/spanien/barcelona/forum/18003.aspx/spanien/barcelona/forum/18003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-06-27 00:12
Forza-Blaugranas

tänk lite själv. Det går inte jämföra han med arsenal tiden. Nu är han 31 och presterar men ändå inte lika bra som den tiden. Så menar jag.
Barcelona Rambla
2009-06-27 00:12
Andreas:

Jag har läst olika siffror beroende på källa. Oftast handlar det om mellan 10-15m. Någon källa nämnde 13 + 3 beroende på prestaioner.

Edit: Hm, de där 13 + 3 måste ha varit från Okkas inlägg, haha.
Barcelona Okkapokka
2009-06-27 00:11

Andreas

Aha okej, då gjorde jag väl en del misstolkningar i den där texten, men då är det bara en tidsfråga innan han blir 100% klar.

Själv har jag inte sett en endaste minut av honom så jag kan egentligen inte uttala mig om brassen. Enda man har hört är att killen är ett stort löfte.
Barcelona lameG^
2009-06-27 00:10
basaric

Framtiden ser ljus ut.

Bojan----K9----Messi

Gai finns dessutom och vi har ju rochina mm som kommer utvecklas.

När Xav lämnar oss har vi thiago. Dessutom kommer troligtvis cesc komma tilbaks så ta det lugnt;)
Forza-Blaugranas
lameg

Henry gått ner sig? Han gjorde väl en ganska strålande säsong i år? Tvivlar dessutom på att Villa tappat speciellt mycket vid 30 års ålder. Konstiga antaganden.
Barcelona Napao
Ämne: Jag vet inte hur jag....
Tråkigt dag då han slutar men jag litar på Barca att ta fram en ny spelare som när Han Xavi hittades eller Iniesta.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla
2009-06-27 00:09
Det som slår mig när man tittar på klipp över Keirrisons alla mål är att han så gott som alltid avslutar direkt på ett tillslag. Han verkar dessutom alltid vara på hugget på sina egna returer och sätter dit dom när målvakten lyckats rädda första skottet. Han räknas redan nu som den hetaste målskytten i den brasilianska ligan trots sin unga ålder.

Aja, oavsett om han blir klar eller inte så tycker jag att han verkar vara en spännande spelare.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-27 00:08
Priset på Keirrison är väldigt lågt. Endast 15 + 2,4 beroende på prestationer. Ni kommer få se att om några år kommer han vara värda otroligt mycket.
Barcelona basaric
2009-06-27 00:05
Jag vet inte hur jag började tänka på det, men dom senaste dagarna har jag gått runt och tänkt på dagen då Xavi lägger skorna på hyllan... Fy fan asså.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-06-27 00:02
Det står inte på Palmeiras hemsida att han är klar för Barca. Det står att dem fått ett bud. Men jag läste på Globo att det endast återstår små detaljer.

Jag har sagt det förrut och säger det igen Keirrison är GRYM! Jag är väldigt glad att han kommer till Barcelona. Keirrison är en riktigt grym spelare och kommer bli en av världens bästa anfallare om ett par år skulle jag tro. Han spelare väldigt moget, bra spelförståelse, bra avslut, ganska bra fysik och han har redan spelat mycket på hög nivå i brasilianska ligan redan.
Barcelona basaric
2009-06-27 00:01
Okkapokka
Jag skrev ingeting angående hans inlägg, jag skriver angående lameG´s inlägg.
Barcelona Okkapokka
2009-06-26 23:59
basaric

Notera att Rambla säger "om" inte att han "vill".
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:58
basaric

det spelar stor roll. Etoo och villa är 28 år och bojan 18. Om 2 år kommer troligtvis bojan starta och villa nöta bänk eftersom vid 30 års ålder går man neråt likt henry.
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:57
Det har ni rätt i:P Hoppas nu han visar real fansen att han är bättre än gonzalo
Barcelona basaric
2009-06-26 23:56
Vad spelar det för roll? Du vill ändå att vi ska köpa in Villa, vilket jag tycket är ett dåligt köp.
Villa är för egoistisk och kommer nog förstöra lagandan Pep har skapat inom en kort tid, kanske även direkt.
Barcelona Ciao-V
2009-06-26 23:55
Ämne: Tänker mest på bojan....
FC Barcelona behöver alltid minst två anfallare. Tror därför inte att han kommer att konkurrera med Bojan.
Bojan och han kan nog spela med Messi och om något år, som Rambla sa.
Barcelona Rambla
2009-06-26 23:54
Ämne: Tänker mest på bojan....
Vi spelar 4-3-3, Bojan har av Pep och även av Rijkaard skolats att även kunna spela på kanterna. Glöm inte bort att Henry är 32, Samu 28 (om han stannar), Villa 27-28 om nu han värvas istället för Samu. Det är inte fel att redan nu börja föryngra truppen och samtidigt inte låta de nya unga spelarna ha allt för viktiga roller i laget ännu. De ska se och lära, kanske lånas ut någon säsong, och sen så är de redo.
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:53
villa är 28 år inte 20.
Barcelona basaric
2009-06-26 23:52
lameG
Du säger att du tycker synd om talangerna vi skapar? Och att dom borde få mer speltid osv..
Sedan säger du att du älskar Bojan, men ändå vill du att vi ska köpa in Villa? Hur tänker du som?
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:50
Tänker mest på bojan för hans roll är central anfallare och han är den som väntat mest på att få starta och så värvar vi en annan central anfallare:S

Har alltid älskat bojan och kommer alltid göra det och vill inte se hans talang flyga iväg. Du säger att om 2 år vill du ha tillbaks k9 men om ca 2-3 år var det tänkt att bojan skulle starta där.
Barcelona Messidinho_10
2009-06-26 23:50
Shiiit va "rädd" man blir Cristina är klar för real wuahaha.
Barcelona Rambla
2009-06-26 23:44
Ämne: Ciao-V

tycker syn....
Vilka ynglingar då? Tänker du på Rochina? Han är typ 17-18 år. När tror du att han är redo att axla Samus mantel?
Barcelona Ciao-V
2009-06-26 23:44
Ämne: Ciao-V

tycker syn....
Man måste ha en och annan spets också utifrån. Hela truppen kan ju inte komma ifrån La Masia?
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:42
Ciao-V

tycker synd om ynglingarna i la masia. Tror nog jag e den enda som är emot värvningen.
Barcelona Ciao-V
2009-06-26 23:40
Keirrison låter för mig som en spännande värvning. Jag hoppas om han nu går till en annan klubb, typ till Valencia, att han lånas.
För mig ser han ut som en spelare med lovande potential. Har för några månader sen läst om att han har sagt att FC Barcelona har alltid varit hans klubb och det är den enda klubben han vill spela för, om det nu spelar någon roll.

Valencia var väl intresserad av honom i förra Silly-säsongen. Kommer ihåg att det skrevs en hel del om att Valencia ville köpa honom.
Nu kanske de vill låna honom, om han kommer.

Det blir en hel del brasilianare i FC Barcelona i framtiden, verkar det som.
Barcelona basaric
2009-06-26 23:40
LameG
Kan du helt seriöst sluta skämma ut dig? Varför disskuterar du när det verkar som att du inte kan ett skit om fotboll?
Barcelona Hetfield
2009-06-26 23:38
Har jag sagt att Berg är en dålig fotbollspelare? NEJ!

Jag menar bara att man ska inte höja en spelare till skyarna och göra honom till nästa "Ronaldo" bara föratt han är bra i holländska ligan och i U21 EM
Barcelona Rambla
2009-06-26 23:35
Härligt om det stämmer Okkapokka. Låna nu ut honom till en klubb i Spanien så han får speltid och sen så är han redo om ca 2 säsonger för att göra stordåd i Barcelona tillsammans med Messi och Bojan. :)

lameG^:
Lugna ner dig lite, var inte så stirrig och nervös. Det är väl självklart att man inte sätter en sådan press på en så ung och färsk anfallare att han ska ersätta Samu och 36 mål under en säsong. Det finns nog en tanke bakom detta precis som med Henrique. Om två år som du var inne på så hade garanterat Keirrison inte varit kvar i Brasilien utan någon annan klubb i Europa hade redan då norpat honom. Liverpool, Milan och Juventus har varit och nosat på honom tidigare. Du kan ju tänka dig vad han då kostat om han lyckats bra, ja om han ens varit till salu då. Är Pato till salu idag tror du? ;)
Barcelona lameG^
2009-06-26 23:33
är han tänkt som etoo ersättare? Hoppas verkligen inte på detta. Ser hellre villa på den positionen.
Barcelona Okkapokka
2009-06-26 23:31
Enligt Palmeiras officiella sida så ska affären vara klar redan. Samma sak står på EMD och Sport.

13 miljoner euro + 3 beroende på titlar ska man ha kommit överens om.

Keirrison är Barcelonas första nyförvärv alltså.
Annons: