/spanien/barcelona/forum/17939.aspx/spanien/barcelona/forum/17939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2009-06-11 14:42
Seriöst vad är det löna att sitta och vara en hater här inne. Spelar ingen roll var Perez fått pengarna ifrån, vi är fans ekonomin är inget vi bör oroa oss för.

Summa sumarum är att vi under 11 dagar i i silly season lyckats värva 2 av världens största namn vilket gör La liga till den överlägset attraktivaste ligan.

Se istället fram emot en sjuk säsong istället för att sitta som bitterfittor och whinea över att man köper spelare för överpris.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: En fråga: Hur gammal....
HalaMadrid319^

En egen produkt är en som kommer från B laget.
Alltså en egen produkt måste ha spelat för din B-lag innan han kommer till A-laget.
Ämne: En fråga: Hur gammal....HalaMadrid319^

En egen produkt är en som kommer från B laget.
Alltså en egen produkt måste ha spelat för din B-lag innan han kommer till A-laget.
Hur länge spelar ej roll.
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 14:38
Emadinho//

Jag kan inte slänga iväg några källor nu, men jag grundar mina argument på att jag har ett par spanska vänner som har familj och dylikt boendes i Madrid och dessa är medvetna om allt.

Denna affär sysselsatte en stor mängd arbetslösa på många vis. Så att vi i sverige sitter och tjatar om detta medan spanjorerna är nöjda med det hela är bara absurt.

Det är samma sak som Vattenfalls påstodda kolkraft affärer, där media förstorar det hela och pumpar det svenska folket med att Vattenfall bedriver kolkraftvekr i Tyskland och Polen och gör illa lokalbefolkningen, medan lokalbefolkningen är nöjda med det hela och fått ersättningar de aldrig drömde om.

Alla framgångsrika affärsmän, företag etc. får allti motstånd, det är den bittra sanningen vi lever i idag.
Rayo
2009-06-11 14:38
Barça! (MQUC3)

Hehe u se my point i alla fall med hur mkt man kan dra in på sådana skita saker...
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:37
Emadinho

Calderons valfusk va bara påhitt av Perez det vet du och alla här inne!!!

Perez är självklart en hjälte i dina ögon men det är inte långvarig ska du få se. Real står för allt förutom fotboll idag.
Barcelona Riiio!!
2009-06-11 14:37
Vi får vänta o se om dessa löjliga värvningar kommer spela roll sen, allt går ju ut på att vinna så att vinner inte Real något nästa säsong så blir allt totalfiasko.

Kommer bli en otrolig press på de yngre killarna i Real p.g.a dessa värvningar och att fansen i stort sett KRÄVER stordåd nu! Ska bli kul o se hur dom hanterar det!

Lycka till nästa säsong, speciellt i C.L =)
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-11 14:36
En fråga: Hur gammal tycker ni att en produkt ska vara när han kommer till en klubb?
Real Madrid Fredrik R
Im back

Nu har jag inte källan framför mig (ska försöka hitta den) så jag kan inte styrka detta, men tydligen så har Real Madrid gjort upp en avbetalningsplan med Manchester United där man betalar 93 miljoner Euro fördelat på 6 betalningar. Alltså är det eventuellt inte ens finansierat igenom banklån.
Barcelona Barça! (MQUC3)
Rayo: Kostar tröjorna bara 600 kr? När jag köpte min i Barcelona sist gick den på 80 Euro med tryck har jag för mig.
Barcelona Sentuary
2009-06-11 14:35
Fyfan vad skönt det hade varit om man hade satsat på Capdevila, han är född i Katalonien så det vore inte så svårt och få hit honom...
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 14:33
Barca-nist//

Hur kan man bygga dessa konsperationsteorier på ingenting? Du måste ju ha något att grunda Perez påstådda korruption på. Det låter totalt ologiskt att anklaga Perez för en korrupt person bara för att han gör att det svåra ser lätt ut. Tillsvidare väljer jag att se han som en hjälte.
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:32
Emadinho

Har du en bra källa till det?? annars får du sluta hänvisa till rykten som inte har någon grund!
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 14:29
el Flaco//

Reals gamla anläggningar låg centralt i Madrid, och staden Madrid tjänade enorma pengar på den investeringen, större pengar än vad det las på inköpet.

Dessutom så handlar det hela om affärer, ibland verkar det som att man betalar mer för en vara vilket visar sig vara mycket billigare i längden.

Affärer går till så, det populära är dyrt, kanske övervärderas det. Men den som köper vet att man tjänar på den investeringen i längden och det gjorde staden Madrid, alltså en Win Win situation, där både Real Madrid och staden Madrid gick vinnande ut affären. Till skillnad från det de konsperations teorier som lades upp av aftonbladet angående Barcelonas kontakter med Uzbekiska förtryckare.
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:28
Emadinho

Hur menar du "förlöjlar sig själv"? enligt real eller ekonomer i världen?

Jag är faktiskt oroligt för reals framtid , tro mig eller inte men det ser farligt ut som Perez fortsätter. det gick bara neråt sen skandalerna i Serie A. Det är enda jag är orolig för att dte kan hända La liga..

Perez satte er gamla preseident(calderon) i skiten för att han skulle vinna valet lätt i år och det är inte skumt?
Jag blir inte förvånad om han har skumma saker på G . men det är bara jag.....
Rayo
2009-06-11 14:26
1000000 tröjor x 600kr = 600000000

Hoppas inte att Real hetsar er tilla att köpa Zlatan, behåll Eto istället. HAr svårt och se zlatan producera så många mål...

BTW kan nån förklara vad hände med Dos Santos? när han var i barca så tycker jagg att han höll högre klass än Bojan
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-06-11 14:25
Ämne: Tycker synd om er at....
Ska ni säga "MR_GLAZER" HAHHAHA
Barcelona DM1982
Visst är även Zlatan är divig spelare men han är inte i närheten av Ronaldos nivå. Ronaldo kan sitt ner på planen och tjura som en femåring, det gör inte Zlatan. Ronaldo kan förstöra för hela sitt lag och det brukar inte Zlatan heller göra. Ronaldo är helt enkelt en egen nivå när det gäller divaliteter och humörspelare.
Barcelona el Flaco
Emadinho/

Om jag minns rätt var det en ganska "suspekt" affär när Perez sålde Real Madrids träningsanläggning tillbaka till stadens kommun för några år sen.
2009-06-11 14:23
Hahahhahaha Kolla denna länktips.
Man märker ju att han är Brasilien kolla tekniken farten ja polis greppet. hehehhehe
Allt i länktipset.
Barcelona Im back
2009-06-11 14:22
Fredrik R:
Haha jag visste att du skulle svara med något meningslöst inlägg av exakt den typen!

Jag skulle vilja veta vilken bank Perez lånat av då det borde vara komplicerat med tanke på de stora kreditförluster som de spanska bankerna har att vänta de kommande åren.
Barcelona Im back
2009-06-11 14:21
Läs Xavier Sala-i-Martin, han har en PhD från Harvard i Economics och varit professor på Columbia, Yale och Harvard bla.

Jag kan bara hålla med honom i det han säger.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 14:20
Im back

Bara för att USAs ekonomi har gått på knäna så innebär det inte att alla USAs företag går dåligt. En finanskris är inte en kollektiv bestraffning som går ut över alla. Finns många företag som går plus även i dåliga tider då det går dåligt för majoriteten.

Men du får gärna säga "vad var det jag sa" till mig ifall Real Madrid får problem med ekonomin inom de närmsta åren.

Notera också att Perez sagt att man värvar för tre säsonger framåt under en säsong, det kommer alltså inte se ut såhär nästa år och året därefter. Man finansierar antagligen affärerna därefter och lägger upp avbetalningsplaner som bygger på att man inte kommer spendera stort kommande år.
Real Madrid Emadinho
2009-06-11 14:20
Barca-nist//

Sportsliga intäkter allt finns redovisat och han förlöjligar bara sig själv med dessa uttalanden. Den mest inkomstbringande klubben i världen de senaste åren borde säga en hel del. Inga suspekta Uzbekistan kontakter här inte.
Deportivo Creus
2009-06-11 14:19
Robinho y Higuain

Han säger bara sanningen. Vad kan vara vettigare?
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:18
"Robinho y Higuain"

Om du letar efter bättre svar så får du vända dig till Reals forum :)
Barcelona Barca-nist
2009-06-11 14:16
Barcelona Finance Chief: I Don't Know Where Real Madrid Find The Money...
"I do not know where the €300 million that Florentino Perez thinks he has for signings actually comes from," Sala i Martin told radio station, RAC1.

"He says he will recoup it by selling replica shirts and so he will have to sell 30 million of them. That is impossible.

länk*
2009-06-11 14:16
Ämne: "Iniesta är kla....
Robinho y Higuain"

Hahaha Vi får väl se hur (The world best player award) utdelas i december.
Barcelona Im back
2009-06-11 14:14
Men det förstår väl alla att Real inte kommer tjäna in de här pengarna på sex månader som en del stollar har skrivit. Självklart blir klubben ytterligare skuldsatt. Antagligen kommer Madrid-stad få köpa någon av Reals tillgångar för 10 x det nominella värdet inom något år, som gjordes förra gången Real var på ruinens brant.

Det sjuka är hur man kan göra de här värvningarna när landet Spaniens ekonomi har nästan kollapsat och har en lång lågkonjunktur framför sig.

"Despite some recent positive development (decrease in interest rates and prices, fiscal stimulus measures, slight improvement in confidence, ECB purchase of cédulas hipotecarias…), Spain will not recover even as other economies begin to breathe again. The worst year undoubtedly could be 2011, and the unemployment rate by that stage could reach anywhere between 25% and 30% of the labour force if you accept the March 17.5% number as good."

Reals ekonomi är väldigt stark men inte så här stark. Det hoppas jag de mest inbitna realanhängarna förstår. NI kan inte lita på allt Herr Perez säger om hur man tjänar in pengar.
Barcelona Hetfield
2009-06-11 14:14
Om vi lyckas värva Zlatan eller Ribery, så kommer El Clasico att bli VÄLDIGT intressanta och jämna, det har inte varit så på MÅNGA år nu
Annons: