/spanien/barcelona/forum/17902.aspx/spanien/barcelona/forum/17902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cocco
2009-06-16 01:41
Men agenterna begär alltid mycke tror laporta kmr e han en bud som han kmr att gå me på.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-16 01:40
VizzLA

Här är en bra video på Filipe, från förra året i mötet mot oss på Riazor. Grym match han gjorde.
Barcelona Cocco
2009-06-16 01:40
Tror också att alla i barcas ledning vet att de e super svårt o hitta en bättre målvakt som kmr o komma till barca.
Om inte laporta vet de så e jag 200% säker på att pep vet de eftersom han har lirat me hesp o säkert rushtu el va han hette hehehehe glömmer aldrig honom så dålig han va i barca.
De va ju just tack vare honom som valdes fick chansen.
Barcelona Hetfield
2009-06-16 01:38
Tarrak

I ärlighetens namn...tycker du att Valdes förtjänar att tjäna mer än Puyol och Xavi (det han begär nu är mer än vad de tjänar), och tycker du att Valdes är en världsmålvakt?
Barcelona tarrak
2009-06-16 01:22
Barcaloni

Precis som du säger har Valdés ett järnstarkt psyke, men därmed är det inte säkert att stärkt konkurrens skulle göra honom bättre. Tvärtom verkar de flesta måvakter må bra av att känna trygghet och det finns nog få exempel där en jämn målvaktssitution leder till något positivt. Enligt vad jag kunnat läsa mig till så verkar Valdés vara såpass tävlingsinriktad att han inte är i direkt behov av en piska för att prestera bätte.
Messinho
2009-06-16 01:22
Valdes är bäst när det gäller.
Barcelona tarrak
2009-06-16 01:14
Cocco

Precis! Valdés gjorde sina berömda tavlor innan han var 25 år gammal, vilket är väldigt ungt för en målvakt. De senaste två säsongerna har han varit säkrare än någon annan målvakt i Spanien, vilket är imponerande med tanke på att han kan stå sysslolös i timmar. Nere i Katalonien är Victors rykte grundmurat och det finns inte ens en diskussion om hans framtid bland fansen.
Barcelona Barcaloni
2009-06-16 01:12
Ville bara tillägga min åsikt till Valdes diskussion.

Valdes är kanske inte världens bäste som ni säger. Men jag skulle inte byta honom mot självaste Buffon. Ända fram tills nåt år sen.. var jag en anti-valdes själv.. Men killen har bevisat gång på gång att han har nerver av stål.. starkt psyke.. dunder reflexer.. och mycket bättre omdöme än förut.
So what.. Alla målvakter gör ju tabbar ibland.. självaste Oliver Kahn (världens bästa genom tiderna enligt mig) gjorde tabbar ibland. En riktig Barcafan som har följt laget i några år måste ha insett förbättringen. Sist men inte minst.. Han är Barcelonas son.. en egen produkt.. Bara det väger dubbelt så mycket för mig när jag ska jämföra honom med andra aktuella målvakter.

Men jag står fortfarande fast vid mitt förslag. Jag har sagt det innan och säger det igen. Valdes borde ha lite starkare konkurrent i laget. En Pinto eller Mino hotar inte direkt. Vilket gör att Valdes kan slappna av och att hans agent försöker utnyttja situationen ekonomiskt som i dagsläget.

Hoppas att det löser sig snart.. För jag kan inte se Victor dra på sig en annan tröja än blaugranas :)
Barcelona Cocco
2009-06-16 01:06
De e sant de du säger.
Sen att han har fåt dålig rykte valdes de e för att han va för ung + ingen erfaranhet av att stå för ett A lag o inte minst för europas största arena.Fatta vilken tryck.
Där imot håller jag me om att barca behöver en andra målvakt för att sätta lite press på valdes.
Men dom säger att målvakter blir som bäst efter 30 års åldern så valdes kmr bli mycke bättre me tiden.
Barcelona tarrak
2009-06-16 01:00
Jag håller med dig Cocco om att det känns som en viss historielöshet bland de som skriker efter ny målvakt till höger och vänster. När vi efter många års letande äntligen hittat en som pallar trycket, måste vi slå vakt om honom. Därmed inte sagt att vi ska gå med på vilka krav som helst, men jag tror inte att lönen kommer bli en stötesten i slutändan. Jag är övertygad om att Victor Valdés kommer pensionera sig på Camp Nou och der är jag mer än nöjd med. Låt övriga världen skratta och håna, jag blir lika stolt varje gång han spelar en avgörande roll i CL-slutspeltet.
Barcelona Cocco
2009-06-16 00:52
Ni som klagar på valdes kan ju se barca föra målvakt hesp på viasat fotboll just nu.
Barcelona VizzlA
2009-06-16 00:52
någon som kan länka nåt videoklipp med henrique eller filipe?...svårt att hitta..

Tycker vi ska köpa asenjo och låna ut han till atletico där han få starta..sen får man hoppas att han blir den världsmålvakt det spås och så småning om tar han över som första keeper för oss..
Barcelona Cocco
2009-06-16 00:50
Grabbar vet ni va ni snackar om??
Vet ni vilken press de e på cam nou på målvakter.
De finns massa målvakter som har varit där o inte klarat av pressen.
Men de gjorde dock valdes fast han vart utbuad o allt så har han klarat av allt + så har han blivit mycke bättre målvak idag än va han va för ett par år sedan tänk er då valdes om några år hur bra han e.
Så lugna ner er jag hoppas personligen att valdes står för oss många år framåt.
Sen att jämföra valdes me Asenjo är bara ett skämt om du frågar mig.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-16 00:32
Finns det några nya nyheter om Ribery och Zlatan?
Barcelona Hetfield
2009-06-16 00:32
Dizzy

Du borde ha sagt: han KAN bli dubbelt så bättre än Valdes ;)
Barcelona el Flaco
2009-06-16 00:29
Dizzy: "Han [Asenjo] är dubbelt så bättre än Valdes"

Say what?
Barcelona Trippeln
2009-06-16 00:27
Är det bara jag som är så förbannat trött på alla maränger som stödjer det här fiaskot runtomkring perez?De kommer med sina dryga och provocerande krönikör varannan minut

Eller tänker man efter så måste de va som barn i en godisäffär som längtar på att få nåt.Lite förståelse måste man ändå ha när de ser storebror kamma hem allt och de floppar ännu en gång.Vad tycker ni?
Barcelona Trippeln
2009-06-16 00:22
Tarrak

Haha jag läste just ett inlägg av tarrak,jävlar om man får säga så!Killen är UNSTOPABLE han ägde allt runtomkring madrid.

Tarrak=Madriddödaren :)
Barcelona Dizzy
2009-06-16 00:21
Jag såg nyss Asenjo spela live kändes hur stort som helst! Han kändes så jävla säker. Jag hoppas Barca köper han. Han är dubbelt så bättre än Valdes. Stort att se Bojan Asenjo och capel!

Sov gott alla cules!
Barcelona Hetfield
2009-06-16 00:16
Jag har inte sagt att V.V är en dålig målvakt, säger bara att han är ingen världsmålvakt, det kan vemsomhelst se

Om V.V valdes vill ha 9 miljoner...så mycket tjänar väl Messi? (rätta mig om jag har fel)
Barcelona Dizzy
2009-06-16 00:08
Hemkommen från matchen Spanien - Tyskland. Underbart att se Bojan och Capel. Riktig härlig känsla, dock var matchen inte så bra.
Barcelona Pep.G
2009-06-16 00:02
Säg vad man vill om V.V men han är nog världens bästa målvakt man man situationer och då menar jag frilägen. Det har inte minst Henry, Drenthe och Didier känt på.
Barcelona BlueRed.
2009-06-15 23:53
Libaax

Lägg till CL finalen också där han gjorde en kanon match. När vi ändå håller på så kan vi ju lägga till det första El Clásico mötet på Camp Nou där han var helt fantastisk.
Barcelona BlueRed.
2009-06-15 23:51
lameG^

Knappast. Det han menar är att han skulle bli glad om Guardiola ringde honom, då han är Fabregas största idol.
Barcelona Rambla
2009-06-15 23:50
Ämne: enligt han själv räc....Fel! Enligt honom själv skulle ett samtal från Pep göra honom mycket glad eftersom det är hans största idol. Tidningarna förvränger det till något annat.

Hetfield:

Jag har inte påstått att han ska ha lön som Casillas. Det är något du nu tar upp. Jag har bara hävdat att han är en mycket bra målvakt och som varit riktigt stabil den här säsongen. Inte minst när det varit som viktigast.
Barcelona Ciao-V
2009-06-15 23:50
Ämne: Rambla

Det är ok ....Jag vill inte se någon annan första målvakt än Valdes i FC Barcelona just nu. Han har varit lysande kort sagt i den gångna säsongen.

Vill Laporta ge honom NIO miljoner, kan han väl få, för min del. Det som pågår är bara en förhandling. Jag är inte orolig alls att Valdes inte ska komma överens med klubben.
Barcelona lameG^
2009-06-15 23:46
enligt han själv räcker det med ett samtal från pep.
Barcelona Libaax
2009-06-15 23:46
Hetfield

Var det barcaförsvar som räddade två klara Drogba frilägen i Barca mot Chelsea i både matcherna ?

Valdes är mycket säkrare nu än förut. Otacksamt job han har, varje match för moståndare en klar friläge som han räddar med hans reflexer,snabba målvaktspel men vissa fans glömmer bort det.

Vissa tror Messi,Etoo,Iniesta och hela offensiven vann utan bra målvakt....
Barcelona Rambla
2009-06-15 23:44
Ämne: sagt detta innan och....
Ja men han vill ju inte lämna Arsenal i dagsläget. Hur svår är det att förstå?
Barcelona Hetfield
2009-06-15 23:44
Rambla

Det är ok att ha olika åsikter ;)

Jag tycker bara att D.Lopez och Casillas (spec Casillas) har varit viktigare för resp. klubb än vad V.V har varit för barca

Valdes är ingen världsmålvakt, det måste t.o.m du erkänna, och han ska då inte begära en världsmålvaktslön, ska han tjäna lika mycket/nära det Casillas tjänar i Real...haha
Annons: