/spanien/barcelona/forum/18023.aspx/spanien/barcelona/forum/18023.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:09
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-20 18:08
petersays

Precis. Keita är ingen defensiv mittfältare. Kommer aldrig att omskolas till det heller. Han är, precis som Pique säger, lungorna i laget. Han är till för att riva upp stora sår i motståndar-laget. Även fall han inte fick mycket speltid förra säsongen, så är det en spelare som Guardiola räknar med.

Han gillar verkligen Keita.
Barcelona Rambla
2009-07-20 18:07
Bengan

Jag personligen har inga problem med vad Madrid hivar upp för Kaka och Ronaldo, det är deras ensak. Ska vi vara ärliga så var det media som drog igåg det här med att förstöra marknaden från första början. Fans på sådana här forum tar bara ställning och hakar på kritiken eller icke kritiken.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 18:07
Rambla/

Fan va skön Don Andrés är. Han är och förblir "lo puto crack".
Barcelona petersays
2009-07-20 18:06
"Han vet att Touré samt Keita drar till afrikanska. Han säger att en mittfältare kommer att värvas, sen är det ganska enkelt att räkna ut att det handlar om en defensiv mittfältare. "

Jag tror absolut inte att vi kommer värva en renodlad DM som t.ex. Mascherano utan snarare någon som kan växla plats på mittfältet typ Hernanes eller Moutinho.
Barcelona Nesto
Petersays.

En mittfältare ja, offensiv eller defensiv har de ryktats mycket om.

Att pep vill ha en defensiv är nog ingen frågan om efter Mascherano ryktats till oss ett tag och på senare tider Poulsen.

Keita skulle nog kunna ta den defensiva rollen,absolut men han drar ju också så de lämnar oss kvar med Busquets och nödfall med Rafa.
Sevilla sevillakarl
Precis som du säger petersays, så är inte Keita defensiv mittfältare...han spelade inte det i Sevilla heller förövigt. Han är mer utav en offensiv mittfältare...
Real Madrid Bengan
2009-07-20 18:05
Ämne: Bengan

Du vill ju....
Missförstå mig inte, jag tycker inte det är ett dåligt köp med tanke på situationen. Är lite tveksam till huruvida Zlatan kommer passa eller inte och jag skulle nog varit mer rädd om Villa kom men med det sagt så kan han nog lika gärna göra succe också.

Det jag dock tycker är konstigt är hur tex Kakas köp var så mycket värre. Om vi bortser från de andra köpen som kom efter Kaka så var ju Real i en situation där laget desperat behövde ordentliga förstärkningar. Milan vägrade släppa Kaka billigare än vad Inter gör med Zlatan nu. Är ju en princip identisk situation.

Om det inte var så mycket gnäll när Kaka kom så skulle jag inte ens rynka på ögonbrynen över affären. Jag är bara less på denna ständiga dubbelmoral.
Barcelona petersays
2009-07-20 18:05
Trippeln
Inte i Barca, sista matchen var enda gången han haft den positionen annars har han alltid agerat attackerande mittfältare på vänstersidan, en plats han växlat med Iniesta och Guddy och nån gång Busquets. Pep köpte honom uppenbarligen inte för att vara DM så därför förstår jag inte varför alla måste hänvisa till honom som det.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 18:04
Han valde att gå till Sevilla om han fick en utköpsklausul på 150 miljoner. Med andra ord så mellanlandade han bara i Sevilla...
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:03
Sevillakarl

Vadå vad låg han utköpsklasul på och köpte barca honom för den?
Real Madrid I belong to Jesus!
2009-07-20 18:02
petersays

Bra det var ju det jag ville komma fram till. För det är ju många här som påstår att ni endast betalar 40 miljoner euro. T.o.m Laporta säger det. Pinsamt enligt mig.
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:01
petersays

Ja men Keita har spelat defensiv mittfältare i ett fåtal tillfällen vilket visar att han kan sköta det!
Barcelona BlueRed
petersays

"Josep Guardiola ha confesado la voluntad de incorporar un jugador para el centro del campo azulgrana. “El hecho de que Touré Yaya y Seydou Keita se vayan bastante tiempo (en la Copa África, en enero) nos hace valorarlo. Es una posibilidad. Quiero que sea bueno, barato y económico”, ha manifestado, sonriente."

Han vet att Touré samt Keita drar till afrikanska. Han säger att en mittfältare kommer att värvas, sen är det ganska enkelt att räkna ut att det handlar om en defensiv mittfältare.
Sevilla sevillakarl
Trippeln//

Han lämnade Sevilla för Barca efter bara en säsong...han betalade barca för att dem skulle köpa han...när han kom till Sevilla valde han en högra lön och en låg utköpsklaussul...det min åsikt som sevillista, men jag vet att eran åsikt inte är lika. Kan dessutom säga att han passade så många gånger bättre i Sevilla* ;)
Barcelona Rambla
2009-07-20 18:00
Ämne: Vi köper för 2 milja....
Inniesta har byggt ett nytt hus i sin hemstad Fuentealbilla på den gata som nu bär hans namn ( det är stort).

Huset är ett enda stort Barça-museum. På botten av swimingpoolen så finns Barças klubbmärke.

Haha, Andresito, kan man annat än älska honom? :)
Barcelona Trippeln
2009-07-20 18:00
Är det någon som vet vilka viktiga matcher som kommer spelas i perioden där toure och keita är borta?

El clasico? Kvartfinal cl? Något speciellt lag Valencia ni förstår.
Barcelona el Flaco
2009-07-20 17:59
Ämne: Han säger att han vi....
Men fortfarande en spelare som kan ersätta Touré och Keite.
Barcelona petersays
2009-07-20 17:59
"Kan du säga vad Seydo Keita spelade i sista matchen mot deportivo!!!!! "

Du menar den helt meningslösa matchen då resten av laget tagit semester? Isåfall är väl Busquets en rimlig ersättare till Etoo med?
Barcelona Trippeln
2009-07-20 17:58
Sevillakarl

Varför är Seydo Keita en Fotbollho*a?
Barcelona petersays
2009-07-20 17:58
Han säger att han vill ha en mittfältare, inte en defensiv mittfältare.
Barcelona Alavi
2009-07-20 17:57
Vill tacka redaktionen för att ni publicera min krönika! :)
Även om den inte var så bra så är den helt okej för min del.

Annars då, något nytt om Ibra?
Barcelona BlueRed
petersays

Sett till vilka spelare som har ryktats hit så verkar det som om ledningen faktiskt är efter en defensiv mittfältare.
Barcelona Trippeln
Petersays

Kan du säga vad Seydo Keita spelade i sista matchen mot deportivo!!!!!
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:56
Keita = fotbollsho**a
Alves = Kungen
Barcelona petersays
Ämne: Vi köper för 2 milja....
Man undrar ju obland alltså. Hälften av forumet verkar bestå av typer som inte gått ut grundskolan. Har man det minsta ekonomiska tänkandet och åtminstone kan plus och minus så förstår man att vi inte betalar 40M för Zlatan utan snarare 60-70M.
Barcelona el Flaco
petersays/

Se länktips. Pep verkar vilja köpa in en ersättare till Touré och Keite. Det är därför diskussionen kom igång.
Sevilla sevillakarl
2009-07-20 17:55
Håller med dig petersays, fattar inte heller varför folket här inne snackar om att ni ska köpa en ny defensiv mittfältare...?
Barcelona BlueRed
2009-07-20 17:54
Hetfield

För mig är Piqué given i backlinjen, sen är frågan vem det är som ska spela bredvid honom. Maxwell är Sylvinhos ersättare, men jag ser gärna att han får ett par matcher i benen från början. Bara för att se hur han tar det.
Barcelona petersays
2009-07-20 17:54
Ämne: Sevillakarl

För a....
Och då har vi Busquets och i värsta fall Marquez. Och for the love of God, Keita är ingen defensiv mittfältare i Barcelona!!!

Ledningen har inte sagt någonting alls om att värva en defensiv mittfältare och jag fattar inte vad ni håller på med!
Annons: