/spanien/barcelona/forum/17856.aspx/spanien/barcelona/forum/17856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-10-16 20:04
Truppem ; Valdés, Pinto, Alves, Puyol, Piqué, Márquez, Abidal, Maxwell, Touré, Busquets, Keita, Xavi, Iniesta, Bojan, Pedro, Jeffren, Messi i Ibrahimovic.
Barcelonistas
2009-10-16 19:48
El quintuplete

Barcelona kunde vunnit med 8-2,9-2.Dessutom fick dom hjälp utav dommarn vid deras andra mål.
Barcelona El quintuplete
2009-10-16 19:31
Ämne: Ämne: Real 2-....
I hård konkurens med Jorge Valdano, han var bisittare och "expertkommentator" till den matchen. Fram till att Barcelona gjorde 2-4 satt han och menade att Barcelona hade citat "strukturella fel i sitt spel"??? Sen var det inte mindre komiskt när han efter matchen hävade att det var en jämn tillställning där Madrid mycket väl kunde ha vunnit...
Barcelona Hetfield
2009-10-16 19:09
BlueRed

Jag förstår inte hur Txiki resonerade när han skickade K9 till ett lag som redan har 100 anfallare

Det man får göra är att försöka hitta något sätt att få bort K9 från Benfica , därefter skicka honom till ett lag som BEHÖVER honom

Det vore underbart om man kunde låna ut honom till Man C, som ett sätt att sänka lönekostnaden för Robinho, men å andra sidan så blir det samma problem igen, Man C har redan många anfallare
Barcelona BlueRed
2009-10-16 19:06
Hetfield

K9 får ingen speltid alls, inte ens en bänkplats. Att träna med Saviola & Co är nästan det enda han får. Bättre då och låta honom träna med spelare som faktiskt är bra.

Nu kanske jag överdriver lite. Han kommer få speltid, men hur mycket? Det är så fail att det enda som känns rätt är att låta honom komma till Barcelona.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-16 18:32
Silva är en av mina favoriter utanför Barcelona, hade definitivt inte tackat nej till honom.

Nu blir det lite tid på gymmet därefter inomhusfotboll(!). Fredagskvällen ska bli härlig! Ses senare. :)
Barcelona Hetfield
2009-10-16 18:10
BlueRed

Nja, Bojan får redan så lite speltid..

Med tanke på att OM Robinho kommer så har vi ju Henry och Bojan som kan ta över ifall Zlatan blir skadad

Lånet av K9 till Benfica är bara epic fail
Barcelona Barca4eva
2009-10-16 18:09
tror barca kommer sikta på att värva Silva :D nu när både han och Villa e närmare till salu. Dock är det försent att värva Villa :( och det är synd. men en Silva skulle va sköönn o ha
Barcelona BlueRed
2009-10-16 17:26
K9 borde få komma tillbaka under vintern (om det är möjligt). I Barça får han i alla fall träna med klassanfallare som Ibra, Messi och Henry, istället för Saviola.
Barcelona C.Andrés
2009-10-16 17:20
Känns lite som pengar kasta i sjön angående Caceres. Tror han kommer tillbaks nästa år och blir 3-4e back. Jävligt nyfiken på att se K9 i barca nästa år!
Barcelonistas
2009-10-16 17:13
el Flaco - I Shot the Sheriff

Ja haha en riktig clown är va han är!
Barcelona el Flaco - I Shot the Sheriff
2009-10-16 17:09
Ämne: Real 2-6 Barca med t....Tomas Roncero är förmodligen den största pajasen och enögda madridistan som finns på den här planeten. Att se hans reaktion till vår episka utspelning på Bernabéu är alltid lika härlig att skåda. :)

---------------------

Sen angående Cáceres så tror jag att han har gjort sitt i Barça. Tror inte att Pep tar tillbaka honom och ger honom en andra chans. Pep kommer nog satsa på Piqué, Dima och de unga killarna Fontás och Muniesa från la cantera i framtiden.
Barcelona BlueRed
2009-10-16 17:07
Hetfield

Jag håller med i allt du skriver, och just därför vill jag även se att Juve använder klausulen och köper honom. I Barça kommer han inte att få spela (startelvan) så länge Pep är tränare, inte med de krav Pep har.

Juventus däremot kräver nog inte att Caceres ska slå passningar som Piqué. Bara Caceres anstränger sig lite och får den speltid han behöver så ser jag honom som en av dem bästa mittbackarna i Serie-A inom en snar framtid.
Barcelona Hetfield
2009-10-16 17:01
BlueRed

När Caceres har en bra dag, då är han j*vligt bra, men när det kommer till bollbehandling så är han lika skicklig som en enbent pirat

Som sagt, förstår varför Pep valde att skeppa bort Caceres, ett lag som Barca har inte råd med backar som klantar sig alltför för ofta, men hoppas att han utvecklas där
Barcelonistas
2009-10-16 16:54
Real 2-6 Barca med tomas roncero hahaha! kolla länk!!!
Barcelona BlueRed
2009-10-16 16:52
Hetfield

Yes det blev han. Men om man skymmer det och ser det andra så var han grymt taggad och visade en inställning á la Puyol.

Utvisningen så var han, precis som Barcadinho skrev - dumt för taggad.

Nej jag följer faktiskt inte Juventus (om inte matchen går på 9.an) och det var tråkigt och höra att han inte är så stabil. Men det är fortfarande i början av säsongen och ju mer speltid han får ju snabbare anpassar han sig, hoppas jag.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-16 16:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Ja, det låter rimligare det du skrev.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-16 16:20
Caceres var grymt taggad, det stämmer, men ibland nästan dumt för taggad.

Det är inte alltid det smartaste och vifta på händerna och bli arg när man faller ner, eller dra en solo rakt fram hela vägen, utan att titta på medspelare.

Sättet att fick sitt andra gula kort = rött var dumt med.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-10-16 16:17
Med Yaya, Keita och Xavi i mitten tror jag att det blir Iniesta som startar tillsammans med Messi och Zlatan på topp imorgon. Keita har varit såpass bra i år att han förtjänar en startplats än så länge.
Barcelona Barcadinho.
2009-10-16 16:14
Jag tror att det kommer att bli en stark anfalltrio imorgon med Bojan, Ibra och Messi.

Messi har fått en extra vilodag med hjälp av ett privat flygplan som Barca ordnade för att hämta honom direkt efter matchen i Uruguay. Han hinner och bli väl timad tills imorgon.

Jag tror att Z blir också spelklar. Skadan eller belastningen i knäet kommer inte att hindra honom, tror jag.
Sen är det Pedro eller Bojan, men jag tror att Bojan är sugen och Pep ger honom speltid. Lite rotation mellan dessa unga herrar så att ingen blir kylig på bänken.

Som tur är så har vi Rubin Kazan mitt i veckan på Camp Nou, vilket betyder att vi inte behöver spara på de bästa för CL.

Jag hoppas verkligen att Yaya är med. Annars kommer jag att börja undra om något inte stämmer. Svår borta match och han satt på bänken nu flera matcher för Busquets del.
Han fick spela bara 10 min med Elfenbentkusten, så han är absolut inte trött. Snarare tvärtom, han är säkert sugen på spel.

Robinho till Barca –
Vägen dit är lång. Men om det blir på riktigt så kommer jag inte sluta och tänka på dreamteamet från 90-talet igen. De nya Hagi och Stoichkov.
Båda herrar från 90-talet hade en grym vänsterfot. Hagi joggade mest till vänster och Stoichkov mer i friroll centralt.
Robinho och Messi kommer att påminna dem på ett sätt.
Barcelona Hetfield
2009-10-16 15:49
BlueRed

Han blev ju utvisad...?

Vet inte om du följer Juventus, men han har varit allt annat än stabil, förstår varför Pep ville bli av med honom
Barcelona BlueRed
2009-10-16 15:42
The Reporter

Han var grymt taggad under matchen mot ARG, 110% i alla lägen. Jag tror att han kommer få ett bra år i Juve och sedan så använder dem klausulen för att köpa honom.
Barcelona The Reporter
2009-10-16 15:01
Jag vill att barca tar tillbaka Caceres, Killen är 22 år. Pep hade ju inte förtroendet för honom och så klart att han tappar självförtroende, Nae men jag hoppas att man tar tillbaka honom.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2009-10-16 14:14
Ämne: Ämne: MF Doom....Ja, poängen med mitt första inlägg vara att jag var emot Robinho värvningen sen så eskalerade de till en diskussion om att jag ogillar Zlatan, vilket jag står för, fick svar att han är kung o bäst osv.. men de va inte hela grejen.. ville bara komma fram till att har svårt att se hur robinho ska kunna göra oss bättre, visst han har haft sina fina stunder. men vet inte om han kan komma tillbaka till dom stunderna.

Edit: om han värvas så ser jag fram emot att se honom bevisa mig motsatsen..
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-16 13:01
Verkar som Robinho gör allt för att spela för Barca. Men City släpper inte Robinho. Men man ska inte tro på allt vad som står.
Canaletes
2009-10-16 12:55
kallesiete

Det handlar om Landslagets avsked till Lagerbäck o dem andra spelarna som slutade
Men istället skriver Marca om att Zlatan o Co festade sönder sig och att de vart värsta skandalen här i Sverige bla bla bla!! hahaha!!

Det kul att läsa kommentarerna. Alla skriver om Zlatans partfejs och bruden bakom henne :P
MF Doom
2009-10-16 12:36
Ämne: MF Doom

Du måste ....
Ber om ursäkt ifall jag missförstod poänget i ditt inlägg. Om vi menar målskyttar så finns det många som är bättre än Zlatan. Barca sökte nog inte målskyttar när man värvade Z.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-10-16 12:32
Intressant artikel om Xavi och lite annat i slutet. Cruijff som bidrar med sina kloka analyser, som vanligt. :)
Barcelona ★Scorpion★
2009-10-16 12:25
Här kan ni läsa lite nytt om Robinho.
Barcelonistas
2009-10-16 11:51
MSL#666 !2-6!

Softa mannen du behöver inte ta allt så negativt.
Annons: