/spanien/barcelona/forum/17892.aspx/spanien/barcelona/forum/17892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Total Football
2009-08-09 13:33
Spelarna var påverkade igår av Jarques bortgång. Läste på Aftonbladet att Iniesta var nära vän till Jarque. Men hur ? de är intressant om nån har svar.

R.I.P Daniel "Dani" Jarque
Barcelona Messias_10!!
2009-08-09 13:13
Barca - Chavas matchen visas kl 19:00 på TV4Sport idag för er som inte har sett kolla!!
Barcelona Sürer
2009-08-09 13:01
I svarta armbindlar spelade Barcelona nattens träningsmatch mot Chivas på Monster Park i San Francisco. Enligt Barcelonas hemsida var spelarna klart påverkade av Daniel Jarques plötsliga bortgång.

inte konstigt att angående träningsmatchen den är bara och stryka omman ska kolla formen hos spelarna, det var nog ingen ens som ville spela kan jag tänka mig
Barcelona Larsson1333
2009-08-09 12:51
Barba:

Jag har sett en del av matcherna och av det jag sett tycker jag att alla de yngre har vågat ta för sig och visat klass.

Jeffren och Pedro har visat att dom mycket väl kan agera backup till Messi.

Jonathan Dos Santos tycker jag personligen ska vara i A-truppen iår och användas som backup, kanske få göra lite inhopp och någon match ifrån start.

Muniesa skulle, precis som någon skrev förut, behöva växa på sig lite men ack så duktig ändå och endast 92.a. Med en bra mentor brevid sig bara tror jag inte han skulle göra bort sig i en la liga match. Hans backollega Fontas såg jag inte så mycket av, förutom hans halvlek mot tottenham och då var han riktigt stabil. Dessa två kan vi vänta oss mycket av inom ett par år.

Spelare som var med i matcherna mot tottenham och al ahly typ dalmau, oriol, rueda?, espandin osv kan man ju inte säga så mycket om efter två halvlekar, men jag skulle inte vara orolig för framtiden om vi säger så!

Kort och gott hoppas jag jeffren och pedro stannar om nu inte mata kommer in t.ex. då får en lånas ut. Båda förtjänar speltid iår.
Dos santos, muniesa tycker jag ska vara med i A-truppen och sen finns det ett par andra som skulle kanske få prova på att vara med i truppen någon match eller så ialfall, fontas t.ex.

Folk får gärna ge kritik till det jag skrivit, detta är endast min personliga åsikt
Real Madrid Zizou_spars
2009-08-09 12:41
Viva R.Madrid
Varför?

Ignorera honom bara....
Barcelona J.Gamper
2009-08-09 12:39
Herregud. Sådana kommentarer som från Viva R.Madrid får mig verkligen o vilja hålla borta från forumet de här dagarna.

"VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!" är ett annat exempel.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-09 12:32
Snälla låt mig inte påminna dig om 6-2 matchen.

Vi får inte panik ifall vi inte vinner en träningsmatch.
Barcelona Rambla - K9
2009-08-09 12:32
Viva R.Madrid

Real Madrid - Al Ittihad 1-1

Hemmaplan och klarar inte av att vinna över ett korplag. De hade mer boll än Madrid. Skäms du inte att visa upp din fula nuna här inne? Som el Flaco nämner, en människa har dött och du ska tvunget komma in hit och tjafsa om ett resultat i en träningsmatch.
Barcelona barba
2009-08-09 12:29
Någon som sett samtliga träningsmatcher och kan betygsätta våra yngre förmågor?
Barcelona el Flaco
2009-08-09 12:25
Dani Alves./

Se länktips.
Dani Alves.
2009-08-09 12:17

Hur såg startelvan ut i matchen? Såg inte matchen.
Barcelona el Flaco
2009-08-09 12:17
Viva R.Madrid/

Grattis, på endast två inlägg har du lyckats att idiotförklara dig. Resultaten spelar ingen särskilt stor roll under en försäsong och vi culés här inne i Les Rambles får inte panik bara för att vi spelar oavgjort under en träningsmatch. Sen angående bollinnehavet; i den 60:e minuten hade Barça 72% bollinnehav och senare kom vi upp till 80%.

Slutligen vill jag bara påminna dig att en spelare och framförallt en människa har nyligen avlidit. Det finns viktigare saker i livet än fotboll. Du borde skämmas.
Barcelona H.Alavi - R.I.P
2009-08-09 12:12
Viva R.Madrid

Stick härifrån.
Barcelona pokke
2009-08-09 12:10
Viva R.Madrid

Stick härifrån om du inte har något vettigt att säga.

Real Madrid Viva R.Madrid
2009-08-09 12:09
Och förresten de hade mer boll än ni hade!
Real Madrid Viva R.Madrid
2009-08-09 12:06
Skäms ni inte 1-1.......
Säg inte nu det var för Iniesta oxh Zlatan inte var med.
Barcelona The Reporter
2009-08-09 12:06
Jag vaknade kl 05.00 och slog på Tv4SPORT, men dom visade inte matchen :S
Barcelona Trippeln
2009-08-09 11:38
Ärligt talat så bryr jag mig inte om ett piss om matchen utan andra saker just nu.
Barcelona Saman.
2009-08-09 11:32
Målen från matchen imorse.
Barcelona pokke
2009-08-09 11:13
Märkte ni att Henrique inte ens var med på bänken? Det måste väl vara ett tecken på att Pep lånar ut honom igen? Eller vad säger ni?
Barcelona Jr. Honken
2009-08-09 10:57
Läste precis vad som hänt... :'(
Hur kan detta hända så pass ofta? Nu är det väl 3 spelare som på kort tid avlidit?

R.I.P Jarque
Barcelona Barcadinho.
2009-08-09 10:06
Det var en mycket tråkig nyhet om Jarque.
Och det har inte gått så lång tid sen Puerta och inte heller fallet med Del la Red som kraschade mitt på plan medvetslöst.

Jag hoppas att RFEF tar det som en varningssignal och börjar med en utredning.
Det går inte att bara tvätta bort allt under mattan. Gör en utredning om varför sånt händer och så ofta, om det beror på en ny medicinapparat mot smärta eller andra konstiga rutiner inom vård av fotbolls spelare.

Det är dags nu att ta ansvaret och se till och undersöka.
Det handlar om människors liv.
2009-08-09 09:54
VAMOS BARCAA!!!

Det kan ta lite tid för vissa spelare att komma tillbaks till den gamla o goda formen, tålamod min vän :)
Barcelona el Flaco
2009-08-09 09:22
Jag är kanske lite sen ute, men jag var ute hela kvällen igår och imorse när jag skulle kolla på matchen mot Chivas så ser jag att Jarque gick bort igår kväll. Fan va hemsk.

D.E.P. Dani Jarque.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2009-08-09 09:16
Jag tvivlar på att Henry kommer vara lika bra den här säsongen som han va den senaste.
Jag tycker inte alls att han var bra idag men vi får se hur det blir.

Längtar tills Zlatan o Iniesta kommer tillbaka och tills dom "riktiga " matcherna kommer:):)
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-08-09 09:02
Alavi

Hehe jo han har en hyffsad högerdoja ;)
2009-08-09 08:57
Jag börjar märka då o då att JDS har en bra bössa på sin högerfot :)
Barcelona petersays
2009-08-09 07:57
Jävla aftonbladet att skylta med resultatet! Där pajade dom spänningen för mig.
Barcelona petersays
2009-08-09 07:54
Varför i h-vete ska dom ha en kvarts uppehåll när dom eftersänder matchen?
Barcelona petersays
2009-08-09 07:50
Alltså det har vart en för många vårdslösa tacklingar från mexikanerna. Pep får ta dom i örat i halvtid!

Kommentarer i halvtid:
Pique inledde mycket skakigt men tog sakteliga över taktpinnen i backlinjen. Muniesa klarar helt klart av att spela för första laget. Han skulle behöva öva lite mer styrka och lägga på sig några kilo dock. Tillför Maxwell något som Sylvinho inte gjorde? Absolut inte. Vi kunda lika gärna haft Sylvinho kvar ett år till och spart 5M. Men kanske underlättade den dealen zlatanaffären också?

Resten av laget har jag inte så mycket att säga om. Messi gör en bra halvlek, Henry en sämre.
Annons: