/spanien/barcelona/forum/18015.aspx/spanien/barcelona/forum/18015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:39
Ämne: Jo de ska bli riktig....
Sant, Etoo är viktig för barcas offensiv,ett 30 tal mål den här säsongen talar sitt tydliga språk..men som du säger, skulle vara intressant att se vad Zlatan skulle tillföra Barca...
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:33
Jo de ska bli riktigt kul att se han i EM:) Haha sant...han får dock gärna spela för mig;P blir aldrig direkt farligt då! haha
Sen vet jag inte hu jag ska ställa mig till Zlatan, skulle nog gärna se han i klubben men inte på bekostnad av Etoó
Barcelona Rambla
2009-06-12 16:32
"Felipe mot Caceres + pengar är ett bra köp enligt mig."

Eh, hur resonerar du då? Cáceres kostade €16,5m, Lendoiro vill ha €15m för Filipe. Jag får inte ihop den ekvaktionen riktigt. Snarare en summa pengar plus Cáceres på lån.

Visst lär Villa hamna i Madrid. Det tråkiga är att jag kan garanera att han föredragit Barcelona och den fotboll de spelar.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:31
Ämne: Det är nog rätt uppe....
skulle inte förvåna mig heller om han gick dit, isåfall, betyder väl det att Madrid folkets spelare Raul får nöta bänk?
Barcelona Saman.
2009-06-12 16:28
Det är nog rätt uppenbart att Villa kommer gå till Madrid. Valencia som resterande Spanien är i en ekonomisk kris och när Real hostar upp enorma summor för både Kaka och C.R så tror jag att de också kommer göra det för Villa.

Valencia får sina stora cash, Villa får stanna i Spanien och Perez ökar sin tröjförsäljning med några procent.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:26
Håller med, Bojan skulle behöva lira lite mer, han kan bli hur bra som helst, ska bli kul o se honom i U21 EM. Raul kommer nog få lira i elvan tills han pensionerar sig från fotbollen, folket i Madrid blir ju vansinniga så fort han sitter på bänken ;)
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Precis! Hoppas på en bra och stabil vänsterback så är jag inte det minsta orolig över nästa säsong:) Hoppas bara Bojan får mer speltid, han kan bli så enormt bra! Ska bli kul att se om Raul håller sin plats i 11an, men lär han väl göra fram tills han är 35:)
Barcelona vresarN
2009-06-12 16:22
seriöst, fattar han inte att han inte är värd dem pengarna. Casillas är världens bästa målvakt och får nästan så mycket. 6 miljoner euro för valdes är nästan för mycket. Lämna oss isåfall. In med asenjo som kommer bli världens bästa.

Felipe mot Caceres + pengar är ett bra köp enligt mig.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 16:17
Rambla/

Ja, jag visste att Ginés Carvajal även var bl.a. Raúls, Salgados och Casillas agent, men jag visste dock inte att han även var Muniesas agent. Skrämmande tanke.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:16
Hehe, ja tydligt är ju att oavsett om du har en tokbra offensiv så kan de ju gå käpprätt åt blåkulla om man inte har en stabil defensiv (tänker på Dani ALves, Pique , Puyol)
Only God Can Judge Me ( Tidigare FooTBaLL )
2009-06-12 16:16
Ämne: Någon som sett detta....
Ja, det är verkligen Ronaldo.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 16:15
Vampíro /

Jag tror inte det handlar om girighet från klubbens sida, de vill snarare undvika att ge spelarna skyhöga löner som kan riskera att skuldsätta klubben. Precis som det var under Gasparts tid då spelare som Kluivert och Saviola hade astronomiska löner samtidigt som laget inte vann några titlar. Laporta och hans styrelse fick städa upp efter den röran och de vill nog inte att klubben ska behöva gå igenom det ännu en gång. Och i sanningens namn så förtjänar inte Valdés att tjäna 9 miljoner om året, det är bara löjligt.

Men som Saman skrev så tror jag hans agent inser att det är ett perfekt tillfälle att försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt till sin klient. Jag hoppas och tror dock att både Touré och Valdés kommer skriva på sina nya kontrakt inom kort. Vill inte se någon av de lämna.
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:13
Verkligen tyst! Men Perez är ju sen tidigare känd att inte vilja betala några stora summor för defensiven. Och det vet vi ju hur det gick:) hehe ja det är inte lätt att glömma bort det utbrottet:) Miguel Torres kanske för chansen som mittback, vem vet;)
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:08
Rätt intressant är det faktum att det är väldigt tyst förutom Maicon ryktet om back-förvärv i Real, defensiven var väl inte deras signum i år, minns bara Pepes utbrott mot Getafe :P
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:06
Ämne: Ämne: Är en j....
Precis;) Utan defensiva pjäser faller detta lag som ett kort hus:) Men visst, kommr förmodligen bli än mer unerhålland fotboll i Spanien:)
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-12 16:05
el Flaco

OM det nu är sant, Váldes ska fan inte tro att han är värd samma (nästan) lön som Leo herregud! Han får acceptera mindre lön eller så finns det andra målvakter efter hans kontrakt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-12 16:04
Någon som sett detta klipp?
Försöker dem smutskasta ronaldo eller är det verkligen han?
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:04
Ämne: Är en jävla hype kri....
Ju mer hype, desto mer att leva upp till ;)
Barcelona Xoonix
2009-06-12 15:59
Är en jävla hype kring R.Madrid, men de är väl så de vill ha det. Dessa två spelare skrämmer mig inte direkt. Vi har bättre spelare i vår trupp. Se bara hur pass mycket barnungen Ronaldo vek ned sig i CL-finalen, ska bli kul att se han komma till Camp Nou och bli uppkäkad av Puyol än en gång.

Tycker Barça ska sattsa på att behålla de spelare man har. Yaya T är ett måste! Älskar den spelaren. Dock hade jag gäna sett Villa i Barça sen får gärna Cesc komma hem och leka lite med Xavi och de andra grabbana:)

Men snart lägger väl madrid ett bud på 1,5 miljarder för honom...:P
Barcelona Saman.
2009-06-12 15:57
Valdes eller hans agent kommer ge vika. Jag förstår vad de håller på med. Vi har precis vunnit allt och Valdes vann priset som ligans bästa målvakt. Detta är ett ypperligt tillfälle att förhandla fram en högre lön. Om inte nu, när?
Barcelona Criff
2009-06-12 15:57
D_ALVES_20,

Inte för att skydda Madrid här va, men Pellegrini med sitt Villareal ställde aldrig upp med någon defensiv fotboll varken på hemma eller bortaplan.

Tror inte så blir fallet denna gången heller.
Barcelona Rambla
2009-06-12 15:49
el Flaco:

Inte annat att förvänta sig när han har en agent som även har Raúl, Cañizares, Salgado, Morientes, Juande Ramos, Juan Ramón López Caro och tidigare även Casillas som klienter. Tydligen ska han också vara Marc Muniesas agent. Man undrar ju vad för omdöme Valdés egentligen har.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-12 15:48
Den där Matias De Federico ser intressant ut. Är Barca allvarligt intresserade eller?
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-12 15:47
Fredrik R

Det spelar ingen roll om det e Real, Man U, Chelski, Liverpool, Arsenal, Milan, Roma, Inter, Juve, Bayer M, alla spelar DEFENSIV FOTBOLL på borta plan. Även om ni kommer värva hela världen, ni kommer spela FEG fotboll i Nou Camp.

Det vet jag, oavsett om ni kommer ha C.Ronaldo, kaka, David Villa, Silva, Ribery. Det e Barca som DOMINERAR världen idag med sitt spelsystem, det e världens bästa lag. Vi behöver bara komplettera laget och allt blir perfekt, det e vi som RÅDER FOTBOLL på plan.

Om du FÖRSÖKER säga till mig att Real inte kommer spela defensiv fotboll på borta plan mot Barca, du kan lika gärna lägga ner diskussionen. Real är inte som Barca, vi spelar offensivt på borta plan och klär av de flesta lag utan problem.

Det e Barca som vågar på borta plan och inte Real, medan Real har varit effektiva på borta plan i La Liga mot vanliga klubbar. När ni mötte Barca, Valencia och Villareal det gick åt helvete. Förutom Sevilla som saknar balans i laget. Därför kunde Real vinna mot de.

Med 10 man på plan vi lyckades slänga ut Chelski på borta plan, Barca e Europas KUNGAR. Angående att folk säger Barca hade tur med domaren mot Chelski, jag säger också att Chelski hade mycket tur med utvisningen på Abidal, och när det gäller hans på Etoo i sista sekunder.

Vad ska Etoo göra? Kapa av sig handen? Om det ska stämma då borde varenda spelare kapa sig handen förutom målvakterna, pga att slippa ha BOLL på HAND vilket kan hända spontant. Om du ska försöka övertyga att Real inte kommer spela defensiv fotboll på borta plan mot stora lag.

Då du e ute och cyklar i månen, Real kommer spela defensivt mot Liverpool, Chelski, Man U, Arsenal, Milan, Roma, Inter, Juve, Bayer M och till slut EUROPAS KUNGAR BARCA. Oavsett om ni kommer ha Kaka, Cristina Ronaldo ETC. Men Barca vågar och DOMINERAR mot stora lag. Med 8 stjärnor som e Barca produkter. Barca spelar offensiv, attraktiv fotboll med FRAMGÅNGAR!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 15:44
el Flaco:

Först Yaya och nu Valdés. Det här var det sista vi behövde, hade hoppats på att alla kontrakt hade blivit klara snabbt så att ledningen får koncentrera sig på spelarköp. Fel tillfälle att bli giriga.
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 15:42
FooTBaLL

Bayern München begär minst 50 miljoner euro, så jag tror inte på ett köp av Ferraribery vilket är väldigt synd.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 15:37
Glömde länken.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 15:37
Uppdatering gällande Valdés kontraktsrenovation med Barça. Enligt katalanska TV3 har spelaren begärt en årslön på 9 miljoner euro, samma som Casillas tjänar i Madrid och strax under det Messi tjänar i Barcelona. Klubben har däremot erbjudit målvakten 6 miljoner om året. Valdés agent har även gått ut och sagt att det är långt kvar tills de olika parterna når en överenskommelse.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 15:28
Bra krönika. Kan ärligt säga att mina förväntningar inte var speciellt höga efter att det blev klart med Pep. Tänkte att laget skulle kunna utmana bättre i ligan och få igång spelet, men att det skulle gå såhär bra kunde jag inte ens drömma om speciellt inte med den här truppen som kändes rätt tunn inför säsongen.

Riktigt modigt av Laporta att ens våga satsa på en orutinerad tränare som endast har haft ett B-lag att styra över. Han ska ha mycket cred, inte så konstigt att han är tri-tranquilo dessa dagar.
FooTBaLL
2009-06-12 15:28
Para Siempre

Jaha så dem har inte det än, Okej. Men jag läste nyligen att Laporta hade ringt till Ribery och sedan han bett Abidal att ta hålla kontakt med Ribery också om att Barca fortfarande är intresserade av honom. Och som du sa att dem inte tänker lägga mer än 40 milj euro. Men det är upp till B.Munchen att avgöra det hela. Annars tror jag Barca skulle lätt komma överens med Ribery.
Annons: