/spanien/barcelona/forum/1785.aspx/spanien/barcelona/forum/1785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-10-11 22:37
Nu bombar jag er med inlägg... men här kommer highlights från B-lagsmatchen
2015-10-11 22:30
Jag är egentligen inte rätt person att svara eftersom min stream hackade rejält, och jag missade även större delen av andra halvlek.

Men av det jag såg så är det inte riktigt samma roller i B-laget som när Xavi/Iniesta/Busi spelade, Gumbau och Samper växlar positioner och är rätt så rörliga. Just rörelsemönstret är den mest framträdande egenskapen som jag såg, och rapporterna sa att han gjorde en bra match överlag.
Barcelona neymar JR
2015-10-11 22:16
Lite den kvalitén man vill se från samper oftare. Hur lirade han på en offensivare position? Xavi positionen är ju optimal för honom i mina ögon åtminstone
Postat via SvenskaFans-appen
2015-10-11 22:15
@the cameroonians:

Målet :-) Hyfsad genomskärare från Gumbau ;-)
2015-10-11 21:40
Lucho har planerat in träningspass varje dag kommande vecka, i morgon kommer laget att köra en kvällsträning - annars är det förmiddagspass som gäller.

De spanska spelarna väntas tillbaka i träning på onsdag medan Rakitic och Mascherano ansluter på torsdag.
2015-10-11 21:14
Grimaldo: "The first team has its players. I will be with my team." Grimaldo: "I'm working with my coach, I get along well with him, he helps me a lot to become better." Grimaldo: "Luis Enrique? "Luis Enrique has NEVER said anything to me. I do not have anything to say about him" Här har vi någon som kommer att byta klubbadress inom kort. Tragiskt. EDIT: lite oklart kring den sista meningen, det är en intervju som Sport gjort efter matchen och översättningen på olika Twitter-konton skiljer sig lite. Innebörden är dock i princip densamma - spelaren är inte nära A-laget på något som helst sätt.
2015-10-11 21:11
@S.Eto'o:
ja du, det är verkligen en djungel att ta sig upp från Segunda B till A. De fyra gruppettorna kör ett eget semifinalspel där de två bästa går direkt till Segunda A, men samtidigt också möts i en final för att kora segraren i Segunda B (Sjukt men detta är verkligen, ja sjukt) De andra två lagen kvalar tillsammans med lagen på plats 2-4 i respektive grupp där de två som tar sig till final också blir klara för uppflyttning.
Barcelona S.Eto'o
2015-10-11 20:46
Någon som kan förklara systemet i dem lägre divisionerna? Det finns 4 grupper i segunda B dvs fyra vinnare samt 4 lag åker ur liga adelante. Då är frågan, måste man vinna sin grupp i segunda B för att spela i liga adelante eller hur går det till?
Barcelona Gio Style
2015-10-11 19:27
@petersays:

Har du inte märkt att det kryphålet utnyttjats i många år av väldigt många toppklubbar? :)
Fail av Uefa helt klart, men det har redan använts systematiskt överallt.
2015-10-11 19:00
Liunil

Gumbau kommer säkert att tipsa Lucho om ett och annat nästa vecka ;-)
Barcelona Liunil Masse
2015-10-11 18:57
@the cameroonians:

B-laget borde kanske lära A-laget hur man ska försvara ;)
2015-10-11 18:51
Junta

Aitor Cantalapiedra, högeryttern. Gumbau med assisten...
2015-10-11 18:51
Mindre bra då att Piqué dragit på sig en mindre muskelkänning och deltog inte i kvällens träning. Lär med största sannolikhet missa Spaniens match i veckan, men det gör ingenting eftersom de redan är klara. Hade för egen del gärna sett honom vila oavsett. Garanterat 90 minuter för Bartra i alla fall, väl?!
Barcelona Junta Dimision
2015-10-11 18:50
@the cameroonians:

Vem gjorde det avgörande målet? :)
2015-10-11 18:48
B-laget håller ut och vinner med 1-0, obesegrade i de 4 senaste matcherna och detta utan insläppt mål. Målvakten Ortolá imponerade igen med ett par fina räddningar.

Samper spelade som offensiv/inre mittfältare och Kaptoum gjorde comeback.

Bra kväll med andra ord!
2015-10-11 18:39
@Shanghai:

Han missar ytterligare tre matcher vilket betyder att han missar matchen på tisdag plus de två matcherna i november - därefter är han spelklar igen.
Barcelona neymar JR
2015-10-11 18:16
1-0 till B-laget
Barcelona petersays
2015-10-11 18:01
@WalterWhite:

Frågan är om det verkligen funkar - vore ju verkligen dåligt av UEFA i så fall. Rent bokföringstekniskt så borde väl optionen kunna bokföras som en presumptiv skuld och därför belasta värvningsbudgeten? Vore konstigt om UEFA inte räknade in optioner i detta fall. Men däremot så borde vi väl kunna sälja spelare för att få upp siffran. De 10M som nämns måste väl vara innan eventuella försäljningar. Inte för att Mathieu eller Douglas kommer inbringa några pengar direkt.. Mathieu skulle vi inte ens få tillbaka hälften för i dagsläget. Douglasvärvningen är ett skämt och han skulle få gå gratis för ingen vill ha honom.

Och med det sagt så finns det sällan någon vettig spelare att köpa under vinterfönstret ändå.

Och eftersom jag tycker januarifönstret borde avvecklas så skiter jag i om vi värvar eller inte. Vi har ju också A. Vidal och A. Turan som kommer in. Med Iniesta och Messi tillbaka från skador så känns läget inte så akut att vi måste panikvärva.
Barcelona Shanghai
2015-10-11 17:43
En fråga, när får Luis Suárez spela officiella matcher med Uruguay?
Barcelona SOMISEREM1899
2015-10-11 17:37
Aitor!
Barcelona WalterWhite
2015-10-11 17:28
@Barclasico:

Kringgås väldigt enkelt med lån med köpoption :)
Barcelona Barclasico
2015-10-11 17:27
Due to UEFA rules and club debts, Barça can only spend 10M in January after the transfer ban [sport] Haha vilket skämt!
2015-10-11 17:18
Helt otroligt vad streamen hackar...

Verkar som att Samper spelar på den högra av de offensiva mittfältsplatserna och att Gumbau tagit rollen som pivote. Bara bra att Samper får speltid där så att hans passningar kan få bättre effekt och han lär sig behärska den delen av planen också.
Barcelona petersays
2015-10-11 17:05
Alltså jag gillar ju mästerskap för landslag - men alla dessa landslagsuppehåll som hackar upp ligasäsongen är bara SÅ jobbiga!
2015-10-11 16:52
@the cameroonians:

Startelvan;

Ortolá
Godswill, Tarin, Costa, Grimaldo
Enguene, Samper, Gumbau
Aitor, Dongou, Cámara

Bänk: Cases, Palencia, Ros, Kaptoum och Maxi

Stream i länktips.
Barcelona Amo.38
2015-10-11 16:24
The cameroonians Ja isåfall lär nog det bli till sommaren. Tack för insynen i ekonomin.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-10-11 16:17
11 OFICIAL Barça B:

1 Ortolá
2 Godswill
3 Costa
4 Tarín
5 Grimaldo
6 Samper
7 Enguene
8 Gumbau
9 Cámara
10 Dongou
11 Aitor
Barcelona Liunil Masse
2015-10-11 15:19
Liatzo Klockrent!
2015-10-11 15:06
Jag har sett totala siffror som säger att laget fick dela på runt €50 miljoner efter att ha vunnit trippeln där CL-vinsten såklart var den större delen av potten och CdR den minsta.
Men dessa bonusar är ju individuella, kan inte tänka mig att Bartra får lika mycket som Messi, utan detta måste ju vara justerat i respektive spelares kontrakt.

Men nog kunde de gotta sig en del, och detta med all rätt!
Barcelona Liatzo
2015-10-11 15:03
Vår backlinje är egentligen inte i behov av alltför många förstärkningar. Vi har väldigt bra täckning på högersidan och med Laportes eventuella inträde så har vi en minst lika bra täckning på den vänstra sidan, eftersom han är kapabel till att klara av vänsterbackspositionen. Vi bör väl då rimligtvis skicka iväg Douglas, Adriano och Mathieu. Lyft upp Grimaldo och punga upp Laportes utköpsklausul. Voilà - där har vi en backlinje med en fantastisk bredd och som bör hålla under de nästkommande 2-3 säsongerna. Vi kan eventuellt värva hem Héctor Bellerín om två år och sedan ersätta Mascherano och Vermaelen med en yngre mittback. HB: Alves, Roberto (+CM), Vidal (+HY) MB: Piqué, Laporte, Bartra, Vermaelen, Mascherano (+DM) VB: Alba, Grimaldo
Annons: