/spanien/barcelona/forum/17963.aspx/spanien/barcelona/forum/17963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-06-10 12:00
Det står miss wolrd 2010 hahahahaha

va fan är de ?
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-10 11:58
Zlatan!!

Hoppas aldrig den blir färdig.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-10 11:54
När e dealen färdig med zlatan?
Barcelona Barca-nist
2009-06-10 11:54
snälla gå in på goal.com´s hemsida första bilden på Christiano hahahahahaha det står nåt läs
Länktips: www.goal.com
Barcelona Hetfield
2009-06-10 11:50
Och det är meningen att Serie A ska lyckas kämpa om att behålla den 4:e CL platsen från Bundesliga...lycka till!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-10 11:50
Ämne: Vampíro - El Triplet....
Menade mer i målskyttet då det är hans första säsong då han gör över 20 mål i ligan, något som en centralanfallare i dagens Barça ska klara av. De andra åren i Italien har han gjort ungefär 15-16 mål i snitt och det är det jag vill komma fram till. I min åsikt för lite speciellt med tanke på att många av de kommit från straffpunkten.

I mötena mot Milan och Juve så har ju hans lag presterat då de oftast har vunnit eller tagit poäng men Zlatan har nästan alltid varit osynlig i dessa matcher. Sen måste man ju också kräva att han ska prestera när det väl gäller vilket han ifs gjorde mot Man Utd men vi ser det alldeles för sällan enligt mig.
Barcelona Criff
2009-06-10 11:49
Gio Style, det är bara för att vi förstår hans intervjuer på svenska :) Det gör inte resten av världen.
Barcelona ¡Barça!
2009-06-10 11:49
Ämne: Tror ni Zlatan skull....
Har du någonsin tänkt på att det kanske är tränaren som bestämmer hur en spelare ska spela? Mourinho har kanske inte sagt till Zlatan att pressa, så därför gör han inte det. Säger Pep att han ska pressa gör han nog det, tror inte det blir ett problem.
Barcelona ihefsu
2009-06-10 11:46
Fast... När jag tänker lite på det här med Zlatan. Han är en kille som gärna håller i bollen i laget ännu mer än Eto'o, samtidigt som han nu bevisat att han är väldigt målfarlig. Stämmer inte det in rätt bra på Barcelonas fotbollsfilosofi, ändå? Mycket bollinnehav, mycket mål?

Lite som Gio Style, här nedan, säger. Intressant är bara förnamnet, egentligen!

Den som leverpastej, får se. Eller hur man säger.
CASILLAS = ★★★★★
2009-06-10 11:46
Det här blir bara bättre och bättre, vi får Kaka, ni gör er av med Eto'o och tar in Zlatan, vi tar David Villa.

:D
Barcelona Gio Style
2009-06-10 11:44
Zlatan, hatad i Sverige, älskad runt om i världen...
Barcelona C.Andrés
2009-06-10 11:42
Varför behandlar ledningen Eto'o som skit? Jävla idioter. FAttar dom inte vilken genomrutten jävla deal det är zlatan -etoo+cash? ETO'O FÖRE ZLATAN ALLA DAGAR I VECKAN. Nu när man haft ett bra år verkar alla jobba på att värva in skit och sälja ut kvalité för att få plats med skiten.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 11:41
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Det är väl knappast en "one hit wonder" när Zlatan legat en bra bit över 0.5 mål/match under hela sin karriär i Inter. Sedan är det en sak att avgöra matcher helt själv emot Genoa, det är en annan sak emot Milan. En spelare räcker bara till en viss nivå, sedan måste man ha ett lag som presterar med stjärnor som grädden på moset. Zlatan presterade emot Manchester United i CL i år, hans lag gjorde inte det. Precis som Ronaldo presterade mot er i finalen medan hans lag grävde ned huvudet i sanden.

Zlatan skulle kunna vara fenomenal med vettiga offensiva lekkamrater.
CASILLAS = ★★★★★
2009-06-10 11:40
Otroligt dumt av Barcas ledning ifall det nu blir så att ni byter Eto'o plus cash mot Zlatan. Eto'o skrämmer mig 10 gånger mer än vad Zlatan skulle göra, för mig som madridista är det bara en bra nyhet att ni får bort Eto'o mot en långsammare spelare som skulle stoppa upp ert anfall.

Otroligt lågt av eran ledning som sagt, mycket dumt byte.
Barcelona Criff
2009-06-10 11:38
Barcelona #7, MER EFFEKTIVA? Och hur kommer du fram till det om jag får fråga?
Vad jag vet så är Eto en effektivare anfallare än Zlatan.
Vilken fakta som du baserar dig på säger annat?
Barcelona Gio Style
2009-06-10 11:38
Jag har sagt det förr och säger det igen.
Jag är väldigt tacksam för var Eto'o har åstadkommit i klubben. Men det känns som att det är dags att gå vidare, eto'os effektivitet måste kritiseras, inte enbart under hans årliga formsvacka. Han missa mycket, det kan man inte blunda för.
Zlatan är väl inte en utpräglad målskytt (förräns denna säsong då) men han har mottagningarna och passningsspelet. Kanske dem viktigaste egenskaperna som behövs som anfallare i dagens barca. Nu kommer messi att få tillbax sina väggspel, på fötterna, istället för på magen eller huvudet, eller hos motståndaren
Barcelona ihefsu
2009-06-10 11:36
På PES09 bytte jag Eto'o mot Zlatan, och det tycks mig som så att jag återigen begick en övergång som blir sann. Tidigare sådana är Rosicky till Arsenal (PES5) och Kaka till Real (PES4, länge sedan).

Någon borde anställa mig som scout.

Jag har även det grundliga nöjet att få lov att meddela att bytet av klubb för Zlatan och Eto'o visade sig, för mig, bli ett ångerköp, även om han presterade. Jag fick byta spelstil, litet, nämligen!

Och, ja, jag fullkomligen osar av seriositet. Mums!
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 11:33
Tror ni Zlatan skulle kunna skolas om till att ta Eto'os jobb hos er? Han är ju som bekant ganska loj i försvarsspelet och springer inte på alla bollar på samma vis. Mycket av ert goda försvarsspel bygger på er höga press, där är Eto'o ovärderlig. Zlatan kanske är en bättre framspelare, en bättre target, en bättre huvudspelare och farlig på frisparkar, men kompenserar det för vad ni tappar i det grundläggande taktiska spelet?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-10 11:33
Zlatan har visserligen spelat 4-3-3 med Ajax tidigare och där mäktade han med 6 mål första säsongen och sedan 13-14 mål de två åren därefter. Minns även att Cruyff vid ett par tillfällen kritiserade honom för att han gjorde för lite mål.

I år gjorde han dock 25 mål i ett Inter som möter lag som redan gett upp på förhand. Tyvär men Serie A har tappat mycket på senare tid men ändå så har Zlatan inte varit speciellt bra mot Milan eller Juventus de två senaste säsongerna. Han känns lite som årets Adebayor, en "one hit wonder" i målskyttet.
Barcelona tribente_magico
2009-06-10 11:31
snälla ingen zlatan!..snälla
Barcelona Barcelona #7
2009-06-10 11:30
Jag tror att Barcelona skulle bli mer effektiva med Zlatan i laget och man måste våga göra chanser i laget.
Barcelona dnw
2009-06-10 11:28
Barcelona #7,

Du kan utesluta att ryktet är falskt, för det är det inte =)
Barcelona Gio Style
2009-06-10 11:28
Anledningen till att zlatan går runt och står ut med armarna är för att han är för överlägsen i Inter. För dåliga medspelare som spelar fel osv.
I Barca skulle han inte ens våga stå ut med armarna som han gör i inter. Inte när medspelarna heter Henry, Messi, Xavi, Iniesta, Touré, Abidal, Dani Alves, Pique, Puyol.
Alla här i barca vet hur man passar en boll
Barcelona Barcelona #7
2009-06-10 11:27
Jag hoppas så Jävla (sry) mycket att Eto'o stannar och att Zlatan ryktet är falskt.
Barcelona Barcelona #7
2009-06-10 11:26
Zlatan skulle hjälpa oss mycket mer på inlägg från hörnor eller frisparkar.
Barcelona Majsan
2009-06-10 11:25
Ångest om klubben överger kämpen Etoó för en av de mest överskattade spelarna som finns. Zlatan har ju ett oerhört brett register, det är det inget tvivel om, men han passar absolut inte in i Barca varken som person eller spelare. Fy fan för att se honom gå runt och slå ut med armarna medan resten av laget sliter på alla platser. Dessutom med lejonets spelstil i färskt minne. Men blir det av så hoppas jag innerligt att jag får fel..
Barcelona Barcelona #7
Valdes
Alves - Pique - Puyol - Abidal
Toure
Xavi - Iniesta
Messi - Zlatan - Henry

Vf skulle inte det här laget funka?
Zlatan är snabb samtidigt som han också han dribbla men för att jag säger så här så betyder det inte att jag vill att Eto'o ska lämna.
Barcelona dnw
Rambla,

Jag har inte påstått att Pep någonskulle gå över till ett 4-4-2, det tror jag absolut inte.

Visst Zlatan "slog igenom" i Ajax med deras 4-3-3, men komigen.. Holländska ligan?

Jo visst, Pep vet säkert varför han vill ha Zlatan och det finns säkert en jävligt bra anledning men jag kan inte lista ut vad den anledningen när vi just har Eto'o Henry & Bojan som kan spela centralt i anfallet, då den sistnämnde är en guldklimp vi lär förlora om Zlatan ansluter.
Real Madrid erik_barca!!
2009-06-10 11:24
lite off kanske (inte gay) men när zlatan gjorde de grymma sista klack målet så drog han ju av sig tröjan, fan asså vilken jävla vältränad människa. Då förstod man hur han kan hålla borta folk.
Barcelona Rambla
2009-06-10 11:21
Ett 4-4-2 kan du nog glömma med en gång. Det finns inte en chans att Pep går över till det föråldrade spelsystemet. Pep är inte Lagerbäck.

Zlatan spelade i ett 4-3-3 i Ajax utan som några helst problem. Jag tror nog att Pep, om han nu önskar sig Zlatan, vet vad han gör.
Annons: