/spanien/barcelona/forum/17899.aspx/spanien/barcelona/forum/17899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Deion (red)
2009-06-13 17:21
Skulle inte tro på Etoo ryktet. Makes no sense att United inte kan/vill köpa loss Tevez som är 25 år för ca samma pris och varit en av de bästa anfallarna för United i år, men betala stora summor för en PL oprövad och äldre Etoo.

Sen har dem redan Rooney och Berbatov, undrifrån kommer även anfallare som Macheda och Welbeck som imponerat i år.

Deras första prio är att täppa till högerkanten när Ronaldo drar. Å andra sidan betalade man 30 milj för Berbatov, så man ska aldrig säga aldrig.
Barcelona Ciao-V
2009-06-13 16:59
Men tro inte så mycket på allt som tidningarna skriver. Silly-säsongen är deras bästa tid. De säljer mycket mer än vanligt. I alla fall i Spanien, Italien, England.

Det är möjligt att Sir Alex har frågat FC Barcelona om Eto'os situation men inget mer.
Vad ska han med Eto'o till?
Han har Rooney och Barbetov. Kanske också blir Teves kvar. Han behöver nog säkert en ytter och mittfältare inte Eto'o.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-06-13 16:58
Gago

Nej, kollade in er dörr och såg att länken snubben skickade var för 1 år och 4 månader sedan.
Real Madrid GaGo Är Bäst
2009-06-13 16:52
Barcelona BlueRed.
2009-06-13 16:51
Om ledningen nu ens överväger att acceptera det bud som United sägs planera att lägga (25m €), på Eto'o så är det ett skämt. Om han nu skulle lämna så är det för minst 30-40m €.
Barcelona Rambla
2009-06-13 16:44
Ämne: Vill inte Eto'o g....Om jag får gissa, så vill antagligen Samu förlänga sitt kontrakt på minst 3-4 år, för att sen kunna avsluta karriären i Mallorca. Skriver han nu på ett kontrakt på tex endast 2 år, så är han "bara" 30 när det går ut och då tror jag inte han är redo att gå till Mallorca. Detta kontrakt han nu ska skriva, med vem det än blir, lär bli hans sista riktigt stora kontrakt. Det är nog därför han funderar så länge.
Real Madrid Sherko
2009-06-13 16:31
Vill inte Eto'o gå tillbaka till Mallorca och spela 1-2 säsonger där innan han lägger av med fotbollen då?
Det är ju inte så sannolikt att Mallorca köper ut honom för en hög summa så han kanske vill gå dit gratis, men Eto'o har många år kvar i sin karriär så det kanske inte är så trovärdigt att han byter till Mallorca redan nästa säsong, då hans kontrakt gått ut.
Barcelona Alavi
2009-06-13 16:17
!Sergio_ Busquets!

Övergångspengarna tillhör Madrid och inte Perez.
Madrids kassa töms och inte Perez ficka.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-13 16:10
Alavi//

Jag tror inte att det är så enkelt eftersom Eto'o inte vill skriva på nytt kontrakt och därmed kommer han att kunna gå gratis nästa sommar. Och det tror jag inte Barcelona är så sugna på. Laporta sa väl själv att man vill behålla Samu men att han är en bra spelare som många är intresserade av. Så ryktena kommer du nog få leva med ett tag till såvidare inte Eto'o bestämmer sig för skriva på nytt kontrakt. Man Utd är ju de senaste ryktet mycket pga av deras Ronaldo-pengar.
Barcelona NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!
2009-06-13 15:51
Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!

Sant sant, får hålla tummarna =)
Barcelona Alavi
2009-06-13 15:48
Börjar bli trött på att många här inne tror att Sammy ska lämna Barca..
Laporta har redan sagt till media att Eto´o ska ingenstans.
Så det finns ingen mening med att prata om en eventuell flytt för Sammy.
Enough!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-06-13 15:30
Tror ni Perez har betalat ur egen ficka som Abrahamovic ?
Barcelona Dinho
2009-06-13 15:22
AKRAM CHUKAIRs krönika Inga stjärnor i mitt lag tack msåte vara det roligaste som skrivits på svenskafans. Det är väl ingen hemlighet att Real ofta satsat på tunga namn medan Barca satsar mer på egna spelare. Detta är väl inget som varken real eller barcafans kan sticka under stolen med. Sen nämner han att Barca också är ett köpelag och hänvisar till bla Abidal och Toure. Vi hade 7 egna produkter i Cl-finalens startelva och Toure kostade 80 miljoner kronor vilket måste ses som en av de bästa värvnignarna Barca eller Real har gjort de senaste 10 åren.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-13 15:21
NoGo™ - COPA, LIGA Y CHAMPIONS 2009!!

Om Moratti själv säger det så är det väl sant? Men men man vet aldrig med Zlatans ego och envishet, han kan begära en transfer och Moratti säger där att han vill till Barcelona.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-13 15:16
Se länk! Fantastisk strategi...jävla pajas!
Barcelona Libaax
2009-06-13 15:15
Det verkar som han stannar ryktena börjar dö ut.

Sälja han till Man U skulle vara dumt. Ett lag som är komplett, har bredaste truppen. Om de hade en anfallare some Etoo some gör 30+ mål skulle de bli ännu farligare i CL nästa gång Barca möter de.
Barcelona Nesto
2009-06-13 15:13
"We make the FIFA World Player of the Year, they buy him already a full product. They are two models of different clubs," he said.

"They are two different structures, two different forms to understand football and life. Our model is based on forecasts and work and that of Real Madrid is imperialistic, with an air of high-handedness and based on stealing."

"Real Madrid Buy Great Players, Barcelona Make Them" - Joan Laporta

You go boy!
2009-06-13 15:11
Libaax

Om det vore upp till mig så skulle Eto'o stanna. Men tyvärr så är inte fallet hehe, men jag vill att han stannar iaf.
Barcelona Libaax
2009-06-13 15:07
Enlight engelsk media så är Eto'o på väg till Man U för 225-270 miljoner kr.

Skulle ni vara okey med det `Tjäna pengar på han medan ni kan och ni får betala för en annan anfallare säkert för runt 300-400 miljoner...

Om det stämmer skulle bara Man U tjäna på det.
2009-06-13 15:03
Gud är störst!

Får hoppas att det stämmer också, vore skönt om man kunde lägga Zlatan ryktena bakom sig nu. Rätt trött på alla dessa rykten nu.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-13 14:59
SKÖNT!
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-13 14:41
kolla länktips.
Messinho
2009-06-13 14:35
Dom senaste åren har real madrid saknat en spelide. Nu ska man lita på Individuella Prestationer från CR7 Kaka osv.
Valencia Villa/Silva
2009-06-13 14:33
Vann inte deras ungdomar något igår??
Barcelona Smogen
2009-06-13 14:30
förresten, vann Real något i år? Dom jublar ju så högt att man kan tro att dom vunnit trippeln fyra år på raken.

Allvarligt, skulle någon här inne byta bort Xavi mot Kaka eller Messi mot Ronaldo? nej, just det....och då har vi ändå Iniesta kvar.

dessutom, att vinna trippeln som första spanska lag med så många egna produkter är så otroligt mycket mer värt för mig än vad Perez någonsin kommer göra.

och en sista sak, hur gick det sista Perez var president? varför slutade han? någon som minns? :)
Barcelona Saman.
2009-06-13 14:26
Det kommer knappast vara så att den regeln införs direkt. Den kommer nog verkställas 6 år fram i tiden eller något liknande.
Barcelona Smogen
2009-06-13 14:24
Om Uefa skulle införa en regel som säger att lag med skulder inte får spela CL är det nog bara en tidsfråga innan de största klubbarna startar en egen liga. Nästan alla lag i PL, spanien och Italien har skulder på något sätt. Däremot mörkas och fifflas det så otroligt mycket med bokföringen varje år så det är nästan omöjligt att veta exakt hur det ser ut. Gäller även Barcelona.
Barcelona Barcaloni
2009-06-13 14:18
Ämne: Barcaloni

Jag fö....
Shac81//

Jag bryr mig inte och jag tar inte åt mig, då jag läser helt enkelt INTE dessa krönikor. Som sagt vad ska man förvänta sig av eran redaktion?

Men jag blir frustrerad när jag ser så många culés citerar och kommenterar dessa krönikor. Sedan att många andra maränger kommer in hit och försöker bevisa för oss varför vi har fel, gör inte saken bättre direkt.
Barcelona Rambla
2009-06-13 14:06
Det är väl bara att inse att Madrids okunniga hobbyskribenter skriver krönikor för att ge igen på all den skit och kritik som skrivits om deras klubb senaste agerande på transfermarknaden. Inte så konstigt att man vill försvara sina färger. Drygheten och den överlägsna attityden är det enda vapen de känner till. Jag tycker inte vi och även andra lags fans för den delen, ska bli så upprörda eller bry sig nämnvärt. Artiklarna skapar bara tjafs och pajkastning precis som syftet är.

Shac81:

Skillnaden mellan talangerna i La Masia och Castilla, är att i Barcelona så finns det ett grundkoncept och röd tråd som genomsyrar alla ålderskategorier upp till A-laget. De är skolade i ett speciellt spelsätt och vet exakt vad deras uppgift är oavsett i vilket av de ungdomslag de spelar i. Medans de i Madrid knappast har någon röd tråd eller genomtänkt idé när de väl står och ska införlivas i A-laget. Inte så konstigt när klubben de senaste åren knappast har haft någon kontinuitet och där tränare byts mitt under säsongen i många fall. Spelarna är lika talangfulla oavsett i vilken klubb de befinner sig i när de är ungdomar. Det är hur de skolas in som är det avgörande tror jag.
Messinho
2009-06-13 14:03
Kolla länktips! Om samu eto.
Annons: