/spanien/barcelona/forum/1787.aspx/spanien/barcelona/forum/1787.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel12
3/27/2016 20:49
går spanien matchen på nån kanal ??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
3/27/2016 20:23
Gio Style Förstår hur du resonerar och tänker angående "hyckleriet". Angående ter Stegen så har "folk" fokuserat för mycket på just det citatet och borde ha läst lite längre och mer; "At the end of the eason I will have played 25 matches, which is hard to take for a goalkeeper of my age". "It's difficult, because I don't have the pace I would like to have. I want to play more. That's my target". "I am not looking for another team right now. I am just thinking in the next game. Barcelona is a great club and until summer things can still change" Att säga att man vill spela mer kontra att konstatera att den speltid man fått är för lite är väl egentligen samma sak? Det är faktiskt lite som med Sergio som blev lovad en lönehöjning redan ifjol och som gick ut och sa att han hoppades att klubben skulle hålla sitt ord. Och då refererar jag till den situation som var när ter Stegen skrev på för klubben och vad han, eventuellt, blev "lovad". Det är sen alltid upp till tränaren att avgöra vem som ska stå och vilka målvakter han vill ha i sin trupp. Så om man är i en konkurrenssituation och känner sig förfördelad måste man såklart föra en dialog om hur man kan förändra densamma. Dessutom: Alla vet att det är en ohållbar situation att ha två förstamålvakter i truppen. Det funkar en tid, sedan måste något hända. Och jag vet i vilken korg jag placerar mina påskägg. Oavsett vad som sägs av vem i media. För mig handlar det alltså mer om situationen i sig än vad som sägs i media - eller hur det sägs för den delen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
3/27/2016 20:22
Gio Style

Bravo började först även om ter stegen pratade längesen. Plus Bravos uttalanden lät grovt som att ter stegen var hans rival och inte lagkamrat. Minns att han sa direkt jag är inte här för att vara andra målis, o efter copa america sa han om jag inte minns fel nu. jag förväntar mig att jag är första målis o bla bla bla. o sen kryddade hans fru till det. Jag håller me dig Ter stegen pratade, men Bravo började smutsiga mind spelet. som sagt älskar båda. och jag tycker att Bravo är snäppet bättre pga rutinen. men för barcas skulle så måste ter stegen stanna.
Barcelona Gio Style
3/27/2016 20:06
Josep "Pep" Guardiola Sala

Ter Stegen gick ut i media för väääldigt länge sen.
Det är bara det att det är nu uttalandena har vart mer extrema.

Det enda Bravo sagt är att han siktar på att spela så mycket som möjligt vilket är helt normalt, vore konstigt annars.
Det är tydligen att sätta press enligt dig, men när Mats säger att nåt måste ändras då är det att han vill ha en dialog med klubben i någon annans ögon. Förstår du vad jag vill ha sagt?
Varje gång Mats gått ut och sagt nåt har alla nickat instämmande och förstått, när Bravo sagt att han vill spela så mycket som möjligt då är han det svarta fåret.

Bravos fru sa att hon tyckte att Bravo förtjänade att vara förstamålvakt.
Det är givetvis fel, hon ska egentligen inte uttala sig om det.

Men det är skillnad på att ens fru tycker att man har vart bra nog att va förstemålis och på att själv gå ut och säga att man spelar för lite och att actions will be taken om det inte ändras.

Återigen så pekar du fingret på Bravo för att rättfärdiga Mats uttalande vilket bara stärker mina tidigare uttalanden :)

Sånna där uttalanden har aldrig varit positiva och det spelar ingen roll hur rätt personen har att känna så. Man sköter sånt internt, i alla fall om man nu ska gå så långt att man kräver en ändring.
Barcelona Andresito
3/27/2016 19:46
Samtliga Barca-spelare får starta ikväll. Bra med lite matchtempo, det är trots allt nästan en vecka till El Clásico, ingen risk för utmattning med andra ord.

Casillas
Mario - Piqué - Bartra - Alba
Roberto - Koke
Pedro - Silva - Nolito
Alcácer
3/27/2016 19:45
Gio Style

Inte för att var sån men jag tror att Ter stegen börjat gå ut i media bara för att Bravo gjorde det. Minns att redan från första veckan började Bravo säga en hel del i media, T o m hans fru började snacka skit i media. Och därför började Ter stegen säga ifrån. Minns inte att ter stegen sa nåt innan bravo började sätta press på klubben via media. Minns att många här i förumet blev förbannade på Bravo pga det. Och tyvärr så är det här resultatet.

Sorry ifall Bravo är din landsman=). En fantastisk målis. men pga ålderna så är det sjuk, idiotisk, amatör tabbe ifall klubben gör sig av med tysken för att behålla bravo.

drömmen att båda blir kvar=) visca barca
Barcelona Gio Style
3/27/2016 19:33
the cameroonians

Spelar Sergi som mittfältare eller ytterback? :)
Barcelona Gio Style
3/27/2016 19:28
the cameroonians Alltså jag har full förståelse för hur Mats känner, det är väldigt logiskt. Men jag stör mig lite på att folk försöker låtsas att man är neutral och rättvis i sin bedömning av två olika spelare när man bevisligen inte är det. Hur som haver går man inte ut i media och säger "25 matcher är för lite" och "om inget ändras måste vi snacka". Du sätter direkt press på klubben med sånna uttalanden. Återigen, det hade vart annorlunda om Mats bara sagt att han vill givetvis spela mer men nu är det inte fallet. Nytt uttalande: barcastuff ?@barcastuff 26 mars Visa översättning Ter Stegen: "Bundesliga return possible? Too early to think about it. First there are important games, then we'll see the plans of the club" Verkar som att han är ganska inställd på att något måste göras och det är väldigt snart. Han får jättegärna lånas ut, men man sätter inte press på sin klubb öppet sådär! Edit: Ja, ni kan tycka att jag må vara färgad när det kommer till min landsman men jag anser mig vara färgad på det sättet att jag gillar inte orättvisor, speciellt inte mot mina landsmän. Men om man noterat vad jag skrivit här genom åren så står jag upp för alla spelare som jag känner blir orättvist behandlade. Spelar ingen roll om det är min landsman eller Mathieu.
3/27/2016 19:27
Pique, Bartra, Alba och debutanten Sergi Roberto startar alla för Spanien ikväll mot Rumänien.
Vlom
3/27/2016 18:02
@Barcelonistas:
Att Real Madrid målvakten var chanslös på att greppa bollen är förstås helt och hållet förståeligt med tanke på målet var enorm i proportion med killens storlek. Träffen som Barca-spelaren fick på sin frispark, var knappast inte såpass hårt slagen att inte ens Neuer hade tagit bollen såsom du vill få det till.
3/27/2016 16:13
Det har varit en bra påskhelg för la Masia; Infantil B (U-13 med bl. a. Xavi Simons) vann finalen i S:T Kevins Academy Cup. Infantil A (U-14 med bl. a Pablo Moreno), och Alevin A (U-12 med bl. a Pabo Lopez) vann den prestigefyllda turneringen MIC i Katalonien och Cadete A (U-16 med bland andra Sergio Gomez) kom på tredje plats. Cadete B (U-15 med bland andra Nils Mortimer) vann en turnering på Mallorca. Juvenil B (U-17 med bland andra Ramón "Monchu" Rodriguez) har gått till semifinal i en turnering i Amsterdam. Smolken i glädjebägaren kom i att Juvenil A endast nådde oavgjort borta mot Damm i kamp om 4-platsen i ligan. Målet på frispark av sydkoreanen Paik. Aleña saknades då han som ende Barca-spelare spelat med U19-landslaget i helgen. Så - det finns hopp för la Masia, bara att hålla tummarna för att talangerna förvaltas och förädlas så att de kan bidra för A-laget i framtiden också. Och ja, B-laget vann alltså med 2-0 borta mot Llostense. Mål av egna produkten Ros (som inte fått spela så mycket denna säsongen) och Perea. Den sistnämnde fint framspelad av debutanten Rafa Mujica.
Real Madrid BB-Barceloneta
3/27/2016 15:28
Följ @rakimode på Twitter!
Vlom
3/27/2016 13:21
3/27/2016 10:46
Extremt viktig match idag för B-laget som måste greppa alla resterande halmstrån för att kunna nå kvalstrecket och kvalet upp till Segundan. Efter två raka förluster har laget ramlat ner till en 11-plats, 10 poäng från play-off. I senaste matchen drog fick laget 3 varningar på frisparkar under de första 20 minuterna vilket fick tränaren Gerard Lopez att gå bärsärkagång. Han sparkade vattenflaskor och skrek & gestikulerade mot domaren vilket gjorde att han själv fick rött kort. Därefter beslutade domarnämnden att han inte får coacha laget de fem kommande matcherna. Därför är det andretränaren Garcia Pimienta som kommer att leda laget från linjen idag. Anfallaren Dani Romera blev utvisad senast och är nu avstängd. Som ersättare kallas Rafa Mujica upp från Juvenil A. Att det inte blir Lee eller Carles Perez som tidigare fått chansen vet jag inte, men Juvenil A har visserligen toppmatch mot CF Damm idag också. Kanske därför. Även backarna Fali och Moi är borta vilket gör att ytterligare en Juvenil kallas upp - vänsternacken Enriq. Däremot verkar det som att den mångsidige försvararen Godswill hunnit tillbaka efter att ha spelat U23-match för Nigeria mot Brasilien (1-0). En del omändringar och en prövning för laget och Pimienta. "Tur" då att nästjumbon står för motståndet? Avspark 12.00.
3/27/2016 10:30
Mina två cents i diskussionen ang Ter Stegen;

Jag tolkar inte hans uttalande som något ultimatum, snarare som att han är intresserad av att hitta en lösning på "problemet" genom en dialog. Han kanske själv vill bli utlånad, vad vet vi?

Saken är ju den att han blev klar långt tidigare än Bravo och, om än inte lovad, så åtminstone invaggad i att han skulle bli förstavalet mellan stolparna.

Men sen kom Lucho, och särskilt Unzue, in i bilden och ville ha även Bravo - vilket Zubi ordnade. Där och då uppstod en konkurrenssituation som tysken troligtvis inte hade förväntat sig.

Det är ju i grund och botten som vilket jobb som helst. Du har vissa förväntningar på hur det ska vara och levs de inte upp till måste man föra en dialog med sin arbetsgivare om hur man kan ändra på situationen.

MAtS är, om inte nutiden, så definitivt framtiden. Inte många målvakter som har förmågan att kombinera ett fulländat passningsspel med övriga förväntade målvaktsegenskaper som tysken. Det gör att han är som klippt och skuren för att spela i Barcelona.

Sen kan man alltid diskutera hur mycket en spelare ska snacka i media, i det här fallet anser jag att Bravo och ter Stegen är lika goda "kålsupare".

Vad som händer framöver kan vi bara spekulera i, men jag tror att båda målvakterna stannar även nästa säsong. Därefter kommer det att avgöras i och med OM Lucho förlänger sitt kontrakt. Om så blir fallet kommer MAtS troligen att lämna. Brasklappen är väl om det går åt helvete med titlarna denna säsong, då kan det nog hända andra saker som får effekter på situationen. Men de vill jag eg inte ens spekulera i av ren självbevarelsedrift...
3/27/2016 06:21
Chelsea hamnade i samma sits i somras. Och dom vågade släppa Cech för att satsa på Courtois. LE måste våga ta det steget o släppa Bravo. Han måste tänka på barcas framtid och inte bara nu. Tycker att det är det tråkiga med LE. Han tänker bara på dagen inte framtiden. Och i en klubb som barca så måste han göra det. Vägrar han så får nån från ledningen markera att det inte är gratis att värva världsmålvakter o speciellt inte som Ter stgen. Killen är gjord för barca.
Barcelona Gio Style
3/27/2016 01:39
Det var då fan vad förstående vissa var till att Mats ställer ett ultimatum.
När Bravo sa att han självklart ville och siktade på att spela så mycket som möjligt så var det uttalandet för extremt.
Och då var det väl inte ens tal om att han skulle lämna om han inte fick som han ville?
Då sågade man hans personlighet och många valde att tolka hans uttalanden så att det passade deras agenda.

Sagt det förr och säger det igen, man ska inte leka duktig och korrekt när man ändå bedömer uttalanden olika beroende på vem det kommer ifrån, det finns svart på vitt även om vissa försökt påstå annat tidigare.

Låna ut eller alternativt sälj honom.
I Barca jobbar vi inte med ultimatum, speciellt inte från en ungtupp som bevisligen presterat ojämnare än sin konkurrent.

Tro mig, jag ser hans storhet. Han har faktiskt imponerat mer och mer på mig allt eftersom. Börjar ge ett stabilare intryck osv.
Vill ogärna att klubben förlorar en sån talang men han har egentligen presterat jack shit för att kunna sätta sån press på världens just nu bästa klubb.

Han köptes väl för runt 12 miljoner euros?
Bravo håller lätt 2-3 år till, sälj ter Stegen med vinst och en vidareförsäljningsklausul så hittar vi säkert en lösning när det väl är dags igen.

I en intervju med Canal+ från i år uttalar sig Bravo såhär om Ter Stegen:
"Jag vill också spela så mycket som möjligt och det är det jag jobbar för men i slutändan är det coachens beslut och jag kommer aldrig att skapa en negativ stämning för att jag inte får spela. När man inte får spela så får man stötta laget istället.
Min relation med ter Stegen är professionell och kamratlig. Man har försökt ta saker ur kontext (?) för att skapa kontroverser."

Bravo är lagkaptensmaterial, kanske inte i Barcelona där han är ny och det finns andra "ledare" i laget men han är det i landslaget och han va det ibland i Real Sociedad.
Han är ett proffs och vet hur man ska agera.
Det vet jag då jag följt honom länge och bildar mig inte en uppfattning utefter ett citat som jag väljer att tolka som det passar mig.

Ge Ter Stegen en ordentlig tillsägelse och låna ut honom.
Alternativt sälj Ter Stegen, kör på Bravo och Värva De Gea 2019 när hans kontrakt med Utd tar slut. Winning :)

PS: Att Pique börjat använda Periscope kan vara det bästa som har hänt :)
Vlom
3/27/2016 00:27
Att många i Puertan innerst inne är avundsjuka och vill vara som Pique är gammalt men inga inlägg från dem postas härinne.//Mod.
Länktips: Mod.
Vlom
3/27/2016 00:02
Gerard Pique to Casillas in Periscope: "Nobody wants elections at Real Madrid - it's great as it is." Piqué on Real Madrid's 4th CL-title: "Of course I suffered, Iker. Come on, I wanted you to lose, no matter what. When Sergio scored, I thought for fuck sake... I broke a TV in Los Angeles when Ramos' goal went in". Källor: Sport & Marca
Barcelona Liunil Masse
3/26/2016 23:41
Barcelona in the Clasicos of the 21st century: - at the Camp Nou: 8 wins and 34 goals scored - at the Bernabeu: 9 wins and 42 goals scored Hehe.
Vlom
3/26/2016 23:36
Godín har återvänt till träningen och Tiago likaså, Savic förväntas dessutom vara spelklar mot Real Betis under nästa vecka enligt MD.
Barcelona Liunil Masse
3/26/2016 23:33
Atléti's possible centre-back options from their squad: Godín: Injured Giménez: Injured Savic: Injured Lucas: Injured Saúl: Injured. Woah...
Vlom
3/26/2016 23:19
Riktigt snyggt mål från Vardy mot självaste Tyskalnd.
Vlom
3/26/2016 23:10
@Junta Dimision:

Eller så har det kanske helt enkelt att göra med att Vigge faktiskt inte fick en ärlig chans att visa vad han gick för medan Lisandro Lopez och framförallt Luisão har svajat? Får väl ses som en skänk från ovan att dessa blev skadade så att svensken faktiskt fick visa sina framfötter.

Och på tal om Giménez så har han ej varit så bra såsom vissa få det till. Jag skulle ej ha något emot ifall om Simeone valde att använde honom mot oss istället för Savic, en mittback som är betydligt bättre än uruguayanen.
Barcelona Rambla~
3/26/2016 22:48
Grimaldo får ju åtminstone chansen av Benfica att anpassa sig något klubben han växte upp i inte gjorde. Där var det viktigare att satsa på framtidsnamn som Adriano som dessutom råkar vara en trevlig prick i omklädningsrummet.
3/26/2016 22:39
Angående Grimaldo så är det just anpassning som gäller. Det är uppenbart att han är tänkt att ta över efter Eliseu vars kontrakt går ut i sommar. Ge inte upp hoppet än om Alex.
Barcelona Junta Dimision
3/26/2016 22:35
@Vlom:

Visserligen sant, men säsongen i sig har ändå varit en anpassningsperiod för honom till A-laget vågar jag ändå påstå.
Vlom
3/26/2016 22:29
@Junta Dimision:

Vigge fick dock speltid som startspelare efter att bägge av Benficas ordinarie mittbackar (varav en är lagkapten) blev skadade. Att han sedan visat sig vara jävligt bra är en annan femma, återstår att se ifall om deras tränare väljer att fortsätta prioritera Vigge även när två av deras återvänder från sina skador.
Barcelona Barcelonistas
3/26/2016 22:18
Fuerza - den frisparken hade inte ens Neuer tagit. Herregud vilken jävla träff pojken fick.
Barcelona Junta Dimision
3/26/2016 22:11
@Liunil Masse:

Dåligt och dåligt, han ska ju anpassa sig i förstahand oavsett hur lång tid det tar. Gimenez i Atletico fick ju inte spela en enda match under sitt första år just för att han skulle anpassa sig och det visade ju sig vara bra. Nilsson Lindelöf som fick A-lagskontrakt med Benfica inför denna säsong men fick inte spela sin första match från start förrän några veckor sen.
Annons: