/spanien/barcelona/forum/17915.aspx/spanien/barcelona/forum/17915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Riiio!!
2009-06-12 00:49
//Men suck, du fattar inte vad..

Hehe Okey Franco! =)
Barcelona marcus
2009-06-12 00:48
Bengan

En otroligt intressant artikel som fick åtmistone mig att tänka efter lite extra.

Pengarna styr fotbollen och tyvärr kan dåliga beslut tas allt för ofta. Om man sedan tycker det är Barcelonas eller landets ansvar låter jag vara osagt. Det finns flera olika situationer där fotbollen blir gynnad av staten trots att landet har större problem som behövs omhändetas.

För att få perspektiv kan man nämna en viss träningsanläggning som blev såld till staden för ett enormt överpris. Självklart är det inte samma sak men det är ett annat fall där pengar styr.

Jag tackar för den givande artikeln Bengan! Jag hoppas fler än jag fick en liten tankeställare om hur pengar styr.

Barcelona Ghazza
2009-06-12 00:47
Komiskt att en maräng försöker lära culés vad en diktatur är. Skjuta maskingevär i glashus?
Viva Ronaldo #23
2009-06-12 00:44
Jag är ett United fan.
Eftersom att man inte kan logga in på Reals Forum, för att man inte är real fan. Så ser jag att det hänger ett par Real fans här. Vill bara ställa en fråga. Alltså blir ni inte besvikna på eran egna klubb, när de jagar varenda jävla topspelare och lägger bud p åvar och en? och när då klubbar förkastar era bud och ni fortsätter och fortsätter att lägga bud på dem. Alltså tänker ni inte på vilken brist på respekt ni har(Real Madrid)? Nu säger jag inte bara så för att jag är united fan och vi har förlorat en ut av världens bästa fotbollsspelare. Men aja vi förlorade en riktigt bra fotbollsspelare, men vi rånade däremot Real på 1miljard kronor.
Vill också bara säga att Real är de som förstör fotbollen. Tack för mig.

Real Madrid=Fotbollsmördare

Glory Glory Man United!!!!3
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:43
Ämne: Precis, och då e det....
Men suck, du fattar inte vad som är fel på diktaturer? Och förnekar att barcelona gör något fel? Det finns väl iof folk som förnekar förintelsen också du kanske borde söka upp några, dom verkar vara rätt liksinnade
Barcelona Riiio!!
2009-06-12 00:41
Precis, och då e det kanske fel av LANDET??????? eller

Hitta föresten detta ur din "aftonbladet länk":

"Den uzbekiska klubbens nya dräkter och klubbmärke var nära nog kopior av Barças. Katalanerna förband sig att hjälpa till med utbildning, mot löften om att kunna knyta upp framtida uzbekiska talanger." = MES QUE UN CLUB!!!
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:41
Ämne: Wow, en länk från af....
Läs källorna då istället för att förkasta artikeln, the guardian har en väldigt liknande artikel.
Barcelona Barca-nist
2009-06-12 00:40
"Här är fotbollskanalen.se:s all star team just nu"
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:39
Ämne: Har uzbekistan råd a....
Det var ju knappast jag som drog upp svält

Men det är inte direkt som att folket har ett val i en diktatur där hela landets pengar används till annat
Barcelona Saman.
Wow, en länk från aftonbladet.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ni måste bara kolla denna klipp :D
Kolla länken.
Kan inte säsongen börja redan nu? :(
Barcelona Riiio!!
2009-06-12 00:38
Har uzbekistan råd att (enligt dig FÖDA barcelona) så har dom la råd att övervinna svält också?? Det e då Uzbekernas fel att kanske börja lägga fokus på svält istället för ett lag.

För fan Bengan dra iväg ett fax till dom o säg att dom skall lägga fokus på annat!!!
Men snälla... snälla diskutera inte svält på ett forum kl 00.37

(Fattar inte att jag själv orkar skiva såhär mycket) haha
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:35
Ämne: Vad pratar du om? &q....
Läs artikeln istället så slipper jag
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-06-12 00:34
Ellerhur haha,, uzbekistan vad har dom med saken att göra?
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:33
Ämne: Vad pratar du om? &q....
Regeringen i Uzbekistan svälter sitt eget folk och öser pengar över barcelona. Visste du inte?

Flera transaktioner på mångmiljonbelopp för vänskapsmatcher etc.
Barcelona Captain
jag har inte förstått helt hur det funkar mellan barca och unicef.

det är väl vi som betalar dem för välgörenhet eller har jag helt fel?
Barcelona Riiio!!
Långa bollar på Bengt!!!
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 00:31
Vad pratar du om? "finns inget tryck om hur många som svälter i Uzbekistan"?
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:30
Ämne: Vi föder redan en he....
Jo, det är ett tryck. Men det finns inget tryck om hur många som svälter i Uzbekistan
Barcelona Para Siempre
2009-06-12 00:28
Vi föder redan en hel del människor. Du har nog missat trycket UNICEF på bröstet.
Barcelona kallesiete
2009-06-12 00:28

Bengan jodå, vi njuter. Men finns inte mycket att säga mer än att kommentarer är överflödiga.

Det som händer i fotbollsvärlden för tillfället handlar om mest om Madrid. Inte konstigt att ni värvar.
Barcelona Riiio!!
2009-06-12 00:27
Undra om Reals pu(er)ta kommer öppna om dom börjar vinna lite matcher i början av nästa säsong??

Eller blir det när Raul lägger av ( då alla skall hylla honom )
2009-06-12 00:27
Bengan
Ok förlåt snälla slå inte oss!!!
Real Madrid Bengan
2009-06-12 00:24
Seriöst grabbar, har ni inget bättre att snacka om än Real? Ni vann ju för fan trippel, har ni redan glömt?

Och du som snackar om att folk svälter. Tror du inte dom svälter i Uzbekistan? Men det är inga problem att ta emot stora pengar från dom. Sen om det nu är så viktigt så kan ni ju sälja Messi så lovar jag att ni kan föda en massa svältande människor.

Dessutom är det sjukt ironiskt att ni för inte länge sedan satt och snackade om att inga stjärnor kommer vilja gå till Real överhuvudtaget.

Var glada att ni iaf får lite konkurrens och njut av er trippel istället för att snacka massa skit om Real.
2009-06-12 00:21
Real Madrid fansen fattar inte själva att deras klubb är hatad av alla
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-12 00:17
Bara Messi är värd mer än hela Real Madrid och dess historia tillsammans.
Barcelona L!VOZ
2009-06-12 00:07
som nån skriv

Kaka = 700 miljoner
Ronaldo = 1 miljard
Messi y Barcelona = priceless

Vissa saker kan man inte köpa för pengar, till allt annat har man Florentino Peréz...
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-12 00:03
Vamoooooooosss Barca

KLOCKRENTTTTTTTTTT
Barcelona Riiio!!
2009-06-12 00:01
Jävla Köplag!!!
2009-06-11 23:58
Hahah ok jag var lite oseriös

Men om vi ska snacka allvarligt så tror jag att real madrid kommer köpa fler spelare och de kommer bli mycket pengar som spenderas på storstjärnor men tror inte dom kommer lyckas, defensiven kommer att vara för dålig. Som Mohammed skrev i krönikan om de som hände för några år sen. Det kommer att hända igen men man vet aldrig, man ska inte underskatta något lag även om man slår dom med 6-2 på bortaplan.

Om vi snackar om Barca och inte om real så tycker jag bara vi ska köpa Felipe och Ribery då har vi en bra trupp till nästa år.
Annons: