/spanien/barcelona/forum/18021.aspx/spanien/barcelona/forum/18021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Messinho
2009-06-25 16:52
Koeman!!

Yepp Messi och Iniesta är bäst
Messinho
2009-06-25 16:51
Länktips om Villa.
Barcelona Koeman!!
2009-06-25 16:50
Pontus Wernbloom: En Iniesta och Messi i toppform är bättre än Ronaldo i toppform. Ett svar som stämmer.
Barcelona VizzlA
2009-06-25 16:43
Tycker vi ev ska gå för mata perfekt rotations spelare som kan växa till en ordinarie..och om etoo lämnar så vore villa perfekt, villa + mata 50mil euro + caceres lån.
Valencia Villa/Silva
2009-06-25 16:07
Reals bud var 25 mil plus Negredo
Forza-Blaugranas
2009-06-25 14:29
Så vitt jag vet höjde de, eller de kanske bara planerade att ge 50 men Valencia hann gå ut och säga att han ej var till salu.

Men säger Valencia att han inte är till salu har jag svårt att se att de släpper honom för 40 till Barcelona någon månad senare.
Messinho
2009-06-25 14:24
Var inte reals bud 30 mille plus negredo?
Forza-Blaugranas
2009-06-25 14:23
lameg.

Eto'o kommer antagligen inte bli såld. Antingen förlänger han sitt kontrakt eller så går han på bosman nästa år. Sen har Valencia sagt att Villa inte är till salu efter att de tackade nej till typ 50 miljoner euro från Real så förstår inte varför de ska tacka ja till Barcelonas bud som isåfall blir lägre.
Barcelona lameG^
2009-06-25 14:04
KaptenFantastisk

japp, han är på väg bort. Men vill att han ska skriva på.

Vi borde värva fabregas. Han skulle vara det perfekta köpet. Iniesta skulle kunna flytta upp ibland och ibland måste man vila eller är avstängd. Med fabregas har vi många mer möjligheter att variera i startelvan och ändå spela med kvalitet spelare.

Vi är ute efter en vänsterytter men ifall vi värvar cesc så kommer det kosta mycket så ser hellre att vi låter hleb stanna kvar och ge han en chans till och låna han variera tillsammans med henry på den kanten och ibland iniesta.

Hoppas såklart på att etoo skriver på men verkar inte som det och för dem pengarna vi säljer han för + att vi säljer guddy så får vi ca 400 miljoner för dem tillsammans och köp villa för dem pengarna. Han är den enda som kan ersätta etoo.
Barcelona Rambla
2009-06-25 14:03
lameG^

Du ska inte gå på 1-2 år gamla citat från Cesc som The Sun har dammat av och klippt ihop tillsammans med lite färskare. Cesc stannar i Arsenal minst en säsong till och troligtvis flera till.
Real Madrid KaptenFantastisk
2009-06-25 13:58
Hur ser det ut för Eto'o? Är han på väg bort? Vore synd, en underbar spelare som gör mål konstant. Tycker nästan Barca borde köra vidare på samma lag, världens bästa sådana för tillfället.
Barcelona lameG^
2009-06-25 13:53
in med fabregas. Kolla bara vad han säger till pressen. Han vill bort helt enkelt och vinna titlar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-25 13:34
Vet inte om denna länk är postad innan men det är i alla fall den alltid lika läsvärda Sid Lowe som summerar den gångna säsongen i Spanien. Notera att Felipe är årets vänsterback. Sen måste ni bara läsa "Best interview" när Radio Marca intervjuar Higuain efter hans fyra mål mot Malaga samtidigt som det hela tiden hörs "beep" eftersom Eto'o även han göra fyra mål samma kväll. Klockrent!
Barcelona Mojito
2009-06-25 13:20
Jag tror att anledningen till att Villa var extra självisk mot USA var att han hade chansen att tangera Ronaldinhos mål i 4 raka matcheri ett för-VM.

Men en sak är säker, Villa skulle aldrig kunna göra samma jobb som Eto´o i defensiven även om han säkert skulle kunna göra (minst) lika många mål.
Eto´o öppnar ju upp för resten av laget med sina löpningar, så på så sätt skapas lika många mål totalt ändå.

Lejonet regerar!
Barcelona Barcaloni
2009-06-25 10:37
En sak till.. alla anfallare har en sån dag på jobbet då man beter sig ganska själviskt. Även Eto har haft såna matcher tro mig, och många andra värld stjärnor. Det är en del av deras jobb att skjuta och näta. Sätter man inte bollen, då blir man bara mer frustrerad och försöker bevisa ännu en gång "Jaa.. jag kan göra det". Så oroa dig inte för den delen, en anfallare ska våga skjuta annars gör man inga mål.
Barcelona Barcaloni
2009-06-25 10:30
Ämne: Bara en fråga till e....
Okkapokka/

De flesta av oss eller åtminstone Jag och många andra här på forumet har sagt det klart och tydligt innan att man verkligen hoppas på att Eto stannar och förnyar sitt kontrakt.
Men om han drar, så finns troligen ingen bättre ersättare än Villa som är "tillgänglig" på marknaden.

Visca lejonet Samu!
Barcelona Okkapokka
2009-06-25 04:20
basaric

Jag vet, och jag skulle kunna skriva ett lika långt inlägg om varje spelares insats efter dagens match, men Villa är den spelare som ryktats hit mest under säsongen efter Ribery. Därför kändes det relevant att ta upp just honom.

Nog för min del, återigen. Sommarjobb om 3-4 timmar trots allt.

Bona nit culés som fortfarande är vaken!
Barcelona basaric
2009-06-25 04:12
Du får inte glömma Torres, tycker att han var minst lika värdelös som Villa.
Dessutom är dom två gangska lika i spelet och även i beetendet, egoister båda två.
Men jag tycker att Villa är en forward av värdsklass och när han är på spelhumör då levererar han, samma sak med Torres.
Kolla bara förra året med Spanien i Em... Villa var ju fantastisk och vann skytteligan.
Ändå väljer jag Samu före båda.
Barcelona Okkapokka
2009-06-25 04:06
Bara en fråga till er alla culés där ute som har tid över eller vill ha något att fundera över. Ämnet är kvällens match mellan USA och Spanien. Innan jag börjar så vill jag bara säga att ni inte ska tro att jag inte ser Villa som en världklass spelare, utan tvärtom. Detta är bara en observation.

Villa var rakt ut sagt en själviskt jävel ikväll och jag tror inte jag såg en endaste pass från hans sida som hittade rätt, och jag har inte tillräckligt med fingrar på händerna för att räkna hur många gånger han bara sköt från ingenstans. Han fullständigt ignorerade sina lagkamrater under matchen genom att aldrig lyfta på huvudet och se sig om andra alternativ, han drog bara i väg ett halvtaskigt skott och såg frustrerad ut. Såklart, det kan vara bra ibland att ha en anfallare som gör så här, för en spelare av hans kaliber kan lika gärna träffa målet på varje skott och möjligen sätta dit ett par bollar. Men det fick mig ändå att tänka på en viss Barcelona spelare i Samuel Eto'o, och hur dom skiljer sig här. Det spelar ingen roll hur vissa markerar Samu som en "självisk" spelare framför målet och att han aldrig passar, han beter sig aldrig på det här viset - och ska jag vara helt ärlig så tror jag Samu hade nätat om han var i Villas skor i den här matchen. På något sätt så hade han hittat ett hål likt matchen mot Manu och bara tryckt in bollen i nätmaskorna. Jag tror inte jag vill offra bort det alltså, inte heller hans kämpaglöd, offervilja och passion på planen under 90 minuter. Villa må vara den skickligare spelaren, men jag hoppas verkligen att vi behåller Samu den här säsongen och kommande säsonger. För han är perfekt för oss. Jag tror inte att lika många är på hans sida nu som under säsongens tidigare skeden, men jag står fortfarande kvar på hans sida och jag hoppas ni gör desamma.

Jag här tänkt på det här i dagar nu, i timmar och i sekunder, och jag väljer Samuel framför Villa sju dagar i veckan.
Barcelona basaric
2009-06-25 04:02
Nu har tom Paris Hilton gått ut och sagt att Ronaldo är en vekling och en bög...

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-25 04:01
Se-se-se upp Ramos.

Sopa.
Real Madrid Pontus Wernbloom
2009-06-25 03:17
Canaletes

Samma sak med Cristina ! :)
2009-06-25 03:16
pokke

Helt rätt:)
Canaletes
2009-06-25 03:05
Pontus Wernbloom

CL finalen sa svaret hela världen ville ha: Messi!
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-25 03:04
Det är så otroligt löjligt att säga att allt var Ramos fel. Vad är det med vissa? Hela spanien var uselt och snälla peka inte ut vissa spelare och säg att det var deras fel.
2009-06-25 02:58
ever
Barcelona Riiio!!
2009-06-25 02:44
...Alltid!
2009-06-25 02:33
Never
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
2009-06-25 02:17
Pontus Wernbloom

iniesta
2009-06-25 02:15
Vem är bäst i toppform?
Cristiano eller Messi?
Och snälla ta av er barca brillorna när ni svarar på den frågan :)
Annons: