/spanien/barcelona/forum/17983.aspx/spanien/barcelona/forum/17983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-06-08 15:09
Oha789
Nu är du ju bara löjlig. Lyssna på dig själv:

"Barcelona säljer inga spelare från start elvan, dom gör antingen nån slags bytesaffär eller ingenting."

Mot ditt uttalande står Laportas om att han vill värva 3-4 världsspelare och att man måste göra förändringar för att behålla hungern efter nya titlar. Att bara sitte här i forumet och klappa varandra på ryggen och säga "visca barca, barca är bäst, vi kommer inte värva någon" spelar jävligt liten roll när Laporta och Pep gör klart att dom kommer göra förändringar. Det är väl ändå bättre att diskutera utifrån de givna fakta som finns istället för att trava runt med huvudet uppe i det blå?
Barcelona lameG^
2009-06-08 15:08
Oha789//
det du skriver försämrar forumet. Det är sånt som gör så forumet blir sämmre. Ta ett uppehåll om du vill eller stanna kvar och acceptera det andra skriver.
Barcelona Oha789
2009-06-08 15:05
Petersays

jag själv tycker inte man behöver värva sönder startelvan, men om nu laporta vill lämna klubben med värvandet av stora namn eller om han tror att det behövs för att behålla hungern så är det inte mycket man kan göra åt det.

Vad snackar du om snälla?

Om vi satt här och kunde göra nåt åt saken skulle jag redan ha gjort det.. det är ett forum och du verkar dela samma uppfattning som mig att man inte behöver värva sönder startelvan. Varför inte bara säga att du håller med, istället skriver du att vi inte kan göra nåt åt saken.

Fann va Forumet har försämrats jag bodde som många lämna forumet ett bra tag till den blir bra igen.

Man kommer inte in i ett forum för att göra nåt åt saken, man kommer in för att diskutera och många här vill ju knappt diskutera.
Barcelona lameG^
2009-06-08 15:04
petersays//
ta det lite lungt nu. Du börjar bli lite för agressiv.
Barcelona petersays
2009-06-08 15:01
Oha789
Koncentrera sig på fel saker? Det är ju du som återigen gör massa egna påståenden och försöker hävda dom, då kommer du få mothugg av dom som tycker annorlunda och om det finns FAKTA som tyder på annat. Konstigare än så är det inte.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 15:01
Oha789

Denna säsong behövde vi kanske inte en tagetplayer (kanske mot chelsea) men inför nästa säsong, så tro jag verkligen att vartannat lag kommer att ställa bussen framför målvakten, därför är en targetplayer ett måste inför nästa säsong. Sen behöver du inte bli helt flipp bara för att man kommenterar ditt inlägg, vi är trots allt härinne för att skriva våra åsikter och föra en vettig diskussion.
Barcelona petersays
2009-06-08 14:59
"han ljuger inte men bara för att han säger så behöver inte det betyda att han sagt så. Det kommer nya rykten 24/7 så det behöver inte vara sant. "

bara för att han säger så behöver inte betyda att han sagt så?

ehhh...va?

ok. men officiella hemsidan borde väl vara ett pålitligt medium.

ni är bara dumma om ni väljer att ignorera offentliga uttalandet från snubben som styr över klubben!

jag själv tycker inte man behöver värva sönder startelvan, men om nu laporta vill lämna klubben med värvandet av stora namn eller om han tror att det behövs för att behålla hungern så är det inte mycket man kan göra åt det.
Barcelona Moe-_-
2009-06-08 14:57
Har inte Barca bättre ekonomi nu när man har vunnit Cl, Ligan och Cupen. Vi låg trea efter Man U och Madrid. Jag tror att vi ligger före Man U nu.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 14:57
: lameG^

Muniesa är Mittback som kan spela vänsterback, det är lite annorlunda. Abidal för all del, han har varit bra, men jag tycker fortfarande att vi saknar nåt på vänsterkanten. Nåt som Abidal inte klarar av, jag kan inte sätta mitt finger på det riktigt, men det kan va hans offensiva spel och hans man-man situationer, där han ofta är för ivrig och het i situationer. Abidal är bra men han behöver kriga om sin plats på vänsterkanten med en spelare som inte är 36 år gammal som Silvinho ändå var. Inget ont om Silvniho, jag älskar honom, speciellt för att han är en Corinthians produkt, men 36 år gammal och ytterback i FCBarcelona hänger inte ihop längre. Därför ser jag en ny vänsteback som kan ge en fight om platsen med Abidal.
Barcelona Oha789
2009-06-08 14:53
petersays

Jag fattar inte varför folk här inne koncentrerar sig på helt fel saker när man skrivet ett inlägg..

Jag snackar mer om det Messinho skrev och ämnet får stanna där och inte hur perfekt Barcelona är...

Jag håller faktis inte med PEP eller Laporta om dom nu inte tycker att Barcelona är perfekt..

Vissa av er här inne tror att perfekt lag är när man har alla stora namn på varje position.

Vänsterbacken är bra förutom att vi behöver en backup till Abidal.

Targetplayer behöver vi inte änns om du frågar hälften av Barcafansen.

Gör precis det ni vill här inne på forumet. men när man skriver nåt så koncetrera inte på fel saker, Som inte änns har nåt med Ämnet att göra.
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:50
ElDuroDeFCB//
tycker inte det är något fel på abidal. Han har förbättrat sig jämfört med förra säsongen och förhoppnigsvis kommer han vara bättre nästa. Han kommer också ha mer press på sig om vi köper felipe som är riktigt grym. Muniesa är framtidens man som vänsterback som också kan spela mittback.
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:48
petersays//
han ljuger inte men bara för att han säger så behöver inte det betyda att han sagt så. Det kommer nya rykten 24/7 så det behöver inte vara sant.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 14:48
Oha789

Perfekt är väl att ta i? Vi saknar fortfarande den stabila vänsterbacken, och så saknar vi fortfarande en targetplayer, vilket Pep hela tiden påpekar! Vi är grymma men perfekta blir vi först när vi har en stabil vänsterback och en targetplayer!
Barcelona petersays
2009-06-08 14:45
"Varför jag säger det här är för att ingen i världen just nu kan komma in i Barcelonas startelva då dom är perfekta. Då menar jag spelmässigt."

Laporta ljuger alltså?
Barcelona Oha789
2009-06-08 14:37
Messinho

Barcelonas största köp genom tiderna är Overmars, och jag tror inte att Barcelona kommer krossa den rekordet på långt tid. Specielt nu när vi inte alls är i behov av att köpa in nån spelare med de belopet, då vi nu vunnit tripel och räknas som att vi har ett komplet lag. Barcelona säljer inga spelare från start elvan, dom gör antingen nån slags bytesaffär eller ingenting. Men däremot så vill Barcelona sattsa på att förnya avbytarbänken i Barcelona som inte änns PEP är nöjd med... och så mycket som jag känner Barcelona köper man inte spelare med enorma summor och lägger han i bänken.

Varför jag säger det här är för att ingen i världen just nu kan komma in i Barcelonas startelva då dom är perfekta. Då menar jag spelmässigt.

Därför kan vi glömma en summa på 400 miljoner kr på en spelare iår.
Messinho
2009-06-08 14:26
men kommer barca verkligen lägga ut 1jard för ribery?
Messinho
2009-06-08 14:24
fan va gött om ribery kommer till barca.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-08 14:18
Smogen

Det jag inte förstår, Etoo vill ha fyra års kontrakt men Barca vill bara ge ett två års kontrakt, varför?

Ge han ett fyra års kontrakt sen sälj han om ni nu inte vill ha han kvar om 2 år ?

Hans värde kanske har gått ner om två år med tanke på åldern men fortsätter han göra mål lär man kunna få en rejäl summa för honom i tex England. Tror inte skillnaden på summan om 2 år är speciellt mycket mindre än vad han kostar nu (ett år kvar på kontraktet).
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-08 14:15
Kolla på mitt länktips för att se Piqué krossa Real Madrid totalt.

Vilken spelare Piqué är.
2009-06-08 14:15
lameG^

Gubben, det handlar inte om medborgarskap eftersom ingen av dem har A-lags kontrakt eller det kanske ska vara de är inte "skrivna" i a-truppen, det är i a-truppen det inte får vara mer än 3 icke EU spelare.

Så på det viset handlar det inte på något sätt om Thiago eller Gai är spanska medborgare.

Men svaret på din fråga: Ja, Thiago har spanskt pass.
Barcelona petersays
2009-06-08 14:13
Thiago är spansk medborgare som jag förstått det. De enda spelarna i Barca B som inte tävlar under spanskt flagg är Gai och Maric.
Barcelona Smogen
2009-06-08 14:13
lameG^

stämmer om Thiago, Gai får sitt medborgarskap när som helst. han lär få spela nästa säsong.
Barcelona Napao
2009-06-08 14:12
Tack för länken Piquenbauer visa alla som inte trodde på han dom inte har 0 koll .
Länktips: www.sport.es
2009-06-08 14:12
lameG^

Asenjo är helt klart ett framtidsnamn. Frågan är om han inte är bättre än VV nu. VV har varit riktigt bra i år han blir bara bättre och bättre. Han är inte lika ojämn som tidigare år.

Därför jag säger att även VV är för bra för att vara backup för Asenjo. Köpa Asenjo och låta han gå på lån? Jag vet inte, jag vet bara att jag vill se Asenjo i Barca i framtiden.

Silva är duktig men dock skadebenägen (?) sedan ser jag inte honom lika vass som Ribery eller Kun. Han får vara mitt tredjeval. Ingen av dessa tre herrar säger man ju nej till.
Barcelona Smogen
2009-06-08 14:11
börjar bli mer och mer orolig denna silly season. Att en spelare som Toure ryktas bort är ju grymt oroande. Ge killen ett nytt kotrakt nu! Han är ju fenomenal som pivote, bästa vi haft på många många år.

Sen snackas det om Eto'o, men allting pekar ju på att han antingen reas ut i sommar eller att han sitter av sitt kontrakt. Allting tyder på att vad som än händer kommer Barcelona göra en extremt dålig affär.

Att det sen sägs att barcelona har 30€ milljoner att spendera och att värsta konkurenten Real har 200€ milljoner tar jag med en nypa salt.
Dessutom, det är ju dom som behöver förbättra laget, inte vi. :)
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:08
Det jag inte fattar är varför Thiago får spela och inte Gai. Har Thiago medborgarskap eller vad? Fattar inget.
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:07
Ronaldinhoismx3//
Asenjo behöver inte vara backup. Han kan peta valdes ifall han är bättre. Men nu vet valdes att han kan vara hur dålig som helst och ändå starta. Det är inte bra för honom och inte för barca heller. Asenjo kommer bli världens bästa målvakt i framtiden.

Gai är 91 och är 18 år. Han fyllde i april i år. Så jag tror han får sitt medborgarskap innan säsongen. Men någon som vet hur situationen är och vad dem sagt tidigare för har inte läst så mycket om den situationen.

Ser Ribery som försvaval också. Men skulle inte vara fel med Silva eller Aguero heller.
2009-06-08 14:02
Ämne: När cadena TF1 fråga....
Latinoo

Det är kul att flera bra spelare är culés.
Man får hålla tummarna extra hårt att vi köper in Ribery för att han är culé.

Slänger en liten tanke på förra året när vi inte lyckades köpa in Arshavin, som måste vara den största proffesionella fotbollsspelaren som är culé (utanför Barca).
Barcelona petersays
2009-06-08 14:00
Men vad är det med er?

Säger laporta att han tänker värva 3-4 världsspelare får vi väl tro honom. Och självklart måste någon världsspelare lämna då, för vi har inte råd att avlöna så många.

Han säger dessutom att man måste göra ändringar i laget för att behålla hungern efter nya titlar och undvika mättnadskänslan.

Läs och ta in för guds skull.
2009-06-08 13:57
lameG^

Jag hoppas de prioriterar Ribery först!!

Asenjo känns för bra för att vara backup till VV.
VV. är för bra för att vara backup till Asenjo.
Tror inte en ung Asenjo är sugen på att komma till bänken i Barca med tanke att han är första målvakt i Valladollid.

Jag tror inte Gai behöver ha spanskt medborgarskap så länge han inte har ett A-lags kontrakt.

Har för mig att det var något sådant med Messi för några år sedan? Han fick inte ett A-lags kontrakt förän han var "spansk" men han hade redan debuterat i A-laget.
Annons: