/spanien/barcelona/forum/18016.aspx/spanien/barcelona/forum/18016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 13:07
Ämne: Haha det roliga är a....
Tack...
Det där var bra.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:07
Haha eller hur. Precis som spelarnas personlighet på planen ska ändras totalt bara för barca har en viss filosofi. Det viktigaste är väl att dom anpassar sig spelmässigt. "Trots" alves överdrivenhet och klagomål har väl han gjort en hyffsad säsong om man säger så.
Messinho
2009-06-06 13:05
In Silva,Villa/Zlatan Saltor,Maxwell

Eller Ribery,Llorente,Saltor,Filip Luis,
Barcelona Rambla
Haha, det där stämmer väl inte riktigt? Dani Alves är fortfarande en grinig jävel när han är på planen. Han filmar (överdriver smärta kanske är ett rättare ord) fortfarande. Det är en del av hans sätt och spelstil. Jag tror personligen att han hade blivit en sämre spelare om han gick in och var mr Nice guy under matcherna. ;)
Barcelona kallesiete

Bara att hoppas att han kommer hit och tystar er allihopa.

Ingen spelare är större än klubben.
Det som är lite lustigt är att ni som inte vill ha hit Zlatan verkar tycka Eto'o är hela barcelona och ska behandlas som en riktig gud. Inte tänka på klubbens bästa.

Det är lite ironiskt, måste ni hålla med om.
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 13:04
Ämne: Ciao
Var ställs den....Nämen, du måste ju förstå hur sensationsjournalistiken fungerar. Pep ringer inte upp Sport och säger saker om en spelare. Han måste ha fått frågan han svarar på.

Citet:
"Ibrahimovic is a great player. Many players who come to Barcelona become stronger," Guardiola told Sport, according to La Repubblica.
Barcelona Dinho, Messi
2009-06-06 13:03
Ämne: Barcelonas filosofi ....
Så Dani Alves har sen han kom till Barca blivit en sportslig man som inte filmar och klagar på domslut som i själva verket är helt korrekta.

Skall också lägga ner denna diskussion nu, men är som sagt helt klart orolig för Zlatans attityd.
Messinho
2009-06-06 13:00
Barcelonas filosofi ändrar spelarnas spelstil punktslut!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Jay-z

kan hålla med att vi behöver en bra huvud spelare men jag undrar varför vi inte satsar på Basken Llorente? ser många fördelar med han som jag nämnde förut med.
Ung, Spanjor, bättre huvud spelare än Ibra, kan sitta på bänken för Etoo, jag mycket annat.

Och nu frågan.
Hur många säsonger har Zlatan gjort 20+ mål i en liga?
Vi kan exempelvis de senast säsongerna och då menar jag 06/07 16 mål 07/08 17 mål.
Det säger väl mycket om världanfallare eller?
Barcelona kallesiete

hahaha zlatan tror han är bäst kommer förstöra stämningen i barcelona.

Det får sammanfatta er som absolut inte vill se Zlatan i barca.

Jag skippar detta nu, meningslöst.

Vill inte se ett nöjt barcelona a la 07/08 igen.
Barcelona Rambla
Rey Etoo

Försök att tänka så här istället. Om, jag säger om, Pep inte vill ha Eto'o till nästa säsong så finns det en bra orsak till det. Vi vet ju faktiskt inte vad som sker i Can Barça. Allt tyder på att de ansvariga jobbar i det tysta vilket bara är bra. Kanske inte för många här på forumet för de vill ju så klart veta just nu hur Peps startelva ska se ut nästa säsong.
Barcelona Criff
2009-06-06 12:59
Haha det roliga är att Goal.com som vissa håller som en trovärdig källa, nämnde inte det som Guardiola sa PRECIS efter han sa det om Zlatan.

här är det hela på spanska:

Cuando le preguntaron por los motivos por los que Bojan no juega con asiduidad, recordó que “Eto’o ha marcado muchos goles; es un jugador que tiene y tendrá siempre el gol. Bojan también. Por eso es bueno tenerlos a los dos”. En cuanto a Ibrahimovic, apuntó que “es un grandísimo jugador”, aunque añadió que “como también lo son Villa o Silva”. Guardiola subrayó como reclamo que “muchos jugadores cuando vienen al Barcelona se hacen aún mejores”.

Han säger assså direkt efter han säger att Zlatan är en stor spelare, att det är också Villa & Silva.

Tolka det hur ni vill :)
Barcelona barcino
2009-06-06 12:58
asså vf köpa zlatan när man kan köpa ribery? och zlatan tror han är bäst han kommer förstöra stämningen i barcelona, Nej tack

föresten nån som vet en svensk hemsida med barcelona prylar,frakten e grymt mkt när man beställer från fcbarcelona.com

més que un club
Barcelona kallesiete
2009-06-06 12:57
Ciao
Var ställs den frågan? Inte i den artikeln Criff länkade i alla fall.

Vill gärna se det.
Barcelona Dinho, Messi
Ämne: Rey Etoo

kompis, ....
Det är väl lätt att tro det ja. Kanske inte första säsongen men det gjorde han ju varken i landslag, juve eller inter heller. Däremot här han utan undantag (enligt mig) tagit den rollen mer eller linder självutmant efter nånstans säsong. Varför skulle det ändras i barca? Så mycket större är inte barca än inter och juve.
Barcelona Rey Etoo
Aja jag går nu det är inte lönt att diskutera vi får väl se med tiden som guardiola sa. Bara då kan vi komma tillbaka och se vem som hade rätt.

Edit: Första gången guardiola gör något dum och det ör att inte påpeka att eto'o inte kommer bytas, bara där kan det skapas en enorm turbulens. Är så trött på barcelona de är nästan aldrig nöjda ibland önskar man att eto'o lämmnar till en klubb som verkligen uppskattar han :(
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 12:56
Ämne: Haha rätt kul artike....Pep säger precis det han borde säga i detta fall, när han blir tillfrågad av journalisten. Tror du att Zlatan skulle passa in i din Barcelona?

Så journalisten får lite att jobba med... Sensation!

Barcelona kallesiete
2009-06-06 12:54

Zlatan tar inte lika många löpningar i djupet som Eto'o? Dom är inte samma typ av spelare riktigt?
Men Zlatan kommer anpassa sig till barcas modell även om han fortfarande inte kommer vara identisk Eto'os spelstil. Då hade det inte varit någon mening med att sälja eto'o och skaffa Zlatan. Man vill ju ha en förbättring. Inte gå bakåt.

Zlatan skulle göra fler mål+ass och är hungrigare. Är övertygad. Dom andra spelarna skulle inte falla bort. Vi skulle inte göra mindre mål och hur målen kommer till är egentligen skit samma. Trots att jag säger att hur målen kommer till är skitsamma skulle ett köp av Zlatan inte ändra barcas filosofi.

Övertygad.
Barcelona Rey Etoo
2009-06-06 12:52
Ronaldinhoismx3//

Vem ahr sagt att han ska leka kung jag säger bara vad som kan hända och att min rädsla är att han kommer reagera på fel sätt.

Spanien är inte som italien folk är mycket mer kräsna där och zlatan kan få väldiga problem om han inte leverar och att byta ut en legend i klubben plus osanlika pengar mot en man som inte egentligen är anpassad till la liga tycker jag är dumt
Barcelona Criff
2009-06-06 12:52
Haha rätt kul artikel med tanke på Zlatan-Eto diskussionen :P
Barcelona Jay-z
2009-06-06 12:51
PILMÀ (Kärlek & Respekt //

Zlatan gör 25+ och fler assist än både Henry och Eto'o så mål blir inga problem. Däremot behöver vi huvudspelare inte bara en djupledsspelare alla lag behöver en stark huvudspelare där uppe. Zlatan speringer på djupet och är het i luften Zlatan är näst intill komplett.

Vi förlorar så jävla många inlägg och hörnor på grund av att våra anfallare inte är några bra huvudspelare.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-06 12:49
Rey Etoo

kompis, du tror väl inte på fullaste allvar att zlatan kommer till barca för att leka kung?
han vet nog vad som gäller och om det är något pep vill att han ska ändra på så lär han tala om det vid en eventuell övergång
Barcelona Rey Etoo
2009-06-06 12:48
kallesiete//

I världens defensivaste liga? bäst defensiva också eller hur?

Kolla igenom zlatans alla mål och se hur många som kommit genom en löpning
Barcelona kallesiete
2009-06-06 12:47

Kan väl säga såhär:
Så mycket bättre som jag tror Zlatan är på att stångas, vinna dueller och hålla i bollen mot t.ex. engelska topplag.
Så mycket sämre tror jag inte han är att ta djupledningslöpningar mot Valladolid där Messi + Henry ändå briljerar.
2009-06-06 12:46
Criff

men nu tror jag på dig haha skämt o sido.

jag tänker bara hur jag skulle göra, försöka sälja en spelare och när ingen köper honom såklart jag säger att jag vill ha honom kvar när han dessutom imponerar på försäsongen. men vi skiter i det nu. det viktigaste är ju att han blev kvar visst?

och det viktigaste är att om nu pep ville ha en centertank men fick "nöjja" sig med etoo så gjorde han ju något väldigt bra av det hela. GENI
Barcelona Rey Etoo
2009-06-06 12:46
kallesiete//^ Ronaldinhoismx3 //

Nej jag vill inte ha tubulens men zlatan kan fixa det pågrund av att han brister hjärta för klubben han kan inte göra vad han vill i barca. Eto'o har betet sig illa visa gånger men visa gånger har man svårt att se att han gör fel.

Han öser in mål han krigar för klubben han avgör finaler men endå behandlas han som skit vartenda gångs nästan zlatan däremot kan göra vad han vill i inter utan att de vill bli av med han. I inter behandlas han som en kung jag vet inte hur många gånger han kommit med idiotiska uttlanden mot en klubb som avgudar han och behandlar han som e kung.

Eto'o får ta skit hela tiden men han låter ingen bryta ner han, fast att tränare velat bli av med han så han inte öppnat munnen ens utan bara sagt att han vill fortsätta och kämpa.

Sätt zlatan i den situationen och tänk efter hur han ahde reagerat.

Det är min rädsla.
Barcelona Jay-z
2009-06-06 12:45
Dinho, Messi //

Alltså jag vet inte vart ni får allt ifrån.

"jag är orolig för är Zlatans attityd jämtemot sitt eget "varumärke" där Zlatan ofta vill få det att framstå som att det är han som vinner matcherna, inte laget"

Zlatan får jämt frågan är du "världen bästa, kommer du vinna skytteligan osv" Men Zlatan svarar alltid med attt säga behöver vinna något så länge laget vinner.

"Jag tycker dessutom att han i det närmaste är oförskämd mot sina medspelare då han som regel ofta firar sitt eget assist mer än lagspelarens mål."

Om jag ska va ärlig så har jag sätt den tendensen hos både Henry och Eto'o. Främst henry som speringer till hörnflaggan själv när han gör assist. hur som hällst vill jag behålla Eto'o men Henry kan lika gärna gå. Han har endå inte så mycket kvar i topp fotbollen, så varför inte casha in medans man kan.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 12:44

Och ja, Inters spel bygger mer på Zlatan. Eto'o och Zlatan är inte identiska. Långt ifrån.

Men Zlatan skulle anpassa sig mer efter Barca än barca efter Zlatan. Att säga något annat är löjligt.

Trots anpassningen av Zlatan skulle där vara en skillnad mellan Eto'o och Zlatan men inte en sämre förändring. Tror Zlatan skulle ligga bakom fler mål kommande säsong och att Messi, Henry, Iniesta o.s.v. inte skulle falla bort det minsta p.g.a detta.
2009-06-06 12:42
Ämne: Ämne: PILMÀ (....
PILMÀ (Kärlek & Respekt

ärligt? :P haha

men jag tror att när messi föddes så visste zlatan att han aldrig någonsin kommer tjäna lika mycket som han haha
Barcelona kallesiete
2009-06-06 12:42
Rey Etoo
Ja, Zlatan kan ju verkligen inte ta en löpning.
25 mål för en framspelare i världens defensivaste liga ja... Säger som mx3.

Annons: