/spanien/barcelona/forum/17867.aspx/spanien/barcelona/forum/17867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-10-15 00:29
Ämne: Kostar det att bli m....
Inte ett öre. Du måste däremot vara över 18 år.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-15 00:28
Kostar det att bli medlem på Bet365?
Barcelona Okkapokka
2009-10-15 00:22
Ämne: Okkapokka? Ja och ja....
Javisst. Men om det är media du stör dig på så räcker de väl med att säga det? Och inte stämpla hela landet som "Fetlol" som du kallar det.
Barcelona C.Andrés
2009-10-15 00:21
vad fan gör veron på plan,gör ingen nytta så här långt. Verkar som att känslorna börjar gå över styr nu,bara inte messi sparkas sönder.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-15 00:17
Hoppas verkligen att Argentina kryssar eller vinner, palla att Messi drar för att en svår och tuff playoff match.
Barcelona Barça! - V.V (MQUC3)
2009-10-15 00:13
Okkapokka? Ja och jag kunde ju bestämma vart jag skulle födas ? Eller ?
Får väl ha min åsikt.
Sen att dom kasta ut han också ? Dom kunde väl haft 1-2 vakter och bevakat han. Visst Han hade ingen biljett för den sektionen men vafan kan äckel media läsa på lite och sluta framställa jump som någon psykopatisk seriemördare från 70-talet.
Barcelona Okkapokka
2009-10-15 00:09
"Fetlol på Sverige"?

Vart kommer du ifrån? Ja juste.. Så typiskt svenskt att vara negativt inställd och allmänt kritisk mot något svenskt.
Barcelona NoGo™ - Gracias por todo, Samuel Eto’o
2009-10-15 00:09
OJoj det här blir inte lätt för Argentina alltså.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-10-15 00:03
Hur i he*vete kan Maradona börja med Veron istället för Aimar? ofattbart.
2009-10-15 00:01
Fan ta den där 17 åringen som golade för media !
Sen när har Jimmy jump skadat någon ?
Bara kul när han gör sin grej tycker jag iallafall.
Bara i Sverige där dom inte vet nåt som på söderlings match, stod typ, psykopat nära att döda söderling. Fetlol på Sverige överlag.

Bock & tack
Barcelona Rambla - K9
2009-10-14 23:56
Finns hur många som helst här.
Barcelona DaniAlves
2009-10-14 23:55
Tydligen så skojjade inte han, synd att han inte tog sig fram haha, hade vart kul.
Barcelona tribente_magico
2009-10-14 23:49
bara undrar om det är nån här som ska streama argentina-uruguay ikväll?, och isåfall vet nån stream?.

mvh
Barcelona Rambla - K9
2009-10-14 23:47
Argentina får det inte lätt alltså. Estadio Centenario i Montevideo tar över 70,000 och de uruguayanska fansen är kända för att vara världens mest passionerade fans.
2009-10-14 23:40
Nogo:

Gracias, den ska vi se.
Barcelona Trippeln
2009-10-14 23:40
Det kommer bli en oerhört svettig match i Montevideo.Tror inte heller att något skönspel kommer utspelas.Tyvär kommer också Messi bli söndersparkad och hårt,hårt markerad.

Något mer?
Barcelona Rambla - K9
2009-10-14 23:39
Gonzalez_Barca

Just det, El Loco Bielsa. Jag minns Vm 2002, hur han vandrade fram och tillbaka utmed linjen med händerna på ryggen i kors samtidigt som han stirrade ner i marken. Han såg jämt så jävla nervös ut. :D

Trots det är han en grym coach och väldigt taktiskt slipad. Det var inte enbart hans fel att Argentina åkte ut ur Vm så tidigt 2002.
2009-10-14 23:36
Albiin

I det här kvalet har han gjort 3 mål på 6 matcher.
Barcelona Albiin
2009-10-14 23:30
Någon kunnig som har koll på hur många mål och hur många matcher Pique spelat i landslaget?
Tydligen inte bara David Villa som jagar Raul..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-10-14 23:28
Rambla

Jepp han kallas för El loco Bielsa ;)
Han har blivit riktigt älskad av chilenska folket efter att ha gjort såna stora framgångar med laget det senaste året.
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-14 23:28
Relax alla Cules Messi avgör idag:)

Visca Argentina
Barcelona Rambla - K9
2009-10-14 23:20
Barcadinho:

Argentina får lita på att Chile gör sitt jobb och tar minst en poäng mot Ecuador. Chiles coach förresten, Bielsa är argentinare. Rätta mig om jag har fel, men visst är det han som kallas el Loco? Förlorar Chile i kväll är det frågan om Bielsa kan visa sig i Argentina igen. :D Med tanke på at han tillsammans med Veron var den som fick den största skulden efter Argentinas fiasko i Vm 2002, när de åkte ut redan i gruppspelet. Trots det så är Bielsa enligt mig en fantastisk coach och under honom så spelade Argentina en underbar anfallsinriktad fotboll. Han hade bara lite väl mycket oflyt i Japan 2002.

Japp det stämmer, Maradona tackade nej till att sammarbeta med OS-coachen Sergio Batista, som många i Argentina gärna ser som nästa coach. Batista och Maradona var förresten lagkamrater när båda spelade i landslaget.
Deportivo Creus
2009-10-14 23:19
Surt att inte Sveriges störste genom tiderna fick avsluta sin karriär hemma på Råsunda, förresten. Nu är det bara hoppas att han blir tränare.
MF Doom
2009-10-14 23:18
Alle #8

Mellberg sade under intervjun efter matchen att spelarna fick reda på att Portugal ledde med 2-0 i uppehållet därav oinspiration utav Zlatan m.fl. Zlatan själv kännde sig nog mest besvikelse.
Deportivo Creus
2009-10-14 23:16
Herregud, vilka ska man hålla på ikväll?
Avskyr Maradona av hela mitt hjärta och vill inget hellre än att han missar VM, men samtidigt vore det grymt surt om Messi inte fick vara med..
2009-10-14 23:14
Barça! - V.V (MQUC3)

Ja med start 23:55.
2009-10-14 22:58
Sänds Argentina på Viasat Fotboll ?
Barcelona Barcadinho.
2009-10-14 22:56
Man behöver inte glömma allt som har hänt under alla år bara för att den sista biten inte gått så bra.

Lagerbäck har det bästa facit i svensk fotbollshistoria. Efterträdaren kan bara drömma om att lyckas göra samma sak.

(kaffe nu...)
Barcelona Barcadinho.
2009-10-14 22:52
Argentina kommer att ha det mycket svårt och vinna mot Uruguay.
Ska jag vara ärlig mot mig själv så är uppdraget nästan omöjligt. Landslaget befinner sig i riktigt djup kris, det värsta jag har fått uppleva under alla år som jag följde laget.

Tränaren är i panik och spelarna likaså. Maradona är totalt förvirrad. Han har ingen aning längre vilka instruktioner han ska ge spelarna inför en match. Han kör bara med motivations argument, i stil med ”vi ska vinna för fosterlandet”. Sånt funkar ibland när allt flyter för sig själv, men hjälper sällan när svåra motgångar är framme.

Maradona själv har satt sig själv i den här situationen. Han tackade nej till en rad duktiga taktiker som kunde assistera med honom på bänken (bland andra de två tränare som vann med OS). Han vill köra solo, precis som när han var en spelare men nu en tränare. Han har tom tackat nej till en målvakts tränare. Och under ett år har han hunnit spela med tre olika målvakter(!).
Spelsystemet är totalt obegripligt och byts varenda match. På ett år har han kallast in 65 olika spelare. Jösses, det skulle räcka till tre olika landslag.

Och spelarna, som från början tändes till att se den största ikonen, börjat fatta hans svaga taktiska kunskaper. De är lika förvirrade och en del har nog slutat tro på honom som en ledare. Vi kommer ihåg att Maradona inte är utbildad tränare. Han har aldrig gått en tränarutbildning. Den här situationen måste vara minst lika frustrerad för spelarna och de är nog rädda för att fiaskot kommer att bli ett faktum.
Det är inte lätt uppgift då och komma och vinna mot ett starkt hemma lag som Uruguay med ett duo a la Forlan och Suarez på topp.

Låt oss som vill se Argentina i VM hålla tummarna att Chile gör jobbet och tar poäng mot Ecuador. Minst kryss för Chile alltså, eftersom jag tror knappt att Argentina kan ordna sin situation på egen hand.

(dax för en kopp kaffe för att kunna hålla sig vaken)
Barcelona tribente_magico
2009-10-14 22:46
bara undrar om det är nån här som ska streama argentina-uruguay ikväll?, och isåfall vet nån stream?.

mvh
Annons: