/spanien/barcelona/forum/17854.aspx/spanien/barcelona/forum/17854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-20 17:01
Rambla

Vilka frågor? Och sluta säga saker som ska få dig att se ut överlägsen medan du i själva verket vet själv att du har ingen poäng i det du skriver.
Barcelona Marc
2009-06-20 17:00
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Sluta nu! Du har redan sagt bort dig tillräckligt...
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:59
"Jag kräver inte presidentens avgång för tillfället, kanske du som borde läsa lite innan du uttalar dig! Vad jag skrev var att om Real köper alla bra spelare såsom Ribery, Zlatan, Villa medan Barca inte gör det så borde man kräva hans avgång."

Ja men det är ju fan i stort sett samma sak. Sluta slingra dig. Du försöker hela tiden förvränga saker när dina argument tar slut. Du har fortfarande inte svarat på tidigare frågor.

Hetfield, som verkligen vill ha Zlatan till Barcelona, begriper åtminstone att man inte kan värva precis vad som helst och framför allt inte till vilka summor som helst.
2009-06-20 16:57
Hetfield

Jag tror du vet vem som har rätt i detta fallet. Du vet att denna truppen kräver nya spelare och du vet att man har pengar och ändå klagar du när man säger att man behöver köpa nya spelare!

Rambla

Jag kräver inte presidentens avgång för tillfället, kanske du som borde läsa lite innan du uttalar dig! Vad jag skrev var att om Real köper alla bra spelare såsom Ribery, Zlatan, Villa medan Barca inte gör det så borde man kräva hans avgång.

Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:57
Poco Loco

Nej nej, jag vill verkligen behålla Guddy, han är guld värd med tanke på att det är en spelare som alla lag behöver. En spelare som aldrig klagar och kan hoppa in närsomhelst

Jag tror att Eto'o måste älska detta, att han har total kontroll, för att om det visar sig att han väljer att försvinna så blir det väldigt tufft för barca att hitta en ersättare

Det vi kan göra är att flytta Henry in centralt, men vad händer om han blir skadad? Då har vi absolut ingen ersättare (Bojan är inte tillräckligt bra ÄN, föratt kunna bära rollen som striker i A-laget)
Heenryy
2009-06-20 16:56
Inga sånna länkar tack! / Red
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:53
Forca_Blaugranas

Varför vill du tjaffsa? Du har redan idiotförklarat dig själv genom att vilja dumpa Laporta...trots att vi har vunnit allt som går att vinna
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Vill bara att Barca ska värva en vänster anfallare.
O jag vill ha kvar Eto:)
FORZA BARCA
Barcelona Poco Loco
Hetfield

Det kan man verkligen fråga sig. Att Eto'o stannar eller packar sin kappsäck känns just nu som 50-50. Kanske kan man hitta hans ersättare i Bojan?
Hleb är en duktig spelare som jag tycker de kan ge en chans till.
Däremot ser jag helst att Guddy lämnar.
Kanske kan man flytta upp Jeffren eller någon annan från Barca Atlètic?
Till sist ska jag tillägga att det inte känns akut med värvningar. Barca har bättre spelare på alla positioner än Real.
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:51

Ok, vänta här lite nu. Barcelona har gjort sin bästa säsong någosin, vunnit el triplete och du kräver presidentens avgång. Du anser inte att man har rätt att försvara klubbens president från dina påhopp?

Bara så du vet det, så kostade trippeln klubben ca €40m i bonuspengar. Det är ungefär de summorna man tjänat på att ha vunnit CL. Du borde kanske informera dig lite bättre innan du skriver dina sk fakta.

Som vanligt undviker du att svara på frågorna du får efter ha skrivit dina ogenomtänkta argument och försöker alltid koncentrera fokus på något annat för att du antagligen inte ens klarar av att svara.
Barcelona Para Siempre
2009-06-20 16:50
All ära åt Zlatan, han är duktig men det finns endast en spelare som kan erätta eto och det är Villa! Villa tar löpningar som ingen annan, han kan skjuta, han har teknik och spelförståelse! Jag tror faktiskt Villa skulle göra 40-45 mål den här säsongen om man han skulle vara i Eto'os situation.

Nej, tack till Zlatan!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-20 16:48
Ni som flippar ut: Varför ska Barça köpa allt som rör sig bara för att Madrid gör det? Det var ju väntat att marängerna skulle förstärka sitt lag efter en fiasko säsong.

Barcelona har däremot visat att man redan har ett slagkraftigt lag som kan vinna titlar så jag förstår inte rädslan hos vissa. Visst ska vi köpa spelare men fokus ska och kommer troligtvis ligga på att bredda truppen och kanske köpa någon som kan konkurera om en plats.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-20 16:43

Du är från Bosnien eller hur ?
Det förklarar nog din förkärlek till zlatan. Inte för att han är dålig. Utan tror inte det är just den spelaren vi behöver i vårt lag. Plus att hans övergångssumma är alldeles för dyr.
2009-06-20 16:39
Rambla

Nu kommer du med dina arroganta uttalanden igen. Bara så du vet så vann Barca Champions League och bara för dem pengarna kan man köpa Zlatan till exempel.

Och vi vet alla att Zlatan är bland dem 10 bästa fotbollspelarna i världen och i Barcelona kan han mycket väl bli världens bästa fotbollspelare.

Så åtminstone 2-3 världspelare bör man köpa snart, så att inte Real köper alla.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:29
Det man kan diskutera om är att OM Eto'o, Hleb, Guddy försvinner...vem ska man köpa?

Jag gillar verkligen Diego, men det alternativet är inte längre kvar. Det blir otroligt svårt att ersätta Eto'o om han försvinner, för att det finns ingen bra ersättare i dagsläget som går att köpas
Barcelona el Flaco
2009-06-20 16:29
FreD!/

Det står att Laporta har pratat med Rummenigge och Bayerns president har lovat Laporta att Barça befinner sig i pole position om nu Bayern bestämmer sig för att sälja Ribery. Txiki hoppas att fransmannen ska komma i augusti när Real Madrid, Chelsea och Manchetser United redan har värvat klar.

Men om jag vore du hade jag tagit denna nyheten med en stor nypa salt. Det är inte första gången denna sommaren som Mundo Deportivo kommer med en sådan nyhet.
Barcelona Visca_Barca
2009-06-20 16:28
Rambla

Nej det e inte stängt ännu men vad har vi kvar o värva? ska vi sova ett tag till?

värvar vi inga spelare o nästa år är det val o ifall vi inte vinner en titel ja då är det verkligen kaos.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:27
Visca_Barca

Kan du ta det lugnt? Vi har till sista Augusti på oss, och tror inte att Laporta vill börja några seriösa förhandlingar när de flesta är på Confed Cup
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:25
Visca_Barca

Jag tänker inte kalla dig för något oäkta fans men kan sträcka mig så långt att du faktiskt svamlar nu.

Har transferfönstret stängt ännu? Har det officiellt öppnat ens? Du tror inte att Barcelona kommer att köpa någon spelare innan sommaren är över? Koppla av, njut av ledigheten istället. Stressa inte upp dig så.
Barcelona el Flaco
2009-06-20 16:22
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna/

Ronaldinho, Eto'o och Deco var inga supercracks innan de kom till Barça.
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:21
"Och vadå utan superköp? Så vad är då Ronaldinho, Deco, Henrik Larsson, Samuel Etoo, Giuly osv"

Ronaldinho - €24m
Eto'o - €24m
Deco - €10 + Quaresma
Larsson - fri transfer
Guily - ca €7m

Är det fantasisummor?
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:18
"Om Zlatan, Ribery och Villa går till Real finns inget annat alternativ än kräva Laportas avgång."

Ok, kan vi här på forumet få rösta om den saken? Att du eller Laporta försvinner?

Du vet hur mycket pengar Barcelona har? Du tycker att man ska låna ca 2 miljarder och köpa superspelare för pengar man inte har?
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:18
Forca_Blaugranas

Vad snackar du om, när jag säger superköp så menar jag att man lägger onödigt mycket pengar på en spelare, och ingen av spelarna som du nämnde kostade SÅ mycket som Real lägger nu

Jag tror varken Zlatan eller Ribery kommer att gå dit, för då krävs det att Real lägger till 1 miljard till, och det tror jag inte att de kan göra med tanke på att pengarna som de har spenderat hittils är på lån
Barcelona ElRaval
2009-06-20 16:17
håller med hetfield.
låt madrid köpa vad fan dom vill.. barca ska inte sälja sin själ och köpa in massa etablerade storstjärnor.. backups till det nuvarande laget skulle vara perfekt dock..
anledningen till att madrid köper in dyra spelare och hela tiden kör på kortsiktiga lösningar är för att deras ungdomsakademi suger och.
Barcelona FreD!
2009-06-20 16:16
hej det står nått om ribery här på spanska tänkte om nån kan överstätta lr berräta vad det handlar om .. länktips
Barcelona Visca_Barca
2009-06-20 16:16
För nåra veckor sen skrev jag att barca ledning e så tröga o jag blir inte förvånad ifall vi inte värvar en enda spelare. då hoppa alla på mig o kallade mig oäkta fans.

Hur ser ni nu då? vad har vi kvar o värva när vi verkligen behöver nåra spelare?

DET FINNS BARA SKRÄP DÄR UTE SOM VÄNTAR.
Helt sjukt att laporta inte tänker på det.
Keita,Yaya o etoo lämnar barca 2 månader vilka ska ersätta? bara gud vet.

Tänk på att detta är laportas sista år , nästa år blir det val o tänk er ifall vi blir titellösa .

det kommer bli KAOS
2009-06-20 16:11
Hetfield

Och vadå utan superköp? Så vad är då Ronaldinho, Deco, Henrik Larsson, Samuel Etoo, Giuly osv

2009-06-20 16:03
Hetfield

Problemet är att vi har pengar men använder det inte. Laporta vet detta men ändå låter Real köpa alla spelare.

Och nya spelare behövs verkligen!

Förra säsongen hade man tur med skadorna, inte en enda långtidskada på en nyckelspelare, och när Iniesta blev skadad i 2 veckor fick alla panik. Minns du inte det?

Om Zlatan, Ribery och Villa går till Real finns inget annat alternativ än kräva Laportas avgång.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 15:58
Forca_Blaugranas

Det där var så korkat att jag hade lust att ignorera det, men jag kan inte...

Så du vill sparka Laporta..? Under hans tid har vi vunnit 3 Liga titlar, 2 CL , 1 Spanska titlar, och detta har han gjort utan några super köp (förutom Alves, men han har varit värd vartenda öre)

Vi vill inte köpa super dyra spelare, vi vill göra super spelare, det är barcas motto
Barcelona Rambla
2009-06-20 15:57
Ämne: £20m+Bojan för Mashe....
Ungefär lika mycket substans som att Barca vill byta bort Messi mot Kuyt och lägga 20m emellan.

Påhittat fjantigt rykte av den brittiska pressen och ingenting annat.
Annons: