/spanien/barcelona/forum/17921.aspx/spanien/barcelona/forum/17921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 14:39
en kille i Real Madrid forum skrev så här

Vad är det med alla här? Skulle velat ha Villa, Silva och en högerback. Ni vill värva hela världen? Kaka, jävla överpris, bra för 2 år sen. Ronaldo är en bra värvning, men hellre Silva. Varför? Han är spanjor, kvick, bra teknik och kan spela på flera positioner. Villa behöver man inte ens kommentera. Men istället köper vi en överskattad spelare(Kaka), och Ronaldo när man kan få Silva billigare, och Silva är även bra i dom stora matcherna(när det går dåligt för Ronaldo ett tag så viker han ner sig totalt och börjar gråta). Jag tycker vi borde skämmas att vi nu har topp 4 dyraste värvningarna i världen. Skulle varit fan så mycket roligare med en titel och att några då är spanjorer som får lyfta bucklan. Men som vanligt, styrelsen tänker bara på stjärnor, inte hjärta.

Saaaaaaaaaaaaaaannnnttt
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 14:38
D_ALVES_20

Jag håller inte med, jag anser att det som är påväg att döda fotbollen är vinst över konst-prioriteringen, fotboll är en konstform och fotboll ska vara vackert samt underhållande. De lagen som dödar dessa ideal i sporten, det vill säga spelar fult, försvarar med 11 man på bortaplan och spelar på resultat, det är de lagen som dödar sporten. Real Madrid betalar vad det kosta vill för att inte sänka sig till den nivån.

Antagligen är det väl här som Madridistas och Culés har den gemensamma nämnaren, vi accepterar inte fulfotboll och vi föll för våra lag för att de spelade attraktivt. Sedan skiljer det sig lite i hur man uppnår detta i just detta skede utav historien, men jag slutar inte gilla min klubb för att den spenderar pengar för att uppnå de idealen som man föll för hos den.
Barcelona Oha789
2009-06-12 14:36
La liga bodde byta namn till CL faktis?

Alla bästa spelarna är snart i Spanien :D
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 14:31
kolla länken. han e tung
Barcelona jopo
Hur kan en stukad storklubb med femmiljardersskulder plötsligt sprätta iväg nästan två miljarder kronor på två glamourvärvningar mitt under den finanslavin som drabbat Spanien hårdare än något annat sydeuropeiskt land?
Barcelona Jaca Pau
seriöst, kan vi snacka om något annat än real madrid?
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-12 14:29
Fredrik R

Du har logik men Real har smutsat ner fotbolls principer, förr det var en sport som handlade om ära, hjärta, känsla, attraktivitet, nu det har försvunnit pga Real först och främst.
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 14:27
D_ALVES_20

Tack!
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 14:23
Rambla

Castillan är väl det stora frågetecknet just nu, jag hoppas innerligt att man har en långsiktig strategi, där man satsar på kortsiktig framgång igenom dessa monstervärvningar nu, för att skapa andrum, för att sedan satsa på att spela in unga talanger i en vinnande miljö. Det är lättare att gå in i ett lag i medvind än motvind. Valdano har ju dessvärre sagt att ingen i Castillan ser ut att vara i närheten av A-lagsklass ännu, vilket är oroande.

Nyckeln är att skaffa en tränare som kan integrera talanger (vilket Pellegrini kan) och hålla fast vid denna tränare över en längre period. Jag hoppas Pellegrini får minst 3-4 år oavsett titlar eller ej (förutsatt att vi inte missar CL med den typen av investeringar vi gör, då kan man börja söka syndabockar). Utan en långsiktig tränare så kan man inte ha en långsiktig strategi.

Huruvida Martinez kan beskyllas för bristen på Castilla-produkter i A-laget de senaste åren tycker jag är tveksamt, Real Madrid har trots allt just nu den canteran i världen som producerat flest aktiva fotbollsproffs, över 55 i La Liga. "Påståendet" baseras på en artikel för över ett halvår sedan i Marca, så ta objektiviteten med en handfull salt. Så något har man gjort rätt. Det känns som att misstag begås på en annan front.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-12 14:20
Andres-09

Om du går in i andra forum och läser vad som står där, då ser du att det e inte bara vi som snackar om er. Du försöker att få oss sluta snacka om PENGARKÅTA Real, visst ingen har rätt att säga till Perez köp inte grova stjärnor.

Ingen kan heller tvinga Real sluta värva. Men det som Real gör är vansinnigt mot fotbollen, Real har SMUTSAT NER fotbolls principer. E på det sättet ska Real försöka utmana Barca? Genom att värva för miljarder och säga kom här finns vi? E det logik?

Du snackar att Barca vann trippel, men Barca gjorde det med 8 STJÄRNOR som e Barca produkter. Barca e kungarnas lag just nu, tack vare vad man har byggt på sin egen hand. Vilket Real inte kan klara av tyvärr.

Visst Barca värvade Henry för 24 M, för att han e en av världens bästa anfallare. D.Alves för 29 M pga att Del Nido är en krävande affärsman. Men Valdes, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Puyol, Messi, Bojan, de e från vår akademi. Där har du en klubb som spelar riktigt attraktiv fotboll med framgångar. Utan behöva investera med enorma pengar.

Personligen med all respekt jag bajsar på alla värvar som Real, Barca e Europas KUNGAR. Och Perez kan värva hela världen men han kommer inte nå samma spelnivå som Barca har. Om det finns ett lag som spelar fotboll som Zidane drömmer om, det e Barca som gör det. Det e Barca som RÅDER över fotboll på plan.

Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 14:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej jag påstod inte att han var en övermänniska för att han fattade det, det jag syftade på var att han öppet kritiserade presidenten och vart sedan anställd som dennes personliga rådgivare. Antagligen för att han ska förhindra dessa uppenbara misstag i framtiden.
Barcelona Napao
2009-06-12 14:07
Ämne: Ämne: Rambla ....
Är han smart för att han fatta att köpet av Beckham var dåligt och inte smart att Macelele blev såld men det fatta jag med och jag jobbar i en köttfabrik så jag tycker inte som er som tycker han är såå smart.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Rambla
2009-06-12 14:03
Fredrik R:

Ok, hans romantiska ådra hedrar honom i så fall.

Hur ser du på att Perez återinsätter Ramon Martinez som högste ansvarig för Madrids cantera då? Perez försvarar det med att han gjorde ett bra jobb senast, trots att sanningen är något helt annat. Casillas är faktiskt den senaste egna produkten som slagit igenom på riktigt och han kom ju upp innan Perez dök upp. Visserligen är nog andra klubbar i ligan idag tacksamma för Soldado, Jurado och Mata för att nämna några.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 14:03
Ämne: Rambla

Geni, kans....
Och det är just därför jag gillar Valdano. Det behövs fler människor med hans vision och fotbollsfilosofi.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:58
Men Zidane, i egenskap av rådgivare, lär nog ha ett och annat att orda om ifall Real Madrid skulle börja göra balansmisstag igen. Han gick ju öppet ut och kritiserade Perez när man sålde Makélélé och köpte Beckham med orden:

"Varför måla ännu ett guldlager på Bentleyn när motorn faller samman?"
Barcelona Napao
2009-06-12 13:57
Ämne: Napao /

Med facit....
Ja men Guardiola har bevisat vara bättre efter detta det har inte valdano.
men nog om dom och så ska Man u tydligen nosa efter Etoo.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:52
Rambla

Geni, kanske inte, men en outtröttlig romantiker som hatar allt vad cynisk fotboll heter. Han är väl närmast vårt svar på Cruyff, där mycket av hans fotbollstänkande handlar om att bevara det vackra i sporten på planen. Han är ju en av de som kritiserat de senaste årens fotbollsutveckling väldigt kraftig, där (fram tills ni vann i år) det har varit de cyniska lagen såsom Liverpool och Chelsea som gått långt i olika tävlingar igenom att spela taktisk destruktiv fotboll.

Detaljerna kring hans avslut 2004 minns jag faktiskt inte.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:49
Napao /

Med facit i hand är det lätt att säga att Valdano hade fel gällande Zamorano, men man ska komma ihåg att Zamorano hade haft ett par usla år i Real Madrid innan Valdano tog över. Därmed var det logisk att han ville göra sig av med honom. Nu valde Valdano till slut att satsa på chilenaren och det lyckades. På samma sätt som Pep ville göra sig av med Eto'o och vi vet alla hur förra säsongen slutade.
Barcelona el Flaco
2009-06-12 13:46
Rambla/

Jag har alltid sett Valdano som en mycket kunnig fotbollsmänniska, som oftast har vettiga saker att säga. Om jag minns rätt så var det han som ville köpa Gaby MIlito till Real Madrid, men Pérez avslog hans begäran då Milito inte var en "galáctico".
Barcelona Messih!
2009-06-12 13:46
Seriöst är enda en av real madrid fansen efterblivna?
"Varför sitter ni och snackar real madrid???!"
Era djävla nötter varför gör ni inte en skit krönika om det också, så slipper vi har 100 maränger om dan som kommer och frågar det.
Om sevilla hade velat köpa alla världens spelare och spenderat miljard efter miljard hade vi snackat om sevilla istället.
Är det verkligen så djävla svårt att förstå?
Ni verkar ha samma intellektuella kapacitet av sjögräs fan.
Det händer inte så mycket i barcelona just nu, ändå är det minst 100 maränger som är här inne och skriver varje dag, ni behöver seriöst, inte komma in hit och försöka få vårt godkännande.
Vi precis som resten av SF tycker att ni är smutsiga.
Det mest komiska är att inte bara spanien delen, utan HELA SF, skrattar åt artiklarna eran redaktion skriver, folk är rädda för oss, va inte ledsna madridistas folk är bara avundsjuka, dom är paranoida!
Snälla, för vad? Att ni inhandlat Christina?
Vi krossa er med 6-2, och vi ska vara rädda för er för ni har christina nu??? Vad fan lyckades hon med i CL finalen? Vad har Kaka lyckats med dom senaste 2 år? Nej precis ingenting, så nej kära maränger INGEN är rädd eller avundsjuk på er.

Verkar som "AKSHAY DEION" artikel om "Vad kostar en titel" slog en nerv, eftersom artiklarna ramlar in snabbare än nånsin om hur folk skakar för madrid(som iof har varit värdelösa i typ 7år nu) har inte varenda medlem i real redaktionen skrivet en 14´s artikel om det snart? :)
Som vanligt... patetisk klubb, patetiska fans.
Båda verkar ha "ignorans och arrogans!" som motto
Barcelona Napao
2009-06-12 13:45
Valdano ville bli av med Zamorano den säsongen han blev pichichi så smart kan inte vara.
Han ville få Amaviska såld med och det slutade med att han och Zamorano vart ett av dom bästa anfallarna sen säsongen.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Barca-nist
2009-06-12 13:43
det första jag gör när jag sätte mig framför datorn att kolla mina mail och sport nyheter.
Dessa dagar när jag öppnar en sida så förväntar jag mig rubriker som
" Real vill köpa darth Vader,Super man eller kalle anka"

Real påminner mig om Hollywood eller rättare sagt taskig Bollywood film hehe
Barcelona Rambla
2009-06-12 13:32
Valdano har väl aldrig setts som något geni precis, snarare en misslyckad person. Han blev väl sparkad av Perez förra gången om jag inte minns fel?
Real Madrid Fredrik R
2009-06-12 13:28
Jag tycker krönikan tog upp många vettiga poänger, mycket gick fel sist under Perez, men en värvning av Ronaldo innebär inte automatiskt ett felbalanserat lag. När jag ser att man börjar planera att sälja båda våra "Diarror", då kommer jag börja oroa mig. Jag antar och hoppas att Pellegrinis, Zidanes, Valdanos och Butragueños fotbollskunnande (de är alla med i toppen utav ledningen i Perez projekt) är tillräckligt för att förhindra eventuella idiotiska misstag.
Barcelona kallesiete
2009-06-12 13:25
Asså:
1. Puertan är stängd för oss andra.
2. Kommentarer är överflödiga angående våran säsong. Alla vet hur fantastisk den var och hur jävla bäst vi är.
3. Vår egen silly är ganska död (inte konstigt med dom spelarna vi har). Mest Zlatan och det har diskuterats + att det inte har hänt mycket senaste dygnet/dygnen.
4. Real värvar som fan och det snackas nu om Villa + Maicon.

Är det konstigt att Madrid kommer på tal? Våra ärkerivaler som nu ska satsa på att bli det andra laget i historien att ta trippeln.

Om vi ska vara på det viset kan jag ju undra vad fan du gör här inne Andres-09? Det händer mycket i din egen klubb för tillfället.
Barcelona Rambla
2009-06-12 13:22
Regal Barca vann den första matchen mot Tau på bortaplan i basketens slutspel. När det var 2 sek kvar av matchen så sätter Basile en trepoängare. Se länktips. Oj oj...Basileeeeeeeeee

Tri-tranquilo!
Real Madrid Andres-09
2009-06-12 13:19
Ämne: Andres-09:
Du är up....
Jag vill inte provocera, men okej ska inte starta massa ondöigt tjafs då det är det enda resultat som kommer när man försöker få reda på hur era hjärnor fungerar. Fortsätt snacka Madrid, ska inte ta det negativt från och med nu utan bara ta det som att ni tycker att eran klubb är helt ointressant och istället riktar blickarna mot den klubb som faktiskt kan få precis ALLA fotbollsintresserade att tappa hakan.
Barcelona Im back
2009-06-12 13:15
Andres-09:
Du är uppenbarligen ett troll som vill provocera. Läs argumenten och sen kan du sitta och försöka tänka en stund vad det innebär innan du öppnar munnen och visar alla hur enfaldig du är.
Messi12SD
2009-06-12 13:15
Andres-09
Varför bryr du ens vad de skriver om? Gå till ditt ställe
Barcelona Barcaloni
2009-06-12 13:14
Ämne: Hur kommer det sig a....
Andres-09// "Pajaser och den där krönikan visar bara hur barnslig man kan bli den var inte proffsig nånstans"

Du menar väl krönikor som "C. Papperskorg" skriver för er? För såna har inte våran redaktion publicerat. "Perez är tillbaka.. välkommen!" är en massa fakta. Det som står där är precis det som hände er. Om du går några år tillbaka i tiden, då kanske du förstår vad man säger där.
Annons: