/spanien/barcelona/forum/17948.aspx/spanien/barcelona/forum/17948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 16:28
Rambla

a bara för att dem skulle hjälpa han att växa lite, men vad jag ser så har han nog inte växt en MM:P
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:28
Gonzalez_Barca

Mycket möjligt. Men jag tror dock att vi kommer få se ett fotbolls "lag" utan klar taktik. Spelarna kommer springa runt som nackade hönor. Min teori. Men vem vet, framtiden får visa vad som händer.
Barcelona Tompa
2009-06-11 16:27
Barcavänner:
Bry er inte om vad Perez företar sig. Bara för att han spenderar ca 1,7 miljarder spänn på 2 spelare(!) finns absolut ingenting som säger att LAGET Real Madrid kommer fungera. Så länge vi har Messi o CO är jag inte orolig.

Barcelona Rambla
2009-06-11 16:26
#Luiz Nazario de Lima#

Är du helt borta eller? Messi valde med sin familj att komma till Barcelona. Det var fan ingen som hämtade honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-11 16:26
Saman.

Visst, det kanske tom blir roligt att kolla på Reals matcher med lite onödiga överstegare vid hörnflaggan av Ronaldo.
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:24
#Luiz Nazario de Lima#

Wow, noll koll.
Barcelona Rambla
2009-06-11 16:24
Fredrik R:

Dina inlägg med ibland totalt felaktig fakta och hela tiden skrytsamma inlägg börjar fan bli lite jobbiga nu. Varför kan du inte bara återvända till ditt eget bo och skrävla vidare där?

Oavsett vilket, Laporta är en mer framgångsrik president än Perez. Detta utan att riskera klubbens ekonomi och med många egenutvecklade spelare.
Barcelona Saman.
2009-06-11 16:23
Haha vad kul La Liga kommer bli kommande säsong. Massa stora namn i ligan och förhoppningsvis en ny galactico era för Real Madrid :)
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
Vad snackar ni om?

Messi hämtades ifrån Argentinas Dvärgskola i Rosario

Abidal ifrån Lyon

Dani Alves från Sevilla

Marques från Monaco

Milito ifrån Zaragoza

Pinto från Celta Vigo

Pique från Man U

Caceres från Recreativo

Eto´O från Mallorca

Henry från Arsenal

Yaya Toure från Monaco

Keita från Sevilla

Gudjohnsen från Chelsea

Hleb från Arsenal

Sylvinho från Celta Vigo

Bojan från sandlådan

och ni snackar om att Real värvar spelare!
Kolla på erat lag innan ni snackar!
Alla lag värvar spelare sen ifall Real har mer pengar en vad Barcelona har och värvar Kaká och ni Hleb är en annan 5:a!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
Xavier Sala i Martin is stunned that Madrid are able to spend so much money in such a difficult economic climate. "I don't know where the €300m that Florentino Perez expects to invest on signings are coming from. He says he will recover that money by selling shirts but, in order to do that, he will have to sell 30m shirts. That is impossible. I guess someone will have to give him that money and it would be good for him to explain where it will come from."

"How can it be that a football team is loaned so much money, considering the current financial crisis in the country and the policy of restricting credits that banks are currently following? I can assure you that we will not pay 65million euros for a player. For that amount we would buy the whole Barcelona team that won the Champions League in Rome."

Well said.
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-11 16:22
jag kan ha fel, men puyol spelade väl knappt fotboll innan han kom?
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:19
Ämne: little_master9

Ba....
Iker Casillas har spelat i Real Madrid hela sitt aktiva klubbliv, sedan 9 års ålder. Raúl kom som 14 åring. Om du ska kritisera något kan du väl iaf skita i att hitta på egen fakta? Förövrigt så kom Puyol till Barcelona som 17 åring, är han mindre egen produkt för det? Han kanske inte är värdig att vara klubbikon ur dina ögon på grund av det?
Barcelona Messih!
2009-06-11 16:18
"Lägg därtill att vart fjärde kines (det finns ju ett par stycken) och japan troligen ska ha en Kaká eller Ronaldo-tröja a´ 700 kronor styck"

säg en 1,4 Miljarder människor /4 så en 350miljoner personer I kina/japan ska han en tröjja. 350miljoner * 700kr så 245 000 000 000kr, så en 245 miljarder ska dom få från att sälja tröjor.

Så dom kommer tjäna 250miljarder bara på att sälja tröjor i Kina och Japan, så blir väll en MINST lika många i resten av världen, sen får ni ju tänka på reklam intäkterna som minst är det fyr dubbla!

Så dom ska sälja tröjor för 500miljarder kr på 2 spelare, och då räknar vi inte ens med all reklam osv! OCH NI SÄGER ATT DOM GJORDE EN DÅLIG AFFÄR! =P

Vet inte om man ska skratta eller gråta hehe ;)

Tror Perez har Kviborg som jobbar med finansredovisningarna, därför han tror sig ha så mycket pengar att spendera. Tur är väll för perez och Kviborg att alla andra klubbar är för dumma för att inse att dom går miste om hundratals miljarder genom att inte köpa spelare för 1 miljard styck :P
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:14
C.Andrés

Om Ronaldo får det svårt med Abidal kan vi ju alltid plocka in Palanca ;).
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:13
Förövrigt, när jag tog upp Real Madrid och sa att jag höll på de så fick jag utav säkert 20 pers höra att de höll på Real Madrid när Beckham spela där, men nu håller de istället på Manchester United för att Ronaldo är deras nya kelgris.

Trogna fans och bra klubbkänsla? Nej, men pengar i massor för de klubbarna som satsar på marknaden.
Real Madrid Mr_Oneil
2009-06-11 16:08
Vore det inte kul att ha en motståndare på andra sidan som gör det svårt för er? Ni vann trippeln den här säsongen, vore det inte kul att ett lag kunde utmana er lite bättre?

Real har haft problem med offensiven den här säsongen och för att förbättra den krävs kvalitets värvningar.

Hoppas det blir jämnare i nästa säsongs El Clasicon för iår var det fanimej inte kul ;)

Barcelona petersays
Och så jäkla enkelt är det inte att man oavsett betalade pengar får igen skiten i tröjförsäljning. Då skulle vilket lag som helst med en fet riskkapitalist i ryggen kunna köpa casillas, messi, puyol, pepe, rio ferdinand, drogba, zlatan, villa, aguero, fabregas, iniesta, xavi, zhirkov, vidic osv osv och betala fantasisummor med hänvisningen att "äh fan, det betalar igen sig"
El Capitano
little_master9

Bara i CL final hade vi 8 av egna produkter i startelvan. Det är mäktigt.

Real har två, Casillas och Raul som kom till klubben som 15-16 årig. Ramos är Sevilla produkt.
Barcelona C.Andrés
Undrar vart fan Real Madrid får pengarna ifrån till sina köp. Fifflat med stadens kassa och anläggningar igen hm?

Ska bli kul att se hur abidal och alves kommer radera ut ronaldo vid clasico.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 16:07
Woofi

Se länktips, såsom du säger kommer knappast massor av Indier och Kineser köpa officiella tröjor till fullt pris. Däremot så gör europeer, amerikaner och japaner det. Det man däremot kommer tjäna de stora pengarna på är TV-avtal. Spanska klubbar säljer sina TV-avtal individuellt, den klubben med störst anhängarskara kan ta bäst betalt för sina avtal och Asiatiska kanaler med hundratals miljoner tittare (såsom vissa kanaler i Kina har) betalar sjuka pengar för de avtalen som lockar flest tittare.

Asiatiska fans har inte samma trogenhet till en klubb som vi i Europa har, fotbollen spelas trots allt på andra sidan jorden ur deras perspektiv och de kommer troligen aldrig besöka Camp Nou (undantag Japaner), Bernabéu, Old Trafford och så vidare. Utan vad vill de se? De bästa spelarna, de mest underhållande spelarna och jag hatar att säga det, men de snyggaste spelarna.

Läs länktipset så får du en lite bredare bild. Fotbollsekonomin kommer antagligen eskalera något sjukt de kommande åren i och med att Asien är påväg uppåt ekonomiskt. Jag var nyligen på Bali i Indonesien (för tre veckor sedan för att vara exakt) och där har fotbollen fullkomligt exploderat, PL är stort men Barcelona och Real Madrid håller jämnt tempo. Varenda Indonesier ville snacka fotboll med en när de fick veta att man var ifrån Europa, jag blev tillfrågad om Zlatan, Källström, Henke, Ljungberg så fort man nämnde Sverige. De stora kanalerna som sänder fotboll i Indonesien kan locka tiotals miljoner tittare till en vanlig ligamatch.
Barcelona petersays
2009-06-11 16:06
Det verkar ju dessutom som att Real nu tänker slänga iväg en del av sina unga, lovande spelare för att få in pengar. Garay, Granero, Negredo. Snacka om urbota dumt. Inte en människa i laget med klubbkänsla när man kastat ut Raul och Gutí.
Barcelona little_master9
2009-06-11 16:02
El Capitano
Det är där vi lägger bäst till. Real, City mm kan spendera hur mycket pengar som helst. Jag bryr mig inte ett dugg. Som du sa har vi La Masia och det är där vi hämtar allt i från Gratis vilket gör att det är vi som kommer "överleva" det här bäst.
Barcelona Interista-1+8
2009-06-11 16:02
Ämne:
Jag undrar vilka v....
sluta vara så aVundsjuk..låt real köpa vilka spelare de vill. I slutändan så är barca ett mycket bättre lag. De måste få försöka att förstärka laget. Annars blir det el pastillo nästa år..
Barcelona Lionel_
2009-06-11 16:01
I dagsläget är duon Iniesta/Messi bättre än Ronaldo/Kaka. En annan skillnad. Real har lagt ut 1,7 miljarder medan Barca inte betalat ett piss.
El Capitano
2009-06-11 15:59
little_master9

Jag är glad att Barca satsar på egna produkter än att Laporta köper en ny startelva varje säsong.
In med Ribery, Ibra/Forlan och Felipe.
Jag tror att Ibra är klar för Barca, han kanske presenteras i slutet av månadenn.
Barcelona Zizou_nr1
2009-06-11 15:58

Jag undrar vilka verksamhet Perez kan ha utanför fotboll.

Han verkar kunna det där med pengar, makt, tvångköp....

Jag har mina misstankar!
El Capitano
2009-06-11 15:51
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Det får Perez lista ut. Grattis till era värvningar.
Hoppas att Barca för bättre motstånd i nästa säsong med era stora stjärnor.
Almeria kungmilan
2009-06-11 15:51
Nu när Real har värvat 2 stora superoffensiva spelare så kommer El-clasico sluta 6-4 istället för 6-1 eller va det var =)
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 15:50
El Capitano

när du menar betydligt lägre summa menar du då runt 500 mille lr 900 mille?
Barcelona little_master9
2009-06-11 15:49
El Capitano

Javisst, du har helt rätt i det du säger. Men tyvärr har det blivit så i dagens fotboll där pengar får större och större roll. Man kan säga så här att fotboll VAR en sport. Nu är det så mycket mer. Det är så mycket pengar som är inblandade. Jag tycker faktiskt inte att Real gör fel. Har de råd att betala så mycket som de gör så får de göra det. Detta gör ju såklart att de större klubbarna gynnas. Men det är den bittra verkligheten och det är bara att acceptera.
Annons: