/spanien/barcelona/forum/17924.aspx/spanien/barcelona/forum/17924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2009-06-12 14:07
Ämne: Ämne: Rambla ....
Är han smart för att han fatta att köpet av Beckham var dåligt och inte smart att Macelele blev såld men det fatta jag med och jag jobbar i en köttfabrik så jag tycker inte som er som tycker han är såå smart.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla
2009-06-12 14:03
Fredrik R:

Ok, hans romantiska ådra hedrar honom i så fall.

Hur ser du på att Perez återinsätter Ramon Martinez som högste ansvarig för Madrids cantera då? Perez försvarar det med att han gjorde ett bra jobb senast, trots att sanningen är något helt annat. Casillas är faktiskt den senaste egna produkten som slagit igenom på riktigt och han kom ju upp innan Perez dök upp. Visserligen är nog andra klubbar i ligan idag tacksamma för Soldado, Jurado och Mata för att nämna några.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 14:03
Ämne: Rambla

Geni, kans....
Och det är just därför jag gillar Valdano. Det behövs fler människor med hans vision och fotbollsfilosofi.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:58
Men Zidane, i egenskap av rådgivare, lär nog ha ett och annat att orda om ifall Real Madrid skulle börja göra balansmisstag igen. Han gick ju öppet ut och kritiserade Perez när man sålde Makélélé och köpte Beckham med orden:

"Varför måla ännu ett guldlager på Bentleyn när motorn faller samman?"
Barcelona Napao
2009-06-12 13:57
Ämne: Napao /

Med facit....
Ja men Guardiola har bevisat vara bättre efter detta det har inte valdano.
men nog om dom och så ska Man u tydligen nosa efter Etoo.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:52
Rambla

Geni, kanske inte, men en outtröttlig romantiker som hatar allt vad cynisk fotboll heter. Han är väl närmast vårt svar på Cruyff, där mycket av hans fotbollstänkande handlar om att bevara det vackra i sporten på planen. Han är ju en av de som kritiserat de senaste årens fotbollsutveckling väldigt kraftig, där (fram tills ni vann i år) det har varit de cyniska lagen såsom Liverpool och Chelsea som gått långt i olika tävlingar igenom att spela taktisk destruktiv fotboll.

Detaljerna kring hans avslut 2004 minns jag faktiskt inte.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:49
Napao /

Med facit i hand är det lätt att säga att Valdano hade fel gällande Zamorano, men man ska komma ihåg att Zamorano hade haft ett par usla år i Real Madrid innan Valdano tog över. Därmed var det logisk att han ville göra sig av med honom. Nu valde Valdano till slut att satsa på chilenaren och det lyckades. På samma sätt som Pep ville göra sig av med Eto'o och vi vet alla hur förra säsongen slutade.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:46
Rambla/

Jag har alltid sett Valdano som en mycket kunnig fotbollsmänniska, som oftast har vettiga saker att säga. Om jag minns rätt så var det han som ville köpa Gaby MIlito till Real Madrid, men Pérez avslog hans begäran då Milito inte var en "galáctico".
Barcelona Messih!
2009-06-12 13:46
Seriöst är enda en av real madrid fansen efterblivna?
"Varför sitter ni och snackar real madrid???!"
Era djävla nötter varför gör ni inte en skit krönika om det också, så slipper vi har 100 maränger om dan som kommer och frågar det.
Om sevilla hade velat köpa alla världens spelare och spenderat miljard efter miljard hade vi snackat om sevilla istället.
Är det verkligen så djävla svårt att förstå?
Ni verkar ha samma intellektuella kapacitet av sjögräs fan.
Det händer inte så mycket i barcelona just nu, ändå är det minst 100 maränger som är här inne och skriver varje dag, ni behöver seriöst, inte komma in hit och försöka få vårt godkännande.
Vi precis som resten av SF tycker att ni är smutsiga.
Det mest komiska är att inte bara spanien delen, utan HELA SF, skrattar åt artiklarna eran redaktion skriver, folk är rädda för oss, va inte ledsna madridistas folk är bara avundsjuka, dom är paranoida!
Snälla, för vad? Att ni inhandlat Christina?
Vi krossa er med 6-2, och vi ska vara rädda för er för ni har christina nu??? Vad fan lyckades hon med i CL finalen? Vad har Kaka lyckats med dom senaste 2 år? Nej precis ingenting, så nej kära maränger INGEN är rädd eller avundsjuk på er.

Verkar som "AKSHAY DEION" artikel om "Vad kostar en titel" slog en nerv, eftersom artiklarna ramlar in snabbare än nånsin om hur folk skakar för madrid(som iof har varit värdelösa i typ 7år nu) har inte varenda medlem i real redaktionen skrivet en 14´s artikel om det snart? :)
Som vanligt... patetisk klubb, patetiska fans.
Båda verkar ha "ignorans och arrogans!" som motto
Barcelona Napao
2009-06-12 13:45
Valdano ville bli av med Zamorano den säsongen han blev pichichi så smart kan inte vara.
Han ville få Amaviska såld med och det slutade med att han och Zamorano vart ett av dom bästa anfallarna sen säsongen.
Barcelona Barca-nist
2009-06-12 13:43
det första jag gör när jag sätte mig framför datorn att kolla mina mail och sport nyheter.
Dessa dagar när jag öppnar en sida så förväntar jag mig rubriker som
" Real vill köpa darth Vader,Super man eller kalle anka"

Real påminner mig om Hollywood eller rättare sagt taskig Bollywood film hehe
Barcelona Rambla
2009-06-12 13:32
Valdano har väl aldrig setts som något geni precis, snarare en misslyckad person. Han blev väl sparkad av Perez förra gången om jag inte minns fel?
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:28
Jag tycker krönikan tog upp många vettiga poänger, mycket gick fel sist under Perez, men en värvning av Ronaldo innebär inte automatiskt ett felbalanserat lag. När jag ser att man börjar planera att sälja båda våra "Diarror", då kommer jag börja oroa mig. Jag antar och hoppas att Pellegrinis, Zidanes, Valdanos och Butragueños fotbollskunnande (de är alla med i toppen utav ledningen i Perez projekt) är tillräckligt för att förhindra eventuella idiotiska misstag.
Barcelona kallesiete
2009-06-12 13:25
Asså:
1. Puertan är stängd för oss andra.
2. Kommentarer är överflödiga angående våran säsong. Alla vet hur fantastisk den var och hur jävla bäst vi är.
3. Vår egen silly är ganska död (inte konstigt med dom spelarna vi har). Mest Zlatan och det har diskuterats + att det inte har hänt mycket senaste dygnet/dygnen.
4. Real värvar som fan och det snackas nu om Villa + Maicon.

Är det konstigt att Madrid kommer på tal? Våra ärkerivaler som nu ska satsa på att bli det andra laget i historien att ta trippeln.

Om vi ska vara på det viset kan jag ju undra vad fan du gör här inne Andres-09? Det händer mycket i din egen klubb för tillfället.
Barcelona Rambla
2009-06-12 13:22
Regal Barca vann den första matchen mot Tau på bortaplan i basketens slutspel. När det var 2 sek kvar av matchen så sätter Basile en trepoängare. Se länktips. Oj oj...Basileeeeeeeeee

Tri-tranquilo!
Real Madrid Andres-09
2009-06-12 13:19
Ämne: Andres-09:
Du är up....
Jag vill inte provocera, men okej ska inte starta massa ondöigt tjafs då det är det enda resultat som kommer när man försöker få reda på hur era hjärnor fungerar. Fortsätt snacka Madrid, ska inte ta det negativt från och med nu utan bara ta det som att ni tycker att eran klubb är helt ointressant och istället riktar blickarna mot den klubb som faktiskt kan få precis ALLA fotbollsintresserade att tappa hakan.
Barcelona Im back
2009-06-12 13:15
Andres-09:
Du är uppenbarligen ett troll som vill provocera. Läs argumenten och sen kan du sitta och försöka tänka en stund vad det innebär innan du öppnar munnen och visar alla hur enfaldig du är.
Messi12SD
2009-06-12 13:15
Andres-09
Varför bryr du ens vad de skriver om? Gå till ditt ställe
Barcelona Barcaloni
2009-06-12 13:14
Ämne: Hur kommer det sig a....
Andres-09// "Pajaser och den där krönikan visar bara hur barnslig man kan bli den var inte proffsig nånstans"

Du menar väl krönikor som "C. Papperskorg" skriver för er? För såna har inte våran redaktion publicerat. "Perez är tillbaka.. välkommen!" är en massa fakta. Det som står där är precis det som hände er. Om du går några år tillbaka i tiden, då kanske du förstår vad man säger där.
Real Madrid Andres-09
2009-06-12 13:13
Ämne: Andres-09:
Det har ....
Haha men som Barca fan är väl Real Madrid det sista man vill prata om, eller?

Varför inte prata om sitt eget lag istället känns så konstigt och patetiskt att sitta och jämra sig över vad andra lag gör. Okej om man tar upp det men att skriva om det konstant dag efter dag när man redan har ett fantastiskt lag känns bara löjligt men vill ni bara snacka Madrid så fine men då undrar man hur mycket hjärtat slår för Barca egentligen? Kanske det var Real Madrid som gällde förut innan Ronaldinho dök upp?
Barcelona babbis
2009-06-12 13:11
Kul att se alla realskribenters försvarstal, dom vet hur pinsamma dom är och måste skriva skiten för att dom skämms. Barca står för allt som real inte står för. Dom har ju fan inte producerat en hyfsad spelare på 10 år så dom måste köpa. Låt dom hålla på. Kaka är en magisk spelare men han kommer aldrig ha hjärta för klubben, killen ville ju inte ens dit. Ronaldo kommer att sitta och tjura i ett hörn när dom inte tar titlar nästa år. Utan hjärta kommer inte titlarna...
Barcelona JoeyLa
2009-06-12 13:10
Att man kanner att vi inte alls e hotade, ar en ren logn. Vi har sjalvklart stor respekt for Kaka och Ronaldo, men det som gor mig mer nervos ar varvningen av Villa, hoppas det inte blir klart. For tanken av Villa framfor Kaka och Ronaldo skrammer mig. Men men, aven om dessa spelare kommer att spela for Madrid, so betyder det absolut inte att de ar battre lag an Barca, kom ihag att spelare gor inte ett vinnande lag, det e mentaliteten och tranaren. Vi kommer alltid ha ett battre lag, for jag ser Iniesta och Xavi som battre spelare an Kaka och Messi battre an Ronaldo, so dar borde diskussionen vara slut.
Nu borde vi borja kopa nagra, hoppas att Forlan eller Villa kommer till Barca ifall nu Etoo skulle lamna, och inte Zlatan, vi behover spelare som springer i djupet, not som Zlatan knappt gor.
Sen en vansterback, en mittfaltare och en hoger, sen kommer vi vara redo for en ny sasong.
Va inte radda for vad som star i tidningarna, kom ihag att vi ar mastare i tre olika cuper, och kan bli i betydligt fler nasta ar, Madrid borde vara radd for vad vi kan astadkomma mer och inte tvartom, de har allt att bevisa, vi har bevisat allt, pressen blir mindre och vi ar helt enkelt ett battre lag!!!!
PS: ursakta skrivandet, ar i Spanien just nu :D
Barcelona Criff
2009-06-12 13:09
Haha rätt kul ändå, alla Real fans som kommer in här och gnäller om att alla ska prata om något annat.
Förmodligen för dem själva skäms över vad som händer.

Jag kommer ihåg när Chelsea köptes av ryssen, vad pratade hela fotbollsvärlden om? Jovisst, ryssens FM elva och alla spelare han var och ryckte i.

Samma nu med Manchester City, satt inte majoriteten utav Real fansen och snackade skit om Manchester City att dem kom och snodde Robinho?

Jävla köplag hit o dit var det enda man hörde.

Helt plötsligt är det omvända världen och när Real då titulerar sig till dem 4 dyraste värvningarna genom tiderna, så ska ingen prata om dem eller kalla dem köplag?

Jo men tjena. Välkommen ner till verkligheten.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:09
Albert Jorquera kommer lämna klubben under sommaren och Rubén Miño, Barça Atlètics förste målvakt, kommer ta över som A-lagets tredje målvakt. Pinto kommer fortsätta som 2:a.
Barcelona Woods
2009-06-12 13:06
Har bara en sak att säga i hysterin kring galna transfer-sjukan; "Det lag som vann CL-titeln i Rom kostade lika mycket som enbart Kaká".

Tack Real för att ni gör Barcelona till en än vackrare och än mer sympatisk klubb, i dessa avseenden.
Barcelona Im back
2009-06-12 13:05
Andres-09:
Det har redan diskuterats varför det skrivs om Real Madrid i ett flertal inlägg tidigare idag. Om du inte godtar de anledningarna kan du kanske hänga på Puertan så vi slipper dig och dina gelikar? Du tillför verkligen 0 med den typen av inlägg där du leker åsiktspolis angående vad som får skrivas om och inte skrivas om på det här forumet.

Barcelona Barcaloni
2009-06-12 13:05
Jag brukar inte länka till aftonbladet, men jag orkar inte leta nu :)
Real Madrid Andres-09
2009-06-12 13:01
Hur kommer det sig att ni trots en fenomenal säsong där ni vunnit allt, öst in mål, spelat den "nya" fotbollen nästan bara pratar om Real Madrid. Stör det er så mycket att Madrid värvar dessa spelare? Fattar inte vad erat problem är sluta klaga och bry er om eran egen klubb och på vilket sätt den sköts. Pajaser och den där krönikan visar bara hur barnslig man kan bli den var inte proffsig nånstans och jag som brukar finna era krönikor läsvärda det där var ett bottennapp och bara pinsamt.

För att försöka byta samtalsämne vilka av de yngre spelarna tror ni tar steget upp nästa säsong?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-12 12:59
Laporta gör det enda rätta när han uttalar sig om sådana värvningar. Han tar ansvar för att förändra något som kan förstöra fotbollen i längre utsträckning. Ingen, inte ens Madrid själva tjänar på att köpa för fantasisummor i längden. Titta på vad som hände Lazio och italienska ligan. Spendera för mycket på enskilda spelare och nu har man knappt råd med Zarate. Hela marknaden i Italien är för dåligt och klubbarna får knappt någon vinst för verksamheten. Inte undra på varför Berlusconi väljer att sälja en av världens bästa spelare.

Laporta gör rätt i att kommentera och ta avstånd. Han gör även rätt att inte betala för mycket för spelare som Ribery och Villa.
Barcelona Napao
2009-06-12 12:42
Jag läste runt lite o kom på att då Barca vann mot real med 0-3 och R10 var som bäst så spelade real med sitt galactico lag ,så varför ska man va rädd nu med nya galacticos??
A juste dom har ju faubert som snarkar på bänken glömde det.
Annons: