/spanien/barcelona/forum/17955.aspx/spanien/barcelona/forum/17955.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 14:20
Barca-nist//

Sportsliga intäkter allt finns redovisat och han förlöjligar bara sig själv med dessa uttalanden. Den mest inkomstbringande klubben i världen de senaste åren borde säga en hel del. Inga suspekta Uzbekistan kontakter här inte.
Deportivo Creus
2009-06-11 14:19
Robinho y Higuain

Han säger bara sanningen. Vad kan vara vettigare?
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:18
"Robinho y Higuain"

Om du letar efter bättre svar så får du vända dig till Reals forum :)
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:16
Barcelona Finance Chief: I Don't Know Where Real Madrid Find The Money...
"I do not know where the €300 million that Florentino Perez thinks he has for signings actually comes from," Sala i Martin told radio station, RAC1.

"He says he will recoup it by selling replica shirts and so he will have to sell 30 million of them. That is impossible.

länk*
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-11 14:16
Ämne: "Iniesta är kla....
Robinho y Higuain"

Hahaha Vi får väl se hur (The world best player award) utdelas i december.
Barcelona Im back
2009-06-11 14:14
Men det förstår väl alla att Real inte kommer tjäna in de här pengarna på sex månader som en del stollar har skrivit. Självklart blir klubben ytterligare skuldsatt. Antagligen kommer Madrid-stad få köpa någon av Reals tillgångar för 10 x det nominella värdet inom något år, som gjordes förra gången Real var på ruinens brant.

Det sjuka är hur man kan göra de här värvningarna när landet Spaniens ekonomi har nästan kollapsat och har en lång lågkonjunktur framför sig.

"Despite some recent positive development (decrease in interest rates and prices, fiscal stimulus measures, slight improvement in confidence, ECB purchase of cédulas hipotecarias…), Spain will not recover even as other economies begin to breathe again. The worst year undoubtedly could be 2011, and the unemployment rate by that stage could reach anywhere between 25% and 30% of the labour force if you accept the March 17.5% number as good."

Reals ekonomi är väldigt stark men inte så här stark. Det hoppas jag de mest inbitna realanhängarna förstår. NI kan inte lita på allt Herr Perez säger om hur man tjänar in pengar.
Barcelona Hetfield
Om vi lyckas värva Zlatan eller Ribery, så kommer El Clasico att bli VÄLDIGT intressanta och jämna, det har inte varit så på MÅNGA år nu
Real Madrid "Robinho y Higuain"
"Iniesta är klasser bättre än Kaka"

"Messi är klasser bättre än Ronaldo"

Kan du inte Komma med lite vettiga saker eller?
Man UTD
2009-06-11 14:10
Tycker synd om er att behöva spela i samma liga som det där jävla köplaget Real.

Har all respekt för Barca och er sätt att hitta spelare i unga år, fortsätt så, vinn la liga, vill CL för den delen!

Ser hellre er på en topp placering än Real "fucking" Madrid.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 14:09
westinho

Aa vet fan, det kan stå folk utanför min dörr nu.
Deportivo Creus
2009-06-11 14:09
"Cristiano is the perfect player for Real Madrid, arrogant the day before the game, a bad loser, provocative and posing during it. This guy smells of Madrid already."

El Mundo Deportivo efter CL-finalen.
Barcelona Hetfield
2009-06-11 14:07
Jävlar vilken säsong det kommer att bli :)

PL kan dra åt helvete med sina pengar
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:06
Real madrid = Hollywood
Barcelona Ghazza
2009-06-11 14:05
Jag har egentligen bara en mening att säga en dag som denna.

TACK för La masia!
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 14:04
Criff

När Perez kom till klubben så var ekonomin åt helvete. Figo värvades inte för klubbens pengar utan Perez egna pengar då presidentkandideringsreglementet (ja, kanske världens längst ord?) stipulerar att en presidentkandidat måste skjuta till cirka 55 miljoner Euro ur egen ficka vid ett eventuellt tillträde. Träningsanläggningen såldes till Madrids "kommun" via Perez kontakter inom byggbranschen. Den gamla träningsanläggningen låg centralt i Madrid på attraktiv mark och man fick extremt bra betalt för marken. Vilket styrde upp hela ekonomin efter att presidenten innan Perez, Lorenzo Sanz kört klubben i botten. Sedan byggde Perez, återigen med hjälp av sina byggkontakter, Valdebebas utanför Madrid, vilket i alla fall utav Real Madrid påstås vara världens bästa träningsanläggning. Dock så kan man ju ifrågasätta objektiviteten i den källan :).

När Perez lämnade Real Madrid så var det mycket som var på tok på planen sedan 2003, men ekonomin var absolut perfekt skött.
Barcelona Taherinho
2009-06-11 14:04
Jag ar sa glad idag nar jag vaknade...laste att en pijo vid namn C. Ronaldo ar nastan klar for Real Madrid. Jag ar sa glad faktiskt! Den spelaren ar gjord for Madrid, bra fotbollsspelare, overskattad som fan, arrogant som fan och tror hela tiden att han ar bast. For fan ,det ar ju det Real Madrid star for...hahaha

Visca Barca och som Laporta sa nar en reporter fragda om han ar nervos for Madrids varvningar: Jag ar TRI-tranquilo...

haha
Barcelona ExtraVaganza
2009-06-11 14:03
KVIBORG:

"Hur sjukt det än låter så gör Real Madrid bra affärer, i båda fallen. Inte nog med att två spelare som är världsledande på sina positioner anländer utan det handlar om spelare som är idoler och förebilder."

"Det är både på gott och ont, visst vill alla se en fotboll där egna produkter och inhemska spelare dominerar men återigen; marknaden styr."

Svar: Kaka är förebild. Ronaldo det helt motsatta. Två världsledande spelare på sina positioner ??? Iniesta är klasser bättre än Kaka och Messi är klasser bättre än Ronaldo.

Svar: Barca har minst 5 egna produkter i sin bästa startelva. Xavi, Iniesta, Puyol, Messi och Valdes har minst sagt bidragit till 3 fantastiska titlar denna säsong.

Svar: Kviborg kan inget om fotboll. "Marknaden styr" hahahaha. Dagens skämt ? Eller säsongens? En sak är säker : Kviborg är bäst på att leverera skitsnack per automatik ;D Det ska han ha eloge för!
Barcelona supermac
2009-06-11 14:03
Kan man inte stänga av alla forum som har sina egna stängda?

Inte för att jag har något att skriva i puertan men just nu känns det här som real madrids öppna forum. Hade deras varit öppet hade vi sluppit massa rm snack härinne.

Stäng inte les rambles för alla bara för de med låsta forum!

I övrigt, tycker det är bra för spanska ligan, hoppas på mer fokus i Spanien nästa år. Synd bara att man flyttat från Sverige så man inte kommer kunna se la liga studio osv. Ingen härinne som kan streama det åt oss som bor utomlands? :P
2009-06-11 14:00
Haahahah La liga våldtar jag Seria A y Premier League hahaha.
Härligt. Hoppas att vi får se Studio La Liga nästa säsong.
Villarreal barca1337
2009-06-11 14:00
vi behöver inte zlatan (eto gjorde fler mål) och att byta eto mot zlatan + pengar är bara dumt
Barcelona Criff
2009-06-11 13:55
Emadinho, Det behövs inget geni för att förstå att Florentino Perez sätter er i skuld med värvningarna.
Sist var han tvungen att sälja träningsgrejen för en obefintlig summa för att hålla uppe alltihopa.

Snarare du som är så jävla blåögd som tror på varenda ord skitsnackare Florentino Perez säger.

Sen att han är en dålig affärsman har jag väl aldrig sagt? Han är ett geni på den fronten.

Men att sen hålla allt uppe har han redan bevisat att det var lite svårare. Får väl se om det går bättre denna gången. Jag tvivlar då på det :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-11 13:55
United fansen vill ha Ribery, sa han inte att han inte ville spela i England pga vädret, sorry United..

Fast man vet aldrig med spelare numera, lögner hit och lögner dit..
Deportivo Creus
2009-06-11 13:50
Hannes_n

Med det där laget blir ni våldtagna av storlagen. Vad fan ska Lassana Diarra kunna uträtta ensam mot exempelvis Iniesta och Xavi?

2009-06-11 13:50
Jaså! så han var tillbaka till mäktige Camp Nou.
hahaha synd att alla cules inte jagade honom ur staden.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 13:49
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Jag skrev och kritiserade Hannes_ns inlägg lite längre ned, så det är knappast något jag uppmuntrar.

Jag är även för en öppen Puerta, men det är inte mitt beslut att ta då jag inte modererar forumet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-11 13:48
Det här var kanske det bästa som kunde hända Barcelona. Det här är värvningen som motiverar våra spelare att vinna ligan och CL även nästa säsong. Ingen av våra stjärnor vill vara sämre än deras.

Ingenting Real Madrid gör kan skrämma mig för nästa säsong. Tvärtom så är jag faktiskt glad. Det gör att Barca höjer ambitionen ett steg och inte slappnar av. Först och främst köps nya spelare in som är på högsta möjliga nivå.

Pep är bättre än Pellegrini.
Iniesta är bättre än Kaka.
Messi är bättre än Cristiano.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-11 13:48
Westinho: Haha, ja helt klart =P
Barcelona Barcelona #7
2009-06-11 13:47
Varför ska alltid vårat forum vara ett ställe där "Realfans" kan komma och diskutera om sitt eget lag?
Låt de öppna sitt forum för att andra så kan de som vill och hejar på andra lag gå in dit och diskutera och snacka om de vill.
Barcelona westinho
2009-06-11 13:46
Gud är störst

Shit, du får ta det lugnt med Hannes. Ser du inte hans bild? Han har kontakter som kan fixa dig, helt klart..
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 13:43
Hannes_n

Så du har hållt på Rmadrid, Inter, Pool sen du var 4 år? HAHA!
Annons: