/spanien/barcelona/forum/1793.aspx/spanien/barcelona/forum/1793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2015-10-16 12:29
RvP är ett riktigt skämt nu för tiden. Vad fan ska han hit att göra? Värva åtminstone någon som kan tillföra laget något!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-10-16 11:40
Moutinho trivs inte i Monaco, han vill vinna cl innan hans karriär är över. Monaco har ju stoppat sin satsning Frågan är om vi inte borde satsa på honom...
Barcelona Kröjf
2015-10-16 11:11
@Suarez9:
Jag skulle nog vilja vända på ditt resonemang. Det blev om inte gröna skogar förra säsongen, så i varje fall tre guld på bekostnad av oerhört underhållande och sevärd fotboll, som vi mycket riktigt varit så bortskämda med för inte så värst länge sen. Och var det inte en viss sportchef som med alla sina s k idiotvärvningar också såg till att knyta Suárez till klubben? Och var det inte först i all den stund som Suárez efter många om och men funnit formen, som Neymar fick tillräckligt utrymme och egna ytor för att äntligen visa framfötterna emellanåt? Men om vi föreställer oss att det först och främst var Luchos tränargärning och fotbollsgeni som såg till att Neymar klev ut ur skuggan och inte Messis alla välbredda "mackor" som nu kunde fördelas på två anfallare i och med Suárez uppvaknande under våren, ska inte i så fall samme Lucho få bära hundhuvudet för Suárez dåliga insatser under hösten tyngd av påfallande övervikt? Bara bortskämda barn tror sig kunna båda äta kakan och ha den kvar.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-16 10:27
@Liunil Masse:

Avdankad är nog ett ord som passar hans två senaste säsonger, men det är definitivt ett bra alternativ för en backup striker. Hade dock värvat Eto'o om det var upp till mig.
Barcelona the cameroonians
2015-10-16 10:26
Lucho har presskonferens idag efter träningen.

Ska bli intressant att höra hans åsikt när det gäller behovet av att förstärka laget, och hur det står till på skadefronten - och såklart hur han ser på startelvan till morgondagens match.

I länktips finns en stream med kommentarer på engelska. Startar cirka 13.00.
Barcelona Junta Dimision
2015-10-16 10:26
The Cameroonians Socios får det de har röstat för, enligt mig var det väntat att Qatar avtalet skulle förlängas baserat på förvrängd information från ledningen. 6 år till av det här... How fun.
Barcelona the cameroonians
2015-10-16 10:04
Mig Rico på MD skriver idag om hur Bartomeu och hans ledning börjat kratta vägen för Qatar när det om två veckor ska beslutas om hur de nya sponsoravtalen ska se ut kommande 5 säsongerna.

Precis som 2010 är det mycket hot med i bilden, och det handlar om ett skenande lönekonto och oförmåga att fortsätta värva cracks om inte intäkterna ökar - varför det är viktigt att delegaterna röstar igenom Qatar-avtalet eftersom det är det mest ekonomiska. Etiken är inte viktig, det behövs pengar - annars måste klubben sälja spelare. Har ni hört det förut?

Det verkar också som att löftet om att presentera två alternativ inte längre existerar, men detta kommer Barto såklart att tillbakavisa genom att säga att de andra företagen inte levde upp till "förväntningarna".

Med tanke på att 50 % av socis under valdagen gav uttryck för att de inte var positivt inställda till Qatar så är det i mina ögon presidentens förbannade uppgift att jobba för att ta fram ett alternativ. Även om det ger lite mindre pengar.

Det är riktigt dåligt, om det nu stämmer (och i detta fallet litar jag på journalisten som är en av de bäst ansedda).

Det är, och har alltid varit, Qatar som gäller för den här och den förra ledningen. Och snart är vi så beroende av dem att vi i princip kan anses som uppköpta. För självklart kommer generalförsamlingen att rösta igenom avtalet, återigen grundat på rädsla och desinformation - precis som när de fick igenom det första avtalet och Espai Barca.
Barcelona neymar JR
2015-10-16 09:33
@barcastuff: 11 of Barcelona's 22 players have suffered injuries during the first months of the season #fcblive [via sport] Galet är det, men ingen ursäkt. Vi har ju minst sagt en tunn och dålig trupp, det har vi utsatt oss själva för
Barcelona Liunil Masse
2015-10-16 08:55
Poll: "Would you sign Van Persie for Barcelona?" Yes 73% - No 27% #fcblive (3512 votes) [md] Damn. Någon som har koll på honom i Fenerbache och Holländska landslaget?
Barcelona Katalano
2015-10-16 08:31
Barcelonistas

Vad pratar du om. Europas Derby? Chelsea har varit en "toppklubb" i ett decennium sedan Abramovic klev in med sina pengar. Enda historian som gör att du säger som du gör är att det blev en kaosartad match 2009 med massor av efterspel och vissa, framförallt unga Culés kände då ett starkt behov av att hävda sig och försvara vinsten. Det är bara nya fans till Barca som inte minns något av historien som kan tänka på det sättet. Chelsea är inte i närheten av att bli en "rival" till Barca på något sätt och ska inte nämnas i sådant sammanhang. Vi har mötts 2 gånger sedan 2006.
Barcelona ElRaval
2015-10-16 07:59
[QUOTE=koeman92]Ali G Kan då knappast tänka mig att du har sett speciellt många matcher med Modric, som enligt mig är Reals allra viktigaste spelare. Det är främst pga hans frånvaro som det började vackla för Real i slutet av förra säsongen, och man märker direkt hans frånvaro. Bortsett från att han för Real är lika viktig som både Messi och Busquets är för oss så besitter kroaten en gudomlig teknik och en spelintelligens likt väldigt få. Om inte världens bästa mittfältare, så är han åtminstone top 3. Den saken är säker. [/QUOTE] Modric lika viktig för Real som Messi är för oss.... Nu har man hört allt.
Barcelona Z_Z
2015-10-16 07:13
@Ali G:

Känns rätt billigt om alternativet till det är att få en ny Mathieu och en ny Vermaelen.
Barcelona Mikheil
2015-10-16 03:11
@oocbgb:

Han ringde mig vid mars månad. Så nog har det gått tre månader? Men avtalet som gjordes var på 1år. Ifall jag ville säga upp det så får jag vänta ett år på det.
Men så länge jag är under "kontrakt"(inspelat) så har dom ingen rätt att ändra på kostnaden.

Det är ungefär samma sak som mitt telenor abonnemang. Jag har ett fast pris som jag har haft sedan urminnes tider och Telenor vet att dom förlorar på det. Därför ringer dom mig och erbjuder Iphone som delbetalningen men jag får ändra på mitt abonnemang.

Nu blev det för mycket utav icke-fotbollsrelaterad snack! Ber om ursäkt!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-16 00:15
Petersays - en fråga. Hur kan du hålla på både Barcelona och Chelsea? Det liksom går inte ihop i min värld. Chelsea - Barcelona är Europas derby. Det finns en enorm rivalitet mellan både klubb och supportrar. Det går inte ihop i min värld känns bara så fel att hålla på båda klubbarna.
Barcelona LeoMessi
2015-10-15 23:55
Helt ärligt nu, dags att släppa Pep. Han kommer inte träna Barcelona igen och det har sagt. Han är lika jävla envis som Lucho och det är därför jag tror så. Börjar bli tröttsamt att läsa om Pep och thiago varenda gång Bayern eller landslaget spelar. Dom kommer inte att komma tillbaks. Jag avgudade båda men jag har gått vidare, det är dags att släppa det och fokusera på mer aktuella saker. Vissa dagar är nivån på forumet väldigt hög och vissa dagar är det katastrofalt. Ibland kan diskuteras en hel dag om att rakitic är skit eftersom kroos lyckades slå en assist, suarez är sämst för att lewandowski gör ett hattrick. Ibland kan man tro att vissa endast är nöjda med en värvning om motsvarande spelare i andra lag inte presterar. Vår värvning är bra så länge inte något annat lags värvning presterar bättre för då är vår värvning sämst och vi borde ha köpt den andre spelaren. Sorry för en jävligt tjatig text. Och eventuella stavfel skyller jag på ajfånen.
Barcelona Suarez9
2015-10-15 23:51
På riktigt, att vissa av er klagar på Lucho. Visst allt har inte varit guld och gröna skogar men vi spelade jävligt bra. Vissa av er kommer säga att det är pga MSN men kom ihåg det var under Lucho som Suarez värvades och Ney började spela på den nivån vi alla vet han är kapabel till. Så att jämföra med Pep är bara onödigt... Ni borde skämmas vilken klubb i världen har vunnit trippeln och kritiserar arslet av tränaren två månader senare.
Barcelona Vampíro
2015-10-15 23:51
Tycker du målar en jävligt skrv bild av Villa. Om man ska gå efter de kriterierna så utgår jag ifrån att du även avskyr Dani Alves, Neymar, Jordi Alba, Suarez osv. David Villa är en hjälte i mina ögon, värvningen var trots prislappen väldigt nödvändig när den gjordes och trots att han inte var lika bra som i Valencia så var det i helhet en bra värvning. Sen överdriver du å det grövsta med "tokfirade". Att han inte valde att låtsas vara ledsen efter sitt debutmål för sin nya klubb är tvärtom en frisk fläkt i min bok. Tål inte när spelare inte firar ett mål för att de råkat representera en annan klubb, känns så jävla falskt oftast. Nu lär det ju aldrig hända men skulle el Guaje återvända så välkomnar jag honom med öppna armar. En spelare som trots allt gjort mycket för klubben och alltid agerat respektfullt. Han kämpade på trots att han fick spela på fel position och klagade aldrig.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-15 23:39
neymar JR "Du har inte ens sett en match med grimaldo utan du går efter andras åsikter här inne" Och vad vet du om det? Det blev 4-0 till Bilbao mot oss. Ja Lucho väljer att rotera i en sån match vilket är galet. Hade han inte gjort det så kanske vi hade vunnit och kunnat rotera hemma i returmötet istället. Reservelva på San Mamés, hur fan tänker han?
Barcelona petersays
2015-10-15 23:19
Fy fan för att ha Villa i laget igen. Jag avskydde honom i Valencia med allt sitt filmande och klagande, stod med nöd och näppe ut med honom i våra färger. Sedan gick han till Atletico och tokfirade när han gjorde mål på oss direkt.

Vi värvade en då 29-årig Villa för vad som då var skitmycket pengar, 40 millar. Första säsongen var godkänd. Andra säsongen var han skadad. Sista säsongen gjorde han visserligen rätt många mål, men mest satt han och surade på bänken. Och fy tusan vad han surade. Sedan sålde vi honom för kaffepengar till en av de värsta rivalerna.

Han kändes uppriktigt aldrig riktigt glad över att spela i Barca - därför vill jag inte se honom igen.
Barcelona petersays
2015-10-15 23:10
"Namn: Cule4life
Sänt: 2015-10-15 10:31
Barca ute efter Marquinhos igen enligt sport som tröttnat att vara reserv till Luiz - Silva.

Pastore sägs också ha tröttnat. Platsar Pastore i Barca ?"

Jag skulle nog ändå svara nej på Pastore just nu. Allt är såklart förhandlingsbart - för rätt summa så visst.. Han var bländande i Palermo - men de senaste säsongerna har det sett svajigt ut i såväl landslag som klubblag. Han gnistrar till ibland, och då har han en RIKTIGT bra passningsfot, men slarvar alldeles för mycket.
Barcelona neymar JR
2015-10-15 22:58
Liunil Du har inte ens sett en match med grimaldo utan du går efter andras åsikter här inne Utspelade av leverkusen? Inte direkt 4-1 borta mot Bilbao, utan 7 startspelare efter ett jobbigt spelschema. Efter ha vunnit trippeln och starta säsongen utan en riktig försäsong Munir, sandro är såvitt jag kan minnas la masia talanger så visst fan ger han dom chansen. Så länge dem passar in i hans profil, logiskt tänkande väl oavsett man inte gillar hans typ fotboll Guardiola kommer aldrig komma tillbaka, och även om han hade kommit tillbaka hade inte gjort ett skit bättre med den här ledningen Guardiola hade sitt stöd, det har inte lucho. För han gäller det vinna eller få sparken, försök du jobba under dom förhållandena
Barcelona Barcelonistas
2015-10-15 22:50
Någon mer som hört nyheten om att Neymar kan bli avstängd? Skrattar åt all skit som kommer. Kan inte Barto ta och visa lite balls nu han har varit helt tyst ett tag.

Messis skatteproblem, hans far kan få fängelse, Messi kan få fängelse, Neymar värvningen, där Barca kan hamna i problem, neymar bli avstängd osv osv. Vad har jag missat? Haha parodi det här.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-15 22:19
neymar JR Lucho förtjänar kritik. Vi har förlorat med 4-0 och 4-1 den här säsongen mot lag vi på pappret är bättre än. Det är inte ok. Vi blev utspelade av Leverkusen på CN, ett lag vi ska spela ut inte tvärtom. Han föredrar en fotboll vars mittfält inte ger oss kontroll. Jag skiter i vilken trio man har där uppe, mittfältet ska alltid vara Barcas kärna i laget. Sen blir inte saken bättre att han inte ens ger Samper och Grimaldo chansen att spela i A-laget. Det är frustrerande att han hellre väljer att använda Mathieu eller Adriano än att ge chansen till en bra talang som Grimaldo när Alba inte är tillgänglig.
Barcelona neymar JR
2015-10-15 21:51
Kan du röra dig framåt i ditt liv, Pep har lämnat gå vidare. Vad gör det för nytta att jämföra lucho med Pep? Bägge är Barcelona legender, och bägge gör/har gjort ett fantastiskt jobb Pep var vår tränare Lucho är vår tränare
Barcelona Liunil Masse
2015-10-15 21:20
Menotti: "It's a game & you have to play, but Lucho's Barcelona can lose against anyone, if it was Guardiola's Barcelona you had no chance" [Sport] Spik.
Barcelona Ali G
2015-10-15 20:58
Athletic centre back Aymeric Laporte (21) has agreed to join Barcelona next summer in a deal worth around 48M. [daily mirror]

Lite väl dyrt..
Barcelona enkos
2015-10-15 20:39
Viaplay kan man dela med fyra personer eller två och kan användas på fyra enheter samtidigt? Om viaplay tillåter det så kan fyra personer dela på 299 kr och se alla matcher?
Barcelona koeman92
2015-10-15 20:30
Ali G Kan då knappast tänka mig att du har sett speciellt många matcher med Modric, som enligt mig är Reals allra viktigaste spelare. Det är främst pga hans frånvaro som det började vackla för Real i slutet av förra säsongen, och man märker direkt hans frånvaro. Bortsett från att han för Real är lika viktig som både Messi och Busquets är för oss så besitter kroaten en gudomlig teknik och en spelintelligens likt väldigt få. Om inte världens bästa mittfältare, så är han åtminstone top 3. Den saken är säker.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-10-15 20:19
Ali G

Snälla nån! Vad röker du själv? Boban har lagt av för längesen :D
Barcelona Ali G
2015-10-15 20:05
Lion24

Modric världens bästa mittfältare? Vad röker du på därnere... Killen är jävligt skadebenägen och snittar 20 matcher per säsong, han har bara haft en bra säsong i Real annars var han en stor flop i sin första säsong. Faktum är att Modric inte ens är den bästa kroatiska mittfältare..
Annons: