/spanien/barcelona/forum/17956.aspx/spanien/barcelona/forum/17956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2009-06-10 17:44
Barcelona Hetfield
2009-06-10 17:44
En del av mig önskar nästan att Barca kunde köpa Ronaldinho...skulle vilja se om Pep kunde få igång honom..men det är inte särskilt realistiskt, utan bara önsketänkande
Real Madrid MADRID 1902
2009-06-10 17:41
Ni hade behövt Zlatan om Henry drog sen tror jag inte ens på det här,drar Zlatan då kommer han till oss.

Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-10 17:38
Det blir nog så att Zlatan anländer i sommar. Istortsätt allt pekar på det. Jag tro han här kommer visa att han är bland dom 5 bästa spelarna i världen och ni som är oroliga kommer släppa er nervositet ganska tidigt. Etoo + 100 miljoner kr om det nu stämmer är ju inte en allt för farlig övergångssumma heller och långt ifrån dom domedagssummorna som många av er här inne ville få det till.
Barcelona Cristocea
2009-06-10 17:35
I mina ögon är Gai Assulin en större talang och en bättre spelare i helhelt än Zlatan Ibrahimovic. Förstår inte ens, varför vi inte satsar på honom?
Barcelona Barcaloni
2009-06-10 17:14
Efter att kaka förklarades klar för madrid, Perez verkar inte kunna uppfylla några mer galacticos-drömmar. Gubben har redan dementerat Alonso och Ribery bara två dagar efter Kaka affären gjordes klart. Nu återstår att se hur mycket han tänker satsa på Ronaldo och Villa.

Själv bryr jag mig inte så mkt om Ronaldo kommer till Madrid.. ännu en profil till LaLiga utan att han gör något nytta i dem viktiga matcherna :P
Men det skulle inte kännas bra och se Villa i den vita tröjan. Hoppas att viljan får honom att stanna kvar i Valencia :)
Barcelona MrKnowledge
2009-06-10 17:10
kolla bara på länktipset!

Underbart
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-10 17:07
dålig som fan
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-10 17:01
Haha okej för att få bort all denna silly season snack.

Ni måste se denna videon! Man fick nästan lite tårar, se igenom hela!
Barcelona Criff
2009-06-10 16:57
Suck, en skräck värvning utav Mascherano dementerad av Rafa Benitez själv.
Hoppas nu ledningen fattar att Toure ska ha ett bra kontrakt, och löser det.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-10 16:57
tycker ändå att ett 10+eto är ganska billigt.
Zlatan är enligt mig top 5 bästa anfallarna o eto har ju vunnit allt me barca han kanske vill ha en ny utmaning???.
FORZA BARCA
Barcelona Kapten11
2009-06-10 16:45
Jag är helt klart emot en värvning av Zlatan, som nån nämnde så är hans presspel helt obefintligt, och det är egentligen den största skillnaden mot hur det såg ut förra säsongen.
Att han sen uttalat sig om att klubbkänsla är något från förr, gör ju en bara illamående, med tanke på vilken klubb han är på väg till, där klubbkänslan är den viktigaste ingrediensen av allt.

Men det kanske är så att Pep börjar bli desperat, dom bästa anfallarna verkar ju vara omöjliga att få för tillfället, eller så får man lägga ut gastronomiska summor, det kan vi låta Real och Man City syssla med.:)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-10 16:44
Zlatan till Barça?

Sjukt vilken teknik killen har med tanke på hans storlek.
Kan knappt fatta hur han kan lyckades med det alltså tekniken.
Kolla länken.

Dock hoppas jag inte att ni värvar han. hehhe.
Barcelona ElRaval
2009-06-10 16:39
En drömuppställning i mina ögon nästa år:
---------Villa------------
Iniesta---------------Messi
------Fabregas---Xavi----
--------Busquets---------
Abidal--Pique-Puyol--Alves
-----------Valdés

8 spanjorer i startelvan.. Sen kan real komma med sitt jävla köplag o säga vad dom vill.
Barcelona ElRaval
2009-06-10 16:34
Är det bara jag som värderar spanska spelare högre för barcelona?

Vi har redan många inhemska spelare för att vara ett absolut topplag jämfört med andra stora lag i italien och england, men Hur mäktigt vore det inte med en nästintill helspansk startelva?

Detta ökar klubbkänslan betydligt och är unikt.

jag tycker nästan detta är viktigare än att vinna allt..
Barcelonas hjärta ligger i våra produkter från la masia, katalaner borde vara prioritering nummer ett..
övriga spanjorer nummer två och utländska spelare nummer tre..

David Villa, Fabregas, Silva, Xabi Alonso, Sergio García, Albiol, Juan Mata, Cazorla, Asenjo, Pepe Reina.

Dessa spelare låter i mina ögon mer intressanta än tex Zlatan, Adebayor, Vidic, Marschena osv..
Barcelona Jay-z
2009-06-10 16:32
Jag skulle inte fälla tårar om Henry försvan snubben kommer va dålig nästa år. Åldern knappar in, tycker inte han har vart så strålande bra som alla säger. Han har vart bra inte mer än de, visst gorde många mål. men många utav dem var självklara stevie wonder hade gort mål på dem.

Henry i Arsenal form går före Ribery alla gånger men tror inte han kommer upp till den kapaciteten i Barca. så Drf anser jag att Ribery skulle vara ett bra köp men tror inte Ribery kommer. Men jag hoppas verkligen se han i barcelonas färger.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-10 16:10
Henry kommer att vara 33 år och eftersom han vann det sista som var kvar av allt så lutar det väldigt mycket åt att han får bänkas nästa säsong.

Motivation och åldern kan svika hans säsong lite och den positionen tror jag att Barcaledningen prioriterar för nästa säsong.
Barcelona nylén
2009-06-10 16:10
varför kan vi inte både ha masherano och yaya?? de kan rotera på defensiva mittfälts positionen + att yaya och keita drar till afrikanska nästa säsong ( en del av den ) busquets skulle kunna ta gudjhonsens roll som en av de två offensiva när niesta och xavi behöver vila. han har visat goda offensiva kvaliteer på mig. Men jag hoppas mest på zlatan eller ribery nån av dom skulle sitta fin eller varför inte båda. Som många nämnt tidigare håller inte henry för ca 60 matcher per
säsong. Jag byter gärna zlatan mot eto. zlatan skulle ge barca ännu ett alternativ i offensiven och är alltid ett längre alternativ om spelate låser sig. en vänster back är också en viktig investering. där föreslår jag deportivos filipe.
så om man sammanfattar värvningarna skulle det gärna få se ut så här för min del.

IN: Zlatan/Ribery eller båda Masherano och filipe

UT: Gudjhonsen Sylvinho (redan klar) Eto (byte mot Zlatan och kanske en utlåning på pedro eller nån av de unga spelarna. så en startuppställning nästa säsong.

Valdes
Alves/caceres Pique/Marques/Milito Puyol/Henrique Abidal/Filipe

Yaya/masherano

Xavi/Keita Iniesta/Busquets/Hleb

Messi Zlatan/Bojan Henry/(ribery)/ (iniesta kan spela här)

tack för mig och kommentera gärna

Trippeln 2008/2009 3
Real Madrid Nian#9
2009-06-10 16:08
Esse - Chelsea

Känns som det iallafall.
Esse - Chelsea
2009-06-10 16:04
Ni som är insatta.. Vad tror ni om chanserna om Zlatan i Barca? Är det trovärdigt?
Barcelona vresarN
2009-06-10 16:03
ribery och ibra blir ca 450-500 miljoner och då förlorar vi etoo också. Sedan säljer vi också guddy och hleb och vi kommer få in 150-200 miljoner. Då har vi betalat ca 300 miljoner. felipe för ca 100 miljoner om inte mindre för vi ebjuder ju spelare också.

400 mille sammanlagt + en innermitt beroendes på vem det blir. Hoppas själv på cesc men int så många här som vill ha honom. Om det blir cesc så blir det ca 700-800 sammanlagt. Tycker det är perfekt. Kolla bara på real. Dem köpte kaka för nästan så mycket.
Barcas anfallstrio
2009-06-10 16:03
om Zlatan köps in nu , kmr han få en oerhörd press på sig.. för det handlar om mycket pengar.
Barcas anfallstrio
2009-06-10 16:01
tror ni att henry säljs ? alltså om ribery och zlatan köps in.
Barcelona dr0mmis1000
2009-06-10 16:01
Smogen

" Mycket intressant att italienska vadslagningsfirmor stoppat spel på att Zlatan ska till Barcelona. Dags att gå in och sätta 500 kr på att han stannar i Inter... "

Var sätter du in? Vilken hemsida??? Jag tror också han stannarr ? Vill också satsa 500 kr
Barcelona Cocco
2009-06-10 15:59
Ok hoppas han stannar.
Tycker att de snackas mycke om spelare hit o dit.
Men de snackas för lite om vad barca behöver värva.
De som verkligen behövs förstärkas är ju bänken.
Bort me spelare som tar plats men duger inte till i barca.
Barcelona Smogen
2009-06-10 15:54
ok, angående alla dessa rykten....

Om man ska tro Bayern och Real så är inte Ribery till salu. Visst saker kan ändras över sommaren, men tror nog vi för tillfället kan glömma honom.

Mascherano är enligt Rafa Benitez inte heller till salu, vi kan nog glömma honom också. Borde ju luta åt att Yaya kanske stannar trots allt. Visst skulle jag älska att Mascherano i Barca men aldrig till priset av Yaya.

Mycket intressant att italienska vadslagningsfirmor stoppat spel på att Zlatan ska till Barcelona. Dags att gå in och sätta 500 kr på att han stannar i Inter...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-10 15:54
Cocco

Det är vad tidningar skriver. Mascheranos agent har sagt att han inte pratat med Txiki på länge men om han hör av sig så säger inte Mascherano nej till Barca.

Som renodlad Pivote är nog Mascherano lite bättre än Yaya men problemet är att han inte har storleken som Barca desperat behöver.

Mascheranos passningsspel är faktiskt bättre än Yayas.

Jag vill faktiskt också behålla Yaya pga. hans storlek och fantastiska spel men lämnar han och vi får Mascherano så kan jag faktiskt leva med det och vara nöjd.
Barcelona Messih!
2009-06-10 15:49
Yaya_toure:
Är väll ingen som säger att alla av Ribery, zlatan, cesc och villa ska komma.

Yaya är inte ens relevant med dom spelarna du nämnde. (Personligen tror jag inte det finns en bättre spelare på hans position.)

Och det är väll ingen som vill ha Villa OCH Zlatan.
Anledningen varför vissa vill ha någon av dom istället för eto har redan förklarats 110 gånger, så skippar att skriva det igen, då det bara är att scrolla ner lite.
Henry är det ingen som vill sälja, men ja kan lova dig att han inte håller i 70matcher på en säsong.
Och världsklass alternativen är Ribery roterar med Henry, eller Cesc köps in och Iniesta flyttas upp. Rotation på Iniesta/henry/Cesc.

Henry och Bojan kan absolut inte axla hela anfallar rollen i ett lag som barcelona.
1 som sagt, Henry håller inte i 70 macher, och tvivlar STARKT på att bojan är redo att axla eto´s roll än. Förhoppningsvis om ett par år.
Barcelona Cocco
Dom funderar ju på att sälja honom för 150 milj.
O köpa macherano för 230 milj.
Så de säger ju en hel del att han e inte rankad som dom bästa deff mitfältaren i världen.
Så han lär ju knappast begära en lön som xavi,messi el macherano kmr begära för den delen.
Barcelona vresarN
pep kommer inte låta ibra göra vad han vill om du tror det. Om han inte visar respekt och gör massa saker som han tex gör i inter så kommer han inte få spela helt enkelt.
Annons: