/spanien/barcelona/forum/17982.aspx/spanien/barcelona/forum/17982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:35
Sedan måste jag säga att det är pinsamt att se hur lite förtroende folk verkar ha för Laporta och den övriga ledningen. Är inte det Barcelona vi sett under det senaste året mer än nog för att ni ska inse att de vet vad de håller på med. Laporta är återhållsam med pengarna och det ska vi alla vara tacksamma för. Jag vet att vissa av er säkert hade tyckt det varit roligare med en Perez som kastar pengar på allt som rör sig, men det är bara att vänja sig, vid att det inte kommer ske.
Barcelona el Flaco
2009-06-09 14:33
Okkapokka /

Håller med dig att Touré är en av våra viktigaste spelare och jag hoppas/tror att klubben och hans agent kommer komma överens så fort som möjligt.
Det går inte att underskatta Tourés betydelse för oss. Både hans prestationer på planen och hans tacktal under Champions League-firandet håller världsklass.
Barcelona tarrak
2009-06-09 14:30
Emadinho

Det verkar vara att mantra bland Madrids supportrar att man kan köpa vilken spelare som helst för vilken summa som helst, eftersom man ändå tjänar in pengarna i längden. Vad jag har lite svårt att förstå är varför Milan säljer Kaká, eftersom det måste innebära en ekonomisk förlust? Jag har också svårt att se varför inte alla andra klubbar tar banklån och köper in stjärnor för hundratals miljoner eftersom att de ändå finansierar sig själva och mer därtill?
Barcelona lameG^
2009-06-09 14:27
Okkapokka - El Triplete!//
håller med dig. Han är bland dem viktigaste.

Men seriöst. Vad tänker Txiki med när han erbjuder honom skit lön. Han är värd minst lika mycket alves,etoo och alla stora. Men tror detta att han skriver på ta det lungt bara.

Vi måste verkligen köpa ribery. Han är helt underbar. Dessutom är han culé. Lämnar etoo så in med villa. Vi kommer få in massa pengar för etoo. Cesc också. Laporta kommer värva in 3 stora spelare.

börjar bli lite rädd för real nu. Dem är ute efter villa och sedan kommer dem värva xabi. Det är trokigt med sånna lag som värvar och värvar. Men det roligaste skulle nog vara ifall allt blir katastrof för real. Fick jag välja med en cl titel nu eller att real blir titelösa nästa säsong skulle jag ta real som titelösas.
Barcelona Im back
2009-06-09 14:24
Okkapokka - El Triplete!:
Laporta har redan erbjudit honom det han blivit lovade men Yaya tackade nej till det.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-09 14:21
Im back

Jag tycker inte jag överdriver det minsta när jag säger att Yaya är bland våra allra viktigaste spelare. Klart att Iniesta, Xavi och Messi är svårare spelare att ersätta, men det gör inte Yaya mindre viktig heller. För mig finns det ingen bättre på den positionen, ingen skulle göra samma jobb bättre än han i Barcelona.

Han har inte krävt en astronomisk summa pengar heller, han vill väl ha det Laporta lovat honom. Och för det jobb han gjort under hans 2 år här i Barça så har han gjort sig väldigt välförtjänt av det.
Barcelona kallesiete
2009-06-09 14:19

Så sant så sant Emadinho.
Fler Profiler till la liga behövs. Sen att det bara handlar om 2 klubbar är lite trist.

Du skriver ju själv att Kaka har dippat efter -07. Det är vi nog alla överens om. Så att vi här inne klagar lite på hans form har nog egentligen inget & göra med att vi vill klanka på eran värvning.

Alla vet att han är en av dom bästa i världen när allt stämmer. Kan bara säga grattis och hoppas att han inte riktigt blir den han var 06/07 ;-)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-09 14:18
Ämne: Sen när är Mascheran....Att kalla Macherano en sopa var lite väl att ta kan jag erkänna, men varför köpa in honom när vi har Yaya. Höj Toures lön istället. Det är ingen stor skillnad på honom och Macherano.

Dessutom kan Toure redan vårat spel.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-09 14:17
Im back

Skojar du eller? Hade det funnkat med Busquets där istället för Toure i 60 matcher? ALDRIG säger jag bara. Visst Busquets är bra men med hans fysik skulle han aldrig klara det lika bra som Toure. Utan Toure, tror du verkligen Xavi Alves Iniesta osv skulle våga vara så offensiva hela tiden? Han städar alltid undan när motståndarna försöker anfalla.
Delarocha
2009-06-09 14:15
Sen när är Mascherano en sopa? Han tillhör ju typ topp 5 i världen på sin position. Ni som påstår något annat är bara okunniga men det hänger väl en del sånt folk här också.
Real Madrid Emadinho
2009-06-09 14:15
Att Kaka har dippat efter -07 är det ingen tvivel om, men håller han sig frisk så är han absolut topp 5 i världen och då hör han till den lilla skara jag pratade om som är värda dessa pengar.

Bortsett från det sportsliga så kommer Real att tjäna tillbaka dessa pengar på Kaka. Nu är det inte det viktigaste men nu när vi ändå pratar om spelare som kostar mycket. Som Perez uttryckte sig "det är de dyraste spelarna som är billigast i längden" man måste kunna titta långsiktigt.

Som jag nämnde senast så är sådana värvningar som Kaka, Zlatan, Ribery, Ronaldo osv. ett rejält lyft för La Liga. Jag ser helst Zlatan i Real, men blir det Barca för hans del i slutändan så är det bara att glädjas åt att favoritligan blir en ny storstjärna rikare.

Hade Kaka gått till Barcelona istället så hade jag fruktat det men aldrig försökt minska på spelarens kvaliteér med obefogade bortförklaringar.
Barcelona lameG^
2009-06-09 14:14
in med 3 toppspelare. Ribery och Cesc. Sedan ifall etoo lämnar så in med en hungrig anfallare. Villa/Ibra/forlan. Någon av dessa.
Barcelona Im back
2009-06-09 14:13
Okkapokka - El Triplete!:
Nu överdriver du något oerhört. Så viktig är han inte. Jag förstår om inte Laporta vill betala en helt galen lön till honom. Yaya är bra men det har funkat i princip lika bra med Busquets som gjorde sin debut i år.

Kom ihåg att det är spelarna från La Masia som är klubbens själ.

Vi får se hur historien slutar men om han försvinner beror det på att Yaya har fått för sig att han är viktigare än vad ledningen anser att han är.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-09 14:12
Fan nu blir jag sur. Laporta lovade 4-5 bra värvningar och allt som ryktas är överbetalda sopor som Macherano , Bruno Alves , Toni som ALDRIG skulle få plats i Barcas A-Lag.

Samtidigt så har transferfönstret inte ens öppnat. Vill verkligen inte ha in några av de jag skrev åvan.

Och ni som vill ha in Saltor eller vad det nu hans namn är, är bara löjliga. Istället för att köpa in en högerback som ingen av oss ha sett spela (och då tror jag att jag talar för oss alla) så kan vi ge Caseres eller Henrique en ärlig chans.

Förläng med Etoo ! 36 mål säger allt !
Förläng med YAYA ! Han är den minst betalda spelaren i startälvan varför har Laporta och Bergestain (stavning?) så svårt att bara höja hans lön när han har spelat så bra iår.

Som en kille skrev i ett annat forum: "whatsup with laporta and him not paying his black players?"

Jag hoppas verkligen på att vi köper Ribery. Kan ni tänka er Iniesta och Ribery springa på vänsterkanten. Ajajaj !

VISCA BARCA

Barcelona tribente_magico
2009-06-09 14:11
oj real madrid på en 13:e plats, undra om det hänt nån gång innan, sämre än sevilla och villareal!
Barcelona lameG^
hoppas också kaka floppar. Hatar alla spelare som går till real oavsett vem det är. Jag gillade kaka men nu hatar jag han. Zlatan är min favorit spelare och lämnar han för real är han en spelare jag hatar. Gillar en spelare i real och det är delared och casillas. Vet inte varför men det är 2 spelare som jag gillar om jag fick välja någon. Raul också han visar mycket respekt.

Komigen nu Txiki och Laporta. Agera lite. In med Ribery. Skriv nytt kontrakt med yaya så snabbt som möjligt.
Barcelona barcino
Ämne: Lägg ner kaka snacke....
joo klart han e teknisk men ja menar att vi måste ha e stor stark spelare bakom iniesta o xavi..maschenareno e fean dåli vem ska ersätta yaya? tycker yaya e den spelaren vi behöver de svårt o ersätta honom df ska han va kvar
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-09 14:10
Vad snackaru om?
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-09 14:09
Hahah
Real Madrid Luiz_Madridista_4ever
2009-06-09 14:08
Zizou_nr1

Återigen vet du var D.alves ville spela innan barca köpte honom? Vet du vilken klubb som var bäst enligt honom? Öppna inte munnen när du inte vet vad du skriver.
Barcelona Der Afro
2009-06-09 14:07
Nu är det officiellt att vi är bäst i världen! :) Se länktipset.

Kaka kostade galet mycket, han har ju inte varit så bra de senaste 1,5-2 åren om jag fattat Milan-fansen rätt? Hoppas han floppar totalt i Real.
Barcelona barcino
2009-06-09 14:06
va tycker ni om d här

------valdes-----
Lahm--pique--pyol--alves
yaya
xavi iniesta
Ribery --henry--messi

när henry börjar bli "gammal" så sätter man iniesta på kanten o köper fabregas som mittfältare....Lahm tycker jag kan bli svårt men ja vill ha e ny vänsterback tycker där e svåra "punkt"
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-09 14:05
Asså egentligen bryr jag mig inte att kaka värvades av Real. Barca kommer ändå vinna mot dem3:)
Barcelona Lionel Messi n10
Lägg ner kaka snacket. Hoppas yaya stannar han har varit hur bra som helst. Sen vill jag att vi ska värva Ribery riktigt grym faktisk. BARCINO:Yaya ska stanna han var en av dom bästa och vi behöver en stor stark spelare o inte bara "tekniska" ... Vadå menar du att yaya är bara stor och stark? menar du att han inte är teknisk?
Barcelona Lionel Messi n10
Lägg ner kaka snacket. Hoppas yaya stannar han har varit hur bra som helst. Sen vill jag att vi ska värva Ribery riktigt grym faktisk. BARCINO:Yaya ska stanna han var en av dom bästa och vi behöver en stor stark spelare o inte bara "tekniska" ... Vadå menar du att yaya är bara stor och stark? menar du att han inte är teknisk?
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-09 14:04
Mascharano e bra men Yaya e bättre det e bara så.
Real Madrid Luiz_Madridista_4ever
2009-06-09 14:03
Zizou_nr1

Vet du var D.alves ville gå först? Innan barca köpte honom.
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-09 14:03
jag är faktiskt riktigt besviken på barcelonas silly season. jag vill inte ha en 30 åring som ska få spela före bojan för att han gjorde mest mål förra året. bojan behöver speltid och han ska fan få det i barcelona med. jag skiter i vilka titlar barcelona tar hem nästa år, jag vill kunna sitta och tänka 8 av 11 spelare i startelvan från barcelona nu. (givetvis vill jag att dom ska vinna men bojan är inte mycket sämre än forlan). sen vill jag inte heller byta ut yaya mot en äcklig argentinare som springer omkring och klagar på domaren tills han får rött kort.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-09 14:01
Im back

Det finns en anledning till varför folk sätter Yaya som årtiondets värvning för Barcelona, och att han är utbytbar är inte den anledningen i alla fall. Om du sett Barcelonas matcher utan Yaya så vet du vad jag menar.

Jag säger inte att Yaya är stommen, han är en del av stommen i dagens Barcelona.
Barcelona barcino
2009-06-09 13:56
lägg ner kaká snacket..dom firar som om att dom vann trippel som dom aldri kommer göra. Låt perez spela FM :P .... d här är barca forum om ni vill snacka om ngt annat så tycker jag ni får göra någon annanstans...

Yaya ska stanna han var en av dom bästa och vi behöver en stor stark spelare o inte bara "tekniska" ...
Annons: