därför han är intresserad av Cesc?

världsspelare på varje position behöver vi väl inte. du kan väl inte säga att barcas spel blev allt för lidande för att tex pique spelade istället för marquez/milito? där ingen av dessa tre kan räknas som världsstjärna?

men däremot om man tar in gudhjonsen istället för xavi så tror jag det blir lidande.

sedan tror jag inte vi skulle värva fabregas för att bänka honom tills tex xavi blir skadad som jag sa lite rotation skulle vara bra.

men jag måste erkänna att det är svårt om man ska köpa in han eller icke. vill bara ha en bra spelare som kan avlasta herrarna på mitten.
Barcelona Hetfield
2009-06-04 18:47
Hur vi än gör med värvningarna iår, så måste vi skaffa en start target spelare som kan komma in när matchen låser sig
Annons: