/spanien/barcelona/forum/17944.aspx/spanien/barcelona/forum/17944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2009-06-11 23:04
Skön krönika av M.Ahmed känns och man måste instämma med att han säger.

''Perez kommer sänka real......igen''
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-11 23:04
Härligt, nu pajkastar alla redaktioner varandra.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-06-11 23:02
Hur kan man försvara sitt lag som lägger ut nära på 2 miljarder för två spelare när de pengarna (och Barcas och alla andra lags miljoner) kunnat gå till folk som svälter?? De bör alla göra en resa ner och se skiten och leva som de i två veckor.
Barcelona II Barça II
2009-06-11 22:56
HalaMadrid319^:
Ja, jag sa ju "Fotbollen är äcklig ibland". Jag sa inte Real Madrid. Så vad vill du komma fram till?
2009-06-11 22:56
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 22:55
: Squez

Sannerligen!
Barcelona Yaya_toure
2009-06-11 22:55
HalaMadrid319^

först och främst dessa tre spelare som du har skrivit nu kosta inte ens sammanlagt 1 miljard du är rolig . ni köper 2 spelare för 2 miljarder en spelare som inte har levererat på 2 år haha de året han blev världens bästa spelare han va ENDATS bra i CL inte ens i ligan de synd faktiskt . Ronaldinho va bättre Än han den säsongen. kaka herregud
Barcelona Squez
2009-06-11 22:53
Cazorla är en klok man ;)
2009-06-11 22:53
HalaMadrid319^

Aa dem tre och resten av startelvan i CL finalen kostade mindre än bara Kaká.

Fotbollen är ALLTID äcklig i Madrid!
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-11 22:51
II Barça II

När ni köpte Henry, Alves, toure, med dem pengarna kunde ni rädda flera tusen liv i afrika. Fotbollen är äcklig ibland.
2009-06-11 22:47
Okkapokka - El Triplete!

Aa halva hans utköpsklausal. haha :D
2009-06-11 22:46
Gud är störst!

Halva Messi.. :-)
Barcelona II Barça II
2009-06-11 22:44
Fotbollen är äcklig ibland. Jag ser dessa två Real Madrid köp som ett hån mot mänskligheten. Med dessa pengar kunde man, tillexempel räddat flera HUNDRATUSEN liv i Afrika.
2009-06-11 22:39
Skön artikel. ;-)
Barcelona Sersari
2009-06-11 22:28
Perez: 2 La Liga, 1 CL på 6 år som president

Laporta: 3 La Liga, 2 CL, 1 Copa del Rey på 6 år som president

Dem 3 största turneringar man kan vinna har räknats in här, så vem bryr sig om Perez?
Låt honom spräcka marknaden hur mycket han vill, det kommer slå tillbaks igen och den här gången är det ingen som kommer rädda honom(staten).

History will repeat it self.

Låt Madrid tjata om Perez hur mycket dem vill, vi har ändå en bättre president.

AND THAT'S A FACT!
Barcelona Sersari
2009-06-11 22:26
Perez: 2 La Liga, 1 CL på 6 år som president

Laporta: 3 La Liga, 2 CL, 1 Copa del Rey på 6 år som president

Dem 3 största turneringar man kan vinna har räknats in här, så vem bryr sig om Perez?
Låt honom spräcka marknaden hur mycket han vill, det kommer slå tillbaks igen och den här gången är det ingen som kommer rädda honom(staten).

History will repeat it self.

Låt Madrid tjata om Perez hur mycket dem vill, vi har ändå en bättre president.

AND THAT'S A FACT!

Alenao
2009-06-11 22:22
Villa/Silva lär gå till högserbjudande så där ska man bara hoppa över. Chelsea, Real & ManU lär vara med i budgivningen. Kanske även Milan + Liverpool. Lägga ett seriöst bud på Ribery med 1/2 spelare + pengar. Ribery kan vara backup till både Iniesta & Xavi, om dom nu skulle bli skadade. Självklart köps inte Ribery in för att sitta på bänken.

Eto får gärna säljas så att Barca får in tyngd där framme och då är Zlatan den ultimata lösningen. Aguero och Forlan lär båda kosta dyrt och dom vill nog spela CL med Atletico. Men vill man ha nån av dem så kostar det rejält. Ska man ha kvar Eto så får man nog skriva ett nytt kontrakt annars går han gratis nästa år bara.

Bojjan borde få spela mer och Henry håller fortfarande. Sen får man släppa fram yngre förmågor mer och visa att man fortfarande kan vara en vinnande klubb utan att slösa miljarder efter miljarder.

Hade inte heller varit fel med en backbjässe på mitten men en sådan kostar om man nu ska ha världsspelare. Bruno Alves har det snackats om men han lär vara dyr. Porto är svåra att förhandla med och man ska aldrig tro att man kommer billigt undan när det gäller att förhandla med Porto.
Barcelona pleomessi
2009-06-11 22:14
Jag hoppas verkligen att Barca visar nu nästa säsong att man kan vinna allt utan att köpa onödiga köp som Madrid gör. Barca har redan gjort det så det ska Barca bara upprepa nästa säsong"!. Hoppas minst 2-4 nyförvärv, alla kommer förmodligen in för att bredda med undantag för en ny center då Etoo ryktas extremt att han kommer att lämna. Skulle verkligen villa se Ibra i barca, han skulle för mej passa perfekt"!
Silly Season har bara börjat gubbs!
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-11 22:12
och sen hur dom kan tro att det är avund, det är inte real madrid som kommer spela nästa år, det är milans stora profil, manchester uniteds stora profil, valencias 3 (!) stora profiler som kommer hjälpa madrids egna (till stor del mediokra) lag. dom går inte för erat märke utan för era pengar!
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-11 22:06
haha, jag sitter här och tänker hur jävla roligt det egentligen är att madrid-fans på allvar vill köpa en halv startelva till nästa säsong. och inte dåliga spelare heller. löjligt stort köp-lag, rycka i alla lags profiler och vilja köpa halva valencia (som kom bakom real i serien)
Barcelona Valdés
2009-06-11 21:58
Guardiola har gått ut och sagt att truppen behöver breddas då nästa säsongs spelschema är än mer intensivt. Vi kommer i långa perioder att spela två matcher i veckan . Det krävs därför nya och hungriga spelare som kan gå in och ta ett stort ansvar. Mot slutet av säsongen märktes det tydligt på exempelvis Messi att man behöver ordentlig vila, och det gäller förmodligen hela förstaelelvan, för annars kommer skadorna som på Iniesta. Laporta talar om tre till fyra värvningar av världsklass och själv är jag grymt nyfiken på vilka detta blir. Ryktena om Bruno Alves, Riise och Benayon är mycket svåra att ta på allvar och kan inte vara något annat än mycket dåliga skämt.
Jag har svårt att förstå att man inte, så fort CL var vunnen, såg till att förnya kontrakten med Yaya och Eto´o. Och lyckas man ”förlora” dessa spelare, som båda var en stor del i FC Barcelonas mest segerrika säsong någonsin, är det inte så lite uselt förhandlat.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:44
Nu går Platini ut och kritiserar Reals köpande också.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:39
petersays

Du har rätt men jag vill inte se Barca lida under säsongen pga skador, men Thiago är säkert grym talang. Det enda jag kan komma på och säga, det e garanterat att laporta har nåt på gång när det gäler värvningar.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:39
Löjligt att man ska ge ca M40 för Moutinho och Tevez, medan Yaya ryktas bort för under M20. Där nånstans mittemellan tycker jag alla tre rimligtvis skulle ligga.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:37
Ha ha...tevez-klippet. Undrar om han kommer få en större roll i United nu eller om Fergie vill bli av med honom och bygga från grunden?

Har sagt det förr, en sådan som Tevez skulle jag kunna se i barca. Men återigen, för dyrt pris.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:36
"Det finns pengar, gör slut på dom"

Bra logik.

Även om vi har 40M som bara skräpar betyder väl inte det att vi som vissa andra ska göra överilade och dyra köp.

"man kan inte heller lyfta upp talanger från B laget för att låta de rotera med Xavi eller Iniesta."

Hur har du då tänkt att t.ex. thiago nån gång ska få slå sig in i truppen?

Visst, om Guddy och kanske Hleb lämnas tror jag absolut vi behöver värva en offensiv mittfältare/playmaker. Men kanske inte för 40M.
Men sure. Kan Laporta förhandla sig till en sjukt bra deal och involvera något byte eller så, visst. Men det går inte att bara sprätta pengar omkring sig. Man vill inte lämna över klubben till en ny president med saldot på 500M EUR back som vissa andra klubbar.
Barcelona Dizzy
2009-06-11 21:35
Tevez vill verkligen ta bollen:D

Krigare.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:29
Jag säger såhär att värva Moutinho för 30-40 M, det e mycket pengar. Men det lönar sig genom att han roterar med Xavi och Iniesta, för jag tror inte att det räcker med endast Keita, Xavi, Iniesta, Hleb. Gudjohnsen kommer dra till England för att få speltid, man kan inte heller lyfta upp talanger från B laget för att låta de rotera med Xavi eller Iniesta.

Det behövs bredare trupp för att gå långt i CL, om Iniesta hade fått grovare skada innan CL finalen. Vad hade Barca gjort? Han och Xavi betyder oerhört mycket för Barca. Busquets och Yaya är defensiva mittfältare helt enkelt, och Hleb är inte i samma kvalite som Xavi eller Iniesta. Keita är en grym inhoppare som kan producera mål, och komigen nu Barca har vunnit trippel. Det borde finnas gott om CASH!
2009-06-11 21:23
Fyfan vad bra skriver! Tack AKshay!
Barcelona Dizzy
2009-06-11 21:21
Nice! Verkar som Laporta kommer satsa på Ribery.

Ribery Etoo? Messi

Aj AJ!
Annons: