/spanien/barcelona/forum/18017.aspx/spanien/barcelona/forum/18017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2009-06-05 22:34
Tycker personligen att Riise är långt ifrån Barça kvalité och hur ofta får Riise till sitt kanon skott?

Han är gamal och föredrar felipe helt klart
Barcelona Nesto
2009-06-05 22:32
Milito med en ny opperation japp,
Blir han borta 4-5 månader till då tycker ha vi lånar ut honom i 6 månader så får vi förhoppningsvis tillbaka honom i grym macthform.

VI kan ju köra med 2 erfarna i form av Puyol och Marquez och sen 3 ynglingar á la Pique,Cáceres och Henrique.
Alenao
2009-06-05 22:31
Riise har ett riktigt bra skott och är en stor och stark back. Får man han billigt så varför inte, dock känns han inte som en back i Barca material, men vem vet.
Barcelona Nesto
2009-06-05 22:28
Ämne: Barcelona_Messi10
....
Håller med dig till 100

Ja ville som de flesta ha Villa istället för Zlatan men nu ser ja nästan ´hellre Zlatan i Barça.
Han har fysiken,tekniken och spelsinnet.
Han lyckades göra 25 mål i Italienska ligan, och ja de är väl inget o komma me, det är en av de sämre ligorna.
MEN! vilka var spelfördelarna i Inter?
Figo, 40 år+ en trög wannabe Ronaldo som överdriver med sina överstegsfinter? okej han lånades ut.

Tänk i Barça, varenda spelare är spelfördelare,anfallare och försvarare!
Tror att han gott o väl kan näta 30 gånger +

Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 22:27
Förstår fortfarande inte varför folk placerar Cesc i nästa säsongs startelva. Vi kommer inte lägga fantasisummor på en egen produkt, och det Cesc skulle kunna bidra med har vi redan i Iniesta och Xavi.
Barcelona Jr. Honken
2009-06-05 22:25
lameG^

Håller inte riktigt med dig där. Tycker inte att Iniesta ska spela ytter. Han passar mycket bättre som inner, då han får styra spelet och röra bollen mycket mer. Just det (plus en j*v*a massa andra saker) är han ju så bra på.

Visst, Cesc är bra på positionen, men Iniesta är för mig klart bättre! Kanske skulle han passa bra som buckup till Iniesta, men jag tror inte att han är redo att nöta bänk så pass mycket. Inte ens i världens bästa klubb.

Sen är det ju pengar också. Han lär väl kosta en hel del.

Med andra ord, jag är nöjd med Xavi-Iniesta där! ;)
Barcelona el Flaco
2009-06-05 22:22
Gaby Milito är just nu i Argentina och han ska på nytt operera sitt högra knä i hoppet om att kunna återhämta sig från sin långtidsskada. Barcelonas läkarteam Ramon Canal och Ramon Cugat har åkt ner till Argentina för att vara närvarande vid operationen.

Oerhört tråkigt. Jag hade hoppats på att han skulle göra en comeback i Barcelona, men nu ser läget riktigt taskigt ut.
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-05 22:21
DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA

Samma chans vi gav er efter ni fick stå på led för att klappa in serie segrarna när vi va 15poäng före.
Barcelona rubben
2009-06-05 22:21

Drömelvan!

Ibra
Ribery-Iniesta-Xavi-Cesc-Messi
Riise-Pique-Puyol-Alves
Neuner
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
2009-06-05 22:19
Ämne: --------Ibra--------....
hahaah de där ser lite för bra ut, vi måste ge real en liten chans iaf
Barcelona lameG^
2009-06-05 22:14
--------Ibra---------
Iniesta---------Messi
------Xavi-Cesc------
--------Yaya---------

Detta laget skulle jag vilja se. Ifall vi köper in en ny vänsterytter så är vi kompletta. Då har vi en bredtrupp också och alla skulle få variera.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-05 22:11
Alenao//

Bra skrivet!

Barcelona rubben
2009-06-05 22:11
Håller med Alenao att vi behöver fysik i laget. Zlatan skulle vara den perfekta värvningen enligt mig. Riise skulle åckså få komma för min del, han har en riktigt skön kanon!
Barcelona lameG^
2009-06-05 22:07
Alenao//

håller med dig faktiskt den delen där du skriver om tyngd mot engelska lagen och det har du rätt i. Med han i anfallet skulle han göra messi bättre också. Jag själv blir inte arg om han köps.

Men det konstiga är att det vi egentligen är ute efter är en vänsterytter och inte striker. Konstigt tycker jag.
Canaletes
2009-06-05 22:02
lameG^

Asså du har inte ens sett honom spela!!!
Det är ju fan som att döma en person efter sin utseende!
Alenao
2009-06-05 21:56
Barcelona_Messi10

Det Barcelona fansen inte tror på är att Zlatan inte ska passa in i laget då han inte är en spelare som Tevez/Rooney/Eto. D.v.s en spelare som löper mycket och det är Barcelona ledningen mycket medvetna om. Zlatan värvas inte för att vara en spelare som jobbar hem hela tiden och löper mycket. Han är en tank på 2 meter och över 90 kilo med teknik, fisyk och spelsinne. Man kan lira med en sådan spelare i vilken formation som helst och han skulle passa perfekt med Messi bredvid sig. Han är gudomlig på nickskarkvar, hålla i bollen, dra sina gubbar och passa den vidare genialiskt. Jag har följt killen och säger till mig själv varje gång jag ser honom spela. "Tänk att få se honom i Barca med dom andra genierna".

Många av er är så sugna på Villa. Visst han är Spanjor och hungrig efter titlar. Men han är ju väldigt lik Eto i sin spelstil, så varför ens byta. Många av er vill ha Ribery också. Alla vet vi innerst inne att Ribery blir så fruktansvärt dyrt att värva då Real, Chelsea och ManU är efter honom. Det betyder att det kan bli en budgivning som slutar närmare en miljard. Och vad har Ribery presterat för att vara värd närmare en miljard? Inte ens Ronaldo är värd så mycket.

Allvarligt talat, hur många tror att Iniesta, Xavi, Zlatan, Messi & Henry/Bojan skulle misslyckas med att vinna CL igen? Ligan och den Spanska cupen skulle man garanterat ta hem.

Vi såg ju alla tydligt mot Chelsea att Barca inte hade någon tyngd/fisyk att sätta emot. Ändå vann man turligt med ett ända skott på mål under hela matchen. Eto var osynlig och ingen hade fisyken mot dessa bjässar. Man måste ha sådant i laget. Laget måste utvecklas hela tiden och ta fotbollen till ännu högre nivå och det är bara Barca som kan det i dagens fotboll.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-06-05 21:50
Eto'o lämna som Bosman nästa sommar??? Så går det när man inte tar hand om sina spelare. Hoppas han stannar.
Barcelona lameG^
2009-06-05 21:43
Okkapokka - El Triplete!//

nej, faktiskt inte och därför vill jag inte se honom i barca. Vill hellre låna ut honom till en spansk klubb och sedan får vi se hur det går för honom.

Milito ska göra en operation till och kommer säkert inte spela mer för i år. Sälj han för fan.
2009-06-05 21:40
lameG^

Har du ens sett Henrique spela i överhuvudtaget?
Barcelona lameG^
2009-06-05 21:37
Villa/Silva //

aa, han är riktigt grym och det visade han mot oss senaste matchen.

Bojan,Gai hoppas jag verkligen vi satsar på tillsammans med Thiago och Muniesa. Man ser att vi satsar på dem för att vi inte lägger till dem i köpet på felipe.

Hoppas deportivo lånar jeffren och pedro. Då får vi se ifall de är tillräckligt bra för att spela i barca. Sedan har vi abraham,sanchez,xavi torres men dem är ju inte spelare som direkt satsar på heller.

Caceres och Henrique är 2 stora frågetecken. Var kommer de spela? Jag vill faktiskt inte se dem i barca. Dem är inte tillräckligt bra helt enkelt.
Valencia Villa/Silva
2009-06-05 21:30
Synd att Iniesta missar confederations cup men unge Pablo Hernandez får nu visa om han är landslags material. jag tror att när han väl får chansen så kommer han att vara väldigt bra i landslaget.

Barcelona lameG^
2009-06-05 21:26
Någon som vet ifall felipe spelat nån landskamp för brasilien eller varit på bänken eller något?
Barcelona Trippeln
2009-06-05 21:25
HAHAHHAHAHHA

Har zlatan inte gjort nickmål driver ni han har gjort några den här säsongen bland annat mot CHIEVO OCH LAZIO Lobbnickmålet som okkapokka också uppmärksamma och säkert några till som jag har missat.
Barcelona rubben
2009-06-05 21:11
Ibra kommer att lyckas var han än spelar!
Barcelona_Messi10
2009-06-05 21:04
Bra skrivet Marcus.

Men jag hoppas att han lyckas, Jag diggar Zlatan som fan, men har svårt att se han lyckas.
i Barca
Men alla tycker inte likadant , vi får väl se.

Chelsea kan också vara intresserade.
67 procent tror att Zlatan inte spelar för Inter.
Barcelona marcus
2009-06-05 20:53
Barcelona_Messi10

Samtidigt är han ett spelaralternativ vi saknar för tillfället.

Det hade tagit tid att anpassa sig till det spanska spelet precis som för Henry men det kommer.

Vad däremot Ibra hade tillfört i stora mått är hungern för fler titlar som behövs i ett lag. Jag tror det är viktigt med någon stor spelare i sommar även om jag verkligen inte tror på en värvning av en spelare för dem priser det pratas om i media. Henry och Ronaldinho kostade 25 miljoner euro.

Men det är kanske fel att prata om priset så. Eto´o var dyrare än så till exempel , men Zlatans lön gör det omöjligt!

Jag undrar hur Henry som blivit till åren lyckas ladda om efter en så intensiv säsong som vi faktiskt har spelat. lägg till att han vunnit titeln han suktat efter hela sin karriär?

Laportas sista år. Det är verkligen enda skälet till Ibra. Men inte tror jag han floppar!

2009-06-05 20:41
Är helt 100% säker att Zlatan gjort nickmål efter hans period i Malmö. Han gjorde väl en lobbnick mot PSV i Champions League förra året om jag minns rätt. Och han har förbättrat sitt huvudspel rätt rejält på sistonde.
Sevilla bateni
2009-06-05 20:38
Länktipset: rolig parodi, beskriver i stort sett 90% av Barcelonas matcher denna säsong:)

/Lovar, det var sista gången jag länkade crackovia, ska sluta spamma er!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-05 20:36
Ämne: Ni måste se den här ....
Haha kolla vid 0:41 när Rooney, Carick och Vidic försöker dra ner Messi med hjälp av armdragningar och fälleben men det hela slutar med att Carrick och Vidic krockar och faller medans Leo reser sig och kan fortsätta. Synd bara att domarn hade blåst.

PS: Vad fan gjorde Calderon där?
Barcelona_Messi10
2009-06-05 20:34
Barca behöver inte Zlatan alls.

Vad ska han göra för er då?

Är han en bättre spelare än Messi ,Etoo , och Henry.

Nej , dem har varit mycket bra spelare.

De van Cl finalen
Liga mästare ,me många poäng.
Och spanska cupen.

Har svårt att se Barcelona vinna Chamions league me Zlatan i startelvan.

Han kommer fan va värre än Robbie Keanes debut (Liverpool)

Zlatan e bra.

Men han passar inte i Barca.
Annons: