/spanien/barcelona/forum/18025.aspx/spanien/barcelona/forum/18025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 10:42
Los GalacticASS

Det ligger till ungefär så här. Förra månaden blev president Soriano ersatt av den nuvarande presidenten Llorente. Nu hävdar Soriano att en grupp av investerare (som kallar sig Dalport) och som han är talesman för, har köpt upp tillräckligt med aktier för att få majoritet i klubben och kräver samtidigt sin presidentpost tillbaka. Llorente säger, visa mig papperna. Soriano säger, jag äger det här stället och behöver inte visa dig någonting. Tills årsmötet har ägt rum så är det ungefär samma kaos i klubben som det har varit tidigare. Banken vill ha sina pengar, spelarna får vänta på sina löner osv. Mitt i allt detta har Barcelona fått för sig att de ska värva Villa. Något som i dagsläget ser ut att bli mission impossible.
Valencia El Guiri
2009-07-14 09:35
Los GalacticASS (Barcanist):

Llorente är presidente och kommer vara det nu och fram till åtminstone 30 juli. Då avgörs om Sorianos "comeback" med investerarna Dalport bakom sig blir en realitet eller inte, och därefter ska det bli ett årsmöte för VCF SAD, så du får stå ut med Llorente ett tag till.

Soriano+Dalport har köpt upp ex-president Solers aktier (och några till) för att komma upp i över 50% majoritet. Men det krävs som sagt ett extrainkallat årsmöte för att genomföra stora förändringar.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-07-14 05:04
Kan någon berätta för mig vem som är presidenten i Valencia??
Är det Llorente eller Soriano? För jag kommer ihåg att jag läste nånstans för ett par dagar sen att den gamla presidenten Soriano blivit president igen.. Eller mixar jag ihop det med något annat?
Om jag inte mixar ihop det med något annat, kan någon förklara för mig varför Llorente, och inte Soriano, ska styra och sätta sin egen prislapp på David Villa?? Han är ju inte president längre?
Barcelona Rey Eto´o
2009-07-14 04:33
mycket mycket goda nyhter! angående filipe
Barcelona Alavi
2009-07-14 03:38
Ett par vänner till mig säger att Fernando Amorebieta blev uppfostrad i Barcelona?
Någon som kan bekräfta detta?
För er som inte vet så spelar han just nu i Athletic Bilbao.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:48
Rambla K9: Jag förstod hur du tänker, menade inte att Ferguson och Txiki har samma makt då skotten suttit på sin post 23 år däremot skrev jag så för att du ska kunna få en överblick över liknande arbetsuppgifter.

Ahh, dom där 16% är väl VAT eller vad det nu heter?

Gud är störst: Hehe inga problem, kör den spanska stavningen ;)
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:40
Don Pelayo: Me din spanska flagga på forumet antar jag att du 'Gallego' vilket färgar din åsikt minst lika mycket.

Nej får det inte Villa att låta som någon bakgårdslirare, men när folk dissar Forlan för att han är 2 år äldre så måste jag ju försvara Forlan. Jag tycker Forlan är mer komplett och har ett bredare register. Jobbar över större ytor, vilket skulle passa Barcelonas presspel.

Tycker många fastnat för mycket på hans tid i United som om det vore negativ-stämpel på honom, mig veterligen har inte Villa vunnit ett smack (utom EM då). Ser inte det speciella i honom förutom en sjuk prislapp och bra djupledslöpande forward.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 02:38
Johan Cruyff

Det jag menade var att Txiki inte tar avgörande beslut själv när det gäller en högre lön. Dessutom så är jag ganska så säker på att han inte helt på egen hand kan skicka iväg en sådan stor profil som Eto'o faktiskt är i Barcelona. Det ska mer till och djupare samtal inom ledningen för det. Txiki har långt ifrån samma makt som Ferguson i United.

När du löser en spelares utköpsklausul så måste du även betala 16% i skatt på köpsumman. Det är lag på det. När det gäller Villas summa? Nej, det blir ingen skatt för det är en summa man förhandlat fram.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-14 02:33
Johan Cruyff
Du stavar Cruijff* fel. ;)
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:31
Rambla K9:

Sure man, du behöver inte köpa det alls men det är Txiki som teknisk direktör(Manager), dvs som Alex Ferguson i Man Utd om det är någon förhandling går det genom honom sedan kan han få ramar uppifrån att hålla sig inom men det betyder inte att det inte är han som tar besluten.

Sprickan ligger mellan Txiki & Eto'o.

Ang. Forlan:
Llorente har enligt artikeln du länkade till tackat nej till Barcelonas bud om man inte få ett 'skandal bud' (i positiv bemärkelse). Då har man Forlan kvar som alternativ, vilket Enrique Cerezo är mycket medveten om, men ser absolut en lösning eftersom övergången säkert kommer inkludera någon/några spelare.

Hur kommer det sig att hans klausur säger 36 milj, vad har du fått 6 i skatt? Så då menar du att Villas övergång egentligen skulle bli 50+10 milj euro med skatter?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 02:29
Som jag ser det är Villa den ultimata lösningen i nuläget. Han kan bara inte misslyckas med Iniesta och Xavi bakom sig. För att inte tala om med Messi och Dani Alves. Vi har alla sett hur Villa och Silva hittar varandra med fantastiska väggspel och med tici-taca moves i Valencia. Vad skulle då inte Villa, Messi och Iniesta göra i Barcelona? Ouff...jag vågar knappt tänka tanken.
Spanien Don Pelayo
2009-07-14 02:26
Johan Cruyff,

Nej Forlan är inte mer spelare än Villa och nej han är inte allround. Vi vet att du är från Uruguay och Forlan likaså.

Säger inte att han är en dålig spelare men du får Villa att låta som någon bakgårdslirare, vilket givetvis inte är fallet.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 02:18
Johan Cruyff

Det där med lönen köper jag inte alls. Txiki är inte den som tar det ekonomiska besluten när det gäller lönerna. Ja det är han som presenterar förslagen vid förhandlingarna men han får ju direktiv uppifrån inom vilka ramar han har att hålla sig inom. Jag har verkligen svårt att se Txiki tillåtas ta det avgörande beslutet att inte behålla Eto'o.

Du är allt för optimistisk när det gäller Forlán och hans pris. Atléti har varit väldigt tydliga att för el Kun och Forlán är det utköpesklausulerna som gäller eller take a hike. De vägrar att förhandla om några summor och då spelar det ingen roll hur överens Barca är med spelaren. Forlán = 36m + 6m i skatter. No thanks!

Där har du länk: "En la reunión de hoy en Madrid también estuvieron presentes el representante del jugador, José Luis Tamargo, y el vicepresidente del Valencia, Javier Gómez."

De borde vara bevis nog.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 02:09
Rambla K9: Som jag skrev lite längre ned så är problemet INTE mellan Guardiola och Eto'o. Det är snarare så att Txiki inte vill höja hans lön till Messis nivå vilket han tror sig gjort förtjänt av.

Därav ligger kruxet speciellt eftersom Eto'o är en väldigt speciell person så glömmer han knappast det som hände förra året. Därmed ser han två lösningar han får den lön han vill ha för att vara kvar eller så stannar han över denna säsongen och går gratis nästa år vilket jag tror kommer hända.

Om inte annat får vi svar på presskonferansen den 15 juli i Paris som Etoo kommer hålla.

Har du länk till någon nyhetskälla som säger att dom träffades där? Llorete/Txiki?

Jo, jag är väldigt självsäker att Forlan går till FCB det är mest för Barcelona behov av en forward samtidigt som Valencia tror att FCB är Real som kastar runt sig pengar som om dom vore någon Arab-shejk. Aint gonna happen, Gaspart är borta sedan mycket lång tid :)

Däremot Laporta, är oftast en väldigt klok man som köper in smart. Vem minns inte Rafa Marquez, 5 milj euro? Pique, 5 milj euro? etc. Finns även Forlans personliga mål att vilja vinna stora trofer, iaf min personliga tes. Den som lever får se.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 01:54
Johan Cruyff

Anledningen till att Txiki var i Madrid var nog den att Villa och president Llorente träffades där. Knappast för att snacka med Forlán.

En sak till, du som har svar på mycket och bla verkar så säker på att Forlán går att förhandla ner till 25m (något jag är ganska så säker på att det inte går men det är en annan diskussion). Varför vill inte Pep ha Eto'o? Varför vill klubben göra sig av med honom? Ingen tycks kunna svara på detta och jag vill verkligen veta.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-14 01:49
Eto´o är bäst för mig! Villa och Forlan får ursäkta.
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 01:47
Ämne: Forlan till Barca? e....Diego...Diego...Forlán!
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 01:47
-sorry dubbelpost-
Barcelona Xaviii
2009-07-14 01:44
David Villa är prioritet ett sen kommer Forlan. Hoppas innerligt att Villa kommer eller att Eto'o stannar.
Barcelona J.Gamper
2009-07-14 01:39
Forlan till Barca? eller blir det Villa?
Barcelona Gabriel
2009-07-14 01:36
Ingen fara! Jag lägger till några extra tårar för din skull, okej?
Barcelona ihefsu
2009-07-14 01:33
Ämne: ihefsu

Jag ska fa....
För tusan! xD

Se till att länka mig med PM!
Barcelona Gabriel
2009-07-14 01:27
ihefsu

Jag ska fanimej också lägga upp en sån video på youtube, fast om Eto'o då. Sen hoppas på att den blir så uppmärksammad att den når ut till Pep & Co. Tack för idéen! :)
Barcelona Criff
2009-07-14 01:27
Hade varit kaxigt att köpa RVN från Real :) Och sen sprutar han in 40 mål under nästa säsong ;)
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 01:25
ihefsu: Hellre Forlan/Villa diskutioner än C.Ronaldo "är han värd det priset" m.m.

:D
Barcelona Johan Cruyff
2009-07-14 01:22
El Capitano: Yeah man :) , njut ett tag till, minns du numancia i första omgången förra året? Vem trodde på trippel då hehe.

Forlan kan snacka med presidenten, jag tror inte det blir så svårt att förhandla ner utköpningsklausuren på 36 milj euro. Dessutom så tror jag man kastar in nått lån typ Bojan/Caceres på 25 milj euro så ska saken va klar ;)

Det är mycket som måste klicka snart, jävligt snart, men jag är inte orolig, snarare mer orolig att Txiki sitter kvar på sin position.

Btw, vi har ju inte tappat någon vi inte velat tappa så? Messi, Iniesta, Xavi, Puyol, Pique, Dani Alves, Yaya Toure, m.m blir nog slagkraftigt(!) lag iår också ska du se ;)(dagens understatement)

Ride_The_Big_One(6)
Håller med, bättre touch mer variation i avsluten helt klart mer värt att testa, dessutom ville FCB ha Forlan när han skulle från Villareal något som man säkert bittert ångrar idag.

God Natt Gott folk!
Bona nit blaugranas!
Barcelona ihefsu
2009-07-14 01:20
Ämne: Suñol

Tack så mkt....
Ja, men han skällde också :) Jag kände mig bara tvungen att nämna det i förbifarten, eftersom jag fick en sådan konstig flashback när jag läste din post.
Barcelona Gabriel
2009-07-14 01:19
Suñol

Tack så mkt amigo!

Eftersom jag nästan är helt säker på att Eto'o kommer att försvinna så anser jag att David Villa är den enda som skulle klara av att ersätta honom. Men jag håller också med om att 50 miljoner är för mycket pengar. Sen tror jag inte ett dugg att Valencia planerar på att behålla honom, oavsett om han är en viktig spelare, just eftersom Villa själv önskar att gå. Det Valencia försöker göra är att få så mycket pengar som möjligt för honom, vilket jag självklart förstår.

Forlan? Nej tack! :)

ihefsu

Va söt du är! :) Visst gör jag? Skillnaden är bara den att jag inte gråter utan skäller? :)
Barcelona ihefsu
2009-07-14 01:18
Jag fick tydligen inte skriva här precis, konstigt, men.

Jag bestämmer inte i FC Barcelona, så därför lutar jag mig bara tillbaka och väntar tills det att förste september är här, så jag får facit i handen och kan skrika eller skratta. Om ett år är vi ändå här igen, och då kan vi bedöma.

Tills dess!

(och som fortsättningen på det som skulle vara underförstått: "Tills dess att vi fortsätter diskutera Forlan!")
Barcelona Alavi
2009-07-14 01:13
Vilka talanger kommer komma upp från Barca B?
Annons: