/spanien/barcelona/forum/18018.aspx/spanien/barcelona/forum/18018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-06-06 13:37
Varför MÅSTE vi ha en redodlad striker för?

Man U har klarat sig utan en renodlad striker och det har ju gått bra, så varför skulle det inte funka med Zlatan?
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:36

Okkapokka,
Det är nog ingen som tycker att Zlatan och Eto'o i samma trupp vore det optimala. Slutar med att en blir missnöjd.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-06 13:35
Varför ska vi ha Eto'o och Zlatan i samma trupp? Det är två världspelare som förtjänar en startplats i sitt lag. Det är ungefär som att man skulle ha Buffon och Casillas i samma trupp.
Barcelona H.C Xavier
Vad är det här?

Det här börjar likna Madrid. Vi har en spelare som när han är frisk och fri ifrån Afrikanska mästerskapen gjort 25,26 och 30 mål per säsong enbart i ligan. En spelare som gjort mål i 2 CL-finaler. En spelare som säger vad han tycker på både gott och ont. En spelare som vägrar att ta emot rasistiska påhopp. Löper kanske mer en någon annan anfallare defensivt i världen vilket gjort vårt press spel så framgångsrikt. Glöm heller inte att det var Ronaldinhos uttalande som startade turbulensen för några år sedan. Eto'o gav svar på tal när han sa att han alltid var på träningarna och gav 100%. Så här i efterhand så hade han ju rätt. Nu vann Eto'o CL-finalen som han dessutom gjorde mål i medans Dinho bara blir sämre och sämre.
Barcelona kallesiete

Med Zlatan i laget istället för Eto'o så kommer dom andra som spelar framåt också att göra ännu fler mål. Och ja, han har inte gjort 25+ i ligan tidigare men att han inte skulle göra det i ALLA tävlingar om han kommer hit är inte speciellt troligt.

Mycket gick genom honom i Inter - det leder till fler mål.
I Barca - exakt så mycket går kanske inte genom honom men han har bättre spelare runt omkring sig.

Det blir nog ingen större skillnad i målskörden.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-06 13:32
Ämne: PILMA

Ja, vi har ....
kallesiete

Det är sällan/ovanligt att Zlatan snittar 25 + mål i liagn per säsong men vi kan göra honom till det genom att ändra sin spelstil vilket är att framspela.
Han ska vara den som gör målet såsom Lejonet.
Barcelona Ralle
Hur har det sett ut iår på anfallsfronten?

Vi har haft:

Messi - Gud
Henry - Gör sina 20 mål per säsong
Eto - Strålande
Bojan - Inte spelat så mycket
Pedro - Inte spelat så mycket
Hleb - Inte varit så bra

Vi har haft 6 anfallare och det ska vi också ha nästa år.

Finns några alternativ..
1. Bort med Eto och Hleb - In med Zlatan och Ribery
2. Bort med Hleb - In med Zlatan
3. Bort med Eto - In med Zlatan

Sen, varför vill vi ha Zlatan, passar han in? Passar han in i gruppen, kommer han vara större än laget?
Barcelona Ralle
Hur har det sett ut iår på anfallsfronten?

Vi har haft:

Messi - Gud
Henry - Gör sina 20 mål per säsong
Eto - Strålande
Bojan - Inte spelat så mycket
Pedro - Inte spelat så mycket
Hleb - Inte varit så bra

Vi har haft 6 anfallare och det ska vi också ha nästa år.

Finns några alternativ..
1. Bort med Eto och Hleb - In med Zlatan och Ribery
2. Bort med Hleb - In med Zlatan
3. Bort med Eto - In med Zlatan

Sen, varför vill vi ha Zlatan, passar han in? Passar han in i gruppen, kommer han vara större än laget?
Barcelona kallesiete

Ja. Just därför förstod jag inte varför klubben skulle satsa på Villa mer nu? Är det för att du personligen hellre vill ha Villa?

Båda kommer aldrig nej, det har du rätt i.

Satsa på Zlatan är ju min åsikt.
Barcelona Rambla
2009-06-06 13:31
kallesiete

Det handlar ju i slutändan om att få någon av dom, eller hur? Värvar man Villa, lär man inte gå för Zlatan och vice versa. Allt handlar ju vem Pep verkligen vill ha.
Barcelona J.Gamper
2009-06-06 13:29
Pep verkar vara väldigt förtjust i Zlatan. Även om jag inte vill ha Zlatan i Barca så vet Pep vad han gör. Skulle bli intressant o se honom tillsammans med alla andra stjärnorna men tuvärr så kräver nog Inter en hel del pengar som Laporta inte är beredd o betala. Tror nog att det finns större chans att Zlatan stannar i Inter eller hamnar i Real.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:26
PILMA

Ja, vi har många framspelare men det kan inte bli för många. Zlatan skulle utan tvekan göra minst 25+ i alla tävlingar i barca-tröjan. Med tanke på att han gjorde 25 bara i ligan senast.
2009-06-06 13:26
Ämne: Förstår inte hela gr....

Hetfield Barcelona

Etoo vill inte lämmna Barça och vill inte hellre ingå i en eventuell byttes affär.

Etoo är mer än så.
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 13:25
Ämne: Förstår inte hela gr....Därför att han vill stanna i Barcelona och fortsätta vinna fler titlar.
Det vi har hittills hört är ju bara spekulationer i media.
Jag var i Barcelona för inte så länge sen och såg matcher. Eto'o är verkligen älskat av fansen. Du skulle se skylterna med hans namn överallt på arenan och hur folk skrek Eto'o, Eto'o.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:25

Ja, i vilken ordning det görs spelar ju ingen större roll. Bara han hamnar i barca innan försäsongen börjar.

Förstår dock inte riktigt hur Villa är en spelare som vi "behöver förstärka med" mer än Zlatan.
2009-06-06 13:24
Ämne: PILMÀ //

Gör han ....
Jay-z

Ja det stämmer.
Hjälpa laget i första hand men vilket sätt?
Ska vi göra varje spelare till en framspelare?
Njae det tror jag inte.

Vi har Xavi/Iniesta/Messi/Henry som framspelare det räcker båda gott och långt.

Tror du att vi ska köpa en anfallare bara för att hans ska spela framåt? Nej som sagt det tror jag inte.

En anfallare i Barça som har dessa spelare Xavi/Iniesta runt om sig måste snitta 25 + mål i alla tävlingar enligt mig.
Barcelona Hetfield
2009-06-06 13:24
All I'm saying, OM klubben vill ha Zlatan så skickar det väl signaler som säger: "Det är dags att dra Samu"

Så varför måste han envisas med att stanna, jag är tacksam för allt han gjort för klubben, men just nu så föredrar jag hellre en annan anfallare
Barcelona Rambla
2009-06-06 13:22
kallesiete

Det skulle inte förvåna mig, det gör de säkert. Personligen tycker jag att de inte behöver vara så ivriga just nu. De borde se till att försöka värva spelare som vi faktiskt måste förstärka med och som där vi har konkurrens från andra. Spelare som Villa, Silva, Ribery. Zlatan kommer inte att försvinna, vill han verkligen hit så kan man lösa det senare under sommaren. Det finns inte så många klubbar som kan värva honom ändå.

Jag är rädd för att vi går miste om spelare som vi annars hade kunnat värva för att de hellre går till oss än Madrid. Ja, jag är övertygad om att både Villa och Silva hellre hade spelat i Barcelona än Madrid oavsett vad Marca/AS/Madrid SF påstår.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-06 13:21
Hetfield

För att han vill vara kvar i Barcelona?
Barcelona Hetfield
2009-06-06 13:20
Förstår inte hela grejen med Eto'o, Inter vore ju perfekt för Eto'o för att där skulle han vara lagets stjärna (ser ingen som är större än Eto'o i Inter, förutom Zlatan), så varför vill han inte ingå i ett byte?
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:18

OK.
Ja som sagt, vi får väl se.
Jag tror utan tvekan att barca försöker / vill få hit ibra i alla fall.
Barcelona Rambla
2009-06-06 13:16
Ämne:
Rambla.
Ja vi får....
Nej nej för fan. Kommer Zlatan, vilket jag inte tror sker, så kommer inte Eto'o vara kvar.
Barcelona Rambla
2009-06-06 13:16
Dinho, Messi

Jag misstänkte nog att du var ironisk där, fast inte helt säker då.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:15

Rambla.
Ja vi får väl se helt enkelt.
Jag tror Pep&Laporta vill ha hit Zlatan och att han hamnar i startelvan. Vad som händer med Samu är väl lite mer oklart då kanske. Bänken?
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 13:15
Ämne: Jag tror inte på upp....Håller med dig.
Men jag tror också mer på det Laporta sa häromdagen. Han vill gärna se Eto'o att avsluta sin karriär i Barcelona. Det finns dock ett hinder. Eto'o och klubben ska komma överens om ett kontrakt, om det ska vara möjligt. Laporta öppnade upp lite därför då han kanske inte vet om klubben kan komma överens med Eto'o om ett kontakt. Det är vad jag tror.
Barcelona Dinho, Messi
2009-06-06 13:14
För er som inte förstod det så var jag ironisk. Krig eller inte, sämre spelare eller inte, grym säsong till trots spelar för mig mindre roll. Problemet ligger inte i att barca inte kommer att få hit spelare, det gäller att hitta de med rätt mentalitet. Som några här nedanför säger "att en spelares personlighet inte går/kommer att ändras" kan inte hålla med er mer, och där har ni svaret på varför Zlatan trots att han e och kommer vara grym i barca inte borde värvas. Enligt mig...
Barcelona kallesiete

Jay-z

Tack för att du är en av dom som förstår att Zlatan (trots att han vann skytteligan i Serie A) inte bara bidrar med mål.
Barcelona Rambla
Ämne:
Det viktigaste är ....
Ja men Samu verkar ju inte vilja gå till Inter. Åtminstone inte som en delbetalning för Zlatan.

Jag kan inte se att Laporta slänger upp de pengarna om Moratti vill ha. Varför blir det så höga summor då? Ja, tacka Perez för det som viftar med jättesummor i parti och minut.
Barcelona Criff
2009-06-06 13:12
Finns inte en chans att Barca erbjudit Eto i utbyte, då Eto själv sen förra sommaren sagt att han kommer inte ingå i någon utbytes affär.
Så alla utbytes affärer som det ryktas om, och kommer ryktas om stämmer inte.
Barcelona Jay-z
2009-06-06 13:12
PILMÀ //

Gör han inte 20+ så bidrar han med annat som i slutändan hälper laget att vina ex assist osv.
Spelare som eto'o och Lloriente är så beronde utav mål. Zlatan är så mycket mer än mål.

Det viktigaste är inte mål utan kan Ibra hälpa laget till framgång. Svar: Ja
Annons: