/spanien/barcelona/forum/17886.aspx/spanien/barcelona/forum/17886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona HugoBoss
2009-07-11 14:08
Enligt Marca är Barcelona villiga att byta bort Hleb för Fabregas + en summa pengar.

Dock ska man ta ryktet med en nypa salt.
Real Madrid Cannavaro&Diarra
2009-07-11 14:07
Rambla - K9
Han är nog en spelare som är beroende av lafet, som du beskriver han då.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 14:06
Ämne: Men han levererar nä....Japp, han gör en massa mål i början av säsongerna när hela laget går för fullt och i de viktiga matcherna som CL-finaler. Sen när man spelar reserver och bänknötare i slutet av säsongen för att vila inför CL-final och Samu jagar mål för pichichin, då skiter det sig allt som oftast. Konstigt egentligen.
2009-07-11 14:05
Sen är nog Villa mer skadebenägen också...
Barcelona Sentuary
2009-07-11 14:04
Ämne: Men han levererar nä....
Ja, det är nog det jag gillar mest hos Eto'o, att han gör alltid mål i stormatcherna. :-D
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-11 14:04
Etoo är Etoo man vet aldrig vart man har honom:D
2009-07-11 14:02
Men han levererar nästan alltid också. Cl finalen ska inte glömmas Vidic var långt borta.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 14:01
Ämne: Rambla - K9
Haha, ....
Nej, inte ens det. Inte officiellt i alla fall.
2009-07-11 14:01
Rambla - K9
Haha, Ok, men är Kerrison helt klar?
Barcelona J.Gamper
2009-07-11 14:00
Ämne: Vad föredrar ni, Eto....
Etoo!
Men måste erkänna att jag blev lite less på hans form på slutet. Sällan han missar så mycket.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 13:59
Ämne: Vad föredrar ni, Eto....Snart föredrar jag bara Bojan och Keirrison och varken Eto'o eller Villa. Vi kan ta en mellansäsong och spela in dem istället. Trött på hela skiten. Folk tror att Villa är kvar, vilket är långt ifrån någon sanning. Eto'o är det kontraktstrul eller stanna/lämna-problem varje sommar numera.
2009-07-11 13:58
Vad föredrar ni, Eto´ o eller Villa? Kan tänka mig att det är svårt val..
Barcelona Rambla - K9
2009-07-11 13:55
Radikalt:

Det var länge sedan jag såg någon dumförklara sig själv med sina felaktiga analyser och korkade inlägg som verkligen stinker av avundsjuka och bitterhet.

Kanske borde man tvinga Barcelona att spela med 10 man istället? Då kanske de lagen som inte klarar av att ta bollen från Barca klarar av att hålla bollen inom laget med fler än 3 passningar. Ungefär som det såg ut för Madrid på Bernabeu, försökte spela en kreativ fotboll men klarade inte av det i mer än 15 minuter för sen blev de överkörda. Taktiska missar? My ass, ni var inte bättre. Det är fakta.

Hetfield:

Läs igenom hans inlägg då. Vi spelar feg fotboll, tråkig fotboll, det är nästan orättvist osv. Påstår ju saker som är helt galna och försvarar sig med att Ja men alla har sin åsikt. Visst, inga problem det får folk gärna ha, men förvänta dig då att du får mothugg tillbaka också.
Barcelona Sentuary
2009-07-11 13:54
Ämne: Det är sorgligt hur ....
Men vad ska man göra? Det är dom som kommer in och säger något dumt. Det enda man kan göra är att spärra av vartenda jävel som kommer in med en smutsig vit tröja.
Barcelona Hetfield
2009-07-11 13:35
Det är sorgligt hur forumet har blivit , varje gång man loggar in så är det några som sitter och tjafsar med en idiot som har sagt något negativt om Barcelona...

Lägg till hela "Eto'o/Villa" strulet, då blir man ännu mer irriterad
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-11 13:34
Real spelar den bästa fotbollen. Och har dom snyggaste tröjorna. Nöjd?

Så jävla pinsamt att tycka Barca spelar tråkig fotboll. Haha vilket skämt!

Messi 3 mål på Real Aj!

Trippeln Aj!

2-6 Aj!

För Nice!!
Barcelona foooball master
2009-07-11 13:27
radikalt//

ja,ni spelade ju jättevackert 07/08! så vitt jag minns brukade ni ligga under med 2-1 mot bottenlag till 83 minuten men på stop-tid vänder ni och vinner till slut,samma sak med 06/07 då var det ännu värre ni lågg under mot espanyol med 3-1 och vände sen..det är inte vacker fotboll och ni har inte spelat vacker fotboll sen galactico tiden om jag fick bestämma så har ni spelat "på håret-fotboll" om ni fattar vad jag menar..
Barcelona J.Gamper
2009-07-11 13:27
Jag förstår vad Radikalt menar. Han vill inte att det ena laget ska ha all boll. Utan att det ska vara en jämn och spännande match. Som Reals matcher oftast är.. oavsett om de möter typ Málaga eller Valencia, det är oftast jämnt och spännande. Medan Barca knappt har något motstånd.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-11 13:24
Radikalt:

Det är ju såklart inte min riktiga åsikt, försökte bara visa hur det låter. Men du kan ju förvänta dig att folk blir upprörda när du skriver något som är så konstigt fast det är din åsikt. Jag kan respektera det du tycker men håller absolut inte med dig, kan även förstå att det är "tråkigt" att titta på Barças matcher om man vill att de ska förlora men för en neutral supporter så är det oftast kul att titta på när ett lag spelar bra offensiv fotboll med många målchanser.

Sen tror du verkligen att fansen på puertan hade accepterat det där med Richard Dunne? Tror majoriteten hade dumförklarat och hånat mig om jag hade skrivit något liknande.
Barcelona J.Gamper
2009-07-11 13:24
Ämne: Ämne: Radikal....
Radikalt
"Espanyol och Atlético, typ. Det var nog de enda som lyckades. Jag tror att många av era vinster var p.g.a. det psykologiska, man vågade inte anfalla då man vet att man har Messi bakom sig, t.ex. Jag skulle gärna sett att fler lag anfallit mot er istället för att ha en låg backlinje och försöka få 0-0, det blir ju ändå aldrig 0-0. "

Ja du har rätt. Valladolid, A.Madrid försökte ju anfalla på Camp nou det gick ju väldigt bra?! NOT. Med de ytor som Barcas spelare får när andra lag försöker anfalla bli det mål direkt vid en omställning. Om jag inte minns fel så försökte väl även Real anfalla på hemmaplan mot Barca? Det gick ju också väldigt bra.
Messi12SD
2009-07-11 13:23
Men snälla, skriv inte till han. Han är bara avundsjuk för att vi vann trippeln, förstår ni inte det?
Barcelona Messih!
2009-07-11 13:22
Började nästan fnittra lite nu när man läser om att barca spelar tråkig fotboll för dom håller i bollen ;)
Du vet att engång i tiden körde real på samma grej i princip, men alla dessa års skit spel, där ni inte kommit upp i standaren ni hade innan, har gjort att ni verkar börjar gilla skit spel :D

vad är det, 3 tränare som fått sparken nu för ni spelar tråkig fotboll och inte kan hålla i bollen, men helt plötsligt spelar ni "vackrare" än oss? hahaha :D

Gå och ta en tupplur gosse :P
Visst kan du personligen se långa bollar på bengt, och 19 överstegsfinter och ett svanhopp efter som skönlir, men är detta forum det bästa platsen att berätta om det?
Enda du gör här är att dumförklara dig själv.

"Ni spelar fin fotboll, inte rolig fotboll"
Tur för dig att man varit värdelösa så ni har klarat av att spela "rolig fotboll", du får hoppas på att Christina,Kaka och Benzemen floppar, så ni kan fortsätta ha ert "roliga" spel!

Real Madrid Radikalt
2009-07-11 13:21
Ämne: Radikalt

Så Barca....Jo, när ni hade Ronaldinho, mer av en #10, Deco och Giuly tyckte jag att ni spelade ett rakare spel som var vackrare och roligare att kolla på. Jag stod i mitt vardagsrum och applåderade Ronaldinho när ni vann med 3-0. Nu är ni mycket mer... säkra? Ni är inte lika kreativa, förut var det mer på känsla, mer Brasilien, nu är ni mer Argentina som litar på att en spelare ska göra målen/assisten (i det här fallet Messi).

Men nu ska jag dra ut, roligt att diskutera med er, även om de flesta av er inte accepterade min åsikt ;) Ciao-V verkar i alla fall vara en av de klokaste här på forumet, och verkade också vara en av få som läste igenom hela inläggen.
Real Madrid Radikalt
2009-07-11 13:19

Vinst är....
Ja, jag skrev också att en vinst är en vinst.

"Jag kan tycka att 0-0 matcher är roligare än 6-0 matcher, för då vet man i alla fall inte vilka som vunnit än. Madrid derbyn är t.ex. alltid roliga att kolla på då de alltid har flera chanser åt båda lagen och det ofta urartar i krig. Samma sak med El Clasico."

Jag skrev innan att jag inte bryr mig så mycket om mål, jag bryr mig mer om att det ska vara en bra match mellan två lag som är jämna. Hellre 4-3 än 6-0. En fotbollsmatch ska vara en nagelbitare, inte ett förutbestämt resultat.

Ciao-V

Espanyol och Atlético, typ. Det var nog de enda som lyckades. Jag tror att många av era vinster var p.g.a. det psykologiska, man vågade inte anfalla då man vet att man har Messi bakom sig, t.ex. Jag skulle gärna sett att fler lag anfallit mot er istället för att ha en låg backlinje och försöka få 0-0, det blir ju ändå aldrig 0-0.
Canaletes
2009-07-11 13:18
MOHAMED AHMED

Han heter "Valiente" inte "ValientA" ;)
Canaletes
2009-07-11 13:16
Radikalt

Så Barca för dig har aldrig spelat nån bra/rolig match? :S
Real Madrid Radikalt
2009-07-11 13:15
Ämne: Jag tycker att Kaká ....
Jag skulle accepterat din åsikt. Motiverar man sin åsikt med typ: Jag gillar Richard Dunne, han gör många misstag, det är roligt när folk gör misstag. Ja, då kan jag acceptera att du föredrar Dunne framför Kaká och Ronaldo. Men går man in och säger: "REAL ÄR SKIT" "REAL MIERDA", ja, då tycker jag att man ska gå och hänga sig.

Och de enda som dribblar och gör mål i Barca är ju Messi och Iniesta (han dribblar i alla fall).
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-11 13:15
Radikalt

Vinst är en vinst! Plus vi gjorde 4 eller 5 mål nästan varje match är det tråkig fotboll? Man vill se en bra match och mycket mål det bevisade vi.

Barcelona Ciao-V
2009-07-11 13:14
Ämne: Ämne: Radikal....Det var nog Espanyol som gjorde det så på Camp Nou. De vann den matchen också. Det de gjorde var att pressa Barcelona. Att kämpa för varje boll och förstöra Barcelonas passningsspel.
Konstig egentligen att inte fler lag lyckades med det.
Real Madrid Radikalt
2009-07-11 13:12

Större i....
Så man är en idiot för att man har en åsikt? Som man dessutom förklarat? Jag kan tycka att 0-0 matcher är roligare än 6-0 matcher, för då vet man i alla fall inte vilka som vunnit än. Madrid derbyn är t.ex. alltid roliga att kolla på då de alltid har flera chanser åt båda lagen och det ofta urartar i krig. Samma sak med El Clasico.

Dizzy

Om du läser mina inlägg igen kanske du förstår? "Vi vann för fan trippeln." Det betyder inte att man spelar rolig fotboll. Ni spelar fin fotboll, inte rolig fotboll.

"Vi körde över er juh 2-6. Spelade vi tråkig fotboll då också?"

Ni vann mest på stora strategiska misstag av Juande Ramos, men en vinst är en vinst. Och ni visade att ni var bättre än oss, mycket bättre. Men ni spelade fortfarande inte rolig fotboll, i mitt tycke.
Annons: