/spanien/barcelona/forum/17906.aspx/spanien/barcelona/forum/17906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:18
Valentiono Rossi, Stoner och Lorenzo slåss om segern i MotoGP, de tre har gått loss i Catalunya Grand Prix. Självklart hoppas vi på att superculén Lorenzo tar hem det. Gillar hans blaugrana-hjälm. :)
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:11
Det räcker att Lucho ringer upp Villa så packar denne väskorna och ansluter direkt efter CC.
Canaletes
2009-06-14 14:09
Barc jagar Villa igen.

Jag hoppas han kommer till oss. Han sa själv att han kommer spela CL den här säsongen
Barcelona Rambla
2009-06-14 14:08
Ämne: Är det någon som har.... Hans lång var på en säsong. Det har gått väldigt bra för honom och Bayer ville ju faktiskt förlänga lånet då han varit en av deras viktigaste försvarsspelare. Han ansluter till Barcelona under försäsongen. Efter det är det Pep som tar beslut vad som sker till nästa säsong.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-14 14:00
Alla Konfederations matcherna visas i SVT 1 &2.
Barcelona Poco Loco
2009-06-14 13:58
Är det någon som har koll på hur det går för Henrique i Leverkusen och hur långt hans lån var på?
Barcelona DM1982
2009-06-14 13:45
Ämne: Vilken kanal e det n....
Spanien-matchen visas på SVT (Confederations matcherna visas där) och U-21 visas på TV4 och TV4Sport.
Barcelona Ciao-V
2009-06-14 13:25
Ämne: pokke

Ang: Capel
....Är inte Peréz intresserad av Capel?
Vore kanske något för honom!

Edit: Han är betylig bättre än "jag har ångest" Drenthe
Barcelona BlueRed.
2009-06-14 13:20
pokke

Ang: Capel
Du kunde be honom att försöka hålla sig på fötterna när det inte går hans väg, istället för att falla som ett löv. :)
Barcelona VizzlA
2009-06-14 13:18
diego capel gratis (förutom lön) ää ett smart drag om barca skulle hämta hem honom igen (spelat med barca ungdomslag,2000/2001?)
Barcelona kluivert_nr9
2009-06-14 13:17
skulle vara kul om man kunde få fram vad spelarna gör för sina pengar, om dom sparar mycket, hur dom bor och vad dom kör för bilar typ. Inte bara barca, andra storlag/spelare också.
Någon som har nån bra länk?
Barcelona Trippeln
2009-06-14 13:17
Vilken kanal e det någon som vet?
Barcelona DM1982
2009-06-14 13:12
Ska bli kul att se Spanien spela senare idag men motståndet är alldeles för dåligt för att det ska räknas egentligen. Jag har egentligen ingen koll på Nya Zeeland men jag misstänker att de håller Malta-klass eller något. Hur som helst, kul med lite fotboll på tv igen.

Det här med sillys-season börjar nästan bli lite för mycket nu. Det snackas hit och dit om olika spelare som ska eller inte ska till Barca. Känns som om jag inte bryr mig så mycket mer, det blir som det blir. Hoppas i och för sig att Ribery kommer till Barca, det skulle säkert vara en riktigt bra värvning. Killen sliter och springer som väldigt få spelare på den nivån. En Villa i laget hade säkert funkat fint det med men det känns som om vi har för många korta spelare redan nu. Nåväl, vi får se.

Ska även bli kul att se U-21 EM, det kan bli några riktigt bra matcher. Synd att det inte spelas några matcher i Stockholm men tv funkar. Å andra sidan får man väldigt sällan chansen att se så många och bra spelare samtidigt, det gäller att passa på när chansen ges. Kul för er som har chansen att se Bojan och grabbarna.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-14 13:04
Ok grabbar och tjejer, män och kvinnor. Dags för fotboll lite sedan blir det hem för premiär i Confederations cup! Ses cúles.:d
Barcelona Barca-nist
2009-06-14 13:00
Alla dessa höga löner och priser är inte spelarnas fel utan marknaden som tillåter det, sen att spelarna är giriga är mer eller mindre av olika anledning.
Man märker att spelarnas löner är mer beroende på hur de har haft det som barn och vart de kommer ifrån än deras prestation på plan för det mesta. Det finns ett tragisk mönster av det.
Brassar och vissa afrikanska spelare har tyvärr det mönstret. kalla det fördomar men så ser det ut för det mesta.
Barcelona A.Gaudi
2009-06-14 12:52
man kan hålla sig lugn över Cesc. varannan månad svär han trohet åt arsenal så jag tror det är ett dött lopp att försöka signa honom i sommar. när klubben känner att det är dags att hitta Xavis ersättare då kommer Cesc hem igen.

Eller så kanske vi får se honom redan nästa sommar ifall någon presidentkandidat gör honom till sitt vallöfte.
Barcelona Barca-nist
2009-06-14 12:50
Report: Fiorentina Eye Barcelona Defender Rafael Marquez

Goal.com
Barcelona Rambla
2009-06-14 12:49
A.Gaudi:

Det ryktas att klubben faktiskt vill sänka lite av Samus lön. Om det stämmer, hur hade du kännt få lönen sänkt efter en sådan fantastisk säsong? Speciellt med tanke på att andra spelares kontrakt förbättras till höger och vänster (även om det kanske är befogat eftersom de har mycket lägre lön). Det är en prestigesak för Samu skulle jag gissa på. Han vill ju känna sig lika mycket värd som de andra stjärnorna i truppen. Han känner nog att han bidrar med precis lika mycket som de.

Sen att han begär fantasilöner från andra intresserade klubbar tror jag är mer för att göra sig omöjlig i en förhandling då han säkert inte ens är intresserad av att gå till dessa klubbar. Jag tror inte att det handlar om girighet.
Barcelona Barca-nist
2009-06-14 12:44
Drömmen är inte mindre av dess Guardiola är tränare för Barca. "Han (Guardiola) har alltid varit min förebild. Jag har alltid spelat i den positionen , och jag föredrar att spela med nr 4 på grund av honom. När jag var liten, han var min idol, att jag gillade bäst. Jag har försökt att efterlikna saker han gjorde som tränare, han har återigen visat sin förmåga. Han är en person som alltid kommer att vara viktigt i mitt liv, Jag vill vinna titlar med Arsenal, men om Guardiola ringer mig så är det något annat. Jag skulle gärna resa hem"
säger Cesc Fábregas till spanska landslaget läger i Sydafrika.
Barcelona A.Gaudi
2009-06-14 12:37
jag tror det är hopplöst av er att hoppas på att köpa bägge ribery och villa. klubben kommer knappast lägga ut 700-800 miljoner på spelare i sommar. vi har en trupp som vann trippeln förra säsongen så personligen tycker jag det är helt rätt.

Jag tror faktiskt att ribery kommer att stanna i bayern till nästa säsong, ledningen i tyskland har bestämt sig och det är ett gäng riktigt griniga och envisa gubbar.

Sedan med etoo är det lite märkligt. han tjänar ju redan extremt bra hos barca. han verkar vara en väldigt girig spelare eller så har han den värsta agenten i ligan. han verkar vara ute efter att få bäst betalt i hela barca, jag tycker dock det är rätt av klubben att inte höja hans lön vid en förlägning. han närmar sig 30 och tjänar redan mycket. jag föredrar att klubben säljer honom nu i sommar över att han spelar en säsong till och lämnar som bosman nästa år.
2009-06-14 12:34
HAHA, ni måste se länktips. Vilken jävla hycklare Sepp Blatter är. Ni vet det här han sa om Reals fantasisummor för några dagar sen. Läs där vad han sa för några år sedan.

2005
"This cannot be the future of our game. FIFA cannot sit by and see greed rule the football world. Nor shall we. The time has come to take action to curb the excesses and ensure that the sport protects its roots.

"It is simply insane for any player to 'earn' £6million-£8million a year when the annual budget of even a club competing in the UEFA Champions League may be less than half that. What logic, right or economic necessity would qualify a man in his mid-20s to demand to earn in a month a sum that his own father - and the majority of fans - could not hope to earn in a decade?"

"Unlimited cash has given a handful of club owners the wherewithal to control the global club game by splashing unimaginable sums on a tiny group of elite players. More than ever before, the majority are fighting with spears, while the greedy few have the financial equivalent of nuclear warheads.”

2009
Blatter: "We are in a sensitive market at the moment and there is an economic crisis. But football is a good product and we are giving people what they want."

"It is the game of the people and full of emotions. Football needs to have stars like Ronaldo."

"Almost ten years ago, Luis Figo went from Barcelona to Real Madrid for £37m, at the same time a Picasso painting was sold for £100m at Sotherbys in London."

"But they hide that away and no one can see it. A football player is everywhere for everyone to see. They are stars."

"You can't say it's too much money because you have to make it relevant to everything else, what is £80m now? Let us be generous about it.”

Är han på den vita sidan eller?

Läs mer på länktips. OBS: Cred till Patrik (red) från Arsenal forumet som originellt skrev om detta. Ursäkta för det långa inlägget.
2009-06-14 12:18
Men det tråkiga med Etoo är att han inte vill skriva på det kontrakt som har erbjuds av Barça.
Riktigt riktigt tråkigt.
2009-06-14 12:17
Båda Villa och Silva föredrar Barça framför Real 7 dagar i veckan men jag vill ändå ha kvar Etoo och sen värva Ribery.
Det där skulle vara den bästa vävningen Barça kan göra i år.

Snälla låt Etoo stanna och värva Ribery.
40 mille + några bonusar räcker väl för Ribery?
Barcelona Nesto
2009-06-14 11:53
Att vi får Ribery och Villa är inte omöjligt.

OM vi får Villa så använder vi pengarna vi får av Eto'o som ja hoppas kommer ligga runt 30 m €.

Sen är de ju också beroende på om vi vill köpa 2 stjärnor på en sommar och hur mycket Ribery kommer att kosta.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-06-14 11:52
Ämne: Messi är fotbollsgud....
Vad jag läste i förrgår hade Real SEX MILJARDER kronor i skuld, Barca hade några mindre.

Att med den skulden som Real har köpa två spelare för 1,7 miljarder som inte är finansierade kan bara leda till kollaps förr eller senare. Inte mig emot i Reals fall. Det kan bli Reals fall!

Det lät ju sanslöst när de skulle finansiera köpet av Ronaldo med ökad tröjförsäljning! I CL-finalen var killen störtbra i 9,5 minuter, sedan sprang han mest omkring och sparkade ner Puyol.
Barcelona vresarN
2009-06-14 11:44
Jag tror att om vi köper villa blir det ingen ribery för vi slösat pengar på en stjärna. Hoppas inte så för den som jag helst vill ha är ribery.

Filipe är snart klar för oss. Bara att vi måste komma överens med deportivo och dem är nästan överens.
Barcelona Smogen
2009-06-14 11:29
Messi är fotbollsgudens son

Barcelonas ekonomi är numera sund då omsättning och vinst ökar för varje år samt att man har en vettig avbetalningsplan för alla skulder. För 6-7 år sedan var det en annan visa.
Hur Real har lagt upp sina skulder har jag ingen aning om men skulle inte förvåna mig om Madrid stad är borgenärer... ;)
Barcelona J.Gamper
2009-06-14 11:27
Ämne: Ämne: Det där....
Jo, jag följer ändå inte Real-Redaktionens "vakor" så jag har inte så stor koll på det. Men man får väl hoppas på att det är sant.
Som vresarN säger så är nog Villa den bästa ersättaren för Etoo.
Barcelona vresarN
2009-06-14 11:25
villa skulle vara den bästa ersättaren till etoo. Vi får ju ganska mycket pengar om vi säljer etoo. Ca 300-400 miljoner är han värd.
2009-06-14 11:25
2bbe

Jodå, Capel är fri att värvas gratis. Sevilla RED skrev en artikel om det också. Eller se länktips för Sevillas Silly Season.

"3/6 - 09: Diego Capel (yttermittfältare). Redan i Januari var det klart att Capel skulle lämna Sevilla som fri transfer. I Sevilla vill man höja Capels övergångsklasul, Capel vill ha den som den är (om inte lägre) - pga. att båda parterna inte vill kompromissa så går Capel ut som fri transfer." Från deras artikel. ;-)
Annons: