/spanien/barcelona/forum/17936.aspx/spanien/barcelona/forum/17936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JoeyLa
2009-06-12 13:10
Att man kanner att vi inte alls e hotade, ar en ren logn. Vi har sjalvklart stor respekt for Kaka och Ronaldo, men det som gor mig mer nervos ar varvningen av Villa, hoppas det inte blir klart. For tanken av Villa framfor Kaka och Ronaldo skrammer mig. Men men, aven om dessa spelare kommer att spela for Madrid, so betyder det absolut inte att de ar battre lag an Barca, kom ihag att spelare gor inte ett vinnande lag, det e mentaliteten och tranaren. Vi kommer alltid ha ett battre lag, for jag ser Iniesta och Xavi som battre spelare an Kaka och Messi battre an Ronaldo, so dar borde diskussionen vara slut.
Nu borde vi borja kopa nagra, hoppas att Forlan eller Villa kommer till Barca ifall nu Etoo skulle lamna, och inte Zlatan, vi behover spelare som springer i djupet, not som Zlatan knappt gor.
Sen en vansterback, en mittfaltare och en hoger, sen kommer vi vara redo for en ny sasong.
Va inte radda for vad som star i tidningarna, kom ihag att vi ar mastare i tre olika cuper, och kan bli i betydligt fler nasta ar, Madrid borde vara radd for vad vi kan astadkomma mer och inte tvartom, de har allt att bevisa, vi har bevisat allt, pressen blir mindre och vi ar helt enkelt ett battre lag!!!!
PS: ursakta skrivandet, ar i Spanien just nu :D
Barcelona Criff
2009-06-12 13:09
Haha rätt kul ändå, alla Real fans som kommer in här och gnäller om att alla ska prata om något annat.
Förmodligen för dem själva skäms över vad som händer.

Jag kommer ihåg när Chelsea köptes av ryssen, vad pratade hela fotbollsvärlden om? Jovisst, ryssens FM elva och alla spelare han var och ryckte i.

Samma nu med Manchester City, satt inte majoriteten utav Real fansen och snackade skit om Manchester City att dem kom och snodde Robinho?

Jävla köplag hit o dit var det enda man hörde.

Helt plötsligt är det omvända världen och när Real då titulerar sig till dem 4 dyraste värvningarna genom tiderna, så ska ingen prata om dem eller kalla dem köplag?

Jo men tjena. Välkommen ner till verkligheten.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:09
Albert Jorquera kommer lämna klubben under sommaren och Rubén Miño, Barça Atlètics förste målvakt, kommer ta över som A-lagets tredje målvakt. Pinto kommer fortsätta som 2:a.
Barcelona Woods
2009-06-12 13:06
Har bara en sak att säga i hysterin kring galna transfer-sjukan; "Det lag som vann CL-titeln i Rom kostade lika mycket som enbart Kaká".

Tack Real för att ni gör Barcelona till en än vackrare och än mer sympatisk klubb, i dessa avseenden.
Barcelona Im back
2009-06-12 13:05
Andres-09:
Det har redan diskuterats varför det skrivs om Real Madrid i ett flertal inlägg tidigare idag. Om du inte godtar de anledningarna kan du kanske hänga på Puertan så vi slipper dig och dina gelikar? Du tillför verkligen 0 med den typen av inlägg där du leker åsiktspolis angående vad som får skrivas om och inte skrivas om på det här forumet.

Barcelona Barcaloni
2009-06-12 13:05
Jag brukar inte länka till aftonbladet, men jag orkar inte leta nu :)
Real Madrid Andres-09
2009-06-12 13:01
Hur kommer det sig att ni trots en fenomenal säsong där ni vunnit allt, öst in mål, spelat den "nya" fotbollen nästan bara pratar om Real Madrid. Stör det er så mycket att Madrid värvar dessa spelare? Fattar inte vad erat problem är sluta klaga och bry er om eran egen klubb och på vilket sätt den sköts. Pajaser och den där krönikan visar bara hur barnslig man kan bli den var inte proffsig nånstans och jag som brukar finna era krönikor läsvärda det där var ett bottennapp och bara pinsamt.

För att försöka byta samtalsämne vilka av de yngre spelarna tror ni tar steget upp nästa säsong?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-12 12:59
Laporta gör det enda rätta när han uttalar sig om sådana värvningar. Han tar ansvar för att förändra något som kan förstöra fotbollen i längre utsträckning. Ingen, inte ens Madrid själva tjänar på att köpa för fantasisummor i längden. Titta på vad som hände Lazio och italienska ligan. Spendera för mycket på enskilda spelare och nu har man knappt råd med Zarate. Hela marknaden i Italien är för dåligt och klubbarna får knappt någon vinst för verksamheten. Inte undra på varför Berlusconi väljer att sälja en av världens bästa spelare.

Laporta gör rätt i att kommentera och ta avstånd. Han gör även rätt att inte betala för mycket för spelare som Ribery och Villa.
Barcelona Napao
2009-06-12 12:42
Jag läste runt lite o kom på att då Barca vann mot real med 0-3 och R10 var som bäst så spelade real med sitt galactico lag ,så varför ska man va rädd nu med nya galacticos??
A juste dom har ju faubert som snarkar på bänken glömde det.
Länktips: www.sport.es
El Capitano
2009-06-12 12:42
Ämne: "Perez beter si....
Det va länge sen man garvade så mycket framför datorn :D
hahahaa
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-12 12:38
Nu när jag tittar tillbaka på mitt fotbollsarkiv så tittade jag lite på Chelsea - Barcelona och vid situationen innan Abidals röda kort så går Pique upp i en nickduell med Drogba. Pique är före, men Drogba slår en armbåge i magen på Pique som gör att han inte lyckas nicka bort bollen som går till Anelka.

Drogba är vidrig.
Barcelona Napao
2009-06-12 12:34
Jag tycker inte det är så konstigt Barcelona prioriterar att förnya med spelarna man har först innan man går ut och köper ,för det är så man skapar kontinuitet och bygger ett lag så slipper man panik köpa i december.
Länktips: www.sport.es
Barcelona LennyRomario
2009-06-12 12:33
http://www.dn.se/sport/fotboll/hur-har-real-madrid-rad-1.889819

Inte bara jag som tror att "det tjänar vi in på tröjorna" är en glädjekalkyl. Skrämmande skulder för båda klubbarna dock.
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-12 12:29
"Perez beter sig som som en pundare i tjackfabrik och köper allt." Haha! Klockren beskrivning.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-12 12:27
Haha

Länktips*
Barcelona lionel messssssi 33
2009-06-12 12:27
hemos ganado los TRES. tomamos las TRES!!!!
Barcelona petersays
2009-06-12 12:17
Nä men nu får väl alla jävla madridistas hålla käften. Det enda ni har att komma med är att klaga på att det talas om Real Madrid. Det är väl inte konstigt att vi talar Madrid just nu? Laporta chillar med värvningarna och Perez beter sig som som en pundare i tjackfabrik och köper allt.

Håll er till ert forum om ni inte har något att komam med förutom att försöka försvara erat lag och gnälla på vad vi cules pratar om härinne.

Tillbaks till puertan, schas!
Barcelona kallesiete
2009-06-12 12:14
Jag tycker Laporta ska ta det lite lugnt.
Jag håller självklart med honom till stor del.
Det är sjuka summor för enstaka spelare och det är viktigt att försöka vårda dom egna talangerna. Sen att en klubb som Real Madrid / United och vi själva köper in spelare är absolut inget konstigt.

Men var drar Laporta gränsen? Hur mycket kan man lägga på en spelare? Om Bayern säger: Ni får Ribery för 500 miljoner. Vad tänker Laporta då?
"Ja fan. Det är rimligt. Jag vill egentligen."

Men skiter sedan i det p.g.a. hans uttalanden? Stoltheten sviker?

Han har sina åsikter men jag tycker han ska vara lite försiktig med hur mycket han avslöjar utåt.
El Capitano
2009-06-12 12:13
VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

såg det :)
CASILLAS = ★★★★★
2009-06-12 12:12
Kan alla sluta klaga som småflickor att vi värvar, vad är erat problem? Vann ni inte trippeln i år eller?

Trodde detta var ett Barca forum men 4/5 inlägg här inne handlar om Real Madrid. Ni kan lika gärna byta namn på forumet.
El capitano
Hahah precis när jag skickade mitt inlägg :):):
Hur mycket är det munchen vill ha för Ribery?
El Capitano
2009-06-12 12:11
Jaaaa...äntligen :)
Barca bud på Ribery 40m plus en spelare (gissar på Hleb).

*Länktips
2009-06-12 12:09
El Capitano
Som sagt varje position real money värvar på så har vi en bättre
Maicon till real money(?)- Vi har Daniiii Alvessss
El Capitano
2009-06-12 12:05
Efter varje propaganda rykte Kviborg skriver en ny artikel!
Och nu är Maicon på väg till Real :)

Maicon sa för 2-3 veckor sen att han vill stanna i Inter och trvis väldigt bra där. Visst det är pengarna som styr allt just nu och Moratti är en pengkåt äckel så ingenting är omöjligt.
2009-06-12 12:02
Jag undrar bara en sa ( Okej det handlar om cristina som bara tänker på pengar men ändå)

Varför går cristina från manchester united som har ett fantastiskt lag som vunnit pl 3 år irad, kom tvåa i cl, vann ligacupen- till ett lag som real som åkt ut 5 år irad i åttondelen och som blev FÖRNEDRADE av sina rivaler i ligan, Dom har alltså inte nåt att göra i europa.

Det handlar säkert om pengar men han är jävligt dum hursomhelst...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-12 11:57
snarare Dream Team XI - Money Team XI...
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-12 11:56
Pep äter upp hela Real Madrid o dess anfall..
Barcelona Pep.G
2009-06-12 11:56
Emadinho

Nee har inte särkillt mycket kunskaper men det enda jag bör veta är att ni är så desperata. Ni ser hur Barca spelar och vill spela som dem. Ni ser Messi runda era pajjas backar och ni tror att C.R kan göra samma sak mot våra backar. Fråga C.R vad som hände senast han mötte Carles. Ni ser Iniesta runda Lass gång på gång och ni tror att Kaka kan göra samma sak i en duell på Yaya.

Rest ditt case och dra härifrån :)
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-12 11:55
Ska jag vara helt ärlig så har längtan bara växt inom mig när man sett Real Madrids galatico värvningar. Kan inte vänta tills nästa säsong drar igång igen.

Dream XI vs Dream XI i världens största ligamatch. Jag längtar..
Annons: