/spanien/barcelona/forum/17917.aspx/spanien/barcelona/forum/17917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-06-11 21:44
Nu går Platini ut och kritiserar Reals köpande också.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:39
petersays

Du har rätt men jag vill inte se Barca lida under säsongen pga skador, men Thiago är säkert grym talang. Det enda jag kan komma på och säga, det e garanterat att laporta har nåt på gång när det gäler värvningar.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:39
Löjligt att man ska ge ca M40 för Moutinho och Tevez, medan Yaya ryktas bort för under M20. Där nånstans mittemellan tycker jag alla tre rimligtvis skulle ligga.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:37
Ha ha...tevez-klippet. Undrar om han kommer få en större roll i United nu eller om Fergie vill bli av med honom och bygga från grunden?

Har sagt det förr, en sådan som Tevez skulle jag kunna se i barca. Men återigen, för dyrt pris.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:36
"Det finns pengar, gör slut på dom"

Bra logik.

Även om vi har 40M som bara skräpar betyder väl inte det att vi som vissa andra ska göra överilade och dyra köp.

"man kan inte heller lyfta upp talanger från B laget för att låta de rotera med Xavi eller Iniesta."

Hur har du då tänkt att t.ex. thiago nån gång ska få slå sig in i truppen?

Visst, om Guddy och kanske Hleb lämnas tror jag absolut vi behöver värva en offensiv mittfältare/playmaker. Men kanske inte för 40M.
Men sure. Kan Laporta förhandla sig till en sjukt bra deal och involvera något byte eller så, visst. Men det går inte att bara sprätta pengar omkring sig. Man vill inte lämna över klubben till en ny president med saldot på 500M EUR back som vissa andra klubbar.
Barcelona Dizzy
2009-06-11 21:35
Tevez vill verkligen ta bollen:D

Krigare.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:29
Jag säger såhär att värva Moutinho för 30-40 M, det e mycket pengar. Men det lönar sig genom att han roterar med Xavi och Iniesta, för jag tror inte att det räcker med endast Keita, Xavi, Iniesta, Hleb. Gudjohnsen kommer dra till England för att få speltid, man kan inte heller lyfta upp talanger från B laget för att låta de rotera med Xavi eller Iniesta.

Det behövs bredare trupp för att gå långt i CL, om Iniesta hade fått grovare skada innan CL finalen. Vad hade Barca gjort? Han och Xavi betyder oerhört mycket för Barca. Busquets och Yaya är defensiva mittfältare helt enkelt, och Hleb är inte i samma kvalite som Xavi eller Iniesta. Keita är en grym inhoppare som kan producera mål, och komigen nu Barca har vunnit trippel. Det borde finnas gott om CASH!
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 21:23
Fyfan vad bra skriver! Tack AKshay!
Barcelona Dizzy
2009-06-11 21:21
Nice! Verkar som Laporta kommer satsa på Ribery.

Ribery Etoo? Messi

Aj AJ!
Barcelona VizzlA
2009-06-11 21:18
I can assure that we won't pay 65 million for one player. For that price we bought the whole team that won the Champions League in Rome.

Xavier Sala i Martín, Barcelona board member

fantastiskt!

Barcelona petersays
2009-06-11 21:18
Rambla
Det borde jag iofs förstått när man vill ha 25M för B. Alves. Men lånbyte med köpoption kanske då :P
Fan för snikna presidenter.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:16
Ämne: På tal om det, han v....
Ja fy tusan vad grym han var i den matchen! Gillar verkligen hans yttersidor i väggspel, så sjukt snabbt foten är på plats. Och finterna när han typ tar ett helt löpsteg över bollen och sedan slår den åt ett annat håll med den bakre foten och byter riktning.
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:14
petersays:

Du nämnde Hulk tidigare. Är det något Portos president är bra på så är det att mjölka ut dyra övergångsummor av spelare de köpt billigt. Om du tror att del Nido och Aulas är svåra att förhandla med är det likadant med Portos president.
Barcelona J.Gamper
2009-06-11 21:13
Man tröttnar aldrig på de här bilderna.
Barcelona petersays
2009-06-11 21:09
Sporting vill ha 40M för Moutinho vilket är för mycket. Dessutom länkas han senaste tiden ihop med United i ett byte/lånbyte mot Nani. Eller att Sporting får Nani mot att United för förköpsrätt i framtiden.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 21:09
På tal om det, han var helt magisk den här matchen. Hans teknik är unik!
Barcelona VizzlA
2009-06-11 21:05
fan sjukt skulle just skriva att moutinho skulle vart en bra backup på mittfältet..
Real Madrid (*)Zidane(*)
2009-06-11 21:04
Haha visst någon mer än Laporta som tycker att Real förstör transfermarknaden.
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:04
Det övergår mitt förstånd hur man kan vilja ha Fabiano i Barcelona, men smaken är väl som baken antar jag. ;)

Aguero, Forlan är inte till salu. Villa ska Valencia ha sjuka pengar för så honom kan vi nog glömma. Kan man klandra Valencia att de vill mjölka ut så mycket som möjligt? De står faktiskt inför en rejäl finanskris.
Barcelona D_ALVES_20
2009-06-11 21:02
Det e OERHÖRT viktigt att Barca måste förstärka offensiven ifall man vill vinna La Liga med CL, speciellt när Real har värvat Kaka, C.Ronaldo. Man måste öka kvalitet på laget genom rätt förstärkning, det MÅSTE vara en anfallare med extremt farligt kaliber.

Jag hoppas på Moutinho som är lik Xavi och Deco, han kan bli grym playmaker i framtiden. Jag vill ha en grym ersättare till Etoo och det ska vara antingen Forlan, David Villa, Aguero, Luis Fabiano, Kanoute, Ribery, Silva.

Men dock Ribery passar bäst som kantanfallare, samma för Aguero och Silva. Jag säger inte att dessa spelare måste värvas, det e bara förslag. Men det måste vara någon som har väldigt farlig kaliber. Spelaren måste slå till mot vilket lag som helst, när som helst och hur som helst.

En ersättare som vänsterback kommer vara klar så småningom, även Henrique Fernando Buzz kommer. Då har vi komplett backlinje, men jag ser framemot att vi hittar ersättare till Yaya Toure. För han kommer behöva vila när det blir tighta matcher, och han kommer dra till Afrikanska MS.
Barcelona kallesiete
2009-06-11 21:01

Rambla,
Hahaha. Den var bra. Var är det från?
Barcelona Rambla
2009-06-11 21:01
Ciao-V:
Japp, tyckte det var klockrent. Läste den på ett internationellt forum från en culé (katalan) som faktiskt bor i Madrid. Halva vår startelva i CL-finalen var ju egna spelare som faktiskt är fans själva, äkta culés.

petersays:
Med både Motta och Deco i Inter kan det bli riktigt trevligt. Kan Motta lyckas i Italien, vad kan inte då Deco? Det är nästan så man blir lite smygsupporter till Inter. :)
Barcelona petersays
2009-06-11 20:59
Jag fnular fortfarande på vilka som skulle vinna i en battle mellan ett världslag över 30 och ett världslag under 20. Kan inget sätta upp en sån match pls?
Barcelona Saman.
2009-06-11 20:58
Deco till Inter tillsammans med Motta på mittfältet kan bli intressant.
Barcelona petersays
2009-06-11 20:57
Rambla
Instämmer och hoppas på det!
Vi släppte honom för 10M, och han lär ju inte ha gått upp i pris med åldern så Inter får honom säkert apabilligt. Som del av en deal eller kanske 7.5M.
Barcelona Ciao-V
2009-06-11 20:56
Ämne: petersays:

Om Dec....Jag tror att han kommer att göra mycket bra ifrån sig i Serie A. Och att han skulle mata Zlatan med bra bollar. Det tvivlar jag inte på. Jag tror att Mourinho har en sån strategi.
Barcelona Ciao-V
2009-06-11 20:53
Ämne: "Kaka belongs t....
Hehe.. Bra remsa, det där.
Barcelona Rambla
2009-06-11 20:53
petersays:

Om Deco går till Inter, så inser nog inte deras fans vad en pånyttfödd Deco kan göra i Serie A. Han kommer att äga sönder den ligan. Pånyttfödd är väl kanske fel ord. Snarare fri från skador och involverad i ett projekt (med Mourinho) som är motiverande.
Barcelona Rambla
2009-06-11 20:50
"Kaka belongs to Jesus and C. Ronaldo to Rolex... our players belong to Barcelona, which is better than Jesus with a Rolex."

Visca el Barça!
Barcelona petersays
2009-06-11 20:48
Ha ha...jag brusar alltid upp när Deco kommer på tal. Sorry.

Alltså jag personligen skulle gärna se honom som backup/rotation till Xavi/Iniesta, men självklart är det otänkbart att han skulle komma tillbaka till Barcelona ett år efter han fick foten och slumpades bort för saftpengar. Kommer aldrig hända. Rent hypotetiskt är det en svindlande tanke, men jag tror han kommer få ungefär samma roll i Inter i Mourinho.
Annons: