/spanien/barcelona/forum/17912.aspx/spanien/barcelona/forum/17912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2009-06-13 14:24
Om Uefa skulle införa en regel som säger att lag med skulder inte får spela CL är det nog bara en tidsfråga innan de största klubbarna startar en egen liga. Nästan alla lag i PL, spanien och Italien har skulder på något sätt. Däremot mörkas och fifflas det så otroligt mycket med bokföringen varje år så det är nästan omöjligt att veta exakt hur det ser ut. Gäller även Barcelona.
Barcelona Barcaloni
2009-06-13 14:18
Ämne: Barcaloni

Jag fö....
Shac81//

Jag bryr mig inte och jag tar inte åt mig, då jag läser helt enkelt INTE dessa krönikor. Som sagt vad ska man förvänta sig av eran redaktion?

Men jag blir frustrerad när jag ser så många culés citerar och kommenterar dessa krönikor. Sedan att många andra maränger kommer in hit och försöker bevisa för oss varför vi har fel, gör inte saken bättre direkt.
Barcelona Rambla
2009-06-13 14:06
Det är väl bara att inse att Madrids okunniga hobbyskribenter skriver krönikor för att ge igen på all den skit och kritik som skrivits om deras klubb senaste agerande på transfermarknaden. Inte så konstigt att man vill försvara sina färger. Drygheten och den överlägsna attityden är det enda vapen de känner till. Jag tycker inte vi och även andra lags fans för den delen, ska bli så upprörda eller bry sig nämnvärt. Artiklarna skapar bara tjafs och pajkastning precis som syftet är.

Shac81:

Skillnaden mellan talangerna i La Masia och Castilla, är att i Barcelona så finns det ett grundkoncept och röd tråd som genomsyrar alla ålderskategorier upp till A-laget. De är skolade i ett speciellt spelsätt och vet exakt vad deras uppgift är oavsett i vilket av de ungdomslag de spelar i. Medans de i Madrid knappast har någon röd tråd eller genomtänkt idé när de väl står och ska införlivas i A-laget. Inte så konstigt när klubben de senaste åren knappast har haft någon kontinuitet och där tränare byts mitt under säsongen i många fall. Spelarna är lika talangfulla oavsett i vilken klubb de befinner sig i när de är ungdomar. Det är hur de skolas in som är det avgörande tror jag.
Messinho
2009-06-13 14:03
Kolla länktips! Om samu eto.
Barcelona Cocco
2009-06-13 14:02
Hej all läste artikel om real madrid på aftonbladet,Av Erik niva mycke intressant.
Hur som helst någon som har nån anning om hur mycke barcelona är skuldsatta??
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-13 13:57
Ämne: Han som skrev senast....
Har Real verkligen fem miljarder i skulder. Hur kan de då köpa Ronaldo och Kaka. Snart Villa också ?
Edi81
2009-06-13 13:35
MES cuE Un CLuB!!!
Edi81
2009-06-13 13:35
En riktig klubb producerar egna talanger.. Los galacticos kommer alltid kora pa samma bana, kopa ett varldslag o misslzckas gang pa gang.. medan vi producerar vart eget lag!
Real Madrid Shac81
2009-06-13 13:27
Jahopp den senaste krönikan måste ha väckt upp många känslor här på SF.
Atlético Deion (red)
2009-06-13 13:21
Han som skrev senaste krönikan för Real och inte verkar alls ha koll, måste röka rosa vattenpipor och rida på blåa elefanter när han säger

"vad man ska göra om man har äckligt mycket pengar? Sitta och ruva på dem? Nej, men köper det man känner för att köpa."

Så kan man bara skriva om man är en nybliven medgångssupporter utan kolla på verkligheten. Nej du gosse, ta och kamma dig och sluta vara pinsam, Real har 5 miljarder euro i skulder.

Men pga av de gör honorära medlemmar av lokalpolitiker och ledande figurer i Madrids finansvärld så kan de på något sjukt absurt sätt pantsätta klubben om och om igen.

Real Madrid har lyckats ta ut lån på lån på samma skuldsättning pga sina kontakter. Ingen annan klubb i världen skulle få göra det, för det skulel klassas som korruption på högsta stadsnivå.

Jag hoppas Platini får igenom sin motion om att lag med skulder inte får spela i CL, den dagen kommer världens största bubbla spricka för världens mest skuldsatta klubb.

Du som skrev krönikan, lär dig om ditt nya lag innan du skriver, tragiskt.

Real Madrid Shac81
2009-06-13 13:19
Barcaloni

Jag förstår inte ens varför ni bryr er om de artiklar som publiceras här på SF. Ni ska inte ens behöva ta åt er, ni är ju de reagerande spanska cup o liga mästarna som europa mästarna. Alla har inte missat att ni tog hem trippeln förra säsongen. Som sagt en normal säsong kunde vi lika gärna ha vunnit ligan i år, men i år var ni helt enkelt för starka och "hungriga", dessutom om jag skall vara ärlig hade ni en betydligt mer komplett trupp än vad Real hade. Så jag förstår inte varför ni ta åt er av dessa artiklar som publiceras. Som någon tidigare sa, det är på planen det avgörs vilket lag som är bäst. Och just nu är ni bäst tills nästa El Classico match.
Real Madrid Shac81
2009-06-13 13:11
Criff

Du har förstått mitt inlägg helt fel, jag säger inte att vi skapa talanger till andra klubbar är framgångsrikt. Tvärtom det e ju d jag menar att det är där ni gör det rätta o vi fel. Ni vårdar och tar hand om era talanger medans vi gör det motsatta. Skulle vi satsa på våra talanger precis som ni gör med era så tror jag att vi skulle även få världsstjärnor från våran led. Men så länge vi skickar våra vassaste talanger till ex lag som Almeria, Mallorca kommer vi förlora på d i längden.
Barcelona Barcaloni
2009-06-13 13:09
Culés..

Stackars marängerna är helt berusade av deras värvningar just nu. Egentligen.. man förstår det också. Efter att ha varit bespottade och förnedrade ett X antal ggr i år så är det nu de har nånting att glädjas åt. Jag respekterar dem väldigt få maränger som har valt att INTE delta i den här cirkusen och väljer att behålla sina åsikter för sig själva. Alla andra som kommer hit till Les Rambles eller skriver krönikor för och förklara hur stora RM är och hur fel alla andra har, är bara för och provocera. De vet innerst inne att deras lag saknar något Barcelona har, ett hjärta för laget och dess filosofi.

Så gör er själva en tjänst och sluta läsa krönikor som är publicerade av deras löjliga redaktion. Om "experten" C.Svampkorg sitter i redaktionen, vad förväntar ni er då???

I övrigt så har jag en liten uppdatering angående Zlatan (Länk). Inter är villiga att släppa iväg honom för ett "rätt pris".

"If Ibrahimovic dreams of going elsewhere then he is free to do so, but we will have to receive an adequate offer for him. The doors are open to Joan Laporta and everyone else and we have to see how the market turns out."
Barcelona Criff
2009-06-13 13:04
Shac81, som någon sa häromdagen, så är inte meningen med en ungdomskademi att skapa spelare till andra klubbar, utan till sin egna.

Så om du tycker Real skapar fler talanger till andra klubbar, så undrar jag om det kan räknas vara framgångsrikt eller ett misslyckande?

Barcelona har också många talanger, men om man räknar till antalet världstjärnor som kommit från respektive ungdomsakademi så leder Barcelonas ganska markant.
Barcelona el Flaco
2009-06-13 12:59
Inom loppet av 10-15 dagar kommer Barça erbjuda Touré Yaya en löneförhöjning och förlänga hans kontrakt med ett år (till 2012). I dagslägret tjänar ivorianen strax över 2 miljoner euro om året.

*Länktips.
Real Madrid Shac81
2009-06-13 12:56
Jag unnar Robinho all lycka i världen. Real Madrid behandlade honom illa och Robinho har min fulla stöd i vilken beslut han än tar.Dock kommer det smärta mig oerhört o se Robinho ha på sig Barca tröjan men men Real Madrid får skylla sig själva att låta en idiot till president (Calderon) att styra o ställa klubben.

Jag tycker att ifall ni värvar Robinho kommer er anfall att öka i dimension.
Barcelona vresarN
2009-06-13 12:53
det skulle inte vara fel om vi köpte robinho enligt mig. Men ser helst ribery där men inget fel på robinho som sagt.
Real Madrid Shac81
2009-06-13 12:48
Även om det jag säger nu kommer o smärta mig och några av mina Madrid bröder. Så måste jag berömma er stil och ta hand om era talanger. I Real Madrid nämns det aldrig om våra talanger, och jag lovar er Barca supportrar att Real Madrid har sjukt med bra talanger, skulle sticka fram hakan och säga att Real har bättre talanger i överflöd än Barca, även om Barca har några vassa talanger så måste jag o jag hoppas att ni håller med att vi har en bredare front med talanger än er. Men men vad hjälper det när vi skänker ena lovande talangen efter den andra till de övriga konkurerande Primera lagen. Där har vi verkligen något att lära oss av er.
Only God Can Judge Me ( Tidigare FooTBaLL )
2009-06-13 12:46
Det är inte Barca som är intresserade utan Robinho själv som vill till Barca, eller visar sitt intresse för Barca.

(länk)
Barcelona The Reporter
2009-06-13 12:42
Kan någon länka nyheten från goal där det står att barca är intresserade av Robinho.
Only God Can Judge Me ( Tidigare FooTBaLL )
2009-06-13 12:41
Så j*vla dålig krönika så det är inte sant. Man höjer ögonbrynen när man läser den där idiotiska krönika. Man märker att den som skriver endast jävlas.

Inte vettigt.
Barcelona vresarN
2009-06-13 12:34
det verkar som vi kommer köpa bruno alves. Köps han så kommer inte vi köpa in någon högerback. Vad händer med Milito,Caceres,Henrique om han köps in?
Barcelona Tompa
2009-06-13 12:29
Real Madrid!:)
Tur att det i alla fall finns en del Madridfans med lite sunt tänkande.
Real Madrid Real Madrid!:)
2009-06-13 12:25
Kim// Håller med det med transfertaket, verkar som jag är den enda Real Madrid-fanen i forumet som blir äcklad av att vi köpte Kaka och nu även Ronaldo för så sjukt mycket pengar.

Förövrigt, eftersom alla diskussioner i vårt forum är om alla jävla spelarköp så frågar jag; Varför skämtar alla om Sergio Busquets i vårt forum?
Barcelona vresarN
2009-06-13 12:25
jag tror etoo stannar tillslut. Vi behöver hans hunger,snabbhet och allt han har. Tycker ine man ska jämföra etoo med ibra för dem har 2 helt olika spelstilar. Samma med villa och ibra jämför inte dessa. Men ibra är den bästa targeten tillsammans med drogba och villa är den bästa i anfallaren i hans spelstil tillsammans med etoo. Torres är en blandning av dessa och därför tycker jag han är världens bästa anfallare.

Xavi torres och Abraham är klara för malaga respektive cadiz.

Talanger jag vill att dem ska flyttas upp är: Gai,Thiago. Låt dem agera som pedro gjort denna säsong. Pedro och jeffren lånas ut. Sanchez säljs han suger helt enkelt.

Vilka talanger vill ni se?
Barcelona drush
2009-06-13 12:24
Har en fråga till Madridfansen som läser vårat forum.

Ni påpekar hela tiden hur avundsjuka alla klubbar är och hur mycket uppmärksamhet ni får från omvärlden (speciellt Barcelona). Att folk är rädda, avundsjuka och klagar på att Real har gjort fel i sina värvningar.

Jag kan dels hålla med er, ni får alldeles för mycket uppmärksamhet i detta forumet. Samtidigt så skriver eran redaktion 2-3 krönikor varje dag som försöker rättfärdiga era köp och lyfter fram Perez som en gud. I samma krönikor nämner ni hur hela världen "hatar" er och är avundsjuka och rädda. Laportas namn dyker också oftast upp.

Vad är poängen med alla dessa krönikor och kaxigheten från eran redaktion? Tycker ni det är rätt med alla dessa krönikor när ni inte ens vet resultatet av värvningarna än? Va händer om ni inte vinner en titel nästa år?

"money talks, bullshits walks" läste jag i er senaste. möjligt, men fotbollen vinner titlar, inte pengar.

Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-13 12:22
"För mycket pengar spenderas på spelarna på marknaden idag men då undrar jag vad man ska göra om man har äckligt mycket pengar? Sitta och ruva på dem? Nej, men köper det man känner för att köpa."

Verkar som att kille är ute efter tips till vad de ska med pengarna till. heheh :P
Mitt tips till Han/Real är.

Betala tillbaka de jätte skulderna hehehe :P
Vilken skit krönika.
Barcelona Kim
2009-06-13 12:21
Ja, Shac, tillgång styr efterfrågan. Men frågan är om inte smärtgränsen är nådd nu. Och det beror knappast på att Barcelona inte skulle ha råd. Pengar finns i buffertar - om och om igen - i efter en säsong med tre titlar.

Problemet med stegrande köpesummor är att det i längden skapar enorma klyftor mellan klubbarna i den absoluta toppen och de som ligger snäppet under. Dessa pengar, som Real Madrid kommer lägga ut på spelarköp under denna sommar, förutsatt att även Villa & Ronaldo går igenom, rör sig alltså i summorna kring två miljarder. Detta motsvarar en hel årsbudget med alla kostnader för en kommun motsvarande Nyköpings storlek. Och detta är alltså på endast två spelarinköp. De aktuella lönerna är således inte inräknade.

Hur många tröjor kan man sälja med Ronaldos namn? Räknar vi på att klubben gör en förtjänst på motsvarande 200:- per såld matchtröja, så kommer det krävas fem miljoner sålda exemplar för att Ronaldo ska ha finansierat sitt eget inköp. Är detta möjligt, speciellt om vi räknar med att en majoritet av tröjorna som bärs runt om i världen definitivt inte är original, och därmed inte bringar någon ekonomisk fördel för klubben.

Ett transfertak kan nog ändå vara på sin plats att införa.
Länktips: www.halderot.se
Barcelona Salcini
2009-06-13 12:15
"För mycket pengar spenderas på spelarna på marknaden idag men då undrar jag vad man ska göra om man har äckligt mycket pengar? Sitta och ruva på dem? Nej, men köper det man känner för att köpa."

Ett citat från krönikan "Det är vi som är Real Madrid".

Om man har för mycket pengar i en klubb, vad ska man då göra med dom? Vad sägs om att bli lite human och se på vad som händer i världen, tänka lite utanför boxen och sin egen klubb. 1 miljard kronor för en spelare är för sjukt otroligt jävla mycket pengar för en enda spelare som inte ens kommer att vara i närheten att bli den bäste genom tiderna. Den talangen har inte C. Ronaldo.

Vad kan en spelare för 1 miljard egentligen göra för en klubb? Vad skulle 1 miljard kronor göra för vilket barnorganisation som helst, för vilken livräddarorganisation som helst, för vilken fn-insats som helst?! Sätt det mot varandra och värdera.

Nu är det inte bara i Madrid detta är ett problem, att man bara är insnöad på att köpa spelare och tjäna ännu mer pengar. Det gäller över hela världen, till viss del också i Barcelona som ändå har kommit en bit på vägen genom att samarbeta med Unicef.

Börja tänka utanför boxen!
Real Madrid Shac81
2009-06-13 11:52
Jag är mäkta överraskad att Barca tänker sälja bort Etoo, killen är enligt mig en nyckelspelare i vilket lag än han skulle spela. Snabb, hungrig, iskall,rutinerad, måltjuv och har bra skott o kan nicka, om jag vore president i Madrid skulle jag hellre värva Etoo än David Villa, tyvärr har han ju inget speciellt lust o spela för Madrid av förklariga skäl, men om relationen mellan Etoo o Madrid skulle vara god skulle jag hellre villja se honom i Madrid. Att Barca äns jämför Zlatan med Etoo, tyvärr tror jag inte Zlatan lyckas inte i Spanien pågrund av hans slöa spel. I spanien krävs snabbhet o Teknik och Zlatan besitter med en av dessa och det teknik.

Hellre en snabb och alert Samuel Etoo än en divig och långsam Zlatan...
Annons: