/spanien/barcelona/forum/17991.aspx/spanien/barcelona/forum/17991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-07 19:16
Pratar vi om samma Eto'o som kvitterade i Champions League-finalen i Paris? Samma Eto'o som gjorde första målet i Rom? Han som lurade bort Vidic och med en enkel tåpaj satte bollen i mål bakom Van der Sar? Eto'o behöver inte vinna skytteligan om han gör såna prestationer.

Visa lite jävla respekt!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-07 19:15
Ämne: oha 789//

I cl är....
JIsses vad du har mycket att skriva om, för allas trivsel korta ner dina inlägg är du snäll.

Bojano

Har du precis börjat kolla på barcelona eller Eto?
Eller vet du kanske inte vad en strikers uppgift är, kan ge lite snabb info. En strikers jobb är att göra mål inte sant?

Inte att underhålla publiken med massa dribblingar, så min fråga till dig är gör eto det jobbet en striker ska göra?

Innan du svarar bör du kolla igenom Eto´s statestik så du inte dumförklarar dig själv
Barcelona Nesto
2009-06-07 19:14
Säg inte att han har tappat fokus eller något nu på slutet för man ska klara det annars har han inget i Barça o göra.

Tappade XAvi fokus? hur var det med Forlan?
Eto'o är en av världens bästa forwards men han kanske borde ha nätat 5-10 gånger till med de tanke på de chanser han fick.
Tycker att han är riktigt billig också.
Det har ju många gånger snackats om summor som 25-30 m euro!
Barcelona Bojano
2009-06-07 19:10
Ni säger att ledningen är dum i huvet som vill sälja Eto'o... Visst han gjorde 30 mål i ligan men själv tycker jag inte han spelar så bra. Förutom i början av säsongen då han gjorde det bra. I dagsläget tappar han boll i stort sätt hela tiden, bränner många chanser och hänger knappt med i spelet. Jag anser att han är ett riktigt osäkert kort. Blir inte förvånad om han gör en katastrof säsong nästa säsongen om han blir kvar. Tycker detta är ett perfekt läge att sälja honom...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-07 19:09
oha 789//

I cl är ju alltid dom absolut största lagen från europa med och då sammlas ju också gräddan av elitspelare i dessa klubbar som kan dela ut fantasilöner. Dock tycker jag inte att det är i cl lag av sämre kvalite överaskar. Porto är det enda exemplet på ett mindre lag som vunnit turneringen sen 92 då det gick över till sitt nuvarande format. Annars är det uteslutande förhandsfavoriter med stora kassor som stått som segrare. Då är det snarare i turneringar som Vm och Em dom mindre lagen har en chans. Vem minns inte greklands triumf em04 t:ex eller Danmarks 92em?

Iraks vinst i asiatiska mästerskapen. Och lag som turkiet, Sydkorea,Koratien,Sverige, och Ryssland som skrällt och gått långt i dom senare turneringarna.

Det som är så äkta och genuint med landslagsfotbollen är att man inte kan köpa in spelare vid behov utan landslagens kvalitet motsvarar alltid landets produktion under tiden. Så länder kan få fram 1 gyllene generation från ingenstanns och plötsligt bli slagkraftiga och en av huvudfavoriterna i en turnering portugal med generationen (Figo, Rui Costa, Pauleta exempelvis). Knappast något som kan hända med ett klubblag om man då inte som chelsea får en ägare som köper legosoldater från alla världens hörn för att få ihop ett lag till det.

Landslag på stark frammarsh nu är t:ex Ghana,Egypten och Elfenbenskusten i afrika. Som tagit över tronen från gammla giganter som Kamerun och Nigeria. I europa har spanien äntligen tagit klivet och rankas nu som världens bästa lag. Tjeckien och Portugal är påväg att tappa sin glans och i deras ställe är Serbien och Ryssland på stark framarsh. Så landlsagsfotbollen är ett konstant förändrande hav med stormakter som kommer och går. Sen finns det ju alltid länder som kommer vara duktigare en andra att få fram bra spelare. Länder som brasilien, Italien,Argetina och Tyskland t:ex.

Visst vm har inte lika hög kvalite som cl men nästan alla dom bästa spelarna är med i turneringen. Bara det att dom där inte nödvändigtvis har ett lag fullt med andra stjärnor runt sig. Så landslagsturneringar bygger mycket på indeviduel skicklighet. Det är i sånna turneringar dom största visar att dom är just störst. Nya stjärnor ser dagens ljus one hit wonders kan charma en hel värld och för alltid ta en plats i historien från ingenstanns och där alla lag är 7 lyckade matcher ifrån att dra ära över sina nationer för all framtid. Vad finns där inte att älska av en sån turnering?
Barcelona Bernie
2009-06-07 19:06
Jag tror att värvningar behövs till nästa säsong, men jag hoppas att vi inte behöver lägga ut enorma pengar för att få de spelarna som vi kommer gå efter. Det som är det viktigaste är att vi får in de rätta spelarna för att kunna behålla samma hunger för titlar nästa säsong.
Delarocha
2009-06-07 19:03
Forlan och Eto'o i samma startelva låter ju kreativt.
Ingen av dem är ju överdrivet bra på att utmana sin gubbe. Hade helst inte sett båda dem två i startelvan samtidigt. Vill hellre ha en Ribery typ på vänsterkanten än ännu en central forward som vi får placera på en kant.

Forlan är ju dessutom 29 år och har vi verkligen råd att ge honom en säsong att vänja sig vid att spela på kanten? Eto'o är ju dessutom inte alltför het på kanten tycker jag inte så hellre en central anfallare och två Messityper på kanterna.
Barcelona Yaya_toure
2009-06-07 19:01
forlan första val tillsammans med eto han e 30 år gammal och henry är MYCKET bättre än forlan och börja inte med åldern är ni snälla de skiljer 1år mellan dom nu när ni skriver de här in med fabregas ribery villa forlan ? tänk ni vi köper in dem va händer med eto henry och toure? ska dem sittta bänk ? och ja vet att vi har 65-70 matcher nästa säsong och att dem ska dra iväg på afrikanska mästerskapen Men tror ni verkligen dem accepterar bänken de världsstjänor vi snackar om ja lovar att alla här tvivlade på henry förra säsongen men NU kan ni fan inte säga att han ska agera som supersub och att en anna 30 åring ska ta hans plats de kommer aldrig att hända och säg inte att han har vunnit allt en spelare som henry vill forsätta vinna de kan ja garantera er!
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-07 18:56
Det känns som vissa har fått hybris här på forumet. "Köp honom", "Sälj Eto'o", "Vi köper Fabregas" och sedan ser man en startelva med Fabregas på bänken.

Jag vill i princip behålla laget, kanske någon spelare här och där. Inga 70 miljoners värvningar. Jag är inte orolig för motivationen, den tar Guardiola hand om.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 18:50
Ämne: vi kör 4-3-3 så du h....
Pep vet hur han ska lösa detta delikata problem om han får in Forlàn. Han vet vad han vill, vilken typ av spelare som ska in. Vi får se helt enkelt.
Barcelona lameG^
2009-06-07 18:47
vi kör 4-3-3 så du hade tänkt att vi kör med forlan eller etoo till vänster och den andra i mitten.

Barcelona Ciao-V
2009-06-07 18:46
Ämne: Ciao-V//

forlan a....
Bänk?
Vem har sagt att han ska bänkas? Truppen ska roteras på ett smart sätt då man spelar fler matcher i nästa säsong. Den som ska bänkas/vilas är nog Henry. Henry lär inte starta lika många matcher. Han får komma in i vissa matcher och avgöra. Sen ska han gevitvis starta en del matcher. Forlan är given tillsammans med Eto'o.
Barcelona lameG^
2009-06-07 18:42
Ciao-V//

forlan accepterar inte bänken eller hur hade du tänkt dig.
Barcelona lameG^
2009-06-07 18:41
capel är inte samma capel längre så ni vet. Men capel gratis skulle jag inte säga nej till.

Tror inte ibra kommer. Tror ni verkligen vi betalar så mycket för en spelare eller? jag ser aguero som första val då vi vill ha en vänsterytter och där kan han spela. Dessutom vill vi ha en central när etoo lämnar då kan aguero spela där och henry på kanten.

Men ribery skule inte sitta fel men chelsea och real är ute efter honom så det blir svårt.

Tror iallafall Txiki, laporta, pep gör detta perfekt.

Är rädd att etoo är mätt nu. Isåfall sälj direkt. Om han är lika hungrig som ett lejon fortfarande så säljer vi han aldrig. Men detta vet vi ju inte så det är en risk och sälja han och låta han stanna.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 18:40
"-7 juni Enligt Sport funderar Barcelona på att lägga ett bud där uruguyanen går i utbyte mot €20 miljoner och ett lån av Bojan i två år."

Hehe... Detta är min drömsenario. Bojan lånas ut mot att uruguyanen kommer till Barcelona. Det skulle garantera fortsatt hunger i truppen och kanske till med en dubbel i nästa säsong. Gevitsvis skriver Eto'o på ett nytt kontakt då.
Barcelona El Tiburon
2009-06-07 18:39
Zhirkov är nästan klar för Chelsea har jag hört så det är nog kört med honom i vilket fall som helst. Vill inte ha han i Barca heller för den delen.
Delarocha
2009-06-07 18:34
Barca o Mort!

Du tycker Capel och Zlatan är motsvarande spelare eller? Capel får ju knappt spela i Sevilla så, så jävla bra är han väl inte.
Barcelona Yaya_toure
2009-06-07 18:26
ja är lite osäker med hans defensiva kvaliteér tycker de bra med abidal faktiskt så vi kan bilda en 3backslinje när alves går upp för att hjälpa messi men de vad ja tycker. tror inte han e så bra defensivt .
Barcelona Nesto
2009-06-07 18:23
Han är en offensiv och de är väl de man vill ha.

Laporta och Pep har sagt att de vill ha offensivt på båda kanterna.
Ronaldinho-GIO
Messi-ALVES

Har inte koll på hans defensiva sidor men ja tror de brister lite?
Barcelona Yaya_toure
2009-06-07 18:19
är han bra vänster back då för de många här inne som vill ha honom i barca
Barcelona Oha789
2009-06-07 18:17
Nesto

Mittfältare är hans naturliga.
Barcelona Nesto
2009-06-07 18:17
Han kan köra båda, vet dock inte vilket som är det naturliga
Barcelona Yaya_toure
2009-06-07 18:15
angående den här zhirkov är han inte mittfältare i cska moskva? han spelar bara vänstar back i landslaget har jag för mig
Barcelona Yaya_toure
angående den här zhirkov är han inte mittfältare i cska moskva? han spelar bara vänstar back i landslaget har jag för mig
Barcelona Oha789
Barca o Mort!

Vem har sakt att Capel är gratis?
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-07 18:10
Ser mycket hellre att vi signar en gratis Capel istället för en stor och klumpig Zlatan för 60m :)
Barcelona Nesto
2009-06-07 18:07
30 m euro som Laporta sa tar jag med en nypa salt.

Man har sagt fler än 1 gång sagt att man vill köpa mellan 4 och 6 spelare i sommar.

Vart får man 6 spelare för 30 m euro?
Han har ju sagt klasspelare och de får man inte i elit fotbollen, kanske allsvenskan

Jag tror han menar på att man ska försöka köpa billigt på de positioner man kan och tänka ekonomiskt.

Tex promota en keeper istället för att köpa en ersättare till Jorquera.

Köpa Felipe för mellan 5-10 m istället för LAhm eller Zhirkov.

Santor eller vad han heter kommer ju på free agent(om han kommer)

Zlatan affären ser inte så trolig ut alltså!
Barcelona Oha789
2009-06-07 17:55
På tal om VM eller CL.

VM har ett lag som inte har samma kvalite som Klubblagen i CL har.

Sedan tyckar jag att VM är det alldrig nåt lag som överaskar och går hela vägen till final!

Medans i CL så är det på senare år Chelsea som tagit sig en plats och visat att man kan nå final, Monaco, Porto, Arsenal. Det visar att CL är mycket svårare och mycket roligare fotboll.

Det är inte konstig då Klubblagen kan köpa tillsig spelare på varje postion. Medans Landslag måste välja från landet.

Så varje gång VM eller EM drar igång så tippar jag alltid att Tyskland oavset vad kommer nå Final, sedan så får alla andra stora nationer bråka om den andra final platsen.

VM överaskar inte så ofta som CL gör och därför tycker jag att CL är mycket roligare och bättre.

Sen har alla olika syn på det.
Delarocha
2009-06-07 17:17
Vizzla.

Hans kontrakt går ut. Det kallas väl bosman. Sen har ju Capel knappt fått spela i Sevilla när jag sett honom så förstår inte hypen kring honom.
Barcelona lameG^
2009-06-07 17:09
skulle vi köpt arshavin istället för hleb så skulle det vara mycket bättre köp. Ångar mig nu.
Annons: