/spanien/barcelona/forum/17989.aspx/spanien/barcelona/forum/17989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-06-07 20:19
Okkapokka - El Triplete!

Festatr för att skolan är slut/snart slut ? High five på den. Det är exakt det jag menar. Varför ska man sälja honom om han inte vill gå ?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-07 20:17
SAM__-//

Är väll införstådd i att det krävs mer av en anfallare en att göra mål. Det är ju just dom kvaliteerna som gör Zlatan och Torres bättre än Etoo. Du som verkar vilja få honom till någon form av ängel är ju helt ute och cycklar. En mer divig spelare får man leta efter. Sen är han likt alla stora målskyttar otroligt självisk många gånger på plan. i Dom andra två spelarna hade vi fått målskyttar som vet hur man passar. Ser gärna en fortsättning på Etoos karriär i barca om vi inte kan få dom andra 2 som jag ser som dom enda som hade kunnat göra ett bättre jobb en lejonet. Men om vi har chans att få någon utav dessa ser jag ingen vettig anledning till att behålla Etoo. Förutom nostalgi. Och är du ute efter sånt kan du dra till milans forum och njuta åt berlusconis å Gallianis dyrkan av gammla förfallna hjältar. Som dom väljer före sitt lags fortsatta utvekling.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 20:13
Ämne: Ciao-V//

Nej herr....
Okej. Jag har inte följt honom så mycket. Det som har imponerat mig på de gånger som jag har sett är hans huvudspel.
Du har säkert sett honom mer, om du säger det.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-07 20:11
Pep.G

Läste inlägget lite väl snabbt, min ursäkt får bli att jag festat i snart 1 ½ dygn nu, och min hjärna fungerar inte som den ska. Men visst vore det minst sagt konstigt om man säljer Eto'o mot hans egna vilja.

Känns som att det ligger något lurt bakom det hela faktiskt.
2009-06-07 20:09
Ciao-V//

Nej herregud. Allt utom den clownen. Jag följer arsenal ganska mycket och kan sääga dig att en mer ointelligent spelare får man leta efter. Sen har han noll spelkänsla. Första touchen håller oftast juniorklass. Gå in på arsenals forum och fråga om Adebayor. Så lär duu finna att minst 90% där inne vill bli av med honom. Det går inte att jämföra denna klumpiduns med Zlatan. Inte på något. Det ända han har som ej Zlatan är bättre på är spänsten i upphoppen inget mer. Det är två helt olika nivåer som dom befinner sig på. Som att jämföra Hleb med Ribery typ.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 20:08
Ämne: Delarocha och Oha
....
Tanken med Capel är god. Han kanske hamnar i Barca ändå. Han är ung och kan fortfarande utvecklas. Jag skulle inte tacka nej om han kan komma på fritrans.
Barcelona SaM__-
2009-06-07 20:08
Rivaldo_gudarnas gud:

Lika illamående blir jag på din naiva syn på Eto'os prestationer defensivt. Tror du verkligen att en forwards uppgift bara är att göra mål? Det jobb som Eto'o tillför är något Zlatan aldrig skulle klara av. Karaktären Eto'o hämtar ju t.o.m bollen för motståndarmålvakten. Tror att jag aldrig sett Zlatan göra det.

Sedan måste du även förstå att fotboll handlar inte bara om det man gör på planen. En spelare som Eto'o tillför laget så väl på som utanför. Är ingen slump att Pep sätter honom som kapten. Snarare ditt påstående som gör än illamående.
Delarocha
2009-06-07 20:07
Barcelona är ingen jävla dagisverksamhet. Vi kan inte erbjuda spelare kontrakt bara för att dem vill ha det eller för att fans tycker om spelarna. Har ledningen bestämt sig för att Eto'o erbjuds förlängning med 2 år eller riskerar att säljas får väl spelarna rätta sig efter detta.

Knappast så att Eto'o är oersättbar som Xavi, Iniesta och Messi etc, är och det går inte att argumentera för. Han är en målgörare och det finns det många som är.
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-07 20:05
Delarocha och Oha

Först av allt. Capels lön kostar förstås men vi kan signa honom gratis eftersom hans kontrakt går ut.

Sen tror jag det var Delarochas tur att få svar :P

Nej jag tycker inte de är motsvarande spelare, men jag ser hellre att vi inter värvar Zlatan och värvar hellre en renodlad ytter. Ingen motsvarar den andra, men jag tycker ändå att vi kör på Capel istället och behåller Eto'o.

Och om Eto'o nu vill / skulle lämna så hoppas jag på ingen mindre än Forlan. Hellre kun än Zlatan också. Gillar mera idén med en löpvillig anfallare.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 20:01
Rivaldo_gudarnas gud:
Jag förstår dock om du menar att Zlatan skulle tillföra något nytt i FC Barcelona med sin tygd och längd.
Men då skulle jag hellre välja Adebayor. Han är enligt mig, betydlig bättre i huvudspelet om du jämför det med Zlatan.
Barcelona Pep.G
2009-06-07 19:56
Okkapokka - El Triplete!

Om du läser mina inlägg ordentligt så ser att jag kritiserar dem bara OM dessa rykten om att dem vill byta ut honom mot sin egen vilja mot Ibra. Är det INTE sant så all heder och respekt gentamot dem, men om det är sant så måste t.o.m du erkänna hur lågt dem agerar nu ?
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 19:56
Ämne: Heywood Jablome//

....Kan inte hålla med när du hävdar att Zlatan är bättre än Eto'o. Det får stå för dig själv.

Detta var riktad till Rivaldo_gudarnas gud.
Barcelona Bojan#11
2009-06-07 19:52
Ämne: Bojan #11

Medan M....
Det va en extra säkerhet, sen tvivlar jag på att united hade 7 spelare på sin egen planhalva när dem ligger under:/
Kanske hade Eto'o fått dem instruktionerna att komma hem på egen planhalva när dem har förlorat boll?
Men som jag sa det är ju inte första gången vi har sätt Eto'o jobbat hem, och vunnit boll på sin egen planhalva!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-07 19:51
Pep.G

"Laporta, Txiki & company" fixade just trippeln. Så sluta snacka om dom på det viset du gör.

Vi har ingen anning om vad Eto'o vill, eller vad Laporta & Pep vill. Det kan vara så att Samu inte vill försätta i blaugrana, han kanske inte vill förlänga sitt kontrakt.

Lugna ner er nu.
Barcelona Ciao-V
2009-06-07 19:51
Det är media som älskar att skriva om Eto'o och klubben. De älskar verkligen att vrida och vända på saker när det gäller Eto'o.

Det Laporta har sagt är att klubben kommer att lyssna på Eto'o, hans tankar och hans planer. Han har sagt att klubben har ett erbjudande för Eto'o. Ett möte är planerad med agenten. Tror att det är nästa vecka de kommer diakutera om Eto'o.
Barcelona Pep.G
2009-06-07 19:50
LÄnktipset..
2009-06-07 19:50
Heywood Jablome//

Låt oss nu inte överdriva. Jag börjar bli lätt illamående på alla överdrifter om Etoos defensiva kämpande. Han är först och främst en anfallare och i det offensiva finns det spelare som kan göra det han gör (Forlan,Villa,) och vissa tom bättre (Torres,Zlatan) en det han perseterar på top. Att han kämpar defensivt är hedersvärt men samtidigt något som han fått klara instruktioner från Guardiola att göra. Och ska vi gå efter det finns där gott om anfallare som gör bättre jobb i defensiven. Rooney agerar i ibland som vänsterback när hanns lag försvarar. Drogba är omutbar när chelsea finner sig sjävla under press. Undra t:ex hur måga bollar han nicka undan från eget straffområe i våra båda möten i cl semin?

Dock håller jag ed dig om att vi hellre beåller Etoo en drar in Forlan. Forlan som inte besitter något som inte Etoo har och dessutom är äldre. Inte heller jämnåriga Villavill jag ha in då han är snarlik Etoo i spelstilen och inte bidrar med något nytt.

Frå vi chans på Zlatan eller Torres därimot som är överlägsna spelare gentemot Etoo så tycker jag inte vi ens borde tänka på det två gånger. Dom hade lagt till en dimension i vårat redan omänskliga anfall.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-07 19:49
Ämne: Ride_The Big_one

....
Han är för feg för att prova honom, igår var brödern elm mer framträdande än de ordinarie i landslaget, trots det lär vi nog inte se flera nya spelare.

Kanske är det bra om landslaget inte tar sig vidare, då kanske en ny tränare kommer med ny spelide och tar med spelare som förtjänar att komma få chansen före avdankande spelare som finns i dagens landslag.
Barcelona Oha789
2009-06-07 19:48
Ride_The Big_one

Föra året mötte Barcelona Schalke och där fanns det en grym spelare som hete Fanerud eller nåt...

Han var grym, Jag skulle starta han i Landslaget utan tveckan. Sen så får spelare som Sebastian Larson bänka. Och så spelar han med Två ytterbackar som inte änns rör sig över halva plan?

Lagerbäck är en tränare som för mig är Världens sämsta tränare. Bådde hans uttalande i Media då han pratar strunt och vet inte änns vad han ska säga.

Det märks direkt att Lagerbäck är en kille med kontakter och därför har han nåt såhär långt. Till skillnad på PEP då han fått kämpa till sig där han är, Hidink och många mer.

Lagerbäck bort.
Barcelona Pep.G
2009-06-07 19:48
Heywood Jablome

Hade han gjort en Ronnie säsong a´la 07/08 så hade jag förstått om klubben vill sälja, men han gör en av sina bättre säsongen och då ska vi behandla honom på detta viset. Jag trodde fan bättre om Laporta, Txiki och company.

EDIT: Länktips på Samus topp 10 mål den här säsongen
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-07 19:43
Pep.G

Jag instämmer. Om nu ledningen, som du säger, förhandlar med andra spelare och vill byta bort Eto'o så hoppas jag verkligen att han lämnar. Det är hån mot honom.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-07 19:41
Ämne: Är det någon som vet....
Inte skadad bara ratad.

Lagerbäck visar sin feghet om och om och om igen.
Tyvär för svensk fotboll men fegisar som han gör så att vi inte går fram för 5 öre.

Vem fan bryr sig om han tar landslaget till vm, han tar ju spelare som har peakat för längesen och inte står en chans mot spelare med högre spelkompitens.

Han vägrar spela utlandsproffsen före spelare ifrån skandinavien, envisa gubben kommer misslyckas med att ta landslaget till vm, kanske då får han sparken
Bojan #11

Medan Manchester United hade 7 stycken spelare på egen planhalva och Barcelona hade 5 stycken på deras planhalva så hade inte Eto'o behövt göra det.
Barcelona Pep.G
Heywood Jablome

Hade jag varit Etoo så hade jag lämant den här säsongen, OM det är sant att Laporta & CO vill ha en bytesaffär mellan honom och Zlatan. Vad fan är det för skitsnack liksom ? Efter allt han har gjort för klubben så ska vi ba kasta iväg honom sådär ? Nej är det sant det ryktena säger så är jag jävligt besviken på Laporta och resten av ledningen. Vette fan hur länge Etoo har tänkt att svälja stoltheten, men ett bevis på att han verkligen älskar Fc Barcelona är just hans sväljande av stoltheten nu. Jag personligen hade lämnat för länge sen.
Barcelona Oha789
2009-06-07 19:35
Rivaldo_gudarnas gud

Jag förstår inte varför du skrivit så mycket. jag såg nyss vad du skrev. då hemsidan blev bra igen.

Du tycker mer om att ett lag som Italien som har ett top lag till VM och EM, samma sak med Frankrike, Brasilien, Tyskaland, Holland, Spanien och m.m. Ska spela mot lag som Sverige som har kanske högs 3 stjärnor i laget och resten av de andra beror på vilken form och potential dom har.

I fotboll finns inget som är garanterat, man måste kämpa och vara fokuserad och vinnarmentaliet för att komma långt och vinna en titel. Spelar ingen roll om du är Brasilien eller Spanien. Spelar du inte bra så förlorar du..

Men jag vill snacka realistisk. Grekland och Danmark är två sen da?

Porto, Monaco, Chelsea är alla för mig små lag. Chelsea är framtidens syn på hur fotboll kommer bli. Många rika män tar över mittenlag och köper in spelare med dröm lön... det är för mig mycket mer spännande än när man ska ladda inför ett VM eller EM.

Barcelona Ghazza
2009-06-07 19:35
Är det någon som vet om Henok Goitom är skadad? Eller är det verkligen så att Henok, som gjorde 10 mål för ett bottenlag i La Liga verkligen ses som åttonde alternativ som anfallare i landslaget?

Spelare som Zlatan, Henke, Berg, Nannskog, Rosenberg, Elmander och nu senast Hysén går före honom. Zlatan plus ett par andra förstår jag. Men visst är det en bra sjuk värld vi lever i?

Med sju anfallare som är bättre än Henoik som nätat 10 ggr iår borde vi köra över motståndarna. Men nej, istället har Sverige gjort två mål på fem matcher.

Lite off topic, men lite kul istället för att bara snacka Silly.
Barcelona Bojan#11
2009-06-07 19:34
Ämne: Forlan hade aldrig k....
Jag tror faktiskt dem flesta skulle gjort det om sitt lag hade lätt med 1-0 i 70 minuten av en CL final men visst det va ju inte första gången vi har sätt etoo göra det.
2009-06-07 19:30
Forlan hade aldrig kunnat göra det Eto'o gör i Barcelona. Eto'os defensiva spel mot Manchester United var fenomenalt.

Det var en situation i finalen som gjorde mig förvånad. Precis innan Xavi prickade Messi. Puyol vinner en boll mellan Ronaldo och Evra. Passar ut till Eto'o som slår in bollen lågt. Vidic rensar och bollen hamnar framför Evras fötter. Eto'o inser det och springer snabbt för att hamna på rätt sida.

Om ledningen säljer Eto'o, så kommer jag bli mycket besviken.
2009-06-07 19:29
oha 789//

Jo jag såg inte heller all text förut. Men verkar som man kan se den nu. Iaf kan jag det:)
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-07 19:27
någonting som inte FÅR hända är att barca säljer Yaya toure
Annons: