/spanien/barcelona/forum/18022.aspx/spanien/barcelona/forum/18022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2009-07-14 19:10
D_ALVES_20

Hur kan man vara pengakåt och spendera över 2 miljarder på spelarköp, har du verkligen koll på vad ordet betyder eller har du sett någon skriva det och vill känna dig intelligent?
Barcelona el Flaco
2009-07-14 19:07
Rambla/

Eto'o gick aldrig rakt ut och sa att han ville förlänga sitt kontrakt, men han sa efter sista ligamatchen mot Depor att han ville fortsätta göra flera mål i Barça-tröjan, något som många tolkade att han hade bestämt sig för att stanna.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-14 18:59
När ville Eto'o förlänga sitt kontrakt? Det måste jag ha missat. Under hela säsongen när ämnet förts på tal så har han sagt att alla förhandlingar tar vi efter säsongen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-07-14 18:52
Hetfield

Finns ingenting att bli förbannad över. Hade Laporta och Txiki förnyat kontraktet när han ville så hade inte detta hänt. Man kan bli förbannad på ledningen men inte på Samuel.
Barcelona Hetfield
2009-07-14 18:47
A.Gaudi

Finns nog ingen klubb som skulle kunna köpa Eto'o i dagsläget, jag tänker på Chelsea men samtidigt...de har ingen riktig användning av Eto'o då man har redan har Drogba, och de kör med 3 anfallare, men en target spelare i mitten, då är Eto'o rätt så onödig

Milan skulle kunna köpa Eto'o, de behöver verkligen en anfallare, men de kommer aldrig lägga 30 + miljoner för Eto'o

Om Eto'o stannar utan att förnya kontraktet så kommer jag att bli förbannad på honom (tror många känner så), föratt det skulle skada klubben om han bara stack och barca står där utan att få betalt
Barcelona A.Gaudi
2009-07-14 18:29
tror faktiskt det börjar luta mer och mer åt att etoo stannar. det finns kanske bara fyra klubbar som skulle kunna köpa honom nu och det är chelsea och inter, City som dock verkar ha gett upp och man utd.

Inter lär knappast göra det så länge Ibra stannar och chelsea lär inte heller göra det, Man utd har ju köpt owen redan och verkar vara nöjda på transferfronten. det är egentligen bara dom tre, city, och real som kan betala dom löner etoo vill ha.

Han måste sänka sina krav rejält ifall han vill byta klubb i sommar. Och stannar han så är det nog bara Pep som är lite irriterad. fansen och truppen fäller inga tårar.
Barcelona petersays
2009-07-14 18:24
Jaha, ännu en dag utan att ett skit händer. Kollar alla ryktessidor för att se om något officiellt dykt upp, men nej nej. Inget om Villa, inget om Keirrison, inget om Filipe.

Istället nya nonsensrykten om Puyi till Milan och att barcelona skulle vara intresserade av Poulsen. VILKET SKÄMT! Jag avskyr silly season.
Barcelona D_ALVES_20
2009-07-14 18:17
J.Janerique

Vad bra att du vet tack vare PENGARKÅTA Real det har blivit så med spelarnas priser, Real har förstört spelarmarknaden med sina värvningar som e helt orimliga när det gäller priser tycker jag. Det e min åsikt, hoppas ingen Realfans blir sårad för det.

Hoppas Real misslyckas med titlar nästa säsong, och det blir jävligt kul att se hur Realfans reagerar med sina kommentarer. Jag säger bara det blir svårt för alla och med tanke på vilken struktur Barca har i sitt spel. Barca borde ha fördel på sin sida.

Undrar hur Realfansen ska försvara Reals misslyckande om de inte lyckas plocka nån titel, eller ska de driva med vissa av våra spelare. För antagligen Realfansen kan spela bättre fotboll än våra spelare, vilket vi borde känna till. Sido o skämt när jag ska dö, då jag ska bli Realfans så att det blir en Realfans som dog haha.
Barcelona kallesiete
2009-07-14 18:05

Asså börjar bli orolig. Kan det sluta med att vi står där utan varken Eto'o eller Villa?
Barcelona Messidinho_10
2009-07-14 17:51
Alltså en dröm hade varit om Bojan fullständigt blommade ut till kommande säsong och då hade vi inte behövt köpa någon. Hoppas att han tar för sig ordentligt nu och visar vad han kan för han är trots allt en supertalang.
J.Janerique
2009-07-14 17:11
En naturlig tes är väl ändå den att David är värd över 40MEuros, mycket p.g.a El Madrids agerande denna sommar (plus att lägga till att denna SS faktiskt har sett många, många spelare gå för dyra priser) även för andra klubbar än Madrid...

Om marknaden är övervärderad (p.g.a dess beroende orsaker) så blir väl en spelare av David Villas kaliber, i det perspektivet också övervärderad? Sen historien med Villa-Madrid känner vi till, Valencia vill ha deg helt enkelt...
Barcelona Trippeln
2009-07-14 16:50
Har jag inte ett skönt namn ;)
Barcelona [Yodaa]
2009-07-14 16:47
Känns som om Toure och Alves kommer slå sig in där en dag.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-14 16:34
Ursäkta om nån har redan postat detta, men här är i alla fall Barcelonas "Team of the decade" 2000-2010 enligt Goal. Rätt så bra tycker jag men man vill ju stoppa in Rivaldo där nånstans! Samtidigt vet man inte vem man ska peta då.
Barcelona Alavi
2009-07-14 16:23
pokke

Var det bara jag som skratta när Ronaldo tyckte att Puyol filmade? :)
Barcelona Tibidabo
2009-07-14 16:19
Etoo, kul om han stannar såklart.

Tycker inte man ska lägga över 40M Euro på David Villa. Och runt 25M Euro för Forlan är väl o.k.
Om Etoo lämnar, då kan man ju punga ut en extra slant för att värva, då är situationen lite annorlunda.
Utan att dras med i RealM köphets, så hade det inte suttit fel med en Villa eller Forlan.
08/09-säsongen var ganska turlig med få och kortvariga skador på anfallssidan, kanske inte kommande säsong?

Jaja hursomhelst,hoppas det löser sig med Etoo:-)
Barcelona pokke
2009-07-14 16:19
Det var Puyol som stoppade Ronaldo gång på gång och inte Sylvinho.
Barcelona Trippeln
2009-07-14 15:48
test
Barcelona Den vise
2009-07-14 15:42
Sylvinho var inte den som stoppade ronaldo. Han höll sig på carles kant matchen igenom i princip.
Barcelona Mojito
2009-07-14 15:09
Suverän krönika om lejonet, skriven i sann Barcaanda!

° VISCA EL BARCA °

Jag kan förstå ditt resonemang, men jag tror Abidal klarar sig utmärkt i de flesta matcher.
Vi möter inte stenhårt motstånd varje match, och när det väl gäller är det upp till innerback och Pivote att ge understöd, samt att inte sätta de namnen du nämner i rättvända lägen med boll.

Kan vi bara hålla samma press som tidigare ska det nog gå vägen.

Och apropå Raonaldo, Vem stoppade honom i CL-finalen? Jo, en gammal lirare vid namn Sylvinho...
Barcelona Messi(as)
2009-07-14 15:00
Intressant skriven krönika, Eto'o är och kommer alltid i mina ögon att förbli en superhjälte för Barcelona. Jag hoppas innerligt att båda parterna kan komma överens och att vår superhjälte är kvar karriären ut och blir en av de största målskyttarna i historien för våra vackra färger.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-14 14:52
Kan någon vara snäll och förklara länken kortfattat. Google translator är så värdelöst så jag fattar knappt inget.
Barcelona ° VISCA EL BARCA °
2009-07-14 14:47
Killar, tycker inte ni att vi borde värva en världs ytterback till laget? För liksom med Abidal i spetsen ser det inte så jävligt bra ut på tal om vårat spel så har abidal inte bidragit så mycket offensivt och när väl han ska ta hand om dem defensiva problem så klarar han det men ibland är man osäker te.x när palanca vände in och ut på honom. Nu när Realmadrid har spelare som Cristiano&Kaká&Robben så känns det inte så trygt med en Abidal på v-ytterbacksplatsen. Jag själv skulle vilja se Barca spendera massvis pengar på en Vänster ytterback istället på en Forwards som David Villa, och nu undrar många här men vem skulle vara den perfekta vänsterbacken för vårat barca? Jo, en som Clichy eller Evra skulle kunna ta hand om vår vänsterbacksplats suveränt, skulle man inte kunna lyckas få de till laget så finns v-ytterbackar som Joan Capdevila, Duda,P.Lahm och många till. Okei Joan Capdevila är 31 år gammal men han har mycket kvar att ge ut, Och nu tänker ni liksom hur kan man ha en högerfotad på vänsterbacksplatsen? men de är så att P.Lahm från början är högerback, men han har fått spela vänsterback väldigt mycket i bayern och landslaget, så det skulle funka för honom grymt bra. Och Duda känner många till här, Duda det är Malagas ytterspelare, kan även lira yttermitfältare.
Barcelona El Tiburon
2009-07-14 14:35
Barca! (MQUC3)

Okej tack:D Vilket är det bästa och säkraste sättet för att få garanterade biljetter, asså vilket är det bästa sättet att skaffa biljetter?
Barcelona Hetfield
2009-07-14 14:32
Vore så jävla bra med Llorente, och han borde inte vara alltför dyr, tror att 30 miljoner skulle räcka föratt locka hit honom
Barcelona Barcelona #7
2009-07-14 14:31
det har du rätt i xD
Real Madrid Fusion
2009-07-14 14:30
158 inloggade medlemmar? :O
Det var ju inte lite...?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-07-14 14:27
Är du medlem? Om inte. Cirka 2 veckor före match.
Om Medlem, typ 1 september.
Barcelona El Tiburon
2009-07-14 14:25
Hur långt innan matchdag släpps biljetter. Ska nog se Atletico Madrid-matchen hemma den 20/21 september, hur långt innan tror ni biljetterna till den matchen kmr släppas?

Tacksam för svar=).
Barcelona Heywood Jablome
2009-07-14 13:59
Anton Lindqvist. Mycket vackert skrivet. Eto'o är och förblir en superhjälte.

Förresten, slutet av krönikan med fladdermöss. Var det en pik mot Valencia och David Villa? ;-)
Annons: