/spanien/barcelona/forum/17907.aspx/spanien/barcelona/forum/17907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2009-06-14 16:18
Skön trio!

Guddy, Motta och Ronaldinho är i LA och kollar på NBA finalerna :D
Barcelona Frodo
2009-06-14 16:17
Jag förstår fortfarande inte hur Perez ska finansiera sina köp. Jag vet att de säger tröjförsäljningar men det låter ju väldigt dumt. Jag har fortfarande inte läst något om enskilda personer eller företag så det kanske man ska utesluta? Aja, jag antar att vi aldrig får veta men tröjförsäljning låter inte trovärdigt.

Förresten tycker jag att deras bästa värvning är Pellegrini. Köpet av Ronaldo var väldigt onödigt. Nu har de tre spelare som alla gillar att driva med bollen och som tänker skjut först, passa sen i Robben, Kaka och Ronaldo. Med tanke på att de har spelare som Ruud och Higuain därframme känns det obalanserat.
Barcelona Hetfield
2009-06-14 16:12
Rambla

Jag tycker att han ska få en löneökning, men det finns en gräns, han är ingen världsmålvakt och han ska inte ha en världsmålvaktslön

Xavi och Puyol är världspelare som spelar i landslaget, och det är klart att de ska tjäna så mycket, men att Valdes ska tjäna lika mycket är bara skit
Barcelona Rambla
2009-06-14 16:06
Hetfield:

Du tycks ha missat att Valdés vill ha lön paritet med Xavi, Iniesta och Puyol. Det där med Messis lön är bara medias påhítt. Valdés är lika mycket canterano som Xavi och Iniesta, han har spenderat mer än halva av sitt liv på La Masia och Camp Nou. I viss mån så förstår jag hans begäran. Jag skriver också under på det Okkapokka skrev tidigare. Kan inte tänka mig någon annan målvakt i Barcelona, fast självklart inte till vilket pris som helst. Jag är övertygad om att det kommer att lösa sig till slut.

Du kanske kan tala om för oss vad Valdés nuvarande lön är nu när du jämför med Yayas?
Barcelona Frodo
2009-06-14 16:04
Jag håller med dig om att han inte ska tjäna mer än de spelarna du nämnde. Dock håller jag med Okkapokka om att jag inte heller skulle vilja se någon annan målvakt än Valdes i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2009-06-14 16:00
Frodo

Skillnaden är att Yaya tjänar 2,4 miljoner/år , och vill förstås ha en löneökning, och med tanke på att han är en väldigt viktig spelare så förtjänar han det, och det han begär är inte orimligt

Valdes vill däremot tjäna mer än Xavi och Puyol...stackars pojken, vem har gjort honom till Buffon?
Barcelona Frodo
2009-06-14 15:56
Jag tror inte att problemet är Valdes. Txiki verkar vara kass på att förhandla och senast förra sommaren fick Laporta gå in och förhandla med en spelare och få allt avklarat. Det är oroväckande att få höra att Txiki inte kan få spelare som Valdes och Yayas kontrakt fixade så fort som möjligt.

Jag brukar normalt sett inte bry mig om rykten under silly season men just det här med förlängningar på våra spelares kontrakt är något som gör mig lite oroad. Txiki verkar inte vara rätt person för det. Jag hoppas dock att jag är helt ute och cyklar...
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-14 15:55
Hetfield

Jag har inte påstått att Valdés ska ha samma lön som Messi någonstans i mina inlägg. Har bara sagt att jag inte skulle vilja ha någon annan målvakt än Victor i Barça.
Barcelona Hetfield
2009-06-14 15:50
Okkapokka

Du brukar säga bra saker, men nu börjar jag verkligen fundera...så du tycker att det är rimligt att Valdes begär att få i stort sätt samma lön som Messi har....

Tyvärr så är inte Valdes så bra, och han ska vara väldigt glad att han får spela i Barcelona, och att han får hjälp av Puyol och Pique

Diego Lopez och Casillas är betydligt bättre än VV, det är bara synd att de spelar i lag som underpresterar och är så ojämna
Barcelona Kelkoo
2009-06-14 15:49
Okej men om Spanien går vidare spelar de semifinal 2 här i Göteborg eller semifinal 1 i Stockholm?
2009-06-14 15:48
Ämne: Ämne: Hetfiel....
Ja.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-14 15:47
Ämne: Hetfield

Komiskt ....
Är du helt allvarlig ? Inte mot någon annan ?
2009-06-14 15:46
Hetfield

Komiskt dock att du säger så efter hans i särklass bästa säsong. Skulle inte byta Valdés mot någon annan målvakt i världen.
Barcelona Hetfield
2009-06-14 15:43
Valdes ska fan vara glad att han ens får spela i ett så bra lag, den snubben ska fan kyssa Puyol och Piques fötter, det är knappast hans goda målvaktspel som har vunnit priserna för bästa målvakt i La liga
Barcelona Rambla
2009-06-14 15:36
Där. Om det nu finns kvar några biljetter.
Barcelona Kelkoo
2009-06-14 15:32
Vart kan man boka biljetter till U21-EM matcherna?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-14 15:30
Vad tror ni om Valdes till ManU. Kan inte ens tänka mig han i något annat lag än Barca.
Barcelona Criff
2009-06-14 15:07
Don Pelayo, bara vi som är så fanatiska att vi stalkar våra spelare :P
Spanien Don Pelayo
2009-06-14 15:02
Träffar alla på den här sidan spanska U21? :)
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:51
Skit också, han förlorade racet i sista kurvan. Vilket race, de sista 5 varven turades de två med att göra de mest otroliga omkörningar. Vilken förare han ändå är Rossi. Det var riktigt jämt trots allt och Lorenzo hyllas av en hel läktare med culés. Det var en som sprang ut och satte en Barça-flagga i ryggen på Lorenzo när han körde ärevarvet. :D
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:32
Ciao-V:

Vanlig madridpropaganda. Villa gillar Iniesta, Xavi och Puyol. Sen att hans största idol någonsin är Luís Enrique gör knappast saken sämre.

Canaletes:

Haha, Lorenzo verkar vara mer fanatisk när det gäller Barça än vad vi är. :D
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-14 14:27
Kolla i denna länk.
Amazing.
Canaletes
2009-06-14 14:26
Han e största Barcafanen :P

Kolla länk, hela hans motorcykel är bara Barca. Han var även i Rom
Canaletes
2009-06-14 14:22
Rambla

Exakt! Det är Villas idol, båda är från Asturias, Villa vill spela CL, vinna titlar...etc

Kan de bli bättre?!
Barcelona Moe-_-
2009-06-14 14:21
Igår träffade jag Bojan och resten av Spanskalandslaget (U21) i Göteborg ;) Bojan var mycket tystlåten, men Garcia i Atletico var den roligaste av de alla ;)
Barcelona Ciao-V
2009-06-14 14:19
AS skriver att han har sagt att han bara vill gå till Real Madrid. Det tror jag är påhitt.
Han vill nog hellre lira med Messi, Iniesta, Xavi och Puyol.
Lucho kan också vara avgörande.
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:18
Valentiono Rossi, Stoner och Lorenzo slåss om segern i MotoGP, de tre har gått loss i Catalunya Grand Prix. Självklart hoppas vi på att superculén Lorenzo tar hem det. Gillar hans blaugrana-hjälm. :)
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:11
Det räcker att Lucho ringer upp Villa så packar denne väskorna och ansluter direkt efter CC.
Canaletes
2009-06-14 14:09
Barc jagar Villa igen.

Jag hoppas han kommer till oss. Han sa själv att han kommer spela CL den här säsongen
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:08
Ämne: Är det någon som har.... Hans lång var på en säsong. Det har gått väldigt bra för honom och Bayer ville ju faktiskt förlänga lånet då han varit en av deras viktigaste försvarsspelare. Han ansluter till Barcelona under försäsongen. Efter det är det Pep som tar beslut vad som sker till nästa säsong.
Annons: