/spanien/barcelona/forum/17851.aspx/spanien/barcelona/forum/17851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-06-20 17:23
Jag tycker att det är smart av Barca att avvakta värvningar tills efter confed-cup.

Real har ju ryckt i alla, och det är bara att inse att det inte är lönt att gå in i en karusell med enorma summor och ytterligare pressa upp priserna.

Det är viktigare att planera säsongen långsiktigt nu och fokusera på upplägg och den trupp man har.
Det vore ju guld om kontrakten med Yaya och Valdes förlängdes i stället för att behöva värva ännu fler och rubba balansen i truppen.

Barca har en annan strategi än Real både på och utanför planen, så låt oss inte bli stressade av att de värvar nu. De måste ju värva för att komma i kapp oss, men ärligt, var skulle ni placerat Kaka och Ronaldo i Barca? Bänken blir det, för de tar inte plats i startelvan. Och truppspelare har vi så det räcker...
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2009-06-20 17:22
Okkapokka

Bara för att du tycker någonting är korkat innebär inte att det är det.
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:21
Messih!

Islam_Bosna har minst sagt historia bakom sig, och det Im back sa var en av de korkade saker denne Islam_Bosna en gång sagt. Så Im back var nog ironiskt.
Real Madrid Bengan
2009-06-20 17:21
Ämne: Forca_Blaugranas

....
Nej, det är på grund av två saker. Först och främst var Calderon en idiot sen så finns det inga bra ungdomar att satsa på i nuläget.

Men hela ungdomsakademin ska totalt göras om på grund av att den i nuläget inte håller världsklass så förhoppningsvis ger det resultat om några år
Barcelona Messih!
2009-06-20 17:13
va sägs om att spärra Heenryy snart?
Falska länkar till nån djävla omröstning.

Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:
Du måste skoja?
Om jag fick bestämma skulle laporta få sitta kvar livet ut.
Detta är inte FM, jag litar mer på att laporta och ledningen vet vad de gör, än oss som sitter på svenskafans. Om vi inte har köpt spelare än, är det för att det inte har varit läge att köpa spelare. Vi vann trippeln medan real totalt la sig ner och dog denna säsong, tänk lite så kommer du fram till vem som kommer handla aggresivast.

Komiskt hur vissa är så sinnessjukt kortsinniga, säsongen har inte ens börjat och folk ber om laportas avgång? vet inte om man ska skratta eller gråta, säger bara tack gode gud, att dessa personer inte har något att säga till om ;)

Tror det kommer värvas perfekt denna sommar, och är inte det minsta orolig.
Skulle vara en dröm om Ribery kom hit, men men, man kan inte få allt i livet. :)
Vi ska vara djävligt tacksamma att vi har en av fotbollvärldens intelligentaste presidenter, och tycker att be om hans avgång (nu, eller OM han inte stora namn) är bara tragiskt.

Im back:
"Kan du inte komma med något förslag som att man ska piska spelarna som dricker alkohol eller så istället för att klaga på Laporta? "

Gå och häng dig själv i en julgran eller nått, du är minst lika pajas själv.
Barcelona Poco Loco
2009-06-20 17:12
Förutom rekryteringar till vänsterbacksplatsen och möjligtvis den centrala anfallsplatsen ser jag ingen anledning att göra ett tokryk värvningsmässigt som marängerna gör.
Jag står fast vid det jag sa innan om att Barca har bättre spelare än Real på alla positioner, med eller utan C Ronaldo och Kaka
Barcelona Rambla
2009-06-20 17:12
el Flaco:

Precis. Jag tycker faktiskt Camp Nou borde göra en pañolada mot Laporta vid säsongstarten. :)
Barcelona el Flaco
2009-06-20 17:08
Att kräva Laportas avgång efter att ha vunnit trippeln: Epic fail!
Barcelona Hetfield
2009-06-20 17:06
Forca_Blaugranas

Seriöst man blir så trött på envisa ---

Om du tänker så här: Om barcelona var ett lag som köpte dunder stjärnor, tror du då att spelare som Iniesta, Pique, Messi hade spelat i dagens barcelona eller?

Anledningen till att Real har producerat usla spelare senaste tiden är pga. de satsar på andra mediokra spelare istället föratt ta hand om ungdomarna
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 17:05
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Är du på riktigt alltså? Vad är viktigast för dig egentligen, titlar eller galacticos?

Kräva Laportas avgång..? Jomen tjena.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 17:04
Forca_Blaugranas

Jag sa att vi måste köpa spelare OM t.ex: Eto'o, Guddy, Hleb försvinner

Och även om vi ska köpa spelare så behöver vi inte göra några idiot köp , vi kan värva bra genom att köpa bra spelare och utveckla de, istället föratt köpa Galacticos
Barcelona Im back
2009-06-20 17:03
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna:
Du är precis som vanligt en riktig pajas.
Kan du inte komma med något förslag som att man ska piska spelarna som dricker alkohol eller så istället för att klaga på Laporta?
Barcelona Rambla
Ämne: Rambla

Vilka fråg....
Det är bara att läsa innantill nedanför.

Det där med att försöka se överlägsen ut är något du ideligen sysslar med. Utan någon större famgång skall tilläggas.
Barcelona el Flaco
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna/

Tror du verkligen att Real Madrid kommer köpa in Villa, Zlatan och Ribery denna sommaren? Det kommer knappast hända. Att de värvade C. Ronaldo och Kaká är irrelevant för Barcelona då dessa två spelare inte fanns på klubbens agenda.
2009-06-20 17:01
Rambla

Vilka frågor? Och sluta säga saker som ska få dig att se ut överlägsen medan du i själva verket vet själv att du har ingen poäng i det du skriver.
Barcelona Marc
2009-06-20 17:00

Sluta nu! Du har redan sagt bort dig tillräckligt...
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:59
"Jag kräver inte presidentens avgång för tillfället, kanske du som borde läsa lite innan du uttalar dig! Vad jag skrev var att om Real köper alla bra spelare såsom Ribery, Zlatan, Villa medan Barca inte gör det så borde man kräva hans avgång."

Ja men det är ju fan i stort sett samma sak. Sluta slingra dig. Du försöker hela tiden förvränga saker när dina argument tar slut. Du har fortfarande inte svarat på tidigare frågor.

Hetfield, som verkligen vill ha Zlatan till Barcelona, begriper åtminstone att man inte kan värva precis vad som helst och framför allt inte till vilka summor som helst.
2009-06-20 16:57
Hetfield

Jag tror du vet vem som har rätt i detta fallet. Du vet att denna truppen kräver nya spelare och du vet att man har pengar och ändå klagar du när man säger att man behöver köpa nya spelare!

Rambla

Jag kräver inte presidentens avgång för tillfället, kanske du som borde läsa lite innan du uttalar dig! Vad jag skrev var att om Real köper alla bra spelare såsom Ribery, Zlatan, Villa medan Barca inte gör det så borde man kräva hans avgång.

Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:57
Poco Loco

Nej nej, jag vill verkligen behålla Guddy, han är guld värd med tanke på att det är en spelare som alla lag behöver. En spelare som aldrig klagar och kan hoppa in närsomhelst

Jag tror att Eto'o måste älska detta, att han har total kontroll, för att om det visar sig att han väljer att försvinna så blir det väldigt tufft för barca att hitta en ersättare

Det vi kan göra är att flytta Henry in centralt, men vad händer om han blir skadad? Då har vi absolut ingen ersättare (Bojan är inte tillräckligt bra ÄN, föratt kunna bära rollen som striker i A-laget)
Heenryy
2009-06-20 16:56
Inga sånna länkar tack! / Red
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:53
Forca_Blaugranas

Varför vill du tjaffsa? Du har redan idiotförklarat dig själv genom att vilja dumpa Laporta...trots att vi har vunnit allt som går att vinna
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
Vill bara att Barca ska värva en vänster anfallare.
O jag vill ha kvar Eto:)
FORZA BARCA
Barcelona Poco Loco
Hetfield

Det kan man verkligen fråga sig. Att Eto'o stannar eller packar sin kappsäck känns just nu som 50-50. Kanske kan man hitta hans ersättare i Bojan?
Hleb är en duktig spelare som jag tycker de kan ge en chans till.
Däremot ser jag helst att Guddy lämnar.
Kanske kan man flytta upp Jeffren eller någon annan från Barca Atlètic?
Till sist ska jag tillägga att det inte känns akut med värvningar. Barca har bättre spelare på alla positioner än Real.
Barcelona Rambla
2009-06-20 16:51

Ok, vänta här lite nu. Barcelona har gjort sin bästa säsong någosin, vunnit el triplete och du kräver presidentens avgång. Du anser inte att man har rätt att försvara klubbens president från dina påhopp?

Bara så du vet det, så kostade trippeln klubben ca €40m i bonuspengar. Det är ungefär de summorna man tjänat på att ha vunnit CL. Du borde kanske informera dig lite bättre innan du skriver dina sk fakta.

Som vanligt undviker du att svara på frågorna du får efter ha skrivit dina ogenomtänkta argument och försöker alltid koncentrera fokus på något annat för att du antagligen inte ens klarar av att svara.
Barcelona Para Siempre
2009-06-20 16:50
All ära åt Zlatan, han är duktig men det finns endast en spelare som kan erätta eto och det är Villa! Villa tar löpningar som ingen annan, han kan skjuta, han har teknik och spelförståelse! Jag tror faktiskt Villa skulle göra 40-45 mål den här säsongen om man han skulle vara i Eto'os situation.

Nej, tack till Zlatan!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-20 16:48
Ni som flippar ut: Varför ska Barça köpa allt som rör sig bara för att Madrid gör det? Det var ju väntat att marängerna skulle förstärka sitt lag efter en fiasko säsong.

Barcelona har däremot visat att man redan har ett slagkraftigt lag som kan vinna titlar så jag förstår inte rädslan hos vissa. Visst ska vi köpa spelare men fokus ska och kommer troligtvis ligga på att bredda truppen och kanske köpa någon som kan konkurera om en plats.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-20 16:43

Du är från Bosnien eller hur ?
Det förklarar nog din förkärlek till zlatan. Inte för att han är dålig. Utan tror inte det är just den spelaren vi behöver i vårt lag. Plus att hans övergångssumma är alldeles för dyr.
2009-06-20 16:39
Rambla

Nu kommer du med dina arroganta uttalanden igen. Bara så du vet så vann Barca Champions League och bara för dem pengarna kan man köpa Zlatan till exempel.

Och vi vet alla att Zlatan är bland dem 10 bästa fotbollspelarna i världen och i Barcelona kan han mycket väl bli världens bästa fotbollspelare.

Så åtminstone 2-3 världspelare bör man köpa snart, så att inte Real köper alla.
Barcelona Hetfield
2009-06-20 16:29
Det man kan diskutera om är att OM Eto'o, Hleb, Guddy försvinner...vem ska man köpa?

Jag gillar verkligen Diego, men det alternativet är inte längre kvar. Det blir otroligt svårt att ersätta Eto'o om han försvinner, för att det finns ingen bra ersättare i dagsläget som går att köpas
Barcelona el Flaco
2009-06-20 16:29
FreD!/

Det står att Laporta har pratat med Rummenigge och Bayerns president har lovat Laporta att Barça befinner sig i pole position om nu Bayern bestämmer sig för att sälja Ribery. Txiki hoppas att fransmannen ska komma i augusti när Real Madrid, Chelsea och Manchetser United redan har värvat klar.

Men om jag vore du hade jag tagit denna nyheten med en stor nypa salt. Det är inte första gången denna sommaren som Mundo Deportivo kommer med en sådan nyhet.
Annons: