/spanien/barcelona/forum/17934.aspx/spanien/barcelona/forum/17934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JoeyLa
2009-06-12 18:55
1-0 till Barca !!!
Barcelona kallesiete
2009-06-12 18:55

JoeyLa

Var kollar du på det?
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-06-12 18:48
Rolig krönika av den där MOHAMED AHMED, ni måste ha glömt av 2000 till 2003?
2 Champions league titlar, 2 liga titlar medan ni kom 6a, 4a etc i Ligan. Ni verkar bara skriva det ni vill höra i er krönikor. Ursäkta om jag drar alla över gränsen. Men Det är som att skriva att Laporta skulle göra barcelona skit för åren 2008, 2007, 2003, 2004 och skita i åren 2005 2006 och 2009
Barcelona JoeyLa
2009-06-12 18:47
haller pa att kolla pa U18 VM for klubblag nu, mellan Barca och Madrid, man ser ju tydligt att Madrids akademi inte har nagon chans, helvete va bra spelarna i Barca ar, som Dos Santos, Botos och andra!!!
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 18:46
Ämne:
17,5 för Yaya? Bar....
lagets mest underskattade spelare och hjälpgumma är inte till salu om jag får säga vad jag tycker :P
Barcelona kallesiete
2009-06-12 18:32

17,5 för Yaya? Bara trams.
Om en försäljning av Touré öht skulle bli aktuellt snackar vi minst 30/40.

Han betyder mer för oss än många kanske tror.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-12 18:25
Ämne: Tjena Gubbar!

Ska....
Inte särskilt troligt speciellt inte för de "små" summorna som det talas om. Han själv vill stanna, Pep vill ha kvar honom och det är bara det nya kontraktet som fattas.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-12 18:16
Ämne: jaja, jag såg inte a....
Dinho sålde ju inte hellre så lite tröjor som de trodde.
Spelmässigt ska vi inte ens tala om. :D
Real Madrid Aras95
2009-06-12 18:15
Tjena Gubbar!

Ska ni verkligen sälja Yaya Toure?
Barcelona el Flaco
2009-06-12 18:06
Xavi Torres (född 86), mittfältare och lagkapten i Barça Atlètic, har skrivit på ett fyra års kontrakt med Malaga. Även Abraham González (född 85) har lämnat b-laget och skrivit på för Cádiz, två års kontrakt.

*Länktips.
Barcelona Nesto
2009-06-12 17:45
jaja, jag såg inte att ni hade skrivit så mycket om grabben!
Men han ska inte tro att han är bättre än vad han egentligen är.

Visst han är älskad men de finns en gräns!

En annan grej, hoppas vi får Ribery och han gör jävligt bra ifrån sig!

Då blir de ungefär som 2003:
Real får Beckham (som Barça också ville ha)
Och Barça får köpa Ronnie "istället"

Varför Real köpte Beckham före Ronnie tror jag personligen var att Beckhams utseende skulle sälja fler tröjor.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 17:41
Det räcket med Valdessssssssssss!!!!!
Barcelona Nesto
2009-06-12 17:31
Vad tycker ni om Valdes?
Ska han få så mycket som han begär för ett nytt kontrakt eller ska vi satsa på Asenjo?

Asenjo skulle lätt komma till Barça som första keeper.. Men han ligger nog inte på CL final-nivå än men han har potential att bli världens bästa keeper om några år.
han är ju förfan bara 19 (?)!

Eller ska vi köra med Valdes,Pinto och Mino?
Vi "SKA" ju tydligen flytta upp mino så att Asenjo kommer ser ganska negativ ut.
2009-06-12 16:59
Fredrik R:

Ok, som du säger alldeles för mycket speciellt då han endast gör 4-5 inhopp/säsong. Visste inte exakt men hade för mig att han iaf tjänade mer än Robinho vilket även var en av anledningarna till att så småningom lämnade, kan dock ha fel.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 16:55
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Jag har för mig att Saviola tjänar i regionen 35-40 miljoner kronor per år, alldeles för mycket med tanke på att han inte bidragit ett skit men långt ifrån toppskiktet.
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:49
Dock förstår ajg klubben om de vill sälja han för att han inte skriver nytt kontrakt...! Ser verkligen fram emot nästa säsong:) Hoppas de kan upprepa årets bedrift!
2009-06-12 16:46
el Flaco:

Menade mer att spelarna inte får bli för giriga och tro att de är några supermänniskor bara för senaste säsongen. Tror dock inte Valdés ligger bakom dessa krav då hans känslor för klubben är såpass starka, är nog agenten som vill höja hans lön som vissa har nämnt.

Som du nämner så var ju Laportas kanske första prioritet när han kom till klubben att minska lönerna och de flesta gick väl med på det. Vill även minnas att just kaninen(råttan) inte ville sänka sin skyhöga lön vilket ledde till att man nästan inte kunde få bort honom. Nu sitter han dock på Bernabeus läktare och behöver inte ens lyfta ett finger fast än han är en av de bäst betalda.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:39
Ämne: Jo de ska bli riktig....
Sant, Etoo är viktig för barcas offensiv,ett 30 tal mål den här säsongen talar sitt tydliga språk..men som du säger, skulle vara intressant att se vad Zlatan skulle tillföra Barca...
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:33
Jo de ska bli riktigt kul att se han i EM:) Haha sant...han får dock gärna spela för mig;P blir aldrig direkt farligt då! haha
Sen vet jag inte hu jag ska ställa mig till Zlatan, skulle nog gärna se han i klubben men inte på bekostnad av Etoó
Barcelona Rambla
2009-06-12 16:32
"Felipe mot Caceres + pengar är ett bra köp enligt mig."

Eh, hur resonerar du då? Cáceres kostade €16,5m, Lendoiro vill ha €15m för Filipe. Jag får inte ihop den ekvaktionen riktigt. Snarare en summa pengar plus Cáceres på lån.

Visst lär Villa hamna i Madrid. Det tråkiga är att jag kan garanera att han föredragit Barcelona och den fotboll de spelar.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:31
Ämne: Det är nog rätt uppe....
skulle inte förvåna mig heller om han gick dit, isåfall, betyder väl det att Madrid folkets spelare Raul får nöta bänk?
Barcelona Saman.
2009-06-12 16:28
Det är nog rätt uppenbart att Villa kommer gå till Madrid. Valencia som resterande Spanien är i en ekonomisk kris och när Real hostar upp enorma summor för både Kaka och C.R så tror jag att de också kommer göra det för Villa.

Valencia får sina stora cash, Villa får stanna i Spanien och Perez ökar sin tröjförsäljning med några procent.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:26
Håller med, Bojan skulle behöva lira lite mer, han kan bli hur bra som helst, ska bli kul o se honom i U21 EM. Raul kommer nog få lira i elvan tills han pensionerar sig från fotbollen, folket i Madrid blir ju vansinniga så fort han sitter på bänken ;)
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Precis! Hoppas på en bra och stabil vänsterback så är jag inte det minsta orolig över nästa säsong:) Hoppas bara Bojan får mer speltid, han kan bli så enormt bra! Ska bli kul att se om Raul håller sin plats i 11an, men lär han väl göra fram tills han är 35:)
Barcelona vresarN
2009-06-12 16:22
seriöst, fattar han inte att han inte är värd dem pengarna. Casillas är världens bästa målvakt och får nästan så mycket. 6 miljoner euro för valdes är nästan för mycket. Lämna oss isåfall. In med asenjo som kommer bli världens bästa.

Felipe mot Caceres + pengar är ett bra köp enligt mig.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 16:17
Rambla/

Ja, jag visste att Ginés Carvajal även var bl.a. Raúls, Salgados och Casillas agent, men jag visste dock inte att han även var Muniesas agent. Skrämmande tanke.
Barcelona Jaca Pau
2009-06-12 16:16
Hehe, ja tydligt är ju att oavsett om du har en tokbra offensiv så kan de ju gå käpprätt åt blåkulla om man inte har en stabil defensiv (tänker på Dani ALves, Pique , Puyol)
Only God Can Judge Me ( Tidigare FooTBaLL )
2009-06-12 16:16
Ämne: Någon som sett detta....
Ja, det är verkligen Ronaldo.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 16:15
Vampíro /

Jag tror inte det handlar om girighet från klubbens sida, de vill snarare undvika att ge spelarna skyhöga löner som kan riskera att skuldsätta klubben. Precis som det var under Gasparts tid då spelare som Kluivert och Saviola hade astronomiska löner samtidigt som laget inte vann några titlar. Laporta och hans styrelse fick städa upp efter den röran och de vill nog inte att klubben ska behöva gå igenom det ännu en gång. Och i sanningens namn så förtjänar inte Valdés att tjäna 9 miljoner om året, det är bara löjligt.

Men som Saman skrev så tror jag hans agent inser att det är ett perfekt tillfälle att försöka mjölka ut så mycket pengar som möjligt till sin klient. Jag hoppas och tror dock att både Touré och Valdés kommer skriva på sina nya kontrakt inom kort. Vill inte se någon av de lämna.
Barcelona Xoonix
2009-06-12 16:13
Verkligen tyst! Men Perez är ju sen tidigare känd att inte vilja betala några stora summor för defensiven. Och det vet vi ju hur det gick:) hehe ja det är inte lätt att glömma bort det utbrottet:) Miguel Torres kanske för chansen som mittback, vem vet;)
Annons: