/spanien/barcelona/forum/17938.aspx/spanien/barcelona/forum/17938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-12 12:09
El Capitano
Som sagt varje position real money värvar på så har vi en bättre
Maicon till real money(?)- Vi har Daniiii Alvessss
El Capitano
2009-06-12 12:05
Efter varje propaganda rykte Kviborg skriver en ny artikel!
Och nu är Maicon på väg till Real :)

Maicon sa för 2-3 veckor sen att han vill stanna i Inter och trvis väldigt bra där. Visst det är pengarna som styr allt just nu och Moratti är en pengkåt äckel så ingenting är omöjligt.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-12 12:02
Jag undrar bara en sa ( Okej det handlar om cristina som bara tänker på pengar men ändå)

Varför går cristina från manchester united som har ett fantastiskt lag som vunnit pl 3 år irad, kom tvåa i cl, vann ligacupen- till ett lag som real som åkt ut 5 år irad i åttondelen och som blev FÖRNEDRADE av sina rivaler i ligan, Dom har alltså inte nåt att göra i europa.

Det handlar säkert om pengar men han är jävligt dum hursomhelst...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-12 11:57
snarare Dream Team XI - Money Team XI...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-12 11:56
Pep äter upp hela Real Madrid o dess anfall..
Barcelona Pep.G
2009-06-12 11:56
Emadinho

Nee har inte särkillt mycket kunskaper men det enda jag bör veta är att ni är så desperata. Ni ser hur Barca spelar och vill spela som dem. Ni ser Messi runda era pajjas backar och ni tror att C.R kan göra samma sak mot våra backar. Fråga C.R vad som hände senast han mötte Carles. Ni ser Iniesta runda Lass gång på gång och ni tror att Kaka kan göra samma sak i en duell på Yaya.

Rest ditt case och dra härifrån :)
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-12 11:55
Ska jag vara helt ärlig så har längtan bara växt inom mig när man sett Real Madrids galatico värvningar. Kan inte vänta tills nästa säsong drar igång igen.

Dream XI vs Dream XI i världens största ligamatch. Jag längtar..
Barcelona Im back
2009-06-12 11:54
Emadinho:
Men det är inte det som det handlar om i det här fallet. Det handlar om att ni värvat två världstjärnor för stora pengar och eftersom ni är den största rivalen till Barcelona kommer det självklart diskuteras här eftersom det påverkar tävlingsbalansen. Tycker du att det vore rimligare att det inte hade diskuterats alls?

Hur det sedan påverkar är en helt annan sak, men att det kommer ge effekter på La Liga är självklart. Det är också därför det diskuteras.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 11:53
Jag kan inte tala för alla men jag kan säkra dig att de flesta inte är speciellt rädda. Vi lyckades vinna en CL-final med hela backlinjen borta och ändå så släppte vi inte till några jättelägen. Så jag är absolut inte rädd för Kaká, Ronaldo eller Gago för den delen. Har 100% förtroende för Barça och ledningen.

Man kan säga att jag är tri-tranquilo.
Barcelona J.Gamper
2009-06-12 11:52
Emadinho
Tycker det är lite dumt av dig att inte förstå varför vi alla snackar om Real. Inget händer runt Barca just nu. Och tom intervjuer med Laporta och Carles Puyol handlar om Real. Gissa 3 gånger varför?

Vet inte om folk här inne är rädda. Själv är jag inte ett dugg rädd utan mer nyfiken på hur nästa säsong kommer att se ut. Bara för att ni har köpt in dyra stjärnor betyder det inte att de kommer prestera direkt. Dessutom kommer ni att ha en enorma krav och press på er nu. Minns Henry i början på säsongen. Så dålig var han inte, men han fick väldigt mycket kritik. Kaka skrämmer mig inte ett dugg, men vem vet han kanske få nytändning. C.Ronaldo kan däremot vara väldigt farlig, men ska bli intressant hur han fungerar i Real jämfört med United.
Real Madrid Emadinho
2009-06-12 11:52
Pep.G

Jag läste ditt inlägg fram till minst tre gånger bättre än det ni värvar. Du verkar inte ha så mycket fotbollskunskaper att hänga i granen.

Jag tycker att arrogansen har vuxit sig så stort bland der.

I rest my Case.
Real Madrid Emadinho
2009-06-12 11:49
Im back

Det jag tycker är konstigt att de väcker mer känslor än Barcelonas aggeranden. Jag ör fullt medveten om rivaliteten men att hatet för rivalen skall vara störren kärleken till sitt eget lag är obegripligt för mig.

Real gör väll det som gynnar dem och Barca får göra det som passar dem bäst.

Gläds istället åt er trippel no tog för mindre än en månad sedan.
Barcelona Pep.G
2009-06-12 11:48
Emadinho

Varför ska vi vara oroliga snälla ? Varenda värvning som ni köper in för stora och äckliga pengar har vi en spelare på samma position som är minst 3 gånger bättre. Dessutom så är våra spelare gratis, varför ? De är egna produkter. Vi värnar om våra talanger, vi vill inte att dem ska sluta som Pavon och Raul Bravo.

Ni må värva spelare, men det är spelare som har sett sina dagar. Kaka har inte varit bra sedan 2007 och det är 2010 snart d.v.s 3 år sen. C.R är en gnällspik som kommer att förstöra rytmen i laget. Varför ska han ha högre lön än Casillas ?

Fortsätt ni med era spelvärvningar och låt oss hoppas på en CL-final i Bernabeu mellan Barca och Real OM ni ens klarar åttondels spärren och dessutom så har ni inte speciellt goda minnen ifrån El Classico möten på Santiago. Hrm hrm 6-2 hrm hrm..
El Capitano
2009-06-12 11:46
Emadinho

Rädsla?? haha
Varför ska vi vara rädda för köplaget Real Madrid? Ett lag utan själ och moral, ett lag utan hjärta??
Som Laporta sa, Real köper världsstjärnor men Barca skapar världsstjärnor.

Vi vann TRE titlar, vi har världens bästa spelare, vi har världens bästa tränare och smartaste president.
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-12 11:45
Emadinho.

Det är uppehåll, det är sommar, det är silly season. Det är ingen slump att vi diskuterar Real Madrid, det är precis det Pérez vill att fotbollseuropa ska göra - hålla ögonen på honom och hans lagbygge.

...och sedan givetvis att vi redan har analyserat sönder Barcelonas otroligt grymma säsong. Det finns inget mer att diskutera. Vi väntar nästa år - då vi kan vinna trippeln igen.
Barcelona Im back
2009-06-12 11:43
Emadinho:
Tycker du det är konstigt att Real diskuteras? Vad lever du i för värld?

Barcelona har ännu inte värvat något men Real Madrid lagt revolutionerande mycket pengar på två spelare, vilket givit ett eko i hela fotbollsvärlden. Vad är det märkliga i att det diskuteras? Om du har missat något så Real Madrid i dagsläget den i princip enda rivalen om La Liga eftersom avståndet ner till övriga klubbar ökat dramatiskt under sista säsongerna. Det finns också en historisk rivalitet mellan Barca och Real, visste du det?

Det som snarare är intressant är att du sitter och agerar åsiktspolis. Varför håller sig inte realfansen på Puertan utan ska tvunget in här och posta mer eller mindre meningslösa inlägg.
Real Madrid Emadinho
2009-06-12 11:40
Märkligt att ni bekymrar er över Reals angelägenheter mer än Barcelonas. Ni diskuterar Real dag in och dag ut i 90 % av era inlägg.
Rädslan verkar ha letat sig in i hos er helt omedvetandes eller kanske ignorerar ni den och försöker förvandla det till hån mot Madrid.

Säg nu att jag är ute och cyklar, ni är absolut inte oroliga vad är det då som väcker så mycket känslor hos er? Inte diskuterar vi Barcelonas angelägenheter så ofta som ni diskuterar Reals?

Jag tar inte ut något i förskott, men om ni är så säkra på att ni är så mycket bättre gläds åt det gubbar. Ni försöker tränga bort rädslan med dessa medel så som Erik Nivas krönika, osv. Försvarsmekanismen kallas det.
El Capitano
2009-06-12 11:40
Märker ni att alla Reals medgångsfans är tillbaka till stängda Puerta :)
Barcelona petersays
2009-06-12 11:36
Maicon för M40 EUR till madrid? Hoppas!!
Barcelona Im back
2009-06-12 11:30
Intressant att Reals två värvningar för totalt €160 miljoner är 44% av förra årets omsättning på €366 miljoner enligt Deloittes "Football Money League 2009"
Barcelona Chileno
2009-06-12 11:29
Det ultimata vore ju att dom köper alla sina stjärnor för 300 miljoner Euro. Glömmer av defensiven, släpper in 5 mål/match. Åker ut i gruppspelet i CL, kommer 7:a i ligan och missar Europaspel och går back i ekonomin. Tvingas rea ut alla spelare, misslyckas med det och blir nerflyttade till Segunda.

Lycka till :D
El Capitano
2009-06-12 11:27
Perez andra plan :)
hahaha

*Länktips
Barcelona Pep.G
2009-06-12 11:18
Fan vad bra Erik Niva är !

*Länktips.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-06-12 11:16
Stackars pelligrini! Han är en alldeles för bra tränare för att behöva uppleva ett sådant öde som att ta hand om Perez "fooball manager" lag. Pelligrinis styrka är knappast att han får ut det mesta av världstjärnor utan att han får talangfulla spelare att kompletera varandra så att de spelar som världstjärnor. Nu måste den stackarn tränga ihop kaka, CR, Robben, Higuain, Raul, KJ Hunter, S "jag är galen" Ramos, Sneijder på planen samtidigt, det vill säga omöjligt att balansera. Säger han emot så skrattar perez, sparkar mannen och anställer mourinho...

Post um
Tror att etablisemanget i Madrid har köpt säsongsbiljetter på första raden på bernabeu för 5 miljarder...
Barcelona Criff
2009-06-12 11:09
Skit i alla nya värvningar!

Jag vill dem ska göra klart alla förnyingar av kontrakten till våra spelare, så dem kan känna sig avslappnade på försäsongen och fokusera sig på att förbereda sig i lung & ro.

Dem bästa nyförvärven för tillfället är att man förlänger Yaya Toure, Valdes & Puyol.
Barcelona Mojito
2009-06-12 11:08
Ämne: Den där Hassan Alavi....
Så sant, så sant.

Jag tror Hassan skriver en del artiklar för att han är så rädd själv. Rädd för att hans bild av den så heliga klubben ska krossas till ännu mindre bitar.
Bara att han måste lämna Laporta för att i nästa stund prata om att "alla snackar bara Madrid" är ju ett tecken på var hans egen fokus ligger egentligen.

Han skriver en del bra artiklar, men nu har även han drabbats av "skitnödigheten" att skriva konstant.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-12 11:06
Hahaha Rambla "akta er för madridismo version 2" kommer när som helst. De har den nog redan klar för publicering men dom väntar tills Villa och Cristiano blir officiella.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-12 11:04
Hahaha om Real gav oss långfingret i och med Kaka och Ronaldo enligt tomten på Metro, så vill jag inte ens nämna det vi gav dom i 6-2 matchen och det vi gav dom med våra tre titlar. Hade nog blivit avstängd om jag nämner det.. men ni förstår nog.
El Capitano
2009-06-12 10:46
Erik Niva är KUNG :)

*Länktips
Barcelona Rambla
2009-06-12 10:42
Den där Hassan Alavi blir mer pinsam för varje dag som går. Spottar ur sig urusla artiklar på löpande band som om han hade ackord. Hur många gånger har han gjort i byxan under dessa kaka-ronaldo-villa-vakor? Snälla, kan inte också han skriva en "Akta er för madridismo"-artikel?

"Igår pratade världen om en och enbart en sak, Real Madrid."

Just det, det är vad allt detta handlar om. Det blev verkligen panik i huvudstaden när hela världen talade om Barcelonas El Triplete! Det kunde man ju inte leva med så därför kommer dessa värvningar, kosta vad det kosta vill. Rädsla och paranoia? Ja du kära Hassan, du slog huvudet på spiken där. Problemet är bara att du inte begriper att den finns i era egna byxor.

En sak till. Laporta talar inte en tusendel om Real Madrid jämfört hur mycket president, direktörer och framför allt spelarna i Madrid dagligen gör om Barcelona under en säsong.
Annons: