/spanien/barcelona/forum/17883.aspx/spanien/barcelona/forum/17883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-06-19 13:00
Bengan, Vad pratar du om vännen?
Bojan har fått 1756 speltidsminuter i alla turneringar för Barcelona föregående säsong, 10 mål och 6 assist.
Det är mer än godkänt för en 18 åring.

Jämför med Hleb som ska anses vara en etablerad världstjärna och har väl fått lika mycket speltid som Bojan, hur mycket har han åstadkommit?
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:58
Ämne: Är inte säker men va....
Jo, det är väldigt troligt. Man måste vinna titlar åt sitt lag för att få utmärkelsen. Vad jag vet har ingen fått utmärkelsen iaf på senare år utan att vara en avgörande faktor i ett lag som vinner viktiga titlar med antingen sitt landslag eller sitt klubblag.
Barcelona Ciao-V
2009-06-19 12:58
Ämne: Ämne: för det....Bojan kommer att bli minst lika stor som Raul i Spanien när han är färdig utvecklad. Folk ser att han har stor potential. Det är därför de är så kritisk just nu om hans prestation i U21 EM. Förväntningarna är skyhöga. Är det svårt att förstå?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-19 12:55
Är inte säker men vann inte Liverpool UEFA-Cupen 2001, samma år som Owen vann Ballon d'Or? Kan vara så att han hade stor del i den triumfen(UEFA-Cupen var stor på den tiden) och att man därför delade ut den till honom. En annan anledning kan vara att Bayern München vann CL det året och att de inte hade någon "stjärnspelare" som de kunde dela ut den till, spekulerar bara.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:55
Ämne: Var och såg England ....
Han var faktiskt fruktansvärt långt utvecklad för sin ålder ett par år sen så jag förstår var hypen kommer ifrån. Men jag tror precis som du att pressen knäckt honom.

Kan ju handla en del om självförtroende också. Han har varit riktigt usel den här säsongen i ligan också och inte fått speciellt många chanser.
Barcelona LennyRomario
2009-06-19 12:50
Var och såg England - Spanien på plats igår och måste tyvärr hålla med alla Bojan-belackare.
Har aldrig varit särskilt imponerad av honom på TV utan varit tveksam till varför han framställt som ett SÅ stort framtidslöfte. Denna match gjorde ju absolut ingenting för att förändra den bilden, tvärtom.
Han ser faktiskt ut som en vilsen 14-åring som springer runt på planen. Han har ingen speed, inget explosivt ryck, slog bort flertalet med enkla passningar.
Det enda skulle väl vara om han utvecklas till någon slags Inzaghi typ som endast opererar i straffområdet och gör det riktigt bra, men känns ju tveksamt.
Som det känns har stackars Bojan fått ett för stort tryck på sina axlar av media som alltid vill benämna folk "nya Zlatan", "nya Messi" osv.
En orättvis och tung profetia att bära för en sådan ung kille.
Personligen tvivlar jag på att han blir en stabil la-liga spelare, men jag har gärna fel.
Barcelona Rambla
2009-06-19 12:47
Bengan:

Owen var ju riktigt bra när han hade sin peak, men hans karriär gick ju ganska så snabbt utför. Mycket beroende på hans skadehelvete men precis som du såg jag knappast honom som den bäste spelaren i världen.
Barcelona Pep.G
2009-06-19 12:46
En annan sak om varför jag anser att Etoo är världens bästa striker/anfallare är att han är alltid där när det är viktiga matcher. Kolla t.ex på matcherna innan C.L finalen, då var hans första touch etc etc riktigt sönderslagen, men drekt när det gällde en viktig match ( C.L finalen ) då leverade den jäveln.

Kolla t.ex på Zlatan, han lyfter på armarna och leker bad guy när han gör mål mot Lecce och Bologna som håller Allsvenskan klass, men direkt när det viktiga matcher så som åttondelen mot Manchester United så försvann han. Kolla bara på vad Etoo gjorde med Vidic.

Mina damer och herrar, världens bästa målspruta Samuel "Lejonet" Etoo.
2009-06-19 12:45
Ämne: Ämne: Nu när ....
Konstigt, för har inte hört någon av "experterna" påpekat det rätt ofta som du säger. Sen har jag inte heller tittat på alla TV4 sändningar så kan ha missat det.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:42
Ämne: Ämne: Ämne....
Så sant, hade nästan förträngt att han hade fått den. Känns rätt pinsamt med tanke på hur många bra spelare det finns. Inte för att Owen var dålig på den tiden men så bra var han inte.
Barcelona Rambla
2009-06-19 12:39
Ämne: Ämne: för det....
Tja, kan Michael Owen vinna guldbollen så känns allt möjligt. Oavsett vilket, alla världsspelare vinner inte guldbollen. Se bara på Henry. Nu jämför jag inte Bojan med Henrys karriär på något sätt.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:39
Ämne: Nu när svensk media ....
Jo, dom är rätt medvetna om det och har påpekat det rätt ofta. Skulle helt klart vara ett helt annat lag än den pinsamma ursäkten till lag som ställde upp igår.
2009-06-19 12:36
Nu när svensk media är snabba och kritiserar Spaniens U-21 så undrar jag om de ens är medvetna om hur laget hade kunnat sett ut om de hade toppat? Spelare som: Fabregas, Ramos, Piqué, Mata, Busquets och Silva hade alla platsat i startelvan och kunnat bidra till väldigt mycket.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:33
Ämne: för det första så fi....
Det var ingen som sa något om att han inte kommer bli något. Han är en talang och även om han just nu inte alls är lika bra som några av de andra talangerna i 18års åldern så kan han mycket väl bli en bra spelare. Men om Bojan vinner guldbollen ska jag fan äta upp min hatt.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:30
Ämne: Låt oss bara inte gö....
Jag tror vi kan vara överens för en gångs skull att både Real och Barca ungdomarna var totalt värdelösa =)
Barcelona Rambla
2009-06-19 12:28
Låt oss bara inte göra detta till en Barca vs Madrid-grej nu också. Jag orkar nog inte med fler sådana. :)
2009-06-19 12:27
Ämne: Sedan så kan ju inte....
Precis, Bojan är ju en striker egentligen, visserligen har han en bra touch och är kvick men hans kanske största egenskap är målskyttet. Han är inte den spelaren som dribblar 2-3 pers och skapar lägen som typ Walcott eller Giovinco. Han ska vara inne i boxen helst och dyka upp när chansen kommer vilket är svårt när resten av laget inte presterar.

Sen så verkar media glömma att många av dessa sk "superstjärnor" är 18-19 år och är långt ifrån färdigutvecklade. Bojan säger själv att han fortfarande lär sig och han har en bit kvar tills världstoppen.
Barcelona Riiio!!
2009-06-19 12:26
för det första så finns det knappt någon som kommer bli som messi och vem fan tror ni vissa att ni är när ni TROR ER VETA att kilen inte kommer att bli stor.

Raul gjorde 9 mål i sin debutsäsong i la liga och Bojan gjorde 10.

Se hur stor kariär Raul har haft!!

Sluta leka experter och avvakta istället några år innan vi bestämmer oss om Bojan har floppat eller om han kommer utvecklas och bli ännu större!

Spanien i övrigt har varit väldigt bleka som "realmadridlover" sa innan, och då är det svårt att prestera!
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:24
Nja, knappast bara Bojans fel. Även om han var usel så har vi som Madrid:are inte så mycket mer att hurra för. Javi Garcia var rent utav bedrövlig milt uttryck =)
Barcelona Rambla
2009-06-19 12:23
Man skyller allt på Bojan just för att han kommer från ligavinnarna och CL-vinnarna Barcelona. Efter svensk media denna säsong valt att hylla Barcelona, blir kritiken av Bojan därefter när han nu inte lyckas för Spanien i U21-Em. Det är tufft att vara fotbollsproffs. Ros och hyllningar ena dagen kan direkt ersättas med ris nästa dag.
Real Madrid realmadridlover_
2009-06-19 12:21
Sedan så kan ju inte en spelare förändra ett helt lag. Hela Spanien har varit, rent ut sagt mycket dåliga under detta härliga unga mästerskapet. Sedan att man skyller allt på Bojan ..
Barcelona Rambla
2009-06-19 12:19
Ämne: Seriöst, är det bara....
Det är ju det som är hela grejen. Svensk media haussar Bojan som någon slags färdig produkt och världstjärna bara för att kom med i Barças A-trupp innan han hunnit fylla 17 år. Det blir värre efter den säsong klubben har gjort. Bojan har ju knappast varit den avgörande faktorn till Barcelonas succé denna säsong även om han var väldigt aktiv i CdR-triumfen. Dessa skriverier i svensk media gör ju att alla tycker han är överskattad bara för att han tex inte dominerar i U21-Em. Han är en ännu så länge en mycket lovande spelare men som måste få tid att utvecklas. När blev Iniesta stor? Knappast som 18-åring.

I Barcelona har man inte lika bråttom med Bojan utan räknar med att han ska vara "färdig" produkt först om ca 3 säsonger.
Real Madrid Bengan
2009-06-19 12:18
Ämne: Seriöst, är det bara....
Han är inte mycket sämre än han spelat i barcelona i år. Finns betydligt mycket mer lovande spelare i hans ålder. Helt klart en talang, men någon messi är han inte och kommer aldrig bli.

Såg på någon sändning om hur han vunnit trippeln och var största stjärnar i U21 etc. Men han kan ju knappast räknas som ens delaktig i iaf ligan och CL. I cupen har han bidragit en hel del men spanska cupen har väldigt låg status (iaf relativt om man jämför tex med FA cupen etc) och många lag luftar reserver. Var iof lite speciellt med barcelona i år eftersom dom siktade på trippeln men annars brukar inte cupen vara något som lag bryr sig om.
Barcelona Riiio!!
2009-06-19 12:15
// Seriöst, är det bara jag som..

Han är ingen världsstjärna och han har mycket att jobba på men aftonbladet är i så fall lika patetiska som "de" som tror sig veta redan nu att han inte kommer bli stor! Dom e lika patetiska
Real Madrid Shi
2009-06-19 12:10
Seriöst, är det bara jag som finner det ytterst patetiskt hur svensk media försöker porträttera Bojan som någon slags världsstjärna som Messi eller Ronaldo. Killen är en ung talang som har mycket framför sig att jobba på och så vidare.

Se artikeln i länktipset för att förstå vad jag snackar om.
Barcelona Riiio!!
2009-06-19 11:43
Fan va skönt om Valdes nu har förlängt! Hoppas yaya och samu gör det snart också. Hade varit nice med Villa men bättre om Samu skriver på nytt och att man istället kan lägga fokus på Vänster kant springare och vänsterback.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-06-19 10:45
Ciao-V:
Håller me dig för de verkär inte som om vill vill lämna Valencia fast de måste han på grund av deras ekonomi.
Om David Villa ville gå till Barca så skulle jag köpa honom om jag va laporta.
Men jag tycker att barca ska satsa på att förlänge hans kontrakt o sen köpa en vänsteranfallare.
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
2009-06-19 10:27
Här sitter vi och snackar om Eto'os vara eller icke vara, dag in dag ut.
Gu(d)ardiolas högra hand, Vilanova säger följande:

“We are very happy with Eto'o and we will do everything we can so that he stays”.
“But sometimes, things like these are not easy because footballers have their own representatives. Still, I believe he will remain”.

Likadant har även Pep och Laporta sagt.

Media har spekulerat väldig mycket och vi culès har hakat på och tror att rykterna är sanna.

Jag tror att Eto'o stannar. Han har skrivt in sig i FC Barcelonas historiaböcker. Han vann trippeln senast. Han har varit en nyckelspelare i alla turneringar säsongen igenom. Levererat när det gäller. Han är på tredje plats när det gäller antalet gjorda mål i klubbens historia. Endast två spelare har gjort fler mål än honom.

Nej, jag tror inte att man släpper Eto'o så lätt som medierna vill framhäva. Fortsätter han kommer han att bli en riktig stor legend i klubben. Det vill åtminstone jag att han blir.

Min önskan är att få in en erfaren, billig målgörare som komplement till Eto'o. Gärna en med fysik och styrka.
Strunta i Villa. Villa har säkert bestämt sig för att Valencia ska ta det högsta budet med tanke på klubben ekonomiska läge. Det öppnar dörren för Real Madrid. Han går till Real Madrid om de kan bjuda på det mest för Valencia lukrativa budet.
Barcelona Criff
2009-06-19 10:25
Nej fy fan, Spaniens U21 flopp som man väl får kalla det måste skyllas på deras tränare.
Vad sysslar han med liksom?
Spela med Javi Martinez som någon slags vänsterytter?

Sen ha alldeles för många grovjobbare i mitten, men ingen riktigt kreativ, det var nästan så att Jurado själv, utan tränarens samtycke, sökte sig in i den kreativa mittfältsrollen, då Raul Garcia och de andra var sopdåliga.
Snällt också att sätta Javi Garcia som mittback, ofta han spelar där liksom?

Och sen har man mage att skylla på Bojan?

Också en ännu mer intressant grej, tränaren slänger in Capel för att röra runt lite, det tar ungefär 10 minuter innan bollen ens spelas på Capels kant. Borde inte du som tränare säga till dina spelare att spela bollen på den kanten istället?

Nä, helt värdelöst!
Rögle Presidenten
2009-06-19 10:08

En hyllning till Henrik Larsson på länken. 170 bilder i bildspelet och på många av dem är han iklädd Barcas vackra dress. Håll till godo!
Annons: