/spanien/barcelona/forum/1786.aspx/spanien/barcelona/forum/1786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-11-11 21:43
Argentina - Brasilien sänds direkt på Viasat Fotboll i morgon natt mot fredag.

Avspark 01.00 - Värt att stanna uppe kanske?
Barcelona Visca MSN
2015-11-11 21:05
Grimaldo lämnats sommar låter det som. Och sportchefen anser att de inte hade kunnat föra något! Jävla nollar är ledningen, varför sålde demonteras adriano när Roma ville ha honom?!??
Postat via SvenskaFans-appen
2015-11-11 20:33
@the cameroonians:

Beslutet togs redan ikväll om att avslå Kataloniens försök till självständighet.

-------------

Men bara för att koppla ihop detta med ett annat kärt ämne;

Premiärminister Rajoy om vem som ska vinna guldbollen: Cristiano Ronaldo...

Vem sa att fotboll och politik inte går hand i hand?
2015-11-11 20:09
@the cameroonians:
Startelvan; Ortolá Godswill, Tarin, Quintilla, Grimaldo Samper, Gumbau, Aleña Campins, Rolon, Aitor Bänk: Andreu Cases, Palencia, Costa, Kaptoum, Ros, Carbonell och Carles Perez Verkar som att Dongou får vila, såg att han spelade med ena handleden bandagerad senast i ligan, har kanske något med det att göra. Han har fått slita många minuter som ensam nia i truppen pga Padillas långtidsskada. I Januari kommer han att få avlastning av Almeria-köpet Dani Romera.
Barcelona petersays
2015-11-11 18:24
@Rieiro:
Vi har ju Turan och Rafinha som jag gissar kommer turas om att spela där. Turan gissar jag kommer spelas som Box-to-box. Direkt efter förra VM drömde jag om James Rodriguez på Iniestas position. Men jag tvivlar på att han kanske hade fått det utrymme han kräver i vårt lag. But still. Men nu är ju det alternativet bränt. Om ett par år har vi Halilovic som säkert kan spela Iniestas position. Coutinho har ju varit på tal tidigare, men han är i en rätt jobbig formsvacka just nu. Edit: Det enda jag vet är att vi aldrig, någonsin, never ska värva från Arsenal igen.
Barcelona A good coach is everything!
2015-11-11 18:09
LE kommer inte bänka Alves det lär inte hända. Åå det typiskt såna beslut som irriterar mig. Om LE bänkar Alves till förmån för Roberto så lovar jag att aldrig mer säga ett ont ord om LE. Men det lär inte hända kan sätta en röding på det. LE har inte cajones nog. Åå när han väl har Cajones så är det dumma beslut..
Barcelona Cule4life
2015-11-11 18:05
Med Messi och Rakitic tillbaka och om dom då spelar från start så vill förmodligen dom flesta ha denna elvan vilket inte är en överraskning.

Bravo
Roberto - Pique - Vermalen/Mathieu - Alba
Rakitic - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Ganska jobbigt lag att möta, Frågetecknet blir då vem av dom två mittbackarna ska spela med Pique, Och om Lucho vågar bänka Alves.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-11 17:53
Fast om Messi är matchklar för el Clasico så är det bara han som bestämmer om han ska spela från start eller inte. Om världens bästa spelare vill spela världens största match så är det så. Så funkar fotbollsvärlden idag.
Barcelona Nesto
2015-11-11 17:43
Även om Messi och Rakitic väntas vara tillbaka tills matchen så tycker jag ändå att det är ett inhopp som gäller som max.
Hellre en förlust mot real än en vinst och eventuell uppdragen skada på någon av dem.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-11 16:36
@barcastuff: Rakitic, recovering from a calf injury, is expected to be available for game against Madrid. Could rejoin group training next week. [sport] Yes! Hoppas verkligen Roberto spelar högerback då.
2015-11-11 15:17
Sen är det ju rätt sjukt att de spanska landslagsspelarna droppar av en efter en. Hade det inte varit för Barcelonas bidrag i la Seleccion så hade det inte varit mycket till landslag för tillfället.

Jävla katalaner som ställer upp alltså - vissla ut de jävlarna... :P
2015-11-11 15:07
@Rambla~:

Äh, låt Madridspelarna få två extra veckor med Benitez, kan ju inte skada oss...

Men visst, att Perez lyckas förhandla bort Modric medan Rakitic (om han nu inte varit skadad) blev uttagen är definitivt intressant.

Däremot anser jag personligen att det inte är fel med att släppa iväg spelare, då det blir ett miljöombyte och de dessutom får bibehålla formen genom speltid. Självklart är det en annan fråga om de varit skadade, som Iniesta, men så länge de är i form tror jag spelarna mår bäst i konkurrenssituationer.

Bravo, Alves, Masche och Neymar har "skarpa" matcher, så egentligen är det bara de spanska spelarna och Vermaelen som skulle kunna "sparats". Belgaren mår säkert bra av lite mer speltid liksom Bartra och Munir medan man får hoppas att VDB sparar lite mer på Piqué, Busi, Iniesta och Alba.

Lucho har ju aldrig förlorat direkt efter ett landskampsuppehåll, förhoppningsvis gör han det inte nästnästa lördag heller.
Barcelona Rambla~
2015-11-11 14:49
Borde inte vår ledning med Barto i spetsen fixat så att några av spelarna slapp åka iväg på landskamper. Speciellt de som ska spela träningskamper. Inte en enda får vila inför Clasicot. RM släppte iväg 3 spelare. En viss skillnad va?
Barcelona Rieiro
2015-11-11 14:07
the cameroonians Absolut, min fråga var egentligen ganska otydlig såg jag i efterhand. Tänkte mer om vi ska gå på linjen att köra från egna leden eller köpa in någon och isf vem. Från egna leden lär det ta ganska lång tid att ersätta, men de kan vara risk för quick fix också att köpa in någon. Jag personligen ser gärna att vi spelar in någon som kan vara kvar länge (dessutom mycket billigare). Sedan är det lite the barca way =) Om vi ser på lag som varit framgångsrika genom åren har de varit genom att ersätta från egna leden. Så jag hoppas innerligt att den som ersätter Lucho gör som ex Pep och Sir Alex och tittar i de egna leden =)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-11-11 13:43
[QUOTE=LennyRomario]Jag må vara en idiot, men jag förstår inte en enda av de där förkortningarna. Så väldigt svårt att lista ut faktiskt, i alla fall för mig (innan jag läste Katalanos inlägg, alltså). [/QUOTE] För min egen del så va det inte speciellt svårt att förstå vad han menar med förkortningarna. Han har förkortat spelarnas namn från vänster till höger, därav NSM istället för MSN.
2015-11-11 13:00
Premiärministern i Spanien har idag talat inför konstitutionsdomstolen om Kataloniens initiativ till självständighet; "Vi kommer bestämt att försvara alla spanjorers suveränitet och landets konstitution" "Jag kommer inte att tillåta en Katalansk utropande av självständighet" "Katalonien försöker bryta ner allt inklusive århundraden av historia och miljoner spanjorers rättigheter. Spanjorerna kärlek till dess nation är under attack" Enligt uppgifter kommer nu konstitutionsdomstolen att hålla ett möte nästa onsdag och ogiltigförklara den deklaration som Kataloniens parlament uttalat. EDIT: Samtidigt kräver regeringen att Kataloniens president Mas och talman Forcadell stängs av tillsammans med 21 andra representanter. Nog snackat om politik, men jag vet att vissa är oroliga för vad som händer med Barcelona vid en eventuell självständighet. On to the next one.
Barcelona LennyRomario
2015-11-11 12:53
@kingrodrigues:
Jag må vara en idiot, men jag förstår inte en enda av de där förkortningarna. Så väldigt svårt att lista ut faktiskt, i alla fall för mig (innan jag läste Katalanos inlägg, alltså).
Barcelona koeman92
2015-11-11 12:50
@Barcelonistas:

Resultatmässigt, maybe. Spelmässigt, förmodligen aldrig.
2015-11-11 12:49
Ikväll spelar B-laget semifinal i Copa Catalunya hemma mot Girona.

Därför tränade inga B-lagspelare med A-truppen idag. Istället fick de spelare som ff väntar på registrering, Paik, Romera, Exkieta, samt Juvenil A-målvakten Dennis känna på hur det är att träna under Lucho.

Gerard Lopez hoppas på att laget kan visa förbättring på en del punkter laget misslyckats med under de två senaste ligamatcherna som laget förlorat.
Tränaren har också antytt att ett par Juvenil A-spelare kan komma med i matchtruppen.

Girona ligger en division högre än B-laget, så det lär bli en tuff nät att knäcka.

Vet ej om matchen kommer streamas, men avsparken är hur som helst 21.00.
Barcelona Katalano
2015-11-11 12:49
kingrodrigues

Jag behövde allvarligt funderade ett tag innan jag förstod vad han menade och det var just därför jag kände att jag behövde skriva det. Sen så gav jag honom bara konstruktiv kritik samtidigt som jag förklarade för andra vad han syftade på som kan hjälpa honom att få de svar han efterfrågar. Dessutom gav jag honom också svar på hans fråga. Försök du själv att bidra med något istället för att göra personliga påhopp sådär.
Barcelona LennyRomario
2015-11-11 12:47
@Barcelonistas:

Nej.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-11 12:44
Om Luchos Barca vinner trippeln igen i år kmr ni då ranka hans Barca före Peps Barca?
Barcelona kingrodrigues
2015-11-11 12:32
Katalano Give him a break, hur var det svårt att lista ut vad han menade?? Sjukt att en del i forumet STÄNDIGT ska spela överhuvuden. Sov.
Barcelona enkos
2015-11-11 12:05
Argentinas landslags läkare hävdar att Messi inte kommer att spela El clasico då är risken stor att han slår upp skadan.. att Messi blir inte redo alltså
Barcelona Katalano
2015-11-11 11:47
jawwa

Jag förstår att du syftar på Barcelonas olika uppsättningar av anfalare i ditt inlägg, men jag rekommenderar dig att förtydliga sådant dådet är irriterande att försöka lista ut i vilket sammanhang du ens ställer frågan. Sen har du skrivit NSM trots att det är MSN som används både här och i Media världen över.

För mig är det enkelt att välja ut MSN som den högst rankade av den anledningen att de 3 finner varandra som ingen av de andra uppsättningarna tidigare gjort. Det samspel som dessa 3 herrar har gör att mitt val hamnar på dem. Runner-up blir REM då Ronaldinho och Etó tillsammans med Messi individuellt är ett sjukt anfall.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-11 11:26
@neymar JR:

Håller med, det hade varit en bra värvning. Hans statistik på 94 mål på 105 matcher för Salzburg är riktigt grymt.
Barcelona jawwa
2015-11-11 11:24
Vilken anfallstrio rankar ni högst? R-E-M H-E-M V-M-P N-S-M
2015-11-11 11:23
Rieiro

Väldigt svårt att spekulera kring Iniesta, dels med tanke på att det i princip är omöjligt att hitta en liknande spelartyp med samma register, men också för att det ligger minst två säsonger framåt i tiden.

Av de offensivt lagda mittfältare vi har i la Masia, och som kan vara aktuella för spel i A-laget om 2-3 år, så är Aleña och Kaptoum de som ligger närmast till hands. Hur deras utveckling kommer se ut är dock omöjligt att sia om.
Dessutom finns Denis Suárez som en möjlig prospect samtidigt som vi idag inte vet var Rafinha kommer stå utvecklingsmässigt.

Annars går ju Verrattis kontrakt ut 2018 väl...

Sen beror det ju på vem som tränar Barcelona när Iniesta trappar ner, och hur denne taktiskt sett vill använda mittfältet. Jag tror inte Lucho är kvar om 3 år och då kommer frågan i ett annat läge. Så utifrån det väljer jag att inte kommentera frågan i större utsträckning än så här.
Barcelona Rieiro
2015-11-11 10:42
Känns inte som att Kåmark kollat speciellt mycket ligafotboll i år. Rakitic före Busquets och Ronaldo bäst i världen just nu före Neymar. Håller även med Katalano, solklart att Keylor Navas ska gå före Claudio Bravo.

En fråga. Vi måste ju på sikt försöka hitta en ersättare till vår underbara Ini. Tycker ni vi ska ersätta från de egna leden eller hitta en ersättare? Motivera gärna!
Barcelona neymar JR
2015-11-11 09:54
@barcastuff: Soriano (Salzburg): "Now I'm sure that I'll play every week and I feel important, but if Barça calls, I would say 'yes'." [catradio] Snälla gå efter honom! Där har vi våran Henrik Larsson
Annons: