/spanien/barcelona/forum/17950.aspx/spanien/barcelona/forum/17950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Islam_Bosna
2009-06-11 16:36
#Luiz Nazario de Lima#

Hellre köpa en 30 årig målvakt och sätta honom på bänken, än att köpa U-21 VMs bästa spelare och sen förstöra honom både spellmässigt och psykiskt.

Tänk på detta
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:36
#Luiz Nazario de Lima#

Ja jag blev ett Barcelonafan under Ronaldinho eran, är det något fel med det? Varför ska jag knipa igen och vem bryr sig vad för titlar ni eller någon annan har? Gees give me a break, who is this guy?
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 16:35
Rambla

du borde ha förstått att jag inte menade att det var den enda anledningen.. men det var 1 faktor varför han inte stannade i argentina
Barcelona Rambla
2009-06-11 16:34
Ämne: Hetfield

Valdano ....#Luiz Nazario de Lima#

Sluta snacka skit, du förlorar varenda gång ändå. Visst, om van Gaal kan man säga mycket. Det du dock inte har en susning om är att han gav väldigt många unga spelare chansen i a-laget. Puyol, Xavi, Iniesta och Valdés för att nämna några. Var det något mer du ville?

Var var ni i år?

EL TRIPLETE!
Real Madrid Mr_Oneil
Jag kan förstå att många älskar att se Barcelona vinna. Men vore det inte kul att vinna mot ett lag som ger lite motstånd också? Tycker ni ändå har vunnit relativt enkelt.

Vad tycker ni ett lag som Barcelona behöver göra för att undvika "mättnad"?
Barcelona Islam_Bosna
#Luiz Nazario de Lima#

Menar du generationen som vann 2 ligaguld slutet på 90 talet och där Rivaldo blev utsedd till världens bästa spelare?
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-11 16:32
Hetfield

Det är ca 20 dagar kvar tills transferfönstret öppnar.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-06-11 16:31
Vad brukar man säga? Flera smågrejer blir tillslut ett kort? Dina inlägg saknar grund och kan bara ses som provocerande. Tack och adjö. /Red
Barcelona Rambla
2009-06-11 16:31
Ämne: Rambla

a bara f....
Fel!

Han bad om att få provspela. Klubben har faktiskt fotbollskola och provuttagningar där unga spelare kan få chansen att visa upp sig. Jag antar att han imponerade eftersom man ville ge honom en chans.
Deportivo Creus
2009-06-11 16:30
Hetfield

Man kan ju hoppas att Perez glömmer bort försvaret. Då blir nästa säsong helkul.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:30
Hetfield

Valdano har lovat en ny mittback och en ny ytterback.
Barcelona Hetfield
2009-06-11 16:29
Kan någon förklara för mig varför Real inte satsar på försvaret istället föratt köpa galacticos framåt?

Titta vilka de har där bak just nu : Salgado, Metzelder, Ramos , Heinze, Torres, Lass (kan väl spela på kanten) , Garay (?), Marcelo

Det är meningen att de ska vinna CL med det försvaret....
Barcelona Sentuary
2009-06-11 16:29
Ämne: Vad snackar ni om?
....
Barcelona har iallafall 7 egna produkter i startelvan herr pajas, så kom inte här och snacka om egna produkter.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 16:28
Rambla

a bara för att dem skulle hjälpa han att växa lite, men vad jag ser så har han nog inte växt en MM:P
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:28
Gonzalez_Barca

Mycket möjligt. Men jag tror dock att vi kommer få se ett fotbolls "lag" utan klar taktik. Spelarna kommer springa runt som nackade hönor. Min teori. Men vem vet, framtiden får visa vad som händer.
Barcelona Tompa
2009-06-11 16:27
Barcavänner:
Bry er inte om vad Perez företar sig. Bara för att han spenderar ca 1,7 miljarder spänn på 2 spelare(!) finns absolut ingenting som säger att LAGET Real Madrid kommer fungera. Så länge vi har Messi o CO är jag inte orolig.

Barcelona Rambla
2009-06-11 16:26
#Luiz Nazario de Lima#

Är du helt borta eller? Messi valde med sin familj att komma till Barcelona. Det var fan ingen som hämtade honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-11 16:26
Saman.

Visst, det kanske tom blir roligt att kolla på Reals matcher med lite onödiga överstegare vid hörnflaggan av Ronaldo.
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:24
#Luiz Nazario de Lima#

Wow, noll koll.
Barcelona Rambla
2009-06-11 16:24
Fredrik R:

Dina inlägg med ibland totalt felaktig fakta och hela tiden skrytsamma inlägg börjar fan bli lite jobbiga nu. Varför kan du inte bara återvända till ditt eget bo och skrävla vidare där?

Oavsett vilket, Laporta är en mer framgångsrik president än Perez. Detta utan att riskera klubbens ekonomi och med många egenutvecklade spelare.
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:23
Haha vad kul La Liga kommer bli kommande säsong. Massa stora namn i ligan och förhoppningsvis en ny galactico era för Real Madrid :)
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
Vad snackar ni om?

Messi hämtades ifrån Argentinas Dvärgskola i Rosario

Abidal ifrån Lyon

Dani Alves från Sevilla

Marques från Monaco

Milito ifrån Zaragoza

Pinto från Celta Vigo

Pique från Man U

Caceres från Recreativo

Eto´O från Mallorca

Henry från Arsenal

Yaya Toure från Monaco

Keita från Sevilla

Gudjohnsen från Chelsea

Hleb från Arsenal

Sylvinho från Celta Vigo

Bojan från sandlådan

och ni snackar om att Real värvar spelare!
Kolla på erat lag innan ni snackar!
Alla lag värvar spelare sen ifall Real har mer pengar en vad Barcelona har och värvar Kaká och ni Hleb är en annan 5:a!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
Xavier Sala i Martin is stunned that Madrid are able to spend so much money in such a difficult economic climate. "I don't know where the €300m that Florentino Perez expects to invest on signings are coming from. He says he will recover that money by selling shirts but, in order to do that, he will have to sell 30m shirts. That is impossible. I guess someone will have to give him that money and it would be good for him to explain where it will come from."

"How can it be that a football team is loaned so much money, considering the current financial crisis in the country and the policy of restricting credits that banks are currently following? I can assure you that we will not pay 65million euros for a player. For that amount we would buy the whole Barcelona team that won the Champions League in Rome."

Well said.
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-11 16:22
jag kan ha fel, men puyol spelade väl knappt fotboll innan han kom?
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:19
Ämne: little_master9

Ba....
Iker Casillas har spelat i Real Madrid hela sitt aktiva klubbliv, sedan 9 års ålder. Raúl kom som 14 åring. Om du ska kritisera något kan du väl iaf skita i att hitta på egen fakta? Förövrigt så kom Puyol till Barcelona som 17 åring, är han mindre egen produkt för det? Han kanske inte är värdig att vara klubbikon ur dina ögon på grund av det?
Barcelona Messih!
2009-06-11 16:18
"Lägg därtill att vart fjärde kines (det finns ju ett par stycken) och japan troligen ska ha en Kaká eller Ronaldo-tröja a´ 700 kronor styck"

säg en 1,4 Miljarder människor /4 så en 350miljoner personer I kina/japan ska han en tröjja. 350miljoner * 700kr så 245 000 000 000kr, så en 245 miljarder ska dom få från att sälja tröjor.

Så dom kommer tjäna 250miljarder bara på att sälja tröjor i Kina och Japan, så blir väll en MINST lika många i resten av världen, sen får ni ju tänka på reklam intäkterna som minst är det fyr dubbla!

Så dom ska sälja tröjor för 500miljarder kr på 2 spelare, och då räknar vi inte ens med all reklam osv! OCH NI SÄGER ATT DOM GJORDE EN DÅLIG AFFÄR! =P

Vet inte om man ska skratta eller gråta hehe ;)

Tror Perez har Kviborg som jobbar med finansredovisningarna, därför han tror sig ha så mycket pengar att spendera. Tur är väll för perez och Kviborg att alla andra klubbar är för dumma för att inse att dom går miste om hundratals miljarder genom att inte köpa spelare för 1 miljard styck :P
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:14
C.Andrés

Om Ronaldo får det svårt med Abidal kan vi ju alltid plocka in Palanca ;).
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:13
Förövrigt, när jag tog upp Real Madrid och sa att jag höll på de så fick jag utav säkert 20 pers höra att de höll på Real Madrid när Beckham spela där, men nu håller de istället på Manchester United för att Ronaldo är deras nya kelgris.

Trogna fans och bra klubbkänsla? Nej, men pengar i massor för de klubbarna som satsar på marknaden.
Real Madrid Mr_Oneil
2009-06-11 16:08
Vore det inte kul att ha en motståndare på andra sidan som gör det svårt för er? Ni vann trippeln den här säsongen, vore det inte kul att ett lag kunde utmana er lite bättre?

Real har haft problem med offensiven den här säsongen och för att förbättra den krävs kvalitets värvningar.

Hoppas det blir jämnare i nästa säsongs El Clasicon för iår var det fanimej inte kul ;)

Barcelona petersays
2009-06-11 16:08
Och så jäkla enkelt är det inte att man oavsett betalade pengar får igen skiten i tröjförsäljning. Då skulle vilket lag som helst med en fet riskkapitalist i ryggen kunna köpa casillas, messi, puyol, pepe, rio ferdinand, drogba, zlatan, villa, aguero, fabregas, iniesta, xavi, zhirkov, vidic osv osv och betala fantasisummor med hänvisningen att "äh fan, det betalar igen sig"
Annons: