/spanien/barcelona/forum/17943.aspx/spanien/barcelona/forum/17943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-11 19:17
SAnt, Yaya Toure får inte säljas även om Marscherano e grym så är Toure dubbelt så bra
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 19:16
Realarn

Jag hade gjort det för att behålla min bästa stjärna och kunna vinna ligan eller CL. Förresten Man U är ingen fattig klubb.

Club de Fútbol

Jag skiter i andra spelare som du nämner och upprepar samma sak för dig. Jag hade tackat nej för att behålla min bästa stjärna och kunna vinna ligan eller CL. Förresten Man U är ingen fattig klubb.

Barcelona Woods
2009-06-11 19:14
Det som absolut inte får hända under sommarens silly season att vi säljer Yaya Toure. Hoppas alla inblandade ser hans storhet. Han är grym och en perfekt spelare på vårt mittfält.
2009-06-11 19:14
VISCA PLATINI!!!!
Real Madrid Realarn
2009-06-11 19:12
Hörni grabbar. Lugna ner er. Strunt i om det kommer in tolvåringar från Reals forum. Men för att diskutera det här med Kaká och Ronaldo. Ni hade väl inte heller tackat nej till dessa två då ni hade börjat om på ny kula? Och den enorma summan som betalades ut ersätts ju snart av reklampengar osv.
Ville bara veta era reflektioner om det hela och inte bara säga att ni är avundsjuka, för det tror jag inte. Bara det att Real bör ju värva om vi ska rå på er nästa år med tanke på er för tillfället skyhöga moral och självförtroende. Eller har jag fel? Tänk er utifrån en Realsupporters syn.
Real Madrid Chipp_Kungen_Raul
2009-06-11 19:12
Ämne: Är det någon som vet....
Nesto//
här har du lite info om var real madrid får sina pengar ifrån.
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/european_football/article6426983.ece

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8094864.stm
2009-06-11 19:11
Skärp dig. / Red
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-06-11 19:08
Ämne: Ämne: VI GER....
Läst runt lite och ronaldo verkar närmare än någonsin om man ska tro på det som skrivs, bra för er men hade inte perez en viss antal pengar att köpa spelare för?

Har han inte tänkt att bygga defensiven?
Real Madrid Club de Fútbol
2009-06-11 19:08
Ämne: Club de Fútbol

N....
Okej det ligger en del i det du säger..
Men med bra spelare menar jag inte VÄRLDS spelare

tänkte mig benzema, valencia, young, och någon talang det kan ju vara ett scenario och jag tror att 1 miljard räcker för att få dem? Vad tror du?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-11 19:01
Manchester och Real kan mötas redan i gruppen. Madrid kommer nämligen att lottas i andra rundan av lottningen. De är inte bland 8 bästa lagen i Europa längre.

Möjliga motståndare de kan få i gruppen är Pool, United, Chelsea, Inter, Milan, Bayern.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 19:00
Club de Fútbol

Nej jag har rätt, Man U hade val. C.Ronaldo hade intresse för Real, men så länge Man U vill att han stannar. Då e det så, men det e de 80 miljoner Pund som fick de att acceptera budet och sen Real fick tillåtelse att diskutera kontrakt med C.Ronaldo.

De e idioter pga det som händer, Barca kan lika gärna sälja Messi för lika stor summa och Arsenal säljer Fabregas för väldigt högt summa. Och kan du säga att Barca eller Arsenal Hade inget val?

Och hur kan du gissa på att det kan bli Real & man U? Det kan bli Porto, Arsenal, Liverpool, Chelski eller Barca. Ellerhur? Och vilka 4 spelare som Man U kan värva som sjukt bra?

E det Fabregas som har hjärta för Arsenal? Eller Messi som vill spela bara för Barca? Eller Pato som vill spela bara för Milan? Eller Torres från Liverpool? Lampard, Terry, Ballack, Iniesta, Xavi?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-11 18:58
Undrar om Nistelrooy kommer mobba Ronaldo igen i Madid. :D

Barcelona Barcaholic
2009-06-11 18:55
Club de Fútbol

''Real - Man U På Bernabeu CL finalen 2010 kanske?''

Kanske åttondelsfinalen där real åker ut igen. Finalen är reserverad till mästarna ;).
Barcelona Woods
2009-06-11 18:54
Kom och tänka idag: Vi är världens, utan konkurrens, bästa klubblag för tillfället. Vem trodde det för ett år sedan?

Återigen: Fyfan vilken insats av tränarstab, president och framförallt spelarna har gjort den senaste säsongen. Magiskt.

Suger fortfarande på karamellen.. ;p
Barcelona Nesto
2009-06-11 18:54
med klass menade jag inte stjärnor..
Menade mer spelare som gör bra ifrån sig.

Hleb har ju inte varit så bra och ingen verkar vilja ha med Cáceres att göra.
Tex: en bra vänsterback som klarar att spela i första elvan!
En spelfördelare som på något sätt klarar att axla Xavis roll, någolunda iaf.
Real Madrid Club de Fútbol
2009-06-11 18:49
Ämne: VI GER OSS ALDRIG, ....jag är inte här för att irritera någon.

Men du har fel d_alves_20!

Man United har inget val då CR7 sagt att han vill lämna(IGEN) . Så varför kallar du Man U ledning för idioter när dom inte kan göra annat.
Real Madrid gjorde samma sak när robinho ville lämna.

Sen att Man U kan köpa 4 sjukt bra spelare för pengarna är ju inget minus direkt.

Real - Man U På Bernabeu CL finalen 2010 kanske?
Barcelona Criff
2009-06-11 18:46
Nesto, Vad ska vi med 3-4 spelare som håller en bra klass?
Varför måste vi värva så många bra spelare?
Vad är det som behöver förbättras så markant att vi måste spendera mer än 30 Miljoner Euro?
Barcelona petersays
2009-06-11 18:44
Ämne: VI GER OSS ALDRIG, ....
Fabiano är en av de vidrigaste spelarna i världen. Skulle han komma till barca skulle jag aldrig se på laget med samma ögon igen.

Han är en grinig, elak och ful jävel som blir utvisad i var och varannan match.
Barcelona Nesto
2009-06-11 18:44
Är det någon som vet var ifrån REal får alla sina pengar ifrån?

Och är det ingen som håller med om att Perez är 1000 gånger bätte än Calderon när de gäller att signa stora spelare?

Calderon hade väl jagat Kaka och Ronaldo i typ 2-3 sen kommer Perez och fixar dem på en vecka -.-

Om Real får både Kaka,Ronaldo och sen Villa så borde vi fan kunna få Ribery och 3-4 till spelare som håller en bra klass!
Vi har ju fan vunnit trippeln och fick väl 40 m euro bara av Nike?
Barcelona Dizzy
2009-06-11 18:43
F7 Zizou~™
=Pinsam!
Barcelona petersays
2009-06-11 18:42
Saman
Du har självklart poänger. Ett byte vore väldigt intressant, men av nån nledning tror jag inte det lockar Porto. Han är ju inte direkt startelva i Porto än heller. Fick väl göra rätt många inhopp (11-12) och hade väl nån knäskada under säsongen med. 25 matcher, varav 11 inhopp, känns ju nästan som man borde kunna matcha i cl/copa/liga/supercup/klubblagsvm och allt vad det nu är.

Tror dessvärre inte att vi kommer ha sådan tur med skador nästa säsong heller. Mycket högre matchtempo och spelare bort till AM. Så viljan fårn hans sida att byta tror jag inte det är problem med. Men sedan om Porto vill släppa eller om någon från barcaledningen ens är intresserad är ju en helt annan sak. Men det vore en intressant värvning.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 18:41
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Vad snackar du om? PRESS? Eller MEST PRESS på vem? Samma press och samma SKIT finns på båda Real och Barca, när det gäller krav. Du och jag och varenda jävel som håller på Real eller Barca vill ha Liga guldet och gärna CL också, jag kräver av Barca att vinna ligan och CL så många gånger som möjligt. Och om det inte händer då e det besvikelse, och samma gäller för ER Realfans. Ellerhur? Hoppas för GUDS skull du har fattat vem som har mest press på SIG.

När det gäller medias press på Real och Barca, under senaste säsong spanska tidningar skrev att Barca borde vinna sina matcher med 3-4-5 mål. Alltså motståndarlaget ska sättas på helt enkelt, förställ dig om du e Realspelare eller Barcaspelare och läser de hårda krav som står i tidningarna. Alla vet att median använder sin stora såg när det går dåligt för Real eller Barca. DÄR HAR DU PRESS!

Visst Real håller på att värva otroligt bra spelare, antagligen det blir David Villa eller Zlatan. Men det lutar mest för David Villa, de kommer värva Ribery för de behöver kantspelare. Men allt jag vill ha och kräver just nu av Barca, Laporta måste värva en grym anfallare som ersätter Etoo, menar inte vid behov. Han ska kunna rotera med Etoo samt ta hans plats när Etoo är i Afrikanska MS. Jag ser fram emot bara en anfallare som kan GE SKIT till Real, det är Luis Fabiano. Jag vill ha han i Barca.

Han är den som kan göra mål på alla sätt, dessutom Luis Fabiano är teknisk och bra på huvudspelet. Där har vi en som kan klä av Real, jag VILL INTE HA ZLATAN. Han gjorde mål mot Malta, WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!!! Sen kommer svenska äckliga median säga att Barcas framgångar är TACK VARE ZLATAN. Aldrig i LIVET!

Zlatan!!

Du som har Zlatans namn och tror att han kommer till Barca. Varför ska vi sälja Henry? För hans ålder? Visst Ribery är grym men Henry kommer prestera väldigt bra även nästa säsong.

HalaMadrid319^

Försöker du tala om värdet på en miljard, det stämmer att det är enorma summor. Men det är det som gör er till bra lag, men jag säger bara kolla bara på hur Man U kommer tappa i sitt spel nästa säsong. Men om jag var klubbägaren i Man U, och Real skulle erbjuda 80-90-100 miljoner Pund för mig. Då skulle jag visa FINGRET för Perez, för man säljer inte bort sin bästa spelare om man vill vinna titlar. Då kan lika gärna Barca sälja Messi för 90 miljoner, och Arsenal säljer Fabregas för 100 miljoner. Det e IDIOTISKT av Man U och absurt att slänga bort sin bästa spelare för CASH. Förresten du e säkert stolt nu, men var inte det ända tills ni vinner nåt. Det e det som räknas, med tanke på Barca har för spelare jag skulle inte ha så mycket LUFT som ni har Realfans!

Barcelona Saman.
2009-06-11 18:41
En sak som oroar mig är situationen med Eto'o. Jag vill inte att han skall lämna nästa år grattis. Han är verkligen en klassspelare som vi egentligen borde behålla. Men om valet står mellan att behålla honom ett år, låta honom lämna gratis nästa år eller att sälja honom nu för en stor summa, så väljer jag hellre det senare alternativet.
Barcelona el Flaco
2009-06-11 18:39
Kul jämförelse mellan Perez sex första år som president och Laportas sex första år i länktipset. Det verkar som om Joan, trots Perez alla värvningar, just nu är "tri-tranquilo".

Al loro!
Barcelona petersays
2009-06-11 18:38
Ska det värvas nån spelare för 20M euro från Porto så ser jag ju hellre en ung intressant spelare än att vi värvar vår, vad blir det, sjunde eller åttonde mittback i 28-årige Bruno Alves.
Dani Alves.
2009-06-11 18:38

F7 Zizou~™

Vilken pajas du är, tror du barca fansen behöver vara rädda för något? Madrid kommer aldrig ha ett riktigt spelande lag, dom lever på att bara köpa spelare in på positionerna och lycka till med att spela ihop laget och göra något av det, men det blir nog ett 6.e år i 8.dels i CL. Ni kan ju fira det ;)
Barcelona Saman.
2009-06-11 18:37
petersays

Jag personligen skulle nog föredra ett lån av honom på ett eller två år med någon/några klausuler. Killen är helt klart rotationsmaterial men frågan är om han accepterar att gå från startelvan i Porto till bänken i Barca? Hur kommer han reagera när/om Pep sätter Bojan, Jeffren eller till och med Gai före honom? You never know.
Barcelona petersays
2009-06-11 18:36
Finns det förresten nån sida där man kan se olika spelares utköpsklausuler?
Barcelona mes__que_un_club
2009-06-11 18:34
hulk vore bra som ersättare för henry när inte han spelar
ser ut som dom har lite utav samma stil, men hulk ser bättre ut här, kanske han håller hyfsat i barca
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-11 18:33
BlueRed:

Snälla sluta länka till den artikeln, varje gång jag klickar på den så måste jag läsa hela och då hamnar jag alltid på golvet utav skratt. Haha, helt klart årets krönika, underbara analyser.
Annons: