/spanien/barcelona/forum/1798.aspx/spanien/barcelona/forum/1798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-23 23:56
Luis Enrique: "Why no subs? Everything was going so well that I thought: 'Don't touch anything, you could mess it up'." #fcblive hahhahhahahahahah
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:54
Kvällens sista inlägg till kvällens pinsammaste händelse. Alba vad gör du och det räcker, så oerhört löjligt med det där beteendet. Inte nog med att han filmar men sen ska han brösta upp sig och riskera varning. Skäms du inte trots alla kameror, däremot gäller detsamma sanchez som filma så fort han fick chansen. Till nästa år hoppas jag Uefa börjar straffa sånt här beteende i efterhand.
Barcelona Messi Nr30
2016-02-23 23:53
@Mascherano#14 el Jefecito:

Om du har kollat på fotboll ett tag så borde du vid de här laget veta att statistik inte alltid motsvarar hur matchbilden såg ut men jag kan lika gärna bryta ner det till dig.
Bollinnehavet 34 %: Arsenal var väl medvetna om att det inte går att vinna barca på bollinnehavet så man fick ändra sin spel ide genom att ligga långt nera med försvaret och stänga luckan mellan backlinje och mittfällt. Samt att du högg till så fort dem fick tag på bollen.
Hörnor: När vi snackar barca statistik så behöver du inte ens ta fram hörnor för mer en 90 % av hörnorna idag o vanligtvis så brukar vi spela kort.
Skott på mål: 5 av skotten kom efter 70 minutern efter att Arsenal var slutkörda i första halvlek vill jag minnas att vi inte hade mer än 2 på skott på mål som är verkligen chockerande.
I helhet så måste du hålla med om att barcelona inte spelade på topp idag, visst fick vi se små glimtar av det i några anfall men långt ifrån de vi presterar i ligan.
Emirates är en svår arena att spela med och laget ska ha en eloge att dem höll tätt även om de handla om lite tur. Men i helhet så kan man lugnt säga att Enrique inte var nöjd med spelet vi spela idag och att Wenger var mer än nöjd bortsätt från barcelonas 2 mål.
Barcelona enkos
2016-02-23 23:53
"Det är lätt för Barca att göra mål mot skitlag i Spanien, och det är lätt för Messi att göra mål mot dåliga la liga lag "
Messi 8 mål mot Arsenal
8 mål mot Milan
6 mål mot Leverkusen
6 mål mot Ajax
4 mål mot Bayern
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-23 23:47
Grattis till vinsten. Välförtjänt även om vi var bra i första halvlek. Tycker Neymar får lite för mycket skit här idag, inte hans bästa match men skapade ändå mycket oreda. Men Busquets och Pique var helt klart bäst idag.
Barcelona Lionel12
2016-02-23 23:40
Jag var inte så nervös inför kvällens match. Lyckades smita iväg från jobbet i rätt tid för att bänka mig framför 65 tummaren hemma. Tycker Rakitic var märkligt osynlig idag. Han brukar spela sin bästa fotboll när det vankas stormatch. Skönt att se alexis frustration. Messi, Suarez och Ney får godkänt idag men blir lekstuga hemma tro mig. Skööööön vinst
Barcelona Barcelonistas
2016-02-23 23:39
Jag tycker att vårt försvar gör en väldigt bra insats för jag menar vad skapade Arsenal egentligen förutom kanske två bra lägen som man hade? Vi hade 70% bollinnehav i första halvlek och vi tröttade ut Arsenal totalt enligt mig dom orkade inte mer i andra halvlek.

Nej det ser otroligt bra ut värt att poängtera att det är Arsenal vi möter kanske Pls bästa lag just nu.
Barcelona KristoferDelija
2016-02-23 23:39

Hahahahhahahahahhahahaha
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:38
Sen ska vi nog sluta påpeka att camp nou är en kyrkogård, jämfört med detta ikväll så framstår camp nou som Metallica konsert. Hade verkligen inte Champions league känslan ikväll. Jisses vad bitter jag är haha!
Barcelona Fuerza
2016-02-23 23:38
Perfekt kväll i mina ögon.

Inga skador. Pique borta i returen. Två mål (regelrätta). Inga insläppta mål. Arsenal-supportrarna (medgångssupportrarna) lämnade arenan i minut 85. Arsenal förstärkte många situationer och gnällde på domaren.
Wenger gnällde på allt som rörde sig. Messi slog hål på upphausad statistik från media (Cech-statistiken).

Mumma. Kommer sova gott i natt. Men först iväg till Gunners' forum. B-)
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-23 23:32
Messi Nr30

Klart jag inte var seriös, jag skrev ju att jag var sarkastisk ;)

Arsenal spelade mycket bättre? Jag skulle vilja se din reaktion om Barcelona hade haft 34% bollinnehav, 1-7 i hörnor, 4-9 i skott. Samt att vi förlorade med 2-0. Hade du sagt att vi spelade bättre då? Lägg av för fan.
Barcelona Blaugrana91
2016-02-23 23:30
[QUOTE=Stright outa Barca ]Busquets: "Renewal? That's a matter of the president, I hope he'll keep his word. I'm calm, I hope everything will be solved." #fcblive ska man vara orolig vad menar han? [/QUOTE] Bartomeu har sagt att han står i tur efter Ney. Jag tolkar det som att Busquets vill och hoppas att Bartomeu håller sitt ord.
Barcelona Andresito
2016-02-23 23:28
Lionel Messi has scored Barcelona's 9.999th and 10.000th goals in official competitions ever.
2016-02-23 23:27
Busquets: "Renewal? That's a matter of the president, I hope he'll keep his word. I'm calm, I hope everything will be solved." #fcblive ska man vara orolig vad menar han?
Barcelona Nesto
2016-02-23 23:27
ter Stegen är alltid sjukt bra när det kommer till stormatcher. Vilken potential han har alltså. Måste ju stå både ligan och CL nästa säsong.

En spelare som får ta och förbättra sig är Alba. Han må vara en av de allra bästa VBs i världen men han kommer nog aldrig vara en favorit hos mig. Ibland undrar man verkligen om han är fostrad i La Masia
2016-02-23 23:26
@KristoferDelija:

Messi har aldrig gjort mål på Thomas Ravelli och Lord Bendtner har gjort fler mål för Danmark än vad Messi har gjort =)
Barcelona Messi Nr30

Men snälla du kan inte vara seriös!, vi ska ha tur att vi inte släppte in nåt mål i matchen, Arsenal spelade mycket bättre än oss och kunde lika gärna ha gjort 1-2 mål vilket skulle ändrat match bilden, anntingen till det negetiva eller positiva. Kolla bara på spelarna och Enrique när barca gjorde sitt första och andra mål dem visste att de var såå viktigt för om inte vi skulle ha haft den kontringen som resulterade i mål så kan jag vara mer än säker på att arsenal skulle ha gjort ett mål
Barcelona jefecito
@erkano:

Frågan är ju istället hur mycket fotboll du sett då, om du aldrig sett en hel match där ett av lagen inte gjort ett byte?
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:25
Junior Jag köper det ifall vi kontrollerar matchen, men det gjorde vi inte. Vi hade inte 70% pga bra passningsspel utan för att spelarna kladdade på bollen. Sen måste jag ställa frågan hur Arsenal spelarna kunde vara så trötta så tidigt? Det var inget tempo alls under första halvleken. Trodde fysiken var prio i England ju...
Barcelona KristoferDelija
2016-02-23 23:23
Messi gör mål mot Cech nu också.
Undra vad media och hatarna ska ta upp för meningslös statistisk nästa gång, att Messi aldrig gjort mål när det snöar och regnar under samma match? Hahaha

Messi slår hål på varje sak man vill sätta dit honom för hahahahah
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:22
Det måste jag faktiskt ge laget, vinner trots uselt spel. Bortafacit i Europa är betydligt bättre nu.
Barcelona erkano
2016-02-23 23:21
Varför gjorde inte Barca några byten ? Första gången jag har sett att ett lag inte gör någon byten under hela matchen .
Barcelona Júnior.
neymar JR Samtidigt går det inte att bortse från att Arsenal i stort sätt sköter defensiven felfritt fram till minut 70 (vilket "Heisenberg" förutspådde redan i halvlek?). Det var de som bestämde taktpinnen idag. Mittfältarna kan inte spela riskfyllt i dessa scenarion då motståndarna spelar kompakt och försvarar disciplinerat. Vilka kommer hinna med i defensiven på en kontring när Rakitic/Iniesta tappar bollen och hela laget spelar så pass högt upp på motståndarnas planhalva?
Tiki-Taka
Sluta klaga!!! 0-2 är fantastiskt!!!!
Barcelona Federer
2016-02-23 23:20
Lucho ska ha mycket cred för hur han lyckas gång på gång på bortaplan i CL jämfört med Pep.
2016-02-23 23:18
Något som gjorde mig fly förbannad är varför Messi inte bara knorrade in bollen i krysset vid ställningen 0-0 i slutet av första halvleken. Istället sköt han som en amatör och skottet kunde lätt blockas. Nu såg ju Arsenalbacken ganska bra ut.

Det borde ha blivit minst 0-7 om vi hade satt Suarez nick, Suarez stolpe, Neymars nick, Rakitic dåliga mottagning och Messis blockade skott. Plus de två vi gjorde.

Lägg till Busquets felpass precis i slutet och praktfiaskot är ett jävla faktum.
Jävla skit det här!

(Och ja, självklart är jag sarkastisk med tanke på tonen hos vissa missnöjda här inne)
Barcelona Canaletes
2016-02-23 23:12
Någon som har länk eller kvar den där Twittter-collaget på alla Arsenalfans efter att dom vann någon match i december tror jag det var och fick världens luft och sa att Barca skulle få k*k???!! haha bästa ju!
Barcelona neymar JR
2016-02-23 23:09
Vi hade bollen 70% och ingen mittfältare gjorde något vettigt med den förutom busken. Det är oroväckande, speciellt med tanke på att Messi MÅSTE droppa ner 20 m för att göra något kreativt. Än värre med tanke på att vi inte ens hade kontroll på matchen. Men men 0-2 allting bra...
2016-02-23 23:08
Ter Stegen säger jag bara
2016-02-23 23:08
jag vet varför Messi gjorde mål och jag säger inget mer :) VISCA EL BARCA <3
Annons: