/spanien/barcelona/forum/17960.aspx/spanien/barcelona/forum/17960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-06-10 14:50
Ämne: J.gamper
Kan du gar....
Etoo är osäkrare än de andra. Han har haft dålig form under våren och han är inte lika ung som Messi och Iniesta t.ex.. Om 2-3 år är han över 30 år och då är det inte lika säkert att han presterar på topp. Likadant är det med Henry.
Barcelona zsson
2009-06-10 14:50
För mig blir det lättare än för andra
Barca+Zlatan
Zlatan till real och han hade faktiskt hamnat på svarta listan
Barcelona ElRaval
2009-06-10 14:49
Jag hoppas fortfarande på David Villa.
Prioriteringen bör gå så här:

Katalaner,
Övriga spanjorer
Utlänningar
Barcelona petersays
2009-06-10 14:47
"Vad spelar de för roll hur andra supportrar är egentligen?"

Det som spelar en roll är att många kommer in med en allmänt usel attityd och leker Football Manager och ska kasta ut nyckelspelare för att köpa 50M+ - spelare.

Forumet strävar efter att hålla en hög nivå på diskussionen. Om du läser reglerna så finns det flera punkter som förbjuder saker som omotiverade startelvor, drömelvor och oseriösa inlägg. Självklart måste man få spekulera, men det måste motiveras och hållas på en rimlig nivå om inte detta forum ska förvandlas till en kopia av Puertan och ett hangaround för FM-kids.

No pun.
Barcelona Sjölejonet
2009-06-10 14:43
Lite kul vilka argument som dyker upp av vissa här inne. Pep ska alltså inte värva Zlatan för att aftonbladet kommer skriva om honom i Barcas matcher? Det skulle ju bara höja mediebevakningen av Barca och spansk fotboll vad är fel med det? Tror nog de flesta länders media skriver om sina stora stjärnor.

haeger//

Har väldigt svårt för pajasar som du. Ni finns tydligen överallt på SF. Ni är ju inte ett dugg intresserade av att skriva om Barca eller fotboll. Utan bidrar bara med nåt slags patetiskt skrytande om att ni är mer äkta supporter än alla andra. Vad spelar de för roll hur andra supportrar är egentligen? Fokusera på ditt eget alla kan inte tycka likadant som du.
idiot
Barcelona Cocco
2009-06-10 14:42
J.gamper
Kan du garantera att nån spelare kmr vara bra i höst??Ingen kan garantera sånna saker.
Barcelona Pep - El Míster
2009-06-10 14:37
Detta är kul! Min kompis lillebror spelar med Masoud i Mossens BK i Göteborg. Har själv sett han spela och visst är han duktig. Har gjort över 50 poäng på lite mer än 20 matcher. Anna Brolin har intervjuat bla..

Well well..!
Barcelona Messih!
2009-06-10 14:37
Desutom, sluta klaga på medgångsfans.
Det är väll lika okej att vara fans till spelare som att vara fans till lag, även om ja själv är barcelona fan till sjuklig nivå och har vart det i snart 10 år.
Jag har många vänner som är fan av spelare, t.ex. Zlatan, eller Zidane när han spelade, det är väll lika okej det?
Tänk possitivt, många av dessa Medgångsfans kan nog fastna för barcelona och följa oss, även när det går mindre bra, och ju fler supportrar desto bättre :)
Barcelona Barcelomannen
2009-06-10 14:36
Hoppas Zlatan kommer, inte bara för att jag tror vi behöver han utan också kommer ligan blir mer intressant både från andra länder men också från svensk synvinkel. På ett sätt tycker jag det var bra att kaka gick till Real. Ligan kommer bli mer attraktiv, nu har vi Kaka, Messi, kanske Zlatan och Real jagar även Ronaldo. Real kan bli farligare med Kaka och Ronaldo. Men tycker det är minst lika viktigt att även ligan blir farlig. Svensk media kommer ju uppvakta ligan, främst pga Zlatan, då kommer det bli roligare för oss och man kanske också kommer tycka att de är den bästa ligan. Ta ifrån titeln från pl som många(inte jag) tycker är världens bästa liga.
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-10 14:36
Mattlo United

Nivån på forumet är redan lågt med alla dessa nya medgångssupportrar efter att vi vann trippeln.
Barcelona haeger
2009-06-10 14:32
Ja nivån på detta forum är inte högt.
Det är därför jag nästan aldrig skriver här längre.

Alla medgångsfans.. herregud.
Barcelona Messih!
2009-06-10 14:31
Jag verkar vara en av en väldigt liten skara som vill se Zlatan i barcelona :)
Vad aftonbladet skriver (Zlatanas Barza osv) skiter jag FULLSTÄNDIGT i, hur kan det ens vara ett argument mot att man inte vill ha honom i laget??
Jag har väldigt svårt att se hur han skulle floppa här.
Eto´s kontrakt går ut nästa år, och han verkar ju inte direkt vara villig att skriva ett nytt kontrakt, så länge det inte rör sig om orimliga summor.
Ingen kan ta bort vad eto har gjort för barcelona, men han är inte obytbar bara för det.
Nu är det inte säkert att vi får zlatan, och jag skulle inte direkt gråta blod om eto stannade, men då vill ja fan se han skriva på ett nytt kontrakt också, så han inte går som bossman nästa år. Kommer han inte överens med klubben om ett nytt kontrakt så ska han säljas, det är inget snack om saken i mina ögon. :)

Vad behöver vi egentligen då?

En vänsterback, eftersom sylvinho lämnat.

En högerback (Henrique tillbaka från lån, kan väll spela högerback också)

En offensiv mittfältare. (beroende på hur vad som händer med Hleb, och gudjohnsen, Inte Cesc kvalitet, men någon som kan halvt klara uppgiften om Xavi eller Iniesta skulle vara borta ett tag)

Ytter:
Henry har varit fantastisk och han ska självklart stanna kvar, dock så tror ja inte att han direkt klarar 70 matcher på en säsong, man kan att rotera med Iniesta, men då behövs det en kvalitetes mittfältare att kunna ersätta honom istället för en ren rotations spelare, och inte Hleb/gudjohnsen klass.)
Ribery har varit den stora drömmen i typ 2 år nu :)

Anfallare:
Beroende på om Etoo förnyar kontraktet eller inte.
Dessutom ska han till AM, och jag tror inte bojan kan axla hans roll i 2månader, så blir nog Henry som spelar centeralt då, och då är vi tillbaka till att vi behöver en mittfältare av klass till, om Iniesta flyttas upp. Eller en stark Ytter (Ribery?) köpes in.

Själv hade jag varit riktigt nöjd om vi fick Zlatan för etoo +10M euro.

Lite FM, över vad jag vill ha kanske?
Men HALVT realistiskt iaf.

Valdes
Alves Puyol Marquez(pique) Abidal
Xavi Yaya Iniesta
Messi Zlatan Ribery

Köp: Zlatan, Ribery, Offensiv Mittfältare, Vänsterback.

2stjärnor, och 2 Rotations spelare.

Går väll på en 70m Euro typ?
eto+10,35, 10, 15 typ?

Sedan beror det ju på vilka som lämnar också, då Pep ville ha en bredare trupp iår.
Barcelona J.Gamper
2009-06-10 14:21
Ämne: Förstå hur många nya....
Jo, det är ju synd. Forumet kommer att bli förstört. Redan nu har nivån sjunkit rejält.

Det skulle vara ännu roligare o se svensk medias bevakning av Zlatans Barza.
FooTBaLL
2009-06-10 14:19
Ämne: Ämne: Sjölejo....
Att förlänga hans kontrakt? Ifall dem hade viljat ha kvar killen hade dem redan gjort det för länge sedan. Och det är inte så svårt för Laprta och CO att komma överens med sina egna spelare att förlänga ett kontrakt. Men Laporta vet vad han håller på med. Och i det mesta så avgör Pep allting ifall han vill ha kvar Eto'o. För han säger vilka han vill ha In och vilka han ha UT från truppen. Laporta sa här om dagen att om det vore upp till honom hade han skrivit ett nytt kontrakt med Eto'o. Men vi får se vad som händer framöver. Jag själv tror inte att Eto'o stannar. Har bara den känslan.
Mattlo United
2009-06-10 14:18
Förstå hur många nya "fans" ni skulle få om Ibra gick till Barca hehe :) Halva Inters forum kommer byta tröjja och nick här på svenskafans och sitta här. Inge illa mot er, dom riktiga fansen, tycker bara synd om er att det kan bli så.
Barcelona Sjölejonet
2009-06-10 14:17
Det skulle ju inte vara helt fel om Eto'o fick lämna Barca som en historisk vinnare av trippeln istället för en mätt spelare som passerat sin peak. De är ju oklart om Eto'o stannar efter hans kontrakt går ut. Zlatan kan man ju få billigt och skriva ett längre kontrakt med. Zlatan får nog en nytändning av att komma till Barca.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-10 14:17
Zlatan och Eto'o är lika gamla. Det finns ingenting som garanterar att någon av dom kommer vara lika bra om 3 år. Pep har bara sagt att Ibra är en bra spelare. Inte att han vill ha honom till varje pris.

Txiki, Laporta och Pep litar jag på.
Barcelona J.Gamper
2009-06-10 14:14
Ämne: Ämne: Sjölejo....
Kan du garantera att Etoo kommer att vara lika bra om 2-3 år? Kanske vill man inte ta den risken. Dessutom måste man få in nya spelare då o då för att hungern inte ska försvinna. Pep vet nog vad han gör när han säger att han vill ha Zlatan.
In Pep we trust.
Barcelona Yaya_toure
2009-06-10 14:13
Grabbar . Varken eto eller Yaya kommer att Lämna de är 2-3 månader kvar utav silly season mycket kommer att hända men ingen start spelare kommer att lämna den här säsongen iaf . Yaya kommer få ett nytt kontrakt och kommer få mer pengar och när de gäller eto så kommer dom förlänga . Laporta har själv sagt att han vill förnya hans kontrakt men resten är upp till tixi o guardiola.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-10 14:09
Ämne: Sjölejonet

Det ä....
FooTBaLL

En fråga bara.
Varför kom du inte tanken om att förlänga Etoos kontrakt ifall man inte vill förlora honom som bosman.

Han kräver ju inte direkt högre lön än Messi.

Man ser tydligt att Barça vill få bort killen.
Barcelona Cocco
2009-06-10 14:07
Vad är det som säger att zlatan är hungrigare än eto??
Har du sett zlatan ta djupled löpningar??
Har du sett han löpa om passen kmr 1 m ifrån han??
Jo du då kmr han att gå runt på plan.
Barcelona Cocco
2009-06-10 14:05
Hoppas den här zlatan affären går åt helvete så blir dom av me eto till slut också.
Vilken orättviss behandling av eto.
FooTBaLL
2009-06-10 14:04
Sjölejonet

Det är precis det som är riktigt. Ni alla borde förstå att Barcelona inte släpper Eto'o som bosman nästa säsong. Varför inte sälja honom nu och tjäna lite pengar eller tjäna på en spelare i utbyte istället. Tex en spelare som Zlatan Ibrahimovic som är hungrig och vill lämna Inter och sin tränare Jose Mourinho som han är älskad av på grund av att dem inte lyckas vinna C.L och att han inte kan vinna där.Men i Barca går det. Det räcker Eto'o har vunnit ALLT. Och jag tror inte Eto'o kommer att vara på så bra humör när ligan startar ifall han är kvar då Pep viljat ha bort honom i 2 år nu. Och vill ta in en ni striker. Till och med Eto'o fattar det. Hur mycket vi än älskar Eto'o kan vi inte hoppas en än gång att han lyckas att stanna kvar och vara i Peps planer till nästa säsong. Han är i Barcelonas händer med ett kontrakt som går ut nästa säsong. Och Barcelona vet vad som är bäst för klubben och Eto'o

Visca Barca Y Eto'o
Barcelona Cocco
2009-06-10 13:59
Fan håller laporta på me??
Så trött me de här me eto affären de e så tydligt att dom inte vill kvar honom.
Fattar bara inte vrf nu skyller dom på han kontrakt o vi e dumma nog o gå på de.
De har inget me de o göra förra året va de adebayor dom va ute efter i år är de zlatan.
Tror dock att eto drar iår synd mycke synd.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-10 13:59
Disco Stu

Platini jobbar väl fortfarande med att implementera 6 + 5 regeln, där alla klubbar måste starta med 6 spelare ifrån det egna landet och max 5 ifrån andra länder. Därmed så finns det ett värde i att investera i spelare ifrån klubbens egna land. Ifall denna regel blir aktuell i framtiden. I alla fall för vår del, ni har ju som bekant redan Valdes, Pique, Puyol, Iniesta och Xavi som givna startspelare. Därmed saknas bara en given spanjor.
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-10 13:57
Disco stu

Eller så är det för att han kan prata spanska och har mycket lättare att anpassa sig med tränaren och spelarna samt att han förstår det spanska spelet bättre?!
Barcelona petersays
2009-06-10 13:47
Ämne: Haha Real fansen har....
Man får ju inte hellre underskatta antalet "medgångsfans"/tillfälliga fans/kalla det vad man vill, som strömmat in här senaste veckorna och hasplar ur sig puertaliknande "köp köp köp"-inlägg.

"ey va fan nån krona måste vi väl ha, köp nån stor spelare. Bara för att liksom.
Barcelona Sjölejonet
2009-06-10 13:46
Ämne: Alltså är riktigt or....
Antagligen vill man passa på att utnyttja Eto'o nu när man fortfarande kan ta betalt för han eftersom han har ett år kvar på kontraktet. Plus så blir det extra högt värde på han efter hans fantastiska säsong i år. Han kommer nog aldrig göra en så bra säsong igen. Väntar Barca till nästa år kan Eto'o gå som bosman så de är i mitt tycke ett smart drag av barca att passa på nu då han kan utnyttjas för att drastiskt dra ner priset på Zlatan.

Jag tycker absolut att affären ska genomföras. Vad tjänar vi på att låta Eto'o stanna ett år och sen sticka som bosman? Då måste vi ju lägga dyra pengar på en ny klassanfallare. Då är det långt smartare att låta Eto'o gå nu när han vunnit allt med Barca och risken finns att han blir mätt. Kommer Zlatan är han garanterat hungrig på en cl-titel och får bättre medspelare. Han kommer ösa in mål tror jag.
Barcelona petersays
2009-06-10 13:45
Ämne: petersays

Drömmar....
Det här är vårt forum, inte Puertan. Här finns regler om hur forumet skall se ut. Att sitta och fantisera om hur coooooooolt det vore om ni fick Ronaldo och vi Zlatan och vi ba sådär möttes i El Clasico känns inte så befogat. Vill du hålla på med sånt fantiserande så är det nog lika bra du återgår till Puertan.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-10 13:45
Ämne: Samuel Eto'o är j....
Etoo är en riktig Madrid slaktare. :D
Han är en riktig kärleks full spelare vilket han visade när man sa till honom:
Gå ut ur min dörr
Trots det valde han att stanna och kämpa och visa oss vilket hjärta han har.

Etoo kommer alltid finnas i vartenda cules hjärta och hjärna förutom hatarna.

Etoo vi älskar dig och vi hoppas att du stannar länge.
Annons: