/spanien/barcelona/forum/17920.aspx/spanien/barcelona/forum/17920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona #10/ S. Busquets
2009-06-24 01:07
Grattis Leo MeSSi !!!!
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-24 00:57
Grattis Leo!! Hoppas på en lika bra om inte bättre insats än denna säsong.
Barcelona Napao
2009-06-24 00:56
Grattis Leo!!
Länktips: www.sport.es
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-24 00:48
Vad är senaste nytt med Yayas´s kontraktförhandling? Har varit lite upptagen senaste dagarna.

Grattis Leo 22 år! Hoppas du får fira fler såna födelsedagar, efter att du har vunnit titlar med Barcelona dvs. ;)
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-24 00:45
Bengan.

Okej. Pérez köper två spelare för 1.7 miljarder. Barcelona vann trippeln förra året utan att ha gjort någon fantasivärvning. För att inte dessa spelare ska floppa så måste ni på något sätt överträffa vår säsong. Pérez har själv satt ribban högt. En ligatitel tycker inte jag gör varvningarna till succéköp.
Real Madrid Bengan
2009-06-24 00:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo, jag hoppas man har tålamod iaf en säsong från ledningens håll. Det tar mer än ett år att bygga ett lag och jag hoppas inte att tålamodet tryter om man inte vinner titlar redan första säsongen vilket inte är realistiskt.

Det är nog den största risken
2009-06-24 00:42
Jag tänkte på en sak varför Puyol lyfte bucklan på det sättet som han gjorde när vi vann Champions League 2006. När han först lyfter den och sedan sätter den på huvudet. Jag kom på att Guardiola gjorde likadant när vi vann Europacupen 1992 på Wembley.

Och när Xavi säger "Ziga-Zaga" precis som Guardiola sade. Han måste verkligen vara en levande legend för dessa spelare.
Barcelona Rambla
2009-06-24 00:38
Ämne: Ämne: Barcelo....
En sansad person skulle påstå att Perez gamblar högt. Succé kan man knappast ta ut i förskott när det gäller det sportsliga, vilket i det här fallet hänger ihop med det ekonomiska.
Real Madrid Bengan
2009-06-24 00:35
Ämne: Barcelona har spende....Varför skulle man förneka det? Jag tror det kommer vara bra affärer och jag litar på att Perez kommer ta ekonomiskt bra beslut utan att sänka klubben.

Man bygger inte ett sånt byggimperium som Perez byggt upp innan han kom till Madrid utan att ha näsa för affärer.
2009-06-24 00:31
Barcelona har spenderat mycket pengar de senaste åren. Men som Laporta säger så köper de ett lag. De köper inte enskild spelare för en fantasisumma. Real Madrid har köpt 2 stycken namn för 1.7 miljarder. Och det, min vän, går inte att förneka.
Barcelona Rambla
2009-06-24 00:29
Ämne: Ämne: Det går....De har sen 2003 betalat av sina enorma bankskulder de ärvde från den förra pajasledningen. Lägg därtill spelarvärvningar och löner. De värvar inte talanger för jättesummor som du hintar om. Oftast är det unga talanger om själva kommer till klubben och vill provspela. Vilket bla Messi gjorde. Han värvades inte på vanliga sättet. Det var hans familj om tog kontakt med klubben.
Real Madrid Bengan
2009-06-24 00:22
Ämne: Det går inte att för....Håller inte med, jag är rätt säker på att Perez köper dom för han ser dom som bra investeringar. Går väl inte säga att Perez näsa för fotboll varit den bästa, han är en affärsman. Fast det är ju delvis rätt då man gör pengar på fans, och stora stjärnor drar mycket intresse.

Xavi O Iniest /

Jag har aldrig försökt jämföra det på något sätt, det enda jag ville peka på var att barca har en del hål att stoppa pengar i också. Jag skulle gärna veta vad barcelona gör med deras pengar =)
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-24 00:21
Bengan:
Barca har värvat för 1,5miljarder på två år.
Real har värvat för 1,7 på två veckor:).
Lite skillnad.
FORZA BARCA O GRATTIS LEO BROR:)
Barcelona Jay-z
2009-06-24 00:19
Grattis TIll Världens BÄSTE.
Messi 22 år och vi hoppas på många fina år till.

GRATTIS IGEN.
2009-06-24 00:12
Det går inte att förneka att Real Madrid gör dessa köp för att lugna ner fansen samtidigt heller.

Jag tror inte Pellegrini klagar på Kaka' eller Ronaldo, men jag undrar om han inte hade velat göra andra köp som hade kunnat hjälpa honom spela den fotboll som han vill spela.
Real Madrid Bengan
2009-06-24 00:06
Ämne: intressant sida du h....
Barcelona har en rätt sund ekonomi, tror inte det skulle vara några problem att köpa lika dyra spelare men klubbarna drivs väldigt olika. Ni har ju i princip som filisofi att inte värva dyra spelare. Sen har ni ju inte direkt snålat senaste två säsongerna. Totalt har barcelona köpt spelare för 1.5 miljarder senaste två åren.

Jag har ingen aning var klubbarna stoppar sina pengar. Men spelarlöner är en enorm post, sen skulle det inte förvåna mig om Barcelona stoppar mer pengar till att värva ungdomar och på sin ungdomssektion.

De senaste åren har Real haft ungefär 20-25% mer intäkter. Men efter Barcelonas succe säsong så skulle jag misstänka det kommer vara betydligt mindre i år.
Real Madrid Puskás
2009-06-24 00:05
Grattis Messi till 22 års födelsedag även om man är Madridista så måste man säga gratulera en spelare som Messi.

Vilken framtid killen verkar ha.
Grattis Messi som sagt. :)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-24 00:00
Grattis Messi till din 22 års födelsedag
Kan ni fatta att han är bara 22 år?
Barcelona lameG^
2009-06-23 23:58
ville verkligen se spanien mer i u21. Vill se bojan visa världen att han inte är överskattad och ville också se jurado. Han vill jag ha men verkar som det inte ryktat nått om honom.
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:57
intressant sida du hittade, står också att barcelona har ett liknande avtal som gäller till 2013. känns ju som lite väl långa avtal enligt mig, men man verkar ju tjäna bra med pengar på det.
tror dock sanningen med dom där pengarna är lite mer invecklad, barcelona har ju till exempel inte råd att köpa spelare för 1.7 miljarder, trots liknande avtal. nu vill man ju inte göra det ändå, men principiellt.
och om nu real får så mycket pengar varje år undrar jag varför man över huvudtaget behöver låna pengarna.

nej, jag säger inte att real gör dåliga affärer, dom kanske är fantastiska, men hade jag varit supporter hade jag oroat mig mer än vad ni verkar göra för tycker det verkar vara en hel del risker med i det hela....inte konkursmässiga risker, men ändå skuldmässigt tunga faror.

god natt förresten
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:54
Ämne: C.Andrés//

asenjo....Jo, har varit rätt lam vecka. Det enda jag vet som är relaterat till Barca är väl att Zhirkov ryktas ska vara klar för Chelsea.

Men i övrigt tror jag de flesta försöker mörka så mycket som möjligt nu under confederation cup. Sen öppnar väl fönstret snart på riktigt så kommer nog komma igång igen om någon vecka.
Barcelona lameG^
2009-06-23 23:52
C.Andrés//

asenjo nära a.madrid
valdes nära och skriva på om han int gjort än
yaya påväg å skriva på
villa stannar i valencia
Barcelona C.Andrés
2009-06-23 23:50
Tja.Har varit bortrest en vecka och skulle uppskatta all information om hur silly season och vad som har florerat runt klubben sen dess:)
Barcelona el Flaco
2009-06-23 23:49
Heywood Jablome/

Jag tror Luiz Nazario de Lima syftade på Pep.G.

Och på tal om Guardiola så var han närmast poetiskt i sitt spel. Det var verkligen en fröjd att se honom spela.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:40
Ämne: tror till och med de....Det verkar vara varken eller, 157 miljoner euro per år verkar det ligga på. Så det är nog det 600 kommer från, dvs drygt 600 miljoner euro de närmaste 4 åren. Oavsett är det rätt mycket pengar =)

Edit: Angående Calderon så försökte han ju, men misslyckades så som han gjorde med allt annat. Han satsade ju på värva Ronaldo så hårt att han sabbade Real's relationer med Man U och dessutom misslyckades totalt med alla andra värvningar utom fiaskot Van Det Vaart
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:36
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:36
tror till och med det är så att man skrev avtalet sista året som Perez var president men att det började gälla först för typ två år sedan och att det är på 7 år eller något sådant. Slutar alltså 2014. men som sagt, kommer inte ihåg exakt.

men är du säker på att det var på 6 miljarder? hade för mig att det låg på typ 500-600 milljoner per år.

undrar också fortfarande varför inte Calderon lånade 1.7 miljarder under sin tid och värvade spelarna, är det för att finanskrisen tvingar folk att sälja spelare man inte vill sälja innan (ens för 1 miljard) eller för att han var en korkad idiot som inte kan räkna ut det som alla andra verkar kunna räkna ut, samt att han inte lyssnade på rådgivare?
2009-06-23 23:31
#Luiz Nazario de Lima#

Min vän, jag är 20 år gammal. Du skriver som jag vore ett litet barn som knappt vore torr bakom öronen.

Jag har sett Guardiola spela fotboll. Men jag talar om att följa honom i flera år. Se Guardiola i matcher där Barcelona blivit nerpressade, se honom i matcher där Barcelona har förlorat.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:28
Ämne: eh...sålde man inte ....Vet inte exakt hur mycket dom får varje år men om vi antar det är någorlunda jämnt fördelat så är det ändå nästan 300 miljoner euro kvar av avtalet vilket bara det med råge täcker värvningarna.
Barcelona Moe-_-
2009-06-23 23:26
Grattis till Messi som fyller 22 år om 30 minuter ;)
Annons: