/spanien/barcelona/forum/17958.aspx/spanien/barcelona/forum/17958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-10 20:16
Canaletes

Vet inte om dte är exakt rätt, men att de kan släppa loss nu typ eller att det flyter på nu.

EDIT: Ok det va kanske fel haha
Real Madrid Zlatan!!
Zlatan!! fan nu måste han komma
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
Ämne: hahah såg ni?

btw....
Typ att allt kommer på en gång. Om tex det står 0-0 i den 80:e minuten fast sen efter det första målet så rullar det på. Svårt att förklara men hoppas du förstår :D.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-10 20:15
Ju mer man trycker desto mer ketchup
Canaletes
2009-06-10 20:13
hahah såg ni?

btw: Vad betyder ketchup effekt? Som kommentatorn sa...
Barcelona Ciao-V
2009-06-10 20:12
Det går inte att jämfära La Liga och Premier League med dagens Serie A. Serie A har inte lika hög intensitet och tempot är segt. Man är mer försvarsinriktad snarare än snabbspel och tempo.

Det skulle nog ta minst en säsong för Zlatan att upprepa samma bedrift som har har gjort i Serie A, om han kommer till FC Barcelona. Går inte att jämföra honom med Henry.
Det tålamodet ska inte FC Barcelona ha i nästa säsong. Det är fler titlar som står på spel.

OM Zlatan kommer på bekostnad av Eto'o, är det bara att ecceptera, men jag hade hellre lånat ut Bojan och köpt en kompletterande anfallare till Eto'o, alternativ Ribery på den andra kanten.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-10 20:09
Hetfield

Herregud du kämpar verkligen för att försvara Zlatan till varje pris.

Ta det lugnt och glöm förfan inte Eto´s viktiga roll i Barcelona bara för att en viss Zlatan ryktas till oss, Zlatan är bra men jag kan inte se hur Zlatan skulle passa in bättre än Eto´o hos Barca. Eto´o är som född för att vara Barca spelare.
2009-06-10 20:08
Criff:

Håller med. Titta bara på förra säsongen då Messi och Deco var skadade stora delar av året. Xavi och Iniesta var helt ofarliga och oftast osynliga i matcherna och Ronaldinho var ur form och borta. Ändå gjorde Eto'o 16 mål på 18 matcher plus att han också hade skadeproblem och att han spelade AM.

Lägg till också att han nästan ensam tog sitt land till final i Afrikanska där han även vann skytteligan och ändå finns det folk som säger att han endast gör mål pga omgivningen.
Real Madrid Zlatan!!
2009-06-10 20:06
zlatan ska hit kan inte döma på en landslagsmatch, bara kan inte
Barcelona Rambla
2009-06-10 20:05
Criff

Du har en poäng, men kom igen, hur motiverad ser Zlatan ut att vara? Hur kass är inte Berg fast alla lovordar honom i Holland? Detta gäller mer än halva laget. Malta har för fan bättre bollbehandling än de flesta svenska spelarna. Det som verkligen ska kritiseras är hur tafattigt Sveriges spel är. Det finns inga linjer eller tanke bakom det offensiva spelet. Sverige kan knappt föra en match mot en lingonnation som Malta. Det om något skrämmer mig. Lagerbäck kan inte matchcoach, det är bevisat.

Vi vet alla att Zlatan kan bättre än så här när han själv vill. Det man ska ifrågasätta är just det, att han inte visar bättre inställning.
Barcelona 2bbe
2009-06-10 20:04
Har sett finalen i repris ett antal gånger nu o det är slående vilket jobb lejonet gör. Hela tiden tar han löpningar i ljupled som öppnar upp för Messi och iniesta. Helt klart underskattad spelare. Dessutom missar han inte speciellt mycket chanser förutom målet.
Barcelona Hetfield
Criff

Men snälla, du förstår inte det jag försöker säga, Zlatans roll är inte att ösa in mål, han är ingen renodlad striker

Samu är en renodlad roll, hans enda uppgift är att göra mål, så att ösa in mål är hans uppgift, om han inte ens lyckas med det, så vad ska han annars göra...rädda mål?

Zlatan har varit den viktigaste spelare i vartenda lag han har spelat, och många tycks glömma bort vilken lirare han är bara föratt han är arrogant

Eto'o må vara en bra spelare, men denna säsongen så är jag aningen besviken på honom, om man tittar på antalet chanser han får per match, och när han spelar i ett lag som funkar som e maskin, så tycker man nästan att han borde göra fler mål
Barcelona Hetfield
Criff

Men snälla, du förstår inte det jag försöker säga, Zlatans roll är inte att ösa in mål, han är ingen renodlad striker

Samu är en renodlad roll, hans enda uppgift är att göra mål, så att ösa in mål är hans uppgift, om han inte ens lyckas med det, så vad ska han annars göra...rädda mål?

Zlatan har varit den viktigaste spelare i vartenda lag han har spelat, och många tycks glömma bort vilken lirare han är bara föratt han är arrogant

Eto'o må vara en bra spelare, men denna säsongen så är jag aningen besviken på honom, om man tittar på antalet chanser han får per match, och när han spelar i ett lag som funkar som e maskin, så tycker man nästan att han borde göra fler mål
Barcelona Barca-nist
Vampíro - El Triplete

hahaha den är så skön..jaghar sett den flera ggr
Pep G har ett kroppsspråk som räcker långt hehe
Barcelona Criff
2009-06-10 20:03
Barca-nist, Nej men om man tittar på Sveriges match, och drar paralleller till hur vissa överdriver Zlatans kvaliteer på planen, så undrar man ju hur man får ihop det hela.

Värt att tillägga är att Sverige spelar mot Malta idag, kan väl ungefär jämföras med något bottenlag i Afrika, där jag nästan hade kunnat garantera att Eto hade gjort 2 mål.

Zlatan har haft 1 friläge där han drev ut bollen på sidlinjen och sen får en 2 fotstackling av målvakten för Zlatan står helt stilla och stirrar på... ja någonting.
Barcelona Rambla
2009-06-10 20:02
Znaaaaark...
Barcelona Barca-nist
2009-06-10 20:00
Zluta znacka zlatan nu. vi får se vad som händer. vi kan ändå inte påverka hans köp oavsett vad;)
Barcelona Criff
2009-06-10 19:59
Hetfield, Är det inte en bedrift att vara Kameruns bästa målskytt?

Men om Zlatan hade varit Sveriges bästa målskytt genom tiderna så hade han varit världens bästa anfallare för han har spelare som Kim Källström och andra sopor runt omkring sig?

Hur resonerar man då?

Eto är så bra som han är just bara för han har Messi och dem här runt omkring sig, men i Kamerun där han har BETYDLIGT sämre spelare runt omkring sig öser han in mål.

I Mallorca där han hade BETYDLIGT sämre spelare runt omkring sig så öste han in mål.

Zlatan gör en säsong när han är 27 år eller vad han är, där han gör 25 mål. Och helt plötsligt är han en effektivare och bättre anfallare än Eto.

Får inte ihop detta alltså. Kan någon förklara?
2009-06-10 19:56
Ämne: Ja asså ärligt, om m....
Hade Zlatan kommit till Barça så hade vi fått se Pep visa den här gesten många gånger till.(länk)

Barcelona Hetfield
2009-06-10 19:55
Criff

No offense...men att vara Kameruns bästa målskytt är kanske inte världens bästa bedrift

Titta vilka Zlatan har runt om sig, och titta vilka Eto'o har runt sig, och trots det så vann Zlatan skytteligan trots att hans roll är att ta emot bollar och servera

Jag uppskattar Eto'o, men tycker att Zlatan får för mycket skit. Många klagade på Henry och sa : "han passar inte in i spelet, han suger på kanten" och titta vad Pep har gjort med honom

Med Pep så kan Zlatan bli helt fantaztizk ;)
Canaletes
2009-06-10 19:53
Barca-nist

Gärna! Coolt att du såg Zlatan :)
Barcelona Criff
2009-06-10 19:52
Ja asså ärligt, om man tittar på Sveriges match idag så ser man varför Zlatan inte alls skulle vara bra i Barcelona.

Han får mycket boll, kommer rättvänd mot MALTA backar, och åstadkommer ingenting.

Han jagar inte boll, han GÅR tillbaks efter ett anfall har varit och nästan så segt att han kommer i offsideposition om spelet vänder.

Zlatan har precis allt det som Guardiola står emot, lojhet och lathet och allt där till.

Sen kan man ju också undra varför Eto som är så sopdålig som vissa vill få det till härinne, är Kameruns bästa målskytt genom tiderna.

Jag menar i Kamerun har han väl inte Messi, Xavi & Iniesta runt omkring sig? Vem är det då han förlitar sig på som ska servera honom?

Om Zlatan är så jävla beroende utav att ha bra spelare runt omkring sig, så undrar jag varför inte Eto behö´ver det?

Fy fan vad jag hoppas att Zlatan Ztannar Zi Zinter!!
Barcelona Barca-nist
2009-06-10 19:50
Canaletes

Får jag skjuta dig i foten då:) skojar
Canaletes
2009-06-10 19:48
Kommer Zlatan till Barca skjuter jag mig själv i foten!

tom Guti springer mer än han på plan!
Barcelona Barca-nist
2009-06-10 19:46
Det handlar inte bara om övergångssumman utan lönen som skall betalas. Zlatan är lite för statisk som spelare, hur bra än han är så passar inte hans spelstil i Barca.

1:Ribery
2:Benzema
Barcelona Jean
2009-06-10 19:41
det är ren idioti att byta ut Etoo plus pengar mot Zlatan
Barcelona Hetfield
2009-06-10 19:41
För mig är Ribery ett onödigt köp, vi har redan Henry och Iniesta som kan ta hand om den kanten, men en vänsterback MÅSTE köpas
Barcelona vresarN
2009-06-10 19:40
gör klart med ribery och en central mittfältare snabbt och såklart en vänsterback och sälj guddy hleb. Vill se snabba övergångar eftersom i slutet kommer det inte finnas lika många alternativ.

Real,City,Chelsea hugger på allt.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-10 19:37
Jag hade inte sagt nej till Zlatan, men vill inte att Eto'o ska lämna.
Barcelona Hetfield
2009-06-10 19:35
Förstår inte varför man INTE vill ha Zlatan?

Ni säger att Zlatan har en taskig attityd och att han är lat?

För det första så har han inte ens den rollen i Inter, det är meningen att han ska ta emot bollen och servera, så det är inte hans jobb att pressa.
Snubben gör 25 mål och vinner skytteligan, och detta gör han samtidigt som han gör en hel del assist, och kom ihåg att han är inte ens en renodlad striker.

Samu är en grym lirare, men hans enda jobb är att göra mål, och när han har haft spelare som Messi, Ronaldinho och Xavi som lekkamrater genom åren så är det lättare att göra mål

Samu har också sagt korkade saker som har skapat turbulens, så Samu är verkligen inte moder therese
Annons: