/spanien/barcelona/forum/17978.aspx/spanien/barcelona/forum/17978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-06-10 00:17
Fredrik R

Så du tycker att det är ok att lägga 700 mille på en spelare? Jag förstår att man måste spendera föratt kunna tjäna, men när idioten Perez lägger så mycket pengar på en spelare, så blir det omöjligt för andra lag att värva t.ex: Ribery osv. under 50 mille, för att de kommer att titta på Reals bud och jämföra det.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 00:17
Oha789

Återigen, det har nämnts tidigare, men man betalar inte enbart för en spelares fotbollskunnande utan även för dess marknadsföringsvärde. En spelare som Kaká drar in extremt mycket mer pengar än en spelare som Agüero när det kommer till tröjförsäljningar, sponsoravtal, TV-avtal och biljettförsäljningar. Dock så anser jag ändå att det är löjligt att jämföra Agüero med Kaká, då kan vi väl ta och jämföra Moutinho med Xavi när vi ändå är igång.

Men rent ekonomiskt så är inte 700 miljoner för Kaká hälften så dyrt som 700 miljoner för Agüero, Kaká kommer antagligen dra in motsvarande belopp inom loppet av några år och i slutändan så kostar han i princip ingenting, likt Beckham som Real Madrid gick plus på trots en för tiden stor övergångssumma. Då, för jämförelsens skull, så var 40 miljoner € för Dani Alves (vilket det nu tycks ha slutat på efter alla klausuler) verkligen en dyr värvning då han inte har en bråkdel utav samma ekonomiska generering.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-10 00:15
Ämne: Barça! (MQUC3)

Så....
Fredrik R

Om jag har förståt rätt så strävar du efter att få in i folkets hjärna att Kaka är värd 715 miljoner.

Barça! (MQUC3) gav sin åsikt gällande om ekonomi krisen vilket du gjorde också.
Tycker att ni båda summerade fint där :P

Men fan vad det andra stycket i ditt inlägg lät dramatiskt.
Funkar ekonomin på det sättet som du sammanfattade på så kanske får jag också några slantar av Kaka 715 miljoner.
Vem vet :p
Real Madrid - Club of the Century
2009-06-10 00:10
Haha "Barca! (MQUC3)" försöker leka nån professor. Du har fel på allt du skrev i ditt senaste inlägg.
Real Madrid - Club of the Century
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
Hahaha eller kanske dom köper tillbaks robinho för 700 miljoner vem vet?
skojar klubb
Barcelona Oha789
2009-06-10 00:07
Barca! (MQUC3)

700 miljoner kronor får du garanterad Sergio Aguero som för mig skulle vara mycket bättre värning då han är ung och grym fotbollspelare. Som du sa 700 miljoner kanske kaka var värd för några år sen men inte nu...

Då kan dom lika hjärna gå köpa Ronaldinho också.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 00:02
Barça! (MQUC3)

Så nu hånar Real Madrid mänskligheten igenom att spendera pengar? Jag antar att du inte kan så mycket om ekonomi, men de som förstör ekonomin är definitivt inte de som spenderar de pengarna de har, utan de som sitter och snålar på småslantarna i "väntan på bättre tider". Finanskrisen är lika mycket skapad av media som av reella problem, när media börjar flagga om finanskris så håller människor hårt i sina pengar, vad händer då? Jo, butiker säljer mindre, fabriker kan inte tillverka lika mycket då efterfrågan minskar och företag tvingas att sparka folk eftersom kunderna sviker. Hade alla gått ut och spenderat pengarna de sitter och bevakar på sina bankkonton och fonder istället för att "vänta på att finanskrisen är över" så hade finanskrisen gått över betydligt snabbare.

Nu strävade jag utanför fotbollsvärlden, men det gjorde du också. Ifall man ska se till fotbolls ekonomin så är dock scenariot detsamma, Real Madrid är en av de klubbarna som drar in mest pengar i världen, man kan för det ena spendera de eller sitta och häcka på de. Ifall man häckar på det så stimulerar det inte fotbollsekonomin alls, men spenderar man de så hjälper det fotbollsekonomin som helhet. Milan var mer eller mindre i ekonomisk kris innan Real Madrid köpte Kaká, nu kommer den klubben upp på fötter igen och spenderar antagligen vidare en del av pengarna som i sin tur går vidare till en mindre klubb. Denna mindre klubb spenderar i sin tur en del av dessa pengar på spelare ifrån ännu mindre klubbar som i sin tur investerar i sin ungdomsakademi och så vidare. Det är en egen form av näringskedja.

I stort sett så är det de klubbarna som spenderar mest pengar som gör mest nytta för fotbollsekonomin som helhet. Det fungerar precis likadant i den ekonomin som i vilken ekonomi som helst. Vilket företag tror du Sverige har haft mest nytta av? Ericsson eller Hovsta Billackering?
Barcelona tarrak
2009-06-09 23:47
Im back

Sen ska du komma ihåg att El Mundo Deportivo av tradition är anti Eto'o och i högre grad drar åt sig läsare med den typen av åsikter. Har inte sett samma typ av undersökning i Sport, men den skulle förmodligen ge ett annat resultat.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-09 23:45
Måste säga att Real.Madrids stab är helt störda i huvudet som köper "Kaka" för 700 Miljoner kronor.

Kaka, har enligt mig varit värdelös i 2 år och att betala 700 miljoner är för mig obegripligt.
C.Ronaldo kanske kan värderas för runt 700 och kanske Kaka om det hade varit 2007 nu.

Ja menar, Vi sålde Ronaldinho efter att han varit dåligt i 1-2 år och vad fick vi, 2-300 miljoner.

Real Madrid betalar 700. En gåta...
Inget illa om Kaka, han kanske kan få en nystart, dock ville han inte gå till Madrid så tycker lite synd om han, Milan sålde endast pga pengarna.

Nee, fyfan Real Money är inte respekterade av något lag numera.. Bara välja och vraka bland forumen här på SF.

Men lite komiskt är det, Real Money lägger 700 Miljoner på Kaka, Hade varit 1000 gånger mer rädd om dom köpt Ribery för han hade varit billigare och 1000 gånger bättre.

Finanskris / Arbetslöshet - Inte i Madrid.
Det är fan nästan ett hån mot mänskligheten om man tänker efter, här sitter mängder med folk utan jobb och så köps det spelare hit och dit för nästan miljarder.
Ja säger då det..

Undrar hur många i Puertan som vet vad ekonomi och jobb är, dom lever väl bara i sin lilla FM värld. Köp Köp Köp...

Rakt upp och rakt ner, good luck Perez.
Barcelona Im back
2009-06-09 23:38
Ciao-v:
Om man ska tro Mundo Deportivos läsare (där majoriteten finns i katalonien) vill 30% använda Etoo i ett byte medan 31% vill sälja honom. 36% vill förlänga hans kontrakt.

Skulle vilja påstå att bilden är mer splittrad än att alla älskar honom. Alla hans korkade uttalanden och varningen han tog för att slippa förra året el clasicco minns folk än.
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-09 23:26
Ämne: Bara några ord från ....
bra inlägg håller med dig
Barcelona Barcadinho.
2009-06-09 23:22
Bara några ord från min sida.

Först om nya ansikten:

Jag lovar er att vi kommer att se nya ansikten.
Pep har redan sagt att truppen måste breddas och det är klart att truppen måste vara större när spelschemat för nästa säsong är tufft.

Men vi behöver inte få panik pga marängerna.
Titta på hur andra stora klubbar reagerar som United, Chelsea, Milan. Inter osv.
Det är ingen panik. Man planerar och förhandlar och till slut blir det affärer.

Utöver de 3-4 nya spelare för att bredda truppen så finns det en enkel ekvation.

En ny spelare för varje en som säljs.

Om Guddy försvinner eller lejonet osv, så bör vi värva en annan istället. En istället för Sylvinho är redan ett måste.

Alltså, minst 3 nya i vilket fall, plus ytterliggare nya om vi säljer någon från truppen.

Om Yaya-
det kommer att lösa sig snart. Hans agent verkar vara en gnällig en utan tålamod, med det kommer att fixas. Sen är det så att Yaya har kontrakt fram till 2011. Han kan inte bara försvinna för att han inte vill stanna. Det går inte. Han måste följa kontraktet.

Sist-
Robben, är ni galna?
Inte han och inte heller Robinho som har nämnts nu i EMD.
2009-06-09 23:02
2009-06-09 23:02
Robben i Barca?
Nej tack inga divor.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-09 23:01
När Eto'o har varit skadefri under en hel säsong så har vi tagit 3 ligaguld och 2 CL. Ganska bra facit va?

Sedan har vi kammat hem noll när han varit skadad.

Nu fanns det såklart andra problem under dom titellösa åren men det är ändå rätt så intressant.
Messinho
2009-06-09 22:58
Den här säsongen har varit väldigt viktig för eto, då han har varit skadad dom senaste 2 säsongerna. Nu har han gjort 30 mål på en säsong och hans samarbete med messi är fenomenalt.

Jag tycker redan barca har dom bästa spelarna men man borde köpa in 2 stabila backar som kan rotera med den ordinare backlinjen.
Barcelona kallesiete
2009-06-09 22:54
Det är inte konstigt att madrids silly är igång på allvar. Det kommer nog trilla in 2-3 tunga namn till hos dom.

Men det är inte speciellt konstigt. Efter 2-6 förnedringen och Trippeln för Barca måste man svara.

Kan bara hoppas på lite 04-05-06 stuk på det.
Mer drag kring ligan, fler profiler och sedan ett litet misslyckande för dom storsatsande! :)

Vår trupp är så gott som komplett. En vänsterback och möjligtvis en klassanfallare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-09 22:52
Ämne: Innan ni hoppar på m....Vad får dig att tro att vi skulle hoppa på dig bara för du har en rival tröja på dig?

Det är när korkade fans kommmer in med sina pajkastningar som vi reagerar, inte utomstående fans som är här för att föra en vanlig disskusion eller fråga.

Nu ska vi inte överdriva, det är ett par stycken som är sugna på Zlatan för det skrivs en massa om honom.

Majoriteten vill att han stannar.

Vi älskar lejonet, han har dessutom finfin statestik mot er, vill helst inte tappa den.

=)
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-09 22:51
Trötta människor som vill ha bort Etoo. Efter allt han har gjort för klubben så.
Men jag tror de flesta är Zlatan fans, så därför vill dom se han i Barcelona. Men orka liksom media, kan tänka mig vad det skulle stå. "Zlatan kung i Barcelona", "Zlatan bär Barcelona på sina axlar" och så vidare. Kungarna i Barcelona är Puyol, Xavi, Iniesta och Messi. De kommer alltid förbli det. :)
Messinho
2009-06-09 22:49
Eto ska stanna i barca han är en legend.
2009-06-09 22:47
Ämne: Ride_The_Big_One(6) ....Som sagt han är en klass ytter, men den sköna balansen vi har i laget, hans ego skulle göra mer skada än nytta.

Helt fel lag för honom, nu mena jag inte bara hans tid i chelsea, talade om helheten.

Egenskap:
.Snabb
.Teknisk
.Hyffsat skott

Nackdel:
.Diva
.Gnällspik
.Otroligt skadebenägen
.Egoist/Ingen vidare lagspelare
.Hetlevrad/hett temprament

I rest my case mer skada än nytta.

=)
Real Madrid Real Madrid - Més que un futbolista
2009-06-09 22:46
Innan ni hoppar på mig,pågrund av min tröja, tänkte jag ställa en fråga.

Ni som vill ha bort etoo, hur tänker ni då?
Han är spelaren i barca som jag "räds" mest när det vankas el classico, (ja mer än messi, xavi, iniesta).

Men som madidista hoppas jag ni säljer han, å köper/byter ner er med "näsan".
Barcelona J.Gamper
2009-06-09 22:42
Ämne: Ämne: Åh kan ....
Håller med dig. Fan vad trött man blir på folk som vill ha bort Etoo.
FooTBaLL
2009-06-09 22:35
Orka med Robben snälla.. Glöm honom TOTALT! av alla spelare i världen snackar ni om köpa Robben? hehe ni måste skämta i såna fall. Och han spelar för Real Madrid. Skulle aldrig tack JA' till någon ifrån Madrids trupp. Varför? Jo för att ingen kan peta någon ifrån Barcelona starelva och inte ens bänken. Punkt slut!
Barcelona Jay-z
2009-06-09 22:32
Ride_The_Big_One(6) //

Men du måste ju också förstår att de finns rimliga gränser för alla spelare. Robben blev faktist illa behandlad i Chelsea enligt mig.

Men hur som helst så hade jag gärna sett Robben i stället för Silva. På grund av Robben är en mer ytter medans Silva söker sig inåt.
Barcelona Ciao-V
2009-06-09 22:28
Ämne: Åh kan Eto'o bara....Och varför ska Eto'o sticka, får man fråga.
Eto'o är en levande legend i FC Barcelona. Åk till Katalonien och fråga vad folk tycker om honom. Skulle inte byta ut Eto'o mot två Zlatan. Ledsen Zlatanister, men vill bara säga det för en gång skull;.-
2009-06-09 22:25
Ämne: Enligt en nära källa....Inte så trovärdigt när du själv är källan till nyheten, länka om du vill att någon ska ta ditt inlägg på allvar.

Jayz

Robben skulle inte klaga ifall han bänkas?
Så fort han fick nöta lite i Chelsea började han tjura och gnälla över hans bänkande.

En klass spelare helt klart, men han är en diva och sprider väldigt dålig moral runt omkring sig när det inte går hans väg.

Har följt han ett tag då han är min landsman, grym spelare men jag vill inte ha honom i Barcelona. Sån uppmärskamhet behöver vi inte.

Angående er andra transfer galningar, varför klagar ni så mycket för?

Att madrid skulle börja förstärka borde väl inte komma som en chock för er, vet inte om ni är oroliga över att dem värvar eller inte, bygga ett lag är en sak men att få laget att spela som ett lag är en annan 5a.

Är otroligt glad över denna ledning vi har i dagens Barcerlona, deras sätt är mer metodiskt och noggrant, alla värvningar är inte klockrena under dem men vi ligger ordenligt på pluspoäng, känns väldigt stabilt med deras sätt att värva efter det vi behöver.

Så snälla sluta tro allt ni läser, ta det med nypa salt så framställs ni inte som ett par transfer kåta fans
Barcelona Hetfield
2009-06-09 22:18
Åh kan Eto'o bara sticka...
Barcelona Barca-nist
2009-06-09 22:14
Enligt en nära källa så säger Zlatan att affären inte blev av tack vare Etó. Han ville ha mer än vad Moratti ville ge.

Zlatan ville helst komma till barca men det spelade ingen roll . det är bara affärer hehe
Annons: